slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Τα δέκα σημεία των ερωτήσεων Νικολόπουλου που προκάλεσαν τον εκνευρισμό στον Ζορμπά στην εξεταστική για τα ομόλογα!


Βλέποντας χθές στο Mega Channel τόσο την εμφάνιση του «συνταξιούχου» δικαστικού κ. Ζορμπά όσο και τις αιχμηρές δηλώσεις του βουλευτή Αχαίας Νίκου Νικολόπουλου για το θέμα της Εξεταστικής Επιτροπής περί Ομολόγων 'μπήκαμε στον «πειρασμό» και αναζητήσαμε στα πρακτικά της Βουλής τα ερωτήματα του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας που προκάλεσαν …..τον εκνευρισμό στον κ. Ζορμπά".
1) Σε διάφορα σημεία της έκθεσης σας χρησιμοποιείτε εκφράσεις όπως :

«ευλόγως δύναται να υποθέσει κανείς», «παρέχει ενδείξεις περί διαθέσεως ικανού μέρους (των ποσών αυτών) σε πράξεις δωροδοκίας», «προκύπτουν προδήλως επαρκείς ενδείξεις», «πρέπει να θεωρηθεί ως προφανής η ύπαρξη ικανών ενδείξεων περί τελέσεως πράξεων δωροδοκίας….σε τρίτους, ο κύκλος των οποίων εκ μαρτυρικών εκτιμήσεων και υπονοιών μόνον προσδιοριζόμενος αλλά και αναφερόμενος σε πολιτικούς χώρους συγκεκριμένους», ποιους εννοείτε;
• Σε ποιους συγκεκριμένους πολιτικούς αναφέρεστε;
• Υπάρχει κάποιο κόμμα;
- Συνεχίζετε: «Είναι πολλοί χώροι, δεν κατέστη δυνατόν να καταλήξει προδικαστικώς στο παρόν στάδιο της προκείμενης έρευνας και στην βεβαίωση της ταυτότητας συγκεκριμένων προσώπων ως αποδεκτών προϊόντων του εγκλήματος της δωροδοκίας».
- Συνεχίζετε: «δεν εξέλειπαν οι ενδείξεις, «η εν προκειμένω σιωπή των υπόπτων…δεν είναι άρνηση των παρανόμων στοιχείων της επίμαχης συναλλαγής», για αυτό και καταλήγετε ότι :
«επιβάλλεται περαιτέρω δικαστικός έλεγχος».
• Πώς εξηγείτε το γεγονός ότι από την επί τριετία διεξαγόμενη κυρία ανάκριση δεν επιβεβαιώθηκαν οι παραπάνω «Εύλογες υποθέσεις», «υπόνοιες μαρτύρων» και «ικανές ενδείξεις» που εντοπίσατε και που τόσο θόρυβο προκάλεσαν και προκαλούν μέχρι και σήμερα ότι δεν εντοπίσθηκε κάτι;
Διότι αν είχαν, έστω και κατ’ ελάχιστο επιβεβαιωθεί, οι ανησυχίες και οι υποψίες αυτές, θα έπρεπε να είχαν διαβιβασθεί στην Βουλή χωρίς καθυστέρηση;
• Υπάρχει μήπως κάτι περισσότερο που γνωρίζετε και δεν έχει καταγραφεί;
• Μήπως βρήκατε, από τότε μέχρι σήμερα, αποδείξεις για το «πολιτικό χρήμα» που παρήχθη και διεκινήθη;
• Ανακαλύψατε την συμμετοχή ή την εμπλοκή πολιτικών προσώπων καθ’ οιονδήποτε τρόπο;
• Αν ναι, ποια είναι τα πρόσωπα αυτά;
• Μπορείτε να μας πείτε με ονοματεπώνυμο τους καθώς και τα ύποπτα κέντρα που κερδοσκόπησαν;

2) Στην σελ. 11 γράφετε: «Είναι προφανές ότι και μόνη η αμεσότητα λήψεως αποφάσεων των Διοικήσεων …καταδεικνύει πλήρη και έγκαιρη γνώση….σε χρόνο πολύ προγενέστερο εκείνου της διατύπωσης πρότασης…»
• Πώς αποδεικνύεται ότι τα 40 περίπου μέλη των ΔΣ των 4 Ταμείων ότι ήξεραν εκ των προτέρων και πριν υποβληθεί η πρόταση πότε θα εκδοθεί το ομόλογο;

3) Στην σελ 16 σημειώνετε: «…τέτοιο εμπιστευτικό χαρακτήρα…θα προσέφερε μόνον ο κατά όρους Schuld Schein»
- Πληροφορηθήκατε όμως που το προσέφερε.
- Ένα ομόλογο με εμπιστευτικό ISIN μη δημοσιεύσιμο, μη διαπραγματεύσιμο (ονομάστηκε από τα ΜΜΕ «κρυφό ομόλογο»)

4) Σελ. 9 και σελ. 19 μιλάτε «….περί της εμπορικής διαδρομής …»
• Τι εννοείτε;
• Υπάρχει άλλη διαδρομή....

για ιδιωτικές τοποθετήσεις σε δομημένα προϊόντα;
• Ποιες διαδρομές ακολούθησαν στο παρελθόν τα άλλα ομόλογα ακόμα και αυτά απλού κυμαινομένου επιτοκίου που εκδίδονταν από το Ελληνικό Δημόσιο, με ανάδοχες ξένες τράπεζες
• Μήπως αυτή είναι η καθιερωμένη διεθνής διαδικασία διανομής δομημένων προϊόντων;

5) Στην σελ. 19 κάνετε λόγο : «…περί αποτιμήσεως…»
• Ζητήσατε πραγματογνωμοσύνη ώστε να βεβαιωθεί η «υπερτιμολόγηση» του ομολόγου;
• Και αν ναι, για ποιους;

6) Επίσης στην σελ. 19 : «Από την διαδρομή…ήσαν υπερμέτρως ψηλά…»
• Ποιος το καθορίζει αυτό το ύψος
• Υπάρχει γνωμοδότηση ειδικού στα προϊόντα αυτά

7) Τέλος, στην ίδια σελ. (19) κάνετε εκτενή αναφορά : «…Περί αποτιμήσεως με συμπέρασμα την υπερτιμολόγηση…»
* Τον Απρίλιο του 2007 η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ προχώρησαν σε έγγραφη καταγγελία προς τις πανίσχυρες εποπτικές αρχές FSA (Μ. Βρετανία) και SEC (ΗΠΑ).
* Η εποπτική αρχή της Μ. Βρετανίας FSA Financial Services Authority που παράλληλα είναι και η αρχή για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος προχώρησε στην διερεύνηση της υπόθεσης.
* Εσείς ήρθατε σε επαφή μαζί της για το θέμα αυτό;
* Ζητήσατε την συνδρομή της;
* Αναζητήσατε το πόρισμα της έρευνας της;
* Γνωρίζετε ότι εάν υπήρχε θέμα υπερτιμολόγησης αυτό θα ήγειρε θέμα εξαπάτησης των πελατών εκ μέρους του εκδότη Ελληνικού Δημοσίου και της αναδόχου τράπεζας που σχεδίασε το προϊόν;

8) Στην σελίδα 20 της έκθεσης σας με θέμα: «Συναλλαγές ΤΕΑΔΥ επί Ομολόγων Ελληνικού Δημοσίου (ΟΕΔ) κατά τα έτη 2000-2006» αναφερόμενος στο ομόλογο του Ελληνικού Δημοσίου ποσού 280.000.000 Ευρώ, που εκδόθηκε μετά την λήξη του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, και συγκεκριμένα την 22/02/2007, με ανάδοχο την Τράπεζα JP Morgan σημειώνετε, μεταξύ άλλων, τα εξής: « …η δομή και οι συμβατικοί όροι του γενομένου δανεισμού, όχι συνήθεις στην πράξη…ήταν επωφελείς στο Ελληνικό Δημόσιο, η δημοσιονομική πολιτική του οποίου ενεφάνισε μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος.
Τελικώς, όμως, κατέληγαν σε βλάβη της περιουσίας των Ασφαλιστικών Ταμείων που το αγόρασαν στην τιμή της οικονομικής του αξίας μήπως εννοείτε «της ονομαστικής του αξίας», γιατί όρος «οικονομική αξία» δεν γνωρίζω να υπάρχει, και μάλιστα σε βλάβη αντίστοιχη με την εν προκειμένω διαδρομή του στην δευτερογενή αγορά και την υπέρμετρη κερδοφορία των ενδιαμέσων χρηματοοικονομικών εταιρειών»…
Σας ρωτώ:
α) Πώς υπολογίζετε την ζημία των ταμείων εκ της αγοράς του ομολόγου αυτού; Έχετε το αποτέλεσμα κάποιας πραγματογνωμοσύνης από έναν εμπειρογνώμονα;
β) Δεν αναφέρετε στην έκθεση σας ότι η τράπεζα JP Morgan, η οποία σχεδίασε το εν λόγω ομόλογο κατόπιν πολύμηνων διαπραγματεύσεων με παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών, κατέβαλε στο Ελληνικό Δημόσιο, την ημέρα της έκδοσης του, δηλ. την 22/02/2007 μέσω της Deutsche Bank Λονδίνου, το 100% της ονομαστικής αξίας του ομολόγου, δηλ. 280.000.000 Ευρώ, και ακολούθως επώλησε εντός της ίδιας ημέρας, το ομόλογο στην εταιρεία North Principal Investments, αντί ποσού 260.260.000 Ευρώ και κατ’ αυτόν τον τρόπο πραγματοποίησε ζημία ποσού 19.740.000 ευρώ.
Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκαν οι μεταβιβάσεις που αναφέρονται και στην έκθεση σας και εντός της ίδιας πάντοτε ημέρας, το ομόλογο κατέληξε στα 4 ταμεία που το αγόρασαν, στο 100% της ονομαστικής του αξίας, ποσόν που ούτως ή άλλως θα εισέπρατταν στην λήξη του από το Ελληνικό Δημόσιο, αν δεν το πωλούσαν νωρίτερα.
Επιβεβαιώνετε το γεγονός της ζημίας αυτής της JP Morgan σε μετρητά (που ήλπιζε βέβαια να την αντισταθμίσει με διαφόρους τρόπους κατά την διάρκεια του ομολόγου, γεγονός που κατέθεσε και ο κ. Jakob Stott στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών υποθέσεων της Βουλής την 12/06/2007, αλλά κατέθεσαν και άλλα στελέχη της JP Morgan όπως οι κύριοι Barnaba, Σαββίδης, Αδαμόπουλος οι καταθέσεις των οποίων περιέχονται στην δικογραφία) και ότι επομένως εκ του γεγονότος αυτού -της ζημίας δηλ. σε μετρητά της JP Morgan- προέρχονται τα όποια κέρδη των μεσολαβησάντων και όχι από ελάττωση της περιουσίας των Ταμείων;
γ) Επιβεβαιώνετε ότι σε σχετικό γραπτό ερώτημα σας προς τον τότε υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Παναγιώτη Θωμόπουλο, με το υπ’ αρ. πρωτ. 30/20.0702001 έγγραφο του σας απάντησε επί λέξει ότι : «…. Δεν είναι γενικώς δυνατόν να εκτιμηθεί το (προσδοκώμενο) οικονομικό αποτέλεσμα της JP Morgan από το συγκεκριμένο ομόλογο κατά την ημέρα έκδοσης του (22/02/2007) , δεδομένου ότι αυτό εξαρτάται αφενός από τις υποθέσεις που ο εκδότης υιοθέτησε για την μελλοντική εξέλιξη των επιτοκίων (ειδικότερα του 12μηνου και 3μηνου Euribor καθώς και του 10ετούς και 2ετούς SWAP RATE, αφετέρου από το μοντέλο πρόβλεψης που χρησιμοποίησε σε συνδυασμό με την τιμή διάθεσης του δομημένου ομολόγου από την JP Morgan».
* Πώς σχολιάζετε την απάντηση αυτή του κ. Θωμόπουλου ;
δ) Γνωρίζετε ότι η Τράπεζα της Ελλάδος ως αρμόδιος θεματοφύλακας, απέστειλε στα ταμεία μετά την έκδοση του ομολόγου δύο γραπτές αποτιμήσεις κατά τις οποίες η αξία του ομολόγου, «βάσει τιμών (του Ευρωπαικού Αποθετηρίου και Θεματοφύλακα) Clearstream» ανερχόταν την 28/07/2007 και την 30/03/2007 στον 100% της ονομαστικής του αξίας;
Με αυτό το δεδομένο πώς είναι δυνατόν να υπάρχει μία δήθεν «εύλογη» τιμή του ομολόγου, διαφορετική από την ονομαστική του τιμή, στην οποία το εξέδωσε το Ελληνικό Δημόσιο, που εγγυήθηκε, μεταξύ άλλων και την τιμή του ομολόγου κατά την ημερομηνία έκδοσης του.
(καταθέτω για τα πρακτικά δύο αποτιμήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος)
ε) Όταν γράφετε ότι «η δομή και οι συμβατικοί εν γένει όροι του γενομένου δανεισμού (ήταν) όχι συνήθεις στην πράξη, γνωρίζετε ότι, μετά την ψήφιση του Ν.2628/1998, με τον οποίο συστήθηκε ο ΟΔΔΗΧ, έγινε δανεισμός από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (δηλαδή εκτός ΟΔΔΗΧ), επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ για την χρηματοδότηση αμυντικών δαπανών το 1998 – 2330 εκ. Ε, το 1999 – 1912 εκ. Ε, το 2000 – 1256 εκ. Ε, το 2001 – 1102 εκ. Ε, το 2002 – 2130 εκ. Ε, και το 2003 – 1090 εκ. Ε, δηλαδή σύνολο = 9,820,000,000 Ευρώ;
Επίσης γνωρίζετε αν η δομή άλλων ομολόγων που εξέδωσε το Ελληνικό Δημόσιο και που ψήφισαν «ασμένως» όπως γράφετε και στην σελ. 9 : «…ασμένως ανταποκρίνεται το διοικητικό συμβούλιο….» είναι ίδια ή διαφορετικά δομημένα ομόλογα;
* Επίσης τι εννοείτε με το «ασμένως» και πώς το διαπιστώσατε;
* Η ομοφωνία του ΔΣ του Ταμείου για ένα ομόλογο που θεωρείται επωφελές, αποδεικνύεται ότι έγινε «ασμένως»;
* Μπορεί περίπου 1500 άνθρωποι να συνεννοήθηκαν και να έδρασαν ως «συμμορία»;
- Γνωρίζετε ότι, όχι μόνον οι Πρόεδροι των Ασφαλιστικών Ταμείων αλλά και οι συνδικαλιστές – μέλη των ΔΣ (μεταξύ των οποίων και ο σημερινός Υφυπουργός Εργασίας κ. Γιώργος Κουτρουμάνης) ψήφισαν ομόφωνα για όμοια δομημένα ομόλογα
- Γιατί μήπως ήταν διαφορετικά από αυτά του επίμαχου ομολόγου και αν ναι, μπορείτε να μας περιγράψετε τις διαφορές

9) Ακόμη στην σελ. 20 σημειώνετε ότι : «…πρέπει να σημειωθεί ότι η δομή…όχι συνήθεις στην πράξη…»
* Πώς εξηγείται η δήλωση αυτή, αφού όπως διεθνώς έχει αποδειχθεί ότι τα ομόλογα αυτά έχουν σημειώσει τεράστια επιτυχία και για τούτο έχουν εκδοθεί περίπου στο ύψος του ενός τρις ευρώ ;

10) Τέλος στην σελ. 21 : «…περί της βλάβης στην περιουσία των ταμείων…»
(σε άλλη έκθεση τα χαρακτηρίζετε ως υψηλοτάτου ρίσκου)
- Το Ελληνικό Δημόσιο εκδίδει ομόλογα υπετιμολογημένα και υψηλοτάτου ρίσκου;
- Αλήθεια όταν εγγυάται το κεφάλαιο του και ένα ελάχιστο επιτόκιο μέχρι την λήξη του είναι αυτό προιόν υψηλοτάτου ρίσκου;
- Γνωρίζετε τι αποδόσεις έχουν τα ταμεία μέχρι τώρα από τα προιόντα αυτά; Γνωρίζετε πόσα έχασαν εκείνα τα ταμεία που τα επέστρεψαν τα ομόλογα;
- Γνωρίζετε πώς εξελίσσονται οι αποδόσεις των ομολόγων αυτών;
Τέλος, πιστεύετε ότι η ύπαρξη και μόνο προμηθειών σε μία οικονομική συναλλαγή συνεπάγεται αυτόματα και βλάβη της περιουσίας του αγοραστή;
Αναρτήθηκε από ONLINE-PRESS

Τα ντοκουμέντα της σκευωρίας για Βατοπέδι

Με κάθε πλάγιο και παράτυπο τρόπο επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να στήσει στον τοίχο τη Νέα Δημοκρατία για την υπόθεση του Βατοπεδίου υπερβαίνοντας ακόμη και τις προβλεπόμενες από τον νόμο διαδικασίες.
Συγκεκριμένα στη...

...διάρκεια της Εξεταστικής η Ν.Δ. ζήτησε από τον πρόεδρο της επιτροπής Μ. Μπεντενιώτη να απευθυνθεί με επιστολή του στο Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών προκειμένου να τεκμηριώσει επιστημονικά και εγγράφως την προκύπτουσα οικονομική ζημία που υποστήριζε το ΠΑΣΟΚ ότι είχε προέλθει από τις ανταλλαγές των ακινήτων. Η Ν.Δ. αμφισβητούσε τη ζημία αυτή καθώς στην πρώτη Εξεταστική το ΣΟΕ είχε εκτιμήσει τις αξίες των ακινήτων και των ανταλλαγών αλλά δεν είχε καταλήξει σε συμπέρασμα επιζήμιας συναλλαγής για το Δημόσιο.

Στις 7 Ιουνίου, ο Μπεντενιώτης απέστειλε αίτημα γνωμοδότησης όχι όμως στο ΣΟΕ αλλά στο γραφείο του γενικού γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών Δ. Γεωργακόπουλου, αναφέροντας στην επιστολή του ότι : «Το υπουργείο Οικονομικών είναι σκόπιμο να αποστείλει στη Βουλή, μόλις ολοκληρωθεί, το πόρισμα για τον βαθμό που έβλαψαν το Δημόσιο συμφέρον οι ανταλλαγές λόγω χαμηλής εκτίμησης των ακινήτων»!

Αντί να απευθύνει ερώτημα δηλαδή, συνέταξε «κατηγορητήριο» και καλεί το υπουργείο να το επικυρώσει! Ενεργώντας κατά τη συνήθη ΠΑΣΟΚική τακτική, ο Μπεντενιώτης το έστειλε στον Γεωργακόπουλο που είναι αρμόδιος για τις εφορίες ώστε να ενεργήσουν οι Δ.Ο.Υ. με βάση τους πίνακες των αντικειμενικών αξιών της κάθε περιοχής, ενώ είναι γνωστό τοις πάσι ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να έχει καμία εγκυρότητα καθώς η αξία των οικοπέδων καταγράφεται με βάση επιστημονικά δεδομένα και εργαλεία για τα οποία μόνο το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών είναι αρμόδιο. Δικαίως λοιπόν η Ν.Δ. κάνει λόγο για ντοκουμέντο ντροπής και σκευωρίας.

Δεν έχουν ονόματα οι τσιφλικάδες;

«Καταπέλτης» ο Παναγιώτης Ρήγας για το επιστημονικό προσωπικό του Νοσοκομείου Νάξου που αντιδρά στην τοποθέτηση Ραπτάκη στη θέση του επιστημονικού δ/ντη αλλά και στην πολιτική του νέου διοικητή της υγειονομικής μονάδας κ. Λάμπου.
«Οι εκβιασμοί και τα ψέματα τέλειωσαν. Δεν θα ανεχθούμε τα τερτίπια κανενός. Το Νοσοκομείο δεν είναι τσιφλίκι κανενός και σε όποιον δεν αρέσει, ας πάει να δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα», είπε μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. σε μια χειμαρρώδη συνέντευξη που έδωσε σήμερα το πρωί στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων.
Ονόματα κύριε βουλευτά μου. Συμφωνούμε αλλά αυτοί οι κύριοι δεν έχουν ονόματα;

Η ΕΜΔΥΔΑΣ «καρφώνει» Μπάιλα

Καταγγελία βόμβα της Ένωσης Μηχανικών Δημοσίου Κυκλάδων (ΕΜΔΥΔΑΣ) σε βάρος του Νομάρχη Κυκλάδων Δημήτρη Μπάιλα, τον οποίον κατηγορεί ότι ήξερε τα πάντα για την Πολεοδομία Σύρου και σήμερα αρνείται να αναλάβει τις αυτονόητες πολιτικές του ευθύνες για το σκάνδαλο που ξέσπασε. Οι μηχανικοί υποστηρίζουν ότι από το 2002 μέχρι σήμερα, δεκάδες υπηρεσιακά έγγραφα είχαν σταλεί στο γραφείο του νομάρχη για την κατάσταση που επικρατούσε στην Πολεοδομία, χωρίς ωστόσο να πράξει αυτά που όφειλε ως πολιτικός προϊστάμενος της υπηρεσίας.
Μπορεί να μην… γνώριζε για το σκάνδαλο στην Πολεοδομία Σύρου, αλλά από εγκαίνια σε γεφύρια γνωρίζει πολύ καλά ο Νομάρχης Κυκλάδων. Ο κ. Μπάιλας θα βρεθεί το Σάββατο στην Νάξο για να κόψει κορδέλα στο γεφύρι του Γαλανάδου!!!

Ακόμα περιμένουν απάντηση…

Στο υπουργείο Εσωτερικών «σκάλωσε» η φετινή τουριστική προβολή του Δήμου Νάξου. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Χαράλαμπο Τσαγκλή, παρά το γεγονός ότι ο Δήμος από τις 15 Ιανουαρίου είχε ζητήσει την έγκριση του ποσού των 125.Προσθήκη  εικόνας000 ευρώ που προγραμμάτιζε να διαθέσει για την τουριστική προβολή, μέχρι σήμερα δεν υπήρξε η παραμικρή απάντηση. Ο κ. Τσαγκλής ξεκαθάρισε ότι ακόμη και σήμερα να δοθεί η έγκριση, ο Δήμος δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο κονδύλι, μιας και βρισκόμαστε ήδη στο μέσο της τουριστικής περιόδου.
ΓΙΑ ΦΑΝΤΑΣΤΗΤΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ Ο ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ,ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΘΑ ΖΗΤΟΥΣΑΝ,ΤΩΡΑ ΑΚΡΑ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΣΙΩΠΗ...ΑΘΑΝΑΤΟ ΠΑΣΟΚ
Πηγή :Ραδιοφωνία Κυκλάδων.


Δήλωση Βρούτση για την πρόθεση Λοβέρδου να καταργήσει αποφάσεις διαιτησίας για αυξήσεις μισθών

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Εργασίας και Kοινωνικής Ασφάλισης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κυκλάδων, κ. Ιωάννης Βρούτσης, με αφορμή τις τελευταίες δηλώσεις του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, που εκφράζουν την πρόθεση του να καταργήσει, με νομοθετική παρέμβαση, αποφάσεις του ΟΜΕΔ για αυξήσεις μισθών, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Η προχειρότητα και ο αποσπασματικός χαρακτήρας του περιεχομένου του Μνημονίου, επιβεβαιώνεται καθημερινά στην προσπάθεια υλοποίησής του.

Η συμφωνία με το Μηχανισμό Στήριξης επιβάλλει τριετές πάγωμα μισθών.

Αντίθετα, η πρόσφατη Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ), προβλέπει αυξήσεις για το 2011 και 2012. Τη σύμβαση αυτή, η Ν.Δ. τη χαιρέτησε ως ιδιαίτερα σημαντική, όχι μόνο γιατί ξεπέρασε τα στενά όρια του Μνημονίου, αλλά και κυρίως γιατί επετεύχθη μετά από συμφωνία των κοινωνικών εταίρων.

Παράλληλα, η αντιμετώπιση των στρεβλώσεων της λειτουργίας του Οργανισμού Μεσολάβησης Διαιτησίας (ΟΜΕΔ), κατά τη διαδικασία ψήφισης του Ασφαλιστικού Νόμου, πήρε αναβολή και παράταση, προκειμένου να επανέλθει με τη μορφή Προεδρικού Διατάγματος.

Την ίδια ώρα, ο ΟΜΕΔ, εκδίδει διαιτητικές αποφάσεις, που προβλέπουν αυξήσεις για το 2010.

Ο Υπουργός Εργασίας απειλεί και αναγγέλλει νομοθετική παρέμβαση, που θα απαγορεύει τις διαιτητικές αποφάσεις που προβλέπουν αυξήσεις για το 2010 ή και αργότερα και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για την απαγόρευση ακόμη και των ελεύθερων συλλογικών συμφωνιών.

Οι σπασμωδικές αυτές κινήσεις της κυβέρνησης προδίδουν τις προθέσεις της να θέσει υπό «κηδεμονία» τον ΟΜΕΔ. Ταυτόχρονα, εγείρονται ενστάσεις συνταγματικότητας σχετικά με τη νομοθετική πρωτοβουλία που αναγγέλλει.

Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση κινείται με προχειρότητα και χωρίς σχέδιο.

Η αναστολή της εφαρμογής των αποφάσεων του ΟΜΕΔ, τον καθιστούν επί της ουσίας ανενεργό.

Καταργεί, εκ των προτέρων το διάλογο για την αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας του.

Υποβαθμίζει, την αξία των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων.

Όλα αυτά δημιουργούν σύγχυση, αυξάνουν την ανασφάλεια και αποσταθεροποιούν τις ήδη εύθραυστες ισορροπίες της αγοράς εργασίας.

Η Ν.Δ., έγκαιρα, με συνέπεια και ευθύνη έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα για το περιεχόμενο του Μνημονίου και για τη θέση της αυτή, δικαιώνεται καθημερινά.

Στηρίζουμε το θεσμό των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων και την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Έχουμε επισημάνει τις διαχρονικές στρεβλώσεις στη λειτουργία του ΟΜΕΔ και έχουμε προτείνει την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του, μέσα από ένα ευρύ κοινωνικό και πολιτικό διάλογο, που θα εξασφαλίσει τις αναγκαίες συγκλίσεις και συναινέσεις.

Η Μεσολάβηση και η Διαιτησία οφείλουν:

* να εξασφαλίζουν τα συμφέροντα των εργαζομένων
* να αναγνωρίζουν τις πραγματικότητες της οικονομίας
* να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των επιχειρήσεων
* να κινούνται με γνώμονα την αύξηση της απασχόλησης
* να μη δημιουργούν με τις αποφάσεις τους στρεβλώσεις του υγιούς ανταγωνισμού
* να διασφαλίζουν την αναγκαία ισορροπία και εργασιακή ειρήνη στο χώρο της Ελληνικής Οικονομίας

Η κοινωνική συναίνεση και η εργασιακή ειρήνη αποτελούν βασικούς παράγοντες για την ανάπτυξη και την έξοδο της χώρας από την κρίση.

Η κυβέρνηση, τον τελευταίο καιρό κάνει διάλογο μόνο με τα κανάλια και τα άλλα Μέσα Ενημέρωσης. Αγνοεί την κοινωνία, τους πολίτες, τους θεσμούς.

Καλούμε την κυβέρνηση να επανεξετάσει τις θέσεις της για την αναστολή της λειτουργίας του ΟΜΕΔ. Να σταματήσει τις αυθαίρετες παρεμβάσεις. Να προσέλθει σ’ έναν ειλικρινή και ουσιαστικό κοινωνικό και πολιτικό διάλογο για το θέμα της αναμόρφωσης του θεσμού της Μεσολάβησης και της Διαιτησίας»

Βουλγαράκης ζητά κατάθεση Σαμαρά για Βατοπαίδι

Με επιστολή του προς την Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης για την υπόθεση του Βατοπεδίου, ο πρώην υπουργός επί κυβερνήσεων Νέας Δημοκρατίας, Γιώργος Βουλγαράκης, ζητεί από την Επιτροπή να κληθούν και να καταθέσουν οι πρώην υπουργοί Πολιτισμού, Ευ. Βενιζέλος, Μ. Λιάπης και Αντ. Σαμαράς, καθώς και ο νυν υπουργός Π. Γερουλάνος.
Επίσης ζητά να κληθούν ο καθηγητής Αστικού Δικαίου Ιωάννης Καρακώστας και οι δικαστικοί λειτουργοί Γιώργος Κολιοκώστας και Παναγιώτης Μεϊδάνης.

Σημειώνεται, ότι η προκαταρκτική επιτροπή της Βουλής για την υπόθεση Βατοπεδίου συνεδριάζει την Πέμπτη με στόχο την κατάρτιση του καταλόγου των πρώτων μαρτύρων που θα κληθούν σε εξέταση.

Η εξέλιξη αυτή, πάντως, θεωρείται ως... απάντηση του πρώην υπουργού στην απόφαση του προέδρου της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά να τον διαγράψει απο το κόμμα...

Τι γίνεται ρε παιδιά εκεί στο νοσοκομείο της Νάξου???

Ένας οδηγός, ένας πράκτορας πλοίων και ένας φούρναρης, κάνουν έλεγχο στους ιατρούς και στο προσωπικό να δουν αν είναι στη θέση τους!!!

Κυκλοφορούν μέσα στο νοσοκομείο χωρίς κανένα πρόβλημα και χωρίς να έχουν τέτοιο δικαίωμα από το νόμο.

Θα ήθελα πολύ να δω την αντίδραση των μεγαλογιατρών του νοσοκομείου που αν ήταν η Ν.Δ. στην κυβέρνηση τι φασίστες θα έλεγαν τα μέλη του συμβουλίου και τι διαμαρτυρίες θα ακούγονταν στα ΜΜΕ… Αλλά είπαμε ΠΑ.ΣΟ.Κ.! σσσσσσσσ!!!!!!!!!!!!!

ΕΙΚΟΝΕΣ ΝΤΡΟΠΗΣ

απο το βημα της Ναξου

Διευθυντές σε εφορίες της περιφέρειας για λιγότερο από 48 ώρες.

Κατηγορία | Άρθρα αναγνωστών

Διευθυντές σε εφορίες της περιφέρειας για λιγότερο από 48 ώρες.

Η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ., από την ημερομηνία ανάληψης των καθηκόντων της μέχρι και σήμερα, καλλιέργησε μεγάλες προσδοκίες περί αξιοκρατίας και διαφάνειας στις διαδικασίες στελέχωσης του κρατικού μηχανισμού, αρχικά μέσω «ανοικτών» διαδικασιών (τύπου opengov ) και στη συνέχεια μέσω σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας (βλ. Ν. 3839/2010), για την σκοπιμότητα και την αποτελεσματικότητα της οποίας η Νέα Δημοκρατία διατύπωσε, έγκαιρα, έντονες επιφυλάξεις και ανησυχίες.

Ωστόσο, οι προσδοκίες αυτές καταρρίπτονται από τις ακολουθούμενες πρακτικές της Κυβέρνησης, παραμένουν ανεκπλήρωτες και οι επιφυλάξεις της Νέας Δημοκρατίας επιβεβαιώνονται, καθώς έρχονται στο φως της δημοσιότητας παρατυπίες στις διαδικασίες προαγωγών και τοποθετήσεων υπαλλήλων του ΥΠ. ΟΙΚ. – στενών συνεργατών του κ. Υπουργού – σε νευραλγικές θέσεις του.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» της 19ης και 20ης Ιουλίου 2010, δύο στενοί συνεργάτες του κ. Υπουργού φέρεται να χρίστηκαν διευθυντές σε εφορίες της περιφέρειας για λιγότερο από 48 ώρες, προκειμένου να τοποθετηθούν ξανά, με απόφαση του κ. Υπουργού, στις καίριες θέσεις που κατέλαβαν μετά τις εκλογές του 2009.

Πιο συγκεκριμένα:

* Οι δύο υπάλληλοι του ΥΠ. ΟΙΚ. μετά τις εκλογές του 2009 και με βάση τις διατάξεις του ισχύοντος τότε δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα κατέλαβαν νευραλγικές θέσεις του.

* Με δεδομένη την ψήφιση του Ν. 3839/2010 και επειδή η παραμονή στις θέσεις τους ετίθετο εν αμφιβόλω, καθώς έπρεπε να κριθούν εκ νέου από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, διαμορφώθηκαν – και μάλιστα με διαδικασία για την οποία δεν υπάρχει νομική πρόβλεψη – οι συνθήκες προκειμένου να διατηρήσουν τις θέσεις τους.

* Στις νέες κρίσεις, για τις 11 από τις 14 περιφέρειες της χώρας, ζητήθηκε από το ΥΠ. ΟΙΚ. η συμπλήρωση «αίτησης προτίμησης» των ενδιαφερομένων για τις περιοχές που θα ήθελαν να τοποθετηθούν. Έτσι, έχοντας σαφή εικόνα της «κατάστασης», όπως είχε διαμορφωθεί μετά και από τις αιτήσεις των άλλων ενδιαφερομένων, οι δύο υπάλληλοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για συγκεκριμένες περιοχές εκτός Αθηνών, προσβλέποντας σε βαθμολογική εύνοια στη διαδικασία επιλογής.

* Παρά όλες τις μεθοδεύσεις, κατετάγησαν τελικά σε χαμηλότερη σειρά έναντι των άλλων υποψηφίων. Με τη χρήση, όμως, διατάξεων σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, το ΥΠ. ΟΙΚ. τους απένειμε τις θέσεις των επικεφαλής στις εφορίες της περιφέρειας για τις οποίες είχαν αιτηθεί, καταστρατηγώντας κάθε έννοια αξιοκρατίας.

* Όμως, όχι μόνο δεν άσκησαν τα καθήκοντά τους στις νέες τους θέσεις, αλλά κατόπιν ελαχίστου χρονικού διαστήματος (1-2 μέρες), με κατεπείγουσα απόφαση του κ. Υπουργού, επανήλθαν στις αρχικές, καίριες θέσεις στις οποίες είχαν τοποθετηθεί μετά τις εκλογές του 2009.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο επετεύχθη, τεχνηέντως, η διατήρηση των θέσεών τους.

Προκύπτουν, επομένως, σοβαρά ερωτήματα και διαπιστώνονται παρατυπίες, καθώς οι ακολουθούμενες πρακτικές της Κυβέρνησης αντιβαίνουν τα περί αξιοκρατίας και διαφάνειας στη δημόσια διοίκηση.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, κατέθεσα στις 21-07-2010 σχετική Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών, ζητώντας να μας γνωστοποιηθεί ποια είναι η θέση του στα εν λόγω δημοσιεύματα, αν εφαρμόστηκαν στην προκειμένη περίπτωση οι διατάξεις του πρόσφατα ψηφισθέντος Ν. 3839/2010 για τις τοποθετήσεις προϊσταμένων στις δημόσιες υπηρεσίες, καθώς επίσης, αν συνάδουν οι πρακτικές που ακολουθήθηκαν στη συγκεκριμένη περίπτωση με τις πολλάκις διατυπωμένες θέσεις, τόσο του κ. Πρωθυπουργού, όσο και στελεχών της Κυβέρνησης, αλλά και του ιδίου του Υπουργού Οικονομικών, περί αξιοκρατίας στη δημόσια διοίκηση.

Χρήστος Σταϊκούρας
Βουλευτής Φθιώτιδας
Αναπλ. Υπεύθ.Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της ΝΔ

Τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις θέλουν να εγκαταλείψουν την Ελλάδα

22 Ιουλίου 2010

Οι φόροι και οι έκτακτες εισφορές τρομάζουν τις επιχειρήσεις.
«Ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών τρομάζει τους επιχειρηματίες», τιτλοφορεί ρεπορτάζ του ο Γκερντ Χέλερ στην οικονομική εφημερίδα Handelsblatt:

«Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου προσπαθεί με τη συνεχή αύξηση των φόρων και τις έκτακτες εισφορές να γεμίσει τα άδεια κρατικά ταμεία. Πέραν των ελλειμμάτων η στασιμότητα στα φορολογικά έσοδα είναι όμως εν μέρει συνέπεια της οικονομικής ύφεσης. Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο επειδή η χαοτική διοίκηση της εφορίας στην Ελλάδα δεν είναι σε θέση να εισπράξει τους φόρους, ενώ η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής αποδεικνύεται τελικά δύσκολη υπόθεση. Γι’ αυτό ο κ. Παπακωνσταντίνου επιβάλλει όλο και νέες αυξήσεις στη φορολογία. Δύο φορές αυξήθηκε φέτος ο ΦΠΑ, τρεις φορές ο φόρος στον καπνό και το αλκοόλ. Παράλληλα ο υπουργός προχωρά όντως σε φορολογική αφαίμαξη των επιχειρηματιών και όχι μόνον των καταναλωτών. Ήδη το πρώτο τετράμηνο γύρω στις 300 εταιρείες έπρεπε να πληρώσουν αναδρομικά έκτακτη εισφορά από 5% μέχρι και 10% επί των κερδών τους για το 2008! Επιπλέον η εφάπαξ έκτακτη εισφορά των επιχειρήσεων επί των κερδών τους προς τα κρατικά ταμεία επιβάλλεται τώρα και για το 2011 και για το 2012. Οι εταιρείες που πρέπει να πληρώσουν αυτή την εισφορά είναι όσες έχουν κέρδη άνω των 100.000 ευρώ. Το μέτρο αφορά 1.000 επιχειρήσεις.»

Τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις θέλουν να εγκαταλείψουν την Ελλάδα
«Οι έκτακτες εισφορές επιβαρύνουν όμως την ελληνική οικονομία. Τα κέρδη των 267 επιχειρήσεων που είναι στο χρηματιστήριο μειώθηκαν ήδη το πρώτο τετράμηνο γύρω στο 70,6%, εν μέρει και λόγω των έκτακτων εισφορών. Έτσι όλο και περισσότερες επιχειρήσεις σκέπτονται να μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Βιομηχανικού και Εμπορικού Επιμελητηρίου Αθηνών που διεξήχθη σε 1592 εταιρείες, τέσσερις στις δέκα θέλουν να εγκαταλείψουν την Ελλάδα. Όπως υποστηρίζει το Βιομηχανικό και Εμπορικό Επιμελητήριο οι φορολογικές επιβαρύνσεις είναι πια οι υψηλότερες στην Ευρώπη λόγω του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων που ανέρχεται στο 25%, της φορολόγησης κερδών που αγγίζει το 10% και των έκτακτων εισφορών.»

«Κύκλοι της χρηματαγοράς στην Αθήνα υποστηρίζουν ότι επίκειται η αποχώρηση από την Ελλάδα της Frigoglass, της Hellenic Bottling και της Intralot. Στο μεταξύ φαίνεται όμως ο υπουργός Οικονομικών αντελήφθη τον κίνδυνο και ανακοίνωσε αλλαγές στη φορολογία τον Σεπτέμβριο, που θα ‘ελαφρύνουν πολίτες και επιχειρηματίες’.»

Η κυβέρνηση το παίζει τώρα και ….αντιστασιακή κατά του ΔΝΤ

Τετάρτη, 21 Ιουλίου 2010



«Υπουργοί κατά Παπακωνσταντίνου και Πάγκαλος κατά τρόικας»
Να εμφανισθεί ότι κάνει ….αντίσταση κατά της Τρόικας επιχειρεί τώρα η κυβέρνηση καθώς αυξάνει η λαϊκή αγανάκτηση για τα μέτρα και το καθεστώς υποτέλειας στο ΔΝΤ,
Έτσι η Ελευθεροτυπία γράφει ότι κατά τη διάρκεια χθεσινής κυβερνητικής σύσκεψης για τον τρόπο παρακολούθησης της εφαρμογής του Μνημονίου, η οποία -όπως διαπιστώθηκε- παρουσιάζει καθυστερήσεις μεταξύ άλλων στους τομείς των φορολογικών εσόδων, των ασφαλιστικών εισφορών και των αποκρατικοποιήσεων, εκφράστηκαν υποτίθεται έντονες διαφωνίες για τον έλεγχο που ασκεί η Τρόικα στην κυβέρνηση

Επικαλούμενος την από τον νόμο ευθύνη που έχει ως υπουργός Οικονομικών για την τήρηση του Μνημονίου ο κ. Παπακωνσταντίνου είπε ότι πρέπει να συμμετέχει κι αυτός ή ο υφυπουργός Οικονομικών Φ. Σαχινίδης στις συσκέψεις της τρόικας με τον κάθε υπουργό, προκειμένου να έχει άμεση εικόνα της πορείας του Μνημονίου.
Όμως οι παριστάμενοι υπουργοί και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης διαφώνησαν. Τον ρώτησαν σε τι θα ωφελεί η παρουσία του αφού θα είναι παρόντες οι ίδιοι στις συσκέψεις ενώ ορισμένοι είπαν ότι αυτό που ζητάει ακυρώνει τον ρόλο τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Θ. Πάγκαλος με αφορμή αυτή τη συζήτηση μίλησε κατά των εκπροσώπων της τρόικας με έντονο τρόπο. Φέρεται να είπε ότι δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η οποιαδήποτε προσπάθειά τους να συνδιοικήσουν τη χώρα και να συμπεριφέρονται σαν μικροί πρωθυπουργοί, γιατί είναι απλοί υπάλληλοι, ενώ η τήρηση του Μνημονίου είναι δουλειά της κυβέρνησης. Οι πληροφορίες λένε ότι ο κ. Πάγκαλος αποκάλεσε τους εκπροσώπους της τρόικας… φον Φούφουτους!
Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκτός των Θ. Πάγκαλου και Γ. Παπακωνσταντίνου οι υπουργοί: Γιάννης Ραγκούσης, Κατερίνα Μπατζελή, Τίνα Μπιρμπίλη, Λούκα Κατσέλη, Δ. Ρέππας, Χ. Καστανίδης, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, οι υφυπουργοί Γ. Πανάρετος, Γ. Κουτρουμάνης, Σ. Βούγιας, ο γραμματέας του υπουργικού συμβουλίου Σ. Λύτρας, ο σύμβουλος του πρωθυπουργού Η. Πολεμαρχάκις και ο πρόεδρος του συμβουλίου οικονομικών εμπειρογνωμόνων Γ. Ζανιάς.
Ο κ. Πάγκαλος και κορυφαίοι Υπουργοί προσπάθησαν, σήμερα, να χαμηλώσουν τους τόνους, μετά τη συμβιβαστική λύση που βρέθηκε να γίνεται ο έλεγχος των Υπουργών στο γραφείο του κ. Παπακωνσταντίνου, παρουσία της τρόικας
«Δεν έχω κάνει ποτέ διαρροές από οργανωμένες συνεδριάσεις, οι οποίες δεν ήταν δημόσιες», διαβεβαίωσε ο κ. Πάγκαλος μιλώντας στον Real FM και προανήγγειλε την έκδοση επίσημης ανακοίνωσης σήμερα για το περιεχόμενο της επίμαχης συνάντησης.

Το κόλπο της καταστροφής ενός κράτους.

Πέμπτη, 22 Ιουλίου 2010



Όλα ήταν ένα σχέδιο. Δεν έφτασε η Ελλάδα να χρωστά τόσα χρήματα από κακοδιαχείριση και απλή ηλιθιότητα. Το κόλπο πάει ως εξής: Φέρνεις την διαφθορά. Ο νόμος περί μη ευθύνης υπουργών είναι ένα από τα κόλπα. Σημαντικό στοιχείο που έχει θαφτεί από τα ΜΜΕ είναι το γεγονός ότι ο ίδιος νόμος, την ίδιο περίοδο ψηφίστηκε ΚΑΙ στην Ιταλία, ΚΑΙ στην Ισπανία. Θεωρείτε τυχαίο το γεγονός;

Μετά, δίνεις δάνεια στην χώρα που έχεις βάλει στο στόχαστρο για να φτιάξει υποδομή. Η υποδομή αυτή φροντίζεις να μην είναι πραγματικά τόσο χρήσιμη για την χώρα, όσο θα έπρεπε. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες και η πανάκριβη υποδομή τους είναι ένα παράδειγμα. Έχεις φροντίσει να διαλύσεις κρατικούς μηχανισμούς παραγωγής υποδομών, και τώρα θα αναλάβουν την κατασκευή των υποδομών ξένες εταιρείες. Οι δικές σου. Εδώ έρχεται σαν λουκούμι η διαφθορά. Οι υποδομές που θα φτιάξουν οι εταιρείες σου θα κοστίσουν δέκα, είκοσι, εκατό φορές παραπάνω από όσο πρέπει. Έτσι, εσύ θα πάρεις πίσω τα δανεικά που έδωσες χωρίς να κάνεις τίποτα, και θα μείνουν και οι τόκοι για να εισπράττεις.


Άλλο κόλπο είναι, να βάζεις τη χώρα - στόχο σε μπελάδες με έναν παπάρα γείτονα, και μετά να της πουλάς όπλα, και μάλιστα σε πολλαπλάσια τιμή από την πραγματική τους αξία. Εδώ οι μπίζνες είναι τέλειες. Με ένα σμπάρο, δυο .........τρυγόνια. Πουλάς και στους δύο.

Υπερχρεώνεις μια χώρα τόσο πολύ που αδυνατεί να σε αποπληρώσει ώστε να την έχεις του χεριού σου. Το επόμενο στάδιο – που θα το δούμε σύντομα – είναι να δούμε την χώρα μας να ξεπουλάει τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της για ψίχουλα, ή να ζητήσουν από την Ελλάδα να συνδράμει σε στρατιωτικές εκστρατείες (αυτό ήδη το είδαμε και με τον Γιώργο που έστειλε ενισχύσεις στο Αφγανιστάν). Αποδυναμώνονται ώστε να πωληθούν φθηνά, οι κρατικές εταιρείες παραγωγής ενέργειας, οι τηλεπικοινωνίες η ύδρευση, η εκπαίδευση, η υγεία και ούτω καθεξής.

Όλον αυτόν τον πλούτο που δεν τόλμησε η χώρα μας να εκμεταλλευθεί για να βγούμε από την μιζέρια μας, όλο αυτό το κοινωνικό κεφάλαιο που έχουμε δημιουργήσει ως τώρα, θα τα δώσουμε για ψίχουλα, μοναχά για να παραμείνουμε στην μιζέρια μας, ραγιάδες ενθυμούμενοι την ένδοξη ιστορία των προγόνων μας, αυτήν που άμα το πολυσκεφτούμε, την έγραψαν άξιοι πρόγονοι ανάξιων απογόνων. Αυτήν που άμα το σκεφτούμε λίγο περισσότερο, ανήκει στους προγόνους μας, όχι σε μας. Εμείς δεν είμαστε ικανοί να γράψουμε ιστορία, παρά μόνο κάνα ανόητο σαχλοτραγουδάκι. Μήπως είναι ώρα να γράψουμε την δική μας ιστορία; Ή μήπως η ιστορία που ήδη γράφουμε είναι το «Πώς να καταστρέψετε την χώρα σας σε 30 χρόνια»;


Αυτοί Είμαστε!

Πέμπτη, 22 Ιουλίου 2010


Του Διονύση Κ. Καραχάλιου
Τις τελευταίες ημέρες έχουν ενταθεί οι επιθέσεις κατά των αποκαλουμένων «σκληρών» ή «δεξιών» της Νέας Δημοκρατίας, που φέρονται ακόμη και να …παροπλίζονται από τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά!
Τα σενάρια αυτά, που, ασφαλώς, απηχούν τους ευσεβείς και μη κρυπτόμενους πόθους των εμπνευστών τους, φαίνεται ότι παραγνωρίζουν μια βασική «σταθερά» της πολιτικής φιλοσοφίας του Αντώνη Σαμαρά, παρά το γεγονός ότι ο ηγέτης της Νέας Δημοκρατίας δεν διστάζει να την υπενθυμίζει σε κάθε, σχεδόν, δημόσια ομιλία του: τα συμπλέγματα ενοχής, που χρόνια καλλιεργούνταν σε βάρος της παράταξής μας, εξ αιτίας της ιδεολογικής τρομοκρατίας των ψευτοπροοδευτικών και τα οποία μας οδήγησαν σε ιδεολογικό αφοπλισμό, έχουν τελειώσει. Βασικό στοιχείο της Νέας Μεταπολίτευσης στην οποία προσβλέπει η νέα Νέα Δημοκρατία είναι η από-ενοχοποίηση των ιδεών. Στην προκειμένη περίπτωση των δικών μας ιδεών.
Επειδή, λοιπόν, η σημερινή Νέα Δημοκρατία, χάρη στην καθαρή και θαρραλέα σκέψη του Αντώνη Σαμαρά, την οποία επιδοκίμασε, με πανηγυρικό τρόπο, η λαϊκή βάση του κόμματος, έχει αποτινάξει τα ιδεολογικά σύνδρομα που επιχειρούν να της καλλιεργήσουν οι αντίπαλοί της, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε σε κάθε «καλοθελητή» τα εξής:
Το 1974 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής αποκατέστησε την Ισονομία αριστερών και δεξιών. Λίγα χρόνια αργότερα, όσοι δεν ένιωθαν και δεν δήλωναν αριστεροί, ή έστω «προοδευτικοί», έπρεπε να κρύβουν τις ιδέες τους, ή να απολογούνται συνεχώς για τις απόψεις τους. Και με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αυτό συνεχίστηκε μέχρι πρόσφατα. Και όμως! Δεν υπάρχει θέαμα πιο αποκρουστικό, από μια ακρωτηριασμένη συνείδηση από έναν άνθρωπο που κάνει στη ζωή του όλη μέρα «εκπτώσεις», για λόγους σκοπιμότητας.
Παρ’ όλα αυτά, μετά το 1974, μια ψευτοπροοδευτική αντίληψη επικράτησε παντού: Διακήρυξε ότι κατέχει το μονοπώλιο του «σωστού» και του «λάθους», το μονοπώλιο του «ωραίου» και του «άσχημου», του «ηθικού» και του «ανήθικου», της ειλικρίνειας και την υποκρισίας, της «προόδου» και του «αναχρονισμού».
Όσοι δεν συμφωνούν με αυτά τα ψευτοπροοδευτικά στερεότυπα, στερεότυπα που έχουν παραμεριστεί παντού αλλού στον κόσμο – αλλά παραμένουν ακόμα ισχυρά στην Ελλάδα – υποχρεώνονται να κρύβουν τις απόψεις τους, να τις «στρογγυλεύουν», να λένε με περιφράσεις αυτά που παντού αλλού λέγονται απερίφραστα και κερδίζουν τις κοινωνίες. Η επικράτηση της ψευτο-προοδευτικότητας καταπίεσε όλους τους Έλληνες.
Από την άλλη πλευρά, οι Αριστεροί παραμένουν υπερήφανοι για τις ιδέες τους, ακόμα κι όταν τις έχουν αποχωριστεί προ πολλού. Για όλους τους άλλους, όμως, επιφυλάσσεται ένα απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό «ενοχικό σύμπλεγμα». Όσοι δεν δηλώνουν «αριστεροί» νιώθουν την ανάγκη να κρύβουν τις απόψεις τους, να τις «στρογγυλεύουν», να λένε με περιφράσεις, αυτά που στην δημοκρατική Ευρώπη λέγονται με το όνομά τους. Και φτάνουν στο σημείο να αποφεύγουν ιδέες και προτάσεις, οι οποίες στην Ευρώπη υποστηρίζονται ακόμα και από Κεντροαριστερούς!
Όμως, το μήνυμα της 29ης Νοεμβρίου είναι αυτό ακριβώς: Το «σύμπλεγμα ενοχής» που χρόνια καλλιεργούνταν σε βάρος μας τελείωσε. Μια πραγματική Δημοκρατία, μια Κοινωνία με αληθινή Ισονομία δεν μπορεί, δεν επιτρέπεται, την μια παράταξη να τη θεωρεί τίτλο τιμής, και την άλλη λόγο ντροπής. Η παράταξή μας έχει τεράστια προσφορά στην Πατρίδα. Είναι πηγή υπερηφάνειας για μας. Οι ιδέες μας σήμερα κυριαρχούν – κυριολεκτικά – σε όλη την Ευρώπη. Είμαστε υπερήφανοι για την Ιστορία μας για τις ιδέες μας, για τις αρχές του κοινωνικού φιλελευθερισμού. Και σεβόμαστε όλους τους άλλους. Τους αναγνωρίζουμε το αυτονόητο δικαίωμα να είναι υπερήφανοι για τις δικές τους ιδέες. Αλλά το ίδιο ακριβώς διεκδικούμε για τον εαυτό μας.: Γιατί η δική μας συνείδηση είναι όρθια, είναι απροσκύνητη, είναι παντοδύναμη Είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό που είμαστε, γι’ αυτά που εκπροσωπούμε, για τη ιστορική κληρονομιά που κουβαλάμε.
Τώρα, λοιπόν, τελειώνουμε με όλες τις ιστορικές παθογένειες. Και βάζουμε τα θεμέλια για τη δημιουργία της Μεγάλης, της πολύ μεγάλης σύγχρονης Ευρωπαϊκής Κεντροδεξιάς, που απευθύνεται σε όλη την Κοινωνία. Αλλά απευθύνεται με τις ιδέες της, όχι φορώντας μάσκες ή ερωτοτροπώντας με αντίπαλες ιδεολογίες. Που απευθύνεται και κερδίζει την κοινωνία με σύγχρονους τρόπους, όχι με παρωχημένες δομές και με ξεπερασμένες μορφές οργάνωσης. Όλα τα Ευρωπαϊκά Κεντροδεξιά κόμματα είναι πολυσυλλεκτικά. Αλλά απορρίπτουν τη χαλαρότητα, την έλλειψη πολιτικού θάρρους, απορρίπτουν τις «στρογγυλοποιήσεις» και τον ξύλινο λόγο, απορρίπτουν τον διαχειριστικό κυβερνητισμό.
Όλα τα άλλα κόμματα στην Ελλάδα έχουν Πολιτική Ιδεολογία και την προβάλλουν. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τα κόμματα της Αριστεράς, που θεωρούνται «κόμματα ιδεολογικής καθαρότητας». Ισχύει – κατά μείζονα λόγο – και για το ΠΑΣΟΚ, που είναι εξόχως «πολυσυλλεκτικό κόμμα». Και στις καλές και στις κακές του στιγμές, το ΠΑΣΟΚ πάντα έδωσε πρωταρχική έμφαση στην ιδεολογική του συγκρότηση. Κι αυτό δεν το εμπόδισε να είναι πολυσυλλεκτικό. Αντίθετα, έγινε πολυσυλλεκτικό, επειδή ακριβώς έδινε μεγάλη έμφαση, κάθε φορά, στην ιδεολογική προβολή της φυσιογνωμίας του. Ασφαλώς, πολλά από τα ιδεολογήματα του ΠΑΣΟΚ διαψεύστηκαν, ή αποδείχθηκαν κάλπικα. Αλλά ποτέ δεν έπαψε να αναζητά και να επικαλείται νέα ιδεολογήματα για να αντικαταστήσει τα παλαιότερα που ξόφλησαν. Εμάς, οι ιδέες μας δικαιώθηκαν πανηγυρικά, δικαιώθηκαν ιστορικά παντού στον κόσμο. Και δεν τολμούσαμε, τόσα χρόνια, ούτε να τις υπερασπιστούμε. Πολλές φορές ούτε καν να τις επικαλεστούμε. Τις είχαμε εγκαταλείψει για να μη… διώξουμε τους «ταλαντευόμενους»! Κι αντί να προσελκύσουμε τους υποτιθέμενους «ταλαντευόμενους», τελικά φυλλορροούσαν οι δικοί μας!
Οι Μαρξιστές, παρ’ ότι υλιστές, υπερασπίζονται με αφοσίωση την ιδεολογία τους. Για μας το να είσαι Ιδεαλιστής είναι Αρετή. Κι όμως! Εμείς εγκαταλείψαμε για χρόνια την Ιδεολογία μας!
Ο κοινωνικός Φιλελευθερισμός δεν είναι «μηχανιστική» ιδεολογία. Γιατί δεν βλέπει τους ανθρώπους σαν «γρανάζια» μιας μηχανής, όπως η Ιδεολογία της Αριστεράς ή ο Νεοφιλελευθερισμός. Είναι ανθρωποκεντρική Ιδεολογία. Γιατί έχει στο επίκεντρο, την προσωπικότητα του Ανθρώπου, την Ευθύνη, τις Ανάγκες και τις Σχέσεις των Ανθρώπων. Τη συλλογική και ατομική Ταυτότητά τους. Τις κοινωνίες και την παράδοσή τους.
Οι αρχές του Κοινωνικού Φιλελευθερισμού ενυπάρχουν αυτονόητες και αυτοφυείς μέσα στην σύγχρονη ελληνική κοινωνία: Δεν χρειάζεται να τις «εμφυτέψουμε» απ’ έξω. Οι αρχές της Ελευθερίας, της Ανταγωνιστικότητας, της Δικαιοσύνης, της Ισονομίας, της Αξιοκρατίας, της Αξιοπρέπειας, η Αγάπη για την Πατρίδα. Όλα αυτά είναι μέσα στην παράδοση του Ελληνικού λαού. Και προμετωπίδα όλων των αγώνων του, παλαιότερων και πρόσφατων.
Η προτεραιότητα στην κοινωνική συνοχή, στη Δημοκρατία και την τήρηση των νόμων, στο δημόσιο συμφέρον που είναι πάνω από τις συντεχνίες, πάνω από τα μεγάλα συμφέροντα των ισχυρών, πάνω από το πολιτικό κόστος.
Ο σεβασμός του δικαιώματος όλων να εκφράζονται ελεύθερα, αλλά και ο σεβασμός στη γνώμη της πλειοψηφίας.
Η αγάπη για την Ειρήνη, αλλά και η πεποίθηση ότι δεν υπάρχει Ειρήνη χωρίς Δικαιοσύνη, δεν υπάρχει Ειρήνη χωρίς Ελευθερία, δεν υπάρχει Ειρήνη χωρίς Ανεξαρτησία.
Όλα αυτά δεν είναι ιδέες που τάχα «διώχνουν» τον ελληνικό λαό από κοντά μας. Είναι ιδέες που εκφράζουν τον ελληνικό λαό απόλυτα! Δεν είναι ιδέες, που αν τις πούμε θα «απομακρύνουμε» δήθεν κάποιους. Είναι ιδέες που αν δεν τις πούμε, δεν θα πείσουμε κανένα! Κι αν δεν τις προασπιστούμε με πείσμα και με συνέπεια, δεν θα κερδίσουμε ξανά την αξιοπιστία μας ως Παράταξη.
Άλλωστε η Νέα Δημοκρατία είναι κόμμα λαϊκό, όχι ταξικό. Απευθύνεται στους πολίτες κάθε κοινωνικής κατηγορίας, κάθε οικονομικής θέσης, στα μεσαία στρώματα και τους αγρότες. Απευθύνεται στην κοινωνία. Εκπροσωπεί τις ανάγκες της, τους φόβους της, τις φιλοδοξίες της. Κι όλα αυτά είναι η ψυχή και η συνείδησή της κοινωνίας. Αυτά πρέπει να αφουγκραστούμε και να τα εκφράσουμε θαρραλέα. Όχι να αυτολογοκρινόμαστε…
Μια από τις συνέπειες της κυριαρχίας των αριστερόστροφων ιδεών ήταν υποβάθμιση του εθνικού συμφέροντος, από εκείνους που θεώρησαν τον πατριωτισμό, δήθεν «ιδεολογική ακρότητα»! Όμως, ο πατριωτισμός, παντού στον κόσμο είναι προϋπόθεση συμμετοχής στα κοινά. Σε κάθε άλλη περίοδο της Ελληνικής Πολιτικής, θεωρούνταν αναμφισβήτητη αρετή για τους πολιτικούς. Στην εποχή μας μόνο θεωρήθηκε από κάποιους «ξεπερασμένο κουσούρι», που είχε ως αποτέλεσμα να επικρατήσει ένας μισαλλόδοξος και δηλητηριώδης «εθνομηδενισμός»… Έτσι, αποδυναμώθηκαν οι εθνικές προτεραιότητες στην εξωτερική πολιτική, αφού κάποιοι πίστεψαν ότι η Ελλάδα δεν χρειάζεται, τάχα, να προωθεί τα συμφέροντά της στο εξωτερικό. Ούτε να είναι διπλωματικά αυτόφωτη. Αρκεί να αναζητά την «προστασία» των Ευρωπαίων εταίρων της. Και να ευθυγραμμίζεται με τον εκάστοτε μέσον όρο που επικρατεί εκεί.
Ο πατριωτισμός μας, ενώνει. Δεν χωρίζει. Ο πατριωτισμός μας εμπνέει Αξιοπρέπεια γι’ αυτό που είμαστε. Πίστη σε αυτό που μπορούμε να γίνουμε. Ο δικός μας Πατριωτισμός είναι πίστη σε ιδανικά Κοινής Παιδείας. Είναι Πολιτισμός, είναι Ευγένεια, αλλά είναι και αδιαπραγμάτευτη επιμονή στην υπεράσπιση της Πατρίδας μας. Εμείς αγαπάμε την Πατρίδα μας. Δεν πουλάμε «Πατριωτισμό».
Με βάση τα παραπάνω, γίνεται αμέσως αντιληπτό το γιατί, η επιστροφή μας στο χώρο των ιδεών, που παλιά ήταν βασικό κίνητρο για να μπει κανείς στην Πολιτική, είναι. σήμερα, περισσότερο από ποτέ, αναγκαία.
Κάποτε λαμπρά πνεύματα όπως του Παναγιώτη Κανελλόπουλου, του Γιώργου Θεοτοκά, του Κωνσταντίνου Τσάτσου, του Γιώργου Σεφέρη και του Οδυσσέα Ελύτη, πρόβαλλαν φιλελεύθερες δημοκρατικές ιδέες γεμάτες Ελλάδα. Κι έσπερναν ήθος και φως.
Δεν πρόκειται, λοιπόν, να επιτρέψουμε άλλη «μαύρη τρύπα» στην ελεύθερη σκέψη. Θα επιστρέψουμε στο χώρο των ιδεών. Και θα νικήσουμε!
Με όπλο μας τον Κοινωνικό Φιλελευθερισμό, που διευρύνει την εμβέλεια της Νέας Δημοκρατίας και δεξιότερα και αριστερότερα. Γιατί ο Κοινωνικός Φιλελευθερισμός ξεπερνά τα παραδοσιακά τείχη, που χωρίζουν πολιτικά τους ανθρώπους. Θα κάνουμε αμφίπλευρη διεύρυνση της επιρροής μας. Θα κάνουμε πολύπλευρη και πολύ-επίπεδη διεύρυνση. Αλλά θα το κάνουμε προβάλλοντας τις ιδέες μας. Θα το κάνουμε με σημαία τις ιδέες μας. Όχι με τη σιωπή μας…
Αυτοί Είμαστε και έτσι αυτοπροσδιοριζόμαστε: από αυτές τις ιδέες, τις δικές μας ιδέες και όχι από τις ετικέτες των αντιπάλων μας, που εξυπηρετούν, αποκλειστικά και μόνον, τις δικές τους ιδεοληψίες και τα δικά τους συμπλέγματα.-.

Σαμαράς: «Στο τέλος της διαδρομής θα τρίβουν τα μάτια τους.».


Σφοδρή επίθεση κατά της οικονομικής πολιτικής εξαπέλυσε χθες από τα Γιάννενα ο Αντώνης Σαμαράς, αναλύοντας το πρόγραμμα της ΝΔ για έξοδο από την κρίση.

Η περιοδεία στα Γιάννενα είναι η πρώτη της εκστρατείας του Σαμαρά σε όλη την Ελλάδα για την εκλαΐκευση του σχεδίου που παρουσίασε στο Ζάππειο για την έξοδο από την κρίση και την απαλλαγή από το Μνημόνιο .

Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε για να ακούσει την ομιλία του σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης. Πράγμα που επισήμανε και ο ίδιος την αρχή της ομιλίας του: «Τέτοια εποχή, τόσος πολύς κόσμος της Νέας Δημοκρατίας! Κάτι λέει αυτό! Στο τέλος της διαδρομής θα τρίβουν τα μάτια τους.».

Το οικονομικό πρόγραμμα της ΝΔ επεσήμανε ο κ. Σαμαράς είναι «ένα πρόγραμμα γρηγορότερης εξόδου της χώρας από την κρίση. Ένα πρόγραμμα που έχει λιγότερες θυσίες για τον ελληνικό λαό, σε λιγότερο χρονικό διάστημα και με μεγαλύτερη απόδοση από το σημερινό μνημόνιο, το οποίο έχει ψηφίσει η Βουλή του ΠΑΣΟΚ και το οποίο “κατεδαφίζει” πολλές από τις προσδοκίες, που είχε ο ελληνικός λαός για το αύριο».

Ο λαός τόνισε στη συνέχεια υποβάλλεται σε «μία πρωτοφανή, σε έκταση και ένταση, θυσία που δεν θα έχει το αντίκρισμα που του οφείλουμε σαν Πολιτεία. Και γι αυτόν το λόγο, εμείς φτιάξαμε την πρότασή μας, που είναι μια άλλη οδός, μια άλλη λύση. Υπάρχει πλέον ο άλλος δρόμος για τον ελληνικό λαό, που αν τον ακολουθήσει και αν πιστέψει στη λύση αυτή, πιστεύω ότι θα είναι πολύ πιο εύκολη η διέξοδος από τα σημερινά αδιέξοδα, τα οποία έχουν συσσωρευτεί στην οικονομική ζωή του τόπου».

«Απορρίψαμε την πρόταση του Μνημονίου και του ΔΝΤ που έφερε το ΠΑΣΟΚ και πρόσφατα πήραμε μια κορυφαία πολιτική πρωτοβουλία, να παρουσιάσουμε το δικό μας σχέδιο για την έξοδο της Ελλάδος από την κρίση. Να παρουσιάσουμε την δική μας εναλλακτική λύση, για να δώσουμε το δικαίωμα της ελπίδας στον κόσμο, να ανοίξουμε τον δρόμο που οδηγεί στην βελτίωση της ψυχολογίας στην αγορά».

«…Εμείς δεν θα πούμε ποτέ ότι ο δικός μας δρόμος είναι χωρίς θυσίες. Είναι όμως δρόμος με λιγότερες θυσίες από εκείνες που προτείνει το ΠΑΣΟΚ. Είναι ένας δρόμος που θα πιάσει τόπο. Λιγότερες θυσίες με καλύτερο αποτέλεσμα σε λιγότερο χρόνο. Θυσίες που μπορεί να τις αντέξει η οικονομία, η κοινωνία και όχι θυσίες χωρίς ελπίδα».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Σαμαράς στην ανεργία που τον περασμένο Απρίλιο ξεπέρασε το 12%, αλλά και στον μεγάλο αριθμό των επιχειρήσεων, που ξεπερνούν τους τελευταίους μήνες τις 1.448 από τις οποίες μόνο τον Ιούνιο ήταν 279, που έβαλαν «λουκέτο» λόγω της οικονομικής κρίσης.

Διαβάστε όλη την ομιλία εδώ: Ομιλία Σαμαρά σε μεγάλη συγκέντρωση στα Γιάννενα