N
Με τις απαντήσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και της Γραμματείας Νησιωτικής Πολιτικής, όχι μόνο δεν απαντώνται τα ερωτήματα των βουλευτών της Νέας Αριστεράς στη σχετική Ερώτηση (24/4/2024), αλλά εντείνονται οι ανησυχίες μας τόσο για τις μεγάλες καθυστερήσεις των πληρωμών προς φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, όσο και για την ίδια την τύχη και την προοπτική του Μεταφορικού Ισοδύναμου.
Πιο συγκεκριμένα οι απαντήσεις του ΥΝΑΝΠ και της αρμόδιας Γραμματείας Νησιωτικής Πολιτικής δεν μας απαντούν ούτε ποιο είναι το συγκεκριμένο ετήσιο κονδύλι που διατίθεται για το Μ.Ι., ούτε βεβαίως πότε θα καταβληθούν οι οφειλές προς τους δικαιούχους που συστηματικά καθυστερούν.
Η απάντηση ότι έχει προσδιοριστεί ειδικό κονδύλι για τη συνοχή της νησιωτικής Ελλάδας στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με την επωνυμία "Μέτρα για την μείωση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, τη συγκράτηση και τη συνοχή του πληθυσμού στα νησιά" και συνολικό προϋπολογισμό 378.322.116,66 €, όχι μόνο δεν μας διαφωτίζει αλλά περισσότερο μας συσκοτίζει αφού, πρώτον εντάσσει το Μεταφορικό Ισοδύναμο σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα και δεύτερον καθορίζει το διατιθέμενο κονδύλι μέσα στη γενική αοριστία του προσδιορισμού των αναγκών αλλά και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων. Σε άλλο δε σημείο, μας απαντούν ότι το ΥΝΑΝΠ καθορίζει την πολιτική του με βάση την "Αναλογική κατανομή του διατιθέμενου προϋπολογισμού ανά κατηγορίες νησιών". Με απλά λόγια πάλι σύμφωνα με την προσφιλή κυβερνητική πολιτική "βλέποντας και κάνοντας" και αν βεβαίως υπάρχουν και λεφτά…..
Κατά συνέπεια τι κι αν διαμαρτύρονται οι δικαιούχοι, όταν κρίνουμε ότι υπάρχουν λεφτά θα σας δίνουμε και κάποια δόση για να μην φωνάζετε….άσε δε που επειδή, όπως ισχυρίζονται υπάρχουν και απάτες – αυτό αφορά τις επιχειρήσεις – ας τελειώσει πρώτα ο έλεγχος και βλέπουμε. Τώρα, αν οι υπουργικές αποφάσεις αφήνουν περιθώρια ασάφειας με αποτέλεσμα πάλι λίγοι επιτήδειοι να αμαυρώνουν τους χιλιάδες δικαιούχους, αυτό δεν οφείλεται στα γκρίζα σημεία των εφαρμοστικών αποφάσεων αλλά στους δικαιούχους…..
Όσο δε για το Μ. Ι. στα καύσιμα, αφού μας είπαν ότι ήταν πρόχειρα θεσμοθετημένο στην αρχική φάση εφαρμογής του το 2019, τώρα έμειναν στην επέκταση σε πολύ λίγα μικρά νησιά, ξεχνώντας ότι το μέτρο ξεκίνησε πιλοτικά όχι για να μείνει δια παντός πιλοτικό αλλά για να επεκταθεί στο σύνολο της νησιωτικής Ελλάδας και με οφελούμενους όλους τους πελάτες των πρατηρίων και όχι μόνο τους μόνιμους κατοίκους. Άλλωστε αυτός είναι και ο στόχος του Μ.Ι. να άρει τις ανισότητες μεταξύ των νησιών και της ηπειρωτικής χώρας.
Ας μην συνεχίζει λοιπόν να μας κοροϊδεύει η κυβέρνηση της ΝΔ. Η τακτική του βλέποντας και κάνοντας και οι πληρωμές με το σταγονόμετρο, δεν αποτελούν συνέχεια του εμβληματικού μέτρου για τη Νησιωτικότητα που θεσμοθέτησε η τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2018, αλλά συνέχιση της προσπάθειας απαξίωσης του, έτσι ώστε να θεωρείται πλέον από τους νησιώτες ως μια χαμένη υπόθεση.
Η ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ μαζί με όλους τους προοδευτικούς πολίτες, θα συνεχίσει τον αγώνα για την εφαρμογή και επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου αδιακρίτως σε όλους τους τομείς και σε όλα ανεξαιρέτως τα νησιά της χώρας.
3/6/2024
ΘΕΜΑ: «Απάντηση της υπ' αριθ. πρωτ. 4499/24-04-2024 Ερώτησης των Βουλευτών της Κ.Ο. της Νέας
Αριστεράς».