Ξεκινάμε λοιπόν…
Ξεκινάμε λοιπόν…
26-11-2008
Δημήτρης Καρύδης (βουλευτής ΠΑΣΟΚ): «Πρόκειται για μία αποικιοκρατική σύμβαση με προκλητικές χαριστικές διατάξεις, όπως φορολογικές ελαφρύνσεις στη COSCO. Η παραχώρηση αυτή είναι σε βάρος της οικονομικής ζωής, της τοπικής κοινωνίας, αλλά και των εργασιακών σχέσεων, που οδηγούν το Λιμάνι σε νέο εργασιακό μεσαίωνα».
Λ. Κατσέλη (15/10/08): «Το ΠΑΣΟΚ θα επαναδιαπραγματευθεί την συμφωνία».
26-11-2008
Εκτιμάται ότι σταδιακά και με τις επενδύσεις που θα γίνουν από την πλευρά της Cosco για τον εκσυγχρονισμό του λιμένος, θα ισχυροποιηθεί και ο ρόλος της Ελλάδας ως οικονομικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, καθώς θα αναδειχθεί ως κρίσιμος διαμετακομιστικός κόμβος για τα κινεζικά προϊόντα που εισάγονται στην Ευρώπη.
Τα οικονομικά οφέλη
Το συνολικό αντάλλαγμα της παραχώρησης που θα καταβάλει η Cosco στον ΟΛΠ ανέρχεται σε 4,3 δισ. ευρώ σταδιακά στη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης εκ των οποίων 3,4 δισ. ευρώ η κινεζική εταιρεία τα έχει εγγυηθεί. Το αντάλλαγμα του ΟΛΠ βασίζεται σε ποσοστό επί των ετήσιων συνολικών εσόδων, το οποίο ανέρχεται σε 21% για τα πρώτα 8 χρόνια της παραχώρησης και σε 24,5% από τον ένατο χρόνο και μετά.
Εκτός από το ετήσιο αντάλλαγμα, επιπλέον θα δοθούν στον ΟΛΠ: 1) 50 εκατ. ευρώ που θα καταβληθούν εντός 15 ημερών από τη δημοσίευση της κύρωσης της σύμβασης στο ΦΕΚ. 2) Επιπρόσθετη καταβολή 700.000 ευρώ σε πέντε ετήσιες δόσεις από την 1η Ιανουαρίου του 2010, που αφορά την κοστολογική επιβάρυνση της ΟΛΠ Α.Ε. για τη διαχείριση και την εν γένει παρακολούθηση της λειτουργίας της Σύμβασης, καθώς και 3) Σταθερό ετήσιο αντάλλαγμα βάσει του μήκους και της έκτασης των Προβλητών, που ανέρχεται σε τιμές 2008 σε περίπου 5 εκατ. ευρώ για τον προβλήτα ΙΙ και 2 εκατ. ευρώ για τον προβλήτα ΙΙΙ, προσαυξανόμενο με το ΔΤΚ +2% κατ’ έτος.
Επιπροσθέτως, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α.Ε.), «εξασφαλίζεται η ανάπτυξη της εμπορικής δραστηριότητας με νέα φορτία, σχεδόν τριπλασιασμό της δυναμικότητας μέσω υλοποίησης επενδύσεων ύψους άνω των 300 εκατ. ευρώ μέχρι το 2015, που σε συνδυασμό με την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ θα επιτρέψει στο λιμάνι του Πειραιά να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου. Δημιουργούνται περί τις 1.000 νέες θέσεις εργασίας χωρίς να μεταβάλλεται το υφιστάμενο εργασιακό καθεστώς. Ενισχύονται η παραλιμενική βιομηχανία, όπως η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, οι πρακτορεύσεις, οι προμήθειες που εκτιμάται ότι θα πραγματοποιούν πολλαπλάσιο ετήσιο όγκο εργασιών».
To ΣΕΜΠΟ σήμερα είναι δυναμικότητας 1.500.000. teu’ s και με την αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙ και την κατασκευή δύο ακόμη προβλητών, του Ι και του ΙΙΙ, σχεδιάζεται έως το 2015 να αυξηθεί η δυναμικότητα στα 4.700.000.teu ’s.
To εργασιακό καθεστώς
O πρόεδρος της κινεζικής Cosco, captain Wei Jafu, μιλώντας τη Δευτέρα σε δημοσιογράφους ανέφερε ότι τον ενδιαφέρει να διατηρήσει καλές σχέσεις με τους εργαζόμενους στο λιμάνι. Υποστήριξε σε όλους τους τόνους ότι δεν θα πρέπει να ανησυχούν οι Ελληνες εργαζόμενοι, καθώς στα σχέδια δεν υπάρχει καμία αλλαγή, όπως η αντικατάστασή τους με Κινέζους, κάτι που συνεχώς επαναλαμβάνει και η διοίκηση του Οργανισμού. «Δεν θα προσλάβουμε Κινέζους εργάτες ούτε μεσαία στελέχη αλλά Ελληνες. Τους μόνους Κινέζους που θα προσλάβουμε θα σταλούν από τα κεντρικά μας γραφεία και θα είναι 2-3 άτομα που θα αναλάβουν τη διοίκηση», τόνισε. Σύμφωνα με τα σχέδια του Ομίλου υπολογίζεται ότι ο ελάχιστος αριθμός νέων θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν θα είναι 1.000.
Από την πλευρά τους, πάντως, οι λιμενεργάτες εμφανίζονται αντίθετοι στη σύμβαση παραχώρησης, την οποία χαρακτηρίζουν «σύμβαση ξεπουλήματος ενός κερδοφόρου δημόσιου φορέα» και προαναγγέλλουν ότι θα παλέψουν «με όλους τους τρόπους να μην υλοποιηθεί».
3,2 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα είναι η αξία των εισαγωγών που πραγματοποίησε η Ελλάδα φέτος από την Κίνα.
200 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων προς την Κίνα για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα και αφορούν κυρίως μέταλλα και μάρμαρο.
12 δισ. ευρώ είναι το άνοιγμα μεταξύ εισαγωγών και εξαγωγών για την τελευταία πενταετία.
1,4 δισ. ευρώ ήταν το άθροισμα των συναλλαγών μεταξύ των δύο χωρών μόλις πριν από τέσσερα χρόνια, το 2004.
52% αυξήθηκε το άθροισμα των εμπορικών συναλλαγών Ελλάδας – Κίνας μεταξύ 2007 και 2008.
23 δισ. δολάρια φτάνουν οι παραγγελίες Ελλήνων εφοπλιστών σε κινεζικά ναυπηγεία.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
3 Μαρτίου 2009, Νομαρχιακή Επιτροπή ΠΑΣΟΚ Πειραιά και Νήσων:
Αθήνα, Ελλάδα - 26/11/2008
Ενίσχυση της στρατηγικής σχέσης μεταξύ της Ελλάδας και της Κίνας προσδοκά η ελληνική κυβέρνηση από την επίσημη επίσκεψη του προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Χου Ζιντάο, ο οποίος βρίσκεται από χθες στην Αθήνα. Για «αμοιβαία επιθυμία διεύρυνσης των ήδη άριστων ελληνοκινεζικών σχέσεων» μίλησε χθες ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, κατά το επίσημο δείπνο προς τιμήν του Κινέζου ομολόγου του.
«Η Κίνα αποδίδει μεγάλη σημασία στις διμερείς μας σχέσεις και είναι πρόθυμη να προωθήσουμε συνεχώς τη συνολική στρατηγική εταιρική σχέση σε υψηλότερο επίπεδο προς όφελος των λαών μας», υπογράμμισε ο κ. Χου Ζιντάο.
Στην κορυφή των συμφωνιών που θα υπογραφούν σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου μεταξύ του Κινέζου προέδρου και του Ελληνα πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή βρίσκεται η παραχώρηση του εμπορευματικού λιμένα του Πειραιά στην κινεζική Cosco.
Η ελληνική κυβέρνηση προσδοκά ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από την Κίνα, στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά και αύξηση των εξαγωγών ελαιολάδου, οίνου και τυποποιημένων οπωρικών στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου.
10 Μαΐου 2008, Ε. Τσούρη (ΠΑΣΟΚ):
27 July, 2006
Jiafu said that ships would be built, on behalf of COSCO, at Greek shipyards.
Source: Athens News Agency
Απρίλιος 2008 επίκαιρη ερώτηση ΓΑΠ προς Καραμανλή:
Greek Prime Minister Karamanlis addressing the ceremony
On July 27, a celebration ceremony for christening of MV. COSCO HELLAS and the maiden voyage to the Port of Piraeus was held at the container terminal of Piraeus port in Greece.Capt.Wei Jiafu, President and CEO of COSCO Group, attended the ceremony with a COSCO delegation and delivered a speech.Capt.Wei reviewed the process for COSCO and Greek shipping company COSTAMARE to establish a partnership and gave an introduction on COSCO's business growth and future strategy. He also stressed that as a leading shipping company worldwide, COSCO will make continued efforts together with Greek shipping communities to further maritime links between China and Greece.
Greek Prime Minister Karamanlis attended the ceremony. In his speech, Prime Minister Karamanlis spoke highly of the efforts made by COSCO and COSTAMARE for the promotion of maritime relationship between the two nations. He also expressed that Greek government will continue to support a mutually beneficial partnership between the two maritime communities.
Invited as the Godmother of the ship, Ms.Feng Jiping, Wife of Capt.Wei Jiafu, officially christened the ship at the ceremony.
High level officials from Greek government, executives from Greek shipping companies, leaders from business associations and Chinese diplomats to Greece attended the ceremony with some 500 guests.
http://www.cosco.com/en/news/detail.jsp?docId=8207Γενναία Δήλωση του Θανάση Πλεύρη βουλευτή του ΛΑΟΣ και μέλους της προανακριτικής επιτροπής!
Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ζημία του ελληνικού δημοσίου, από τις ανταλλαγές στην υπόθεση του Βατοπεδίου, δήλωσε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Κυριακή με Δράση», ο Θανάσης Πλεύρης, βουλευτής του ΛΑΟΣ και μέλος της προανακριτικής επιτροπής.
Πρόσθεσε ότι ...υπάρχει μια εκτίμηση του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών και πέρα από αυτό τίποτα άλλο, πλην κάποιων εκτιμήσεων επί της μεθολογίας του ΣΟΕ όπως είπε.
Σε ότι αφορά τα χρυσόβουλα είπε είναι ανόητος όποιος τα θίξει καθώς κάτι τέτοιο θα αποτελέσει εθνική προδοσία. Επισήμανε πως στα χρυσόβουλα στηρίζεται το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων.
http://www.skai.gr/
113 Δημοσιεύθηκε: 13:41 - 05/07/06
10 Ιανουαρίου 2008, Ανακοίνωσή του ΠΑΣΟΚ:
Επενδύσεις στα λιμάνια - 26 Ιουλ. 06
Συνάντηση με τον πρόεδρο της κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας Cosco Βου Τζιανφού είχε την Τετάρτη στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός Κ.Καραμανλής, με αντικείμενο την ανάπτυξη των κινεζικών επενδύσεων σε ελληνικά λιμάνια.
Ο κ. Καραμανλής συζήτησε με τον Κινέζο επιχειρηματία θέματα εκμετάλλευσης φυσικών πόρων αλλά και ανάπτυξης των θαλασσίων συγκοινωνιών, με στόχο τη μετατροπή ελληνικών λιμανιών σε βασικούς διαμετακομιστικούς κόμβους στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Επίσης ο κ. Τζιανφού είπε ότι θα κατασκευαστούν πλοία στα ελληνικά ναυπηγεία.
Μεταξύ των θεμάτων που έθεσε η κινεζική πλευρά είναι η δυνατότητα λειτουργικότερης συνεργασίας των δυο πλευρών, κυρίως όμως της εκπλήρωσης των χρονικών περιθωρίων που είχαν ζητήσει από την ελληνική πλευρά για να προχωρήσει η συνεργασία.
Σημειώνεται πως η ελληνική κυβέρνηση είχε δεσμευθεί πως θα απαντούσε, με βάση συγκεκριμένες μελέτες, εδώ και περίπου δυο μήνες, κάτι που όμως δεν έχει υλοποιηθεί.
e-mail: prevejohn@yahoo.gr
Ήταν τότε, το ’89 που ο στρατός ακόμα είχε ζόρι, και η παραμεθόριος θητεία ακόμα υποχρεωτική.
Ήταν κάπου εκεί στο Νεοχώρι Ορεστιάδας Έβρου , που πιο παραμεθόριος δεν υπήρχε για τον Πειραιώτη φαντάρο Γιάννη (23 ετών) που του ‘πεσε κάπως βαρύ του καλομαθημένου νέου απ’ την μεγάλη πόλη, να βρεθεί στο