1. Λιμάνι
α) αποκατάσταση το ταχύτερο δυνατό για λόγους ασφαλείας
2. Νέο Λιμάνι
Σύνταξη και ανάθεση νέας μελέτης για χωροθέτηση λιμανιού (δια μέσου της περιφέρειας όπως συμβαίνει με τη Σύρο και τη Σαντορίνη) που να πληροί τις προδιαγραφές και προϋποθέσεις ενός λιμανιού, που θα αναδείξει την πλούσια αγροτική - παραγωγική - μεταποιητική και τουριστική δραστηριότητα (κρουαζιέρα κτλ) της Νάξου.
3. Αεροδρόμιο
α) Επέκταση ήδη υπάρχοντος ( μικρής κλίμακας παρεμβάσεις οι οποίες όμως θα καταστούν ικανές για να εξασφαλίσουν στους κατοίκους αλλά και στους επισκέπτες μια αξιοπρεπής αλλά και ανταγωνιστική πρόσβαση - μετακίνηση στο νησί μας)
β) Ηλεκτρονικός εξοπλισμός για νυχτερινές πτήσεις (πιστεύουμε μετά από έρευνα ότι ο εξοπλισμός και η εγκατάσταση αυτού είναι εφικτός να πραγματοποιηθεί και μάλιστα άμεσα).
γ) εναλλακτικός τουρισμός
Για την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και ειδικότερα στο τομέα της γενικής αεροπορίας - ιδιωτικά αεροπλάνα (εγγεγραμμένα ιδιωτικά αεροσκάφη περισσότερα από ογδόντα χιλιάδες σε Ευρώπη Τουρκία Κύπρο) απαιτείται για την προσέλκυση αυτών όπως συμβαίνει στα περισσότερα μέρη του κόσμου να παραμένει το αεροδρόμιο της Νάξου ανοικτό από την ανατολή έως τη δύση του ηλίου λαμβάνοντας υπόψη ότι στη Νάξο υφίσταται αερολέσχη ( 55 μελλών με πολύ σημαντικές δραστηριότητες για την προβολή και προώθηση του νησιού μας)
4. Νοσοκομείο
α) απαραίτητος εξοπλισμός για να μπορεί να ανταποκριθεί στα άμεσα, επείγοντα - έκτακτα περιστατικά.
β) επάνδρωση με το κατάλληλο - εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό (όλων των ειδικοτήτων)
γ) ελλείψεις σε βασικό ιατροφαρμακευτικό υλικό αλλά και αναλώσιμων.
5. Λίμνες
παραχώρηση αιγιαλού και λιμνών από την κτηματική υπηρεσία στο δήμο Νάξου και μικρών Κυκλάδων έτσι ώστε να μπορέσουμε με ταχύτερους ρυθμούς να διαχειριστούμε ένα από τα σοβαρότερα οικολογικά προβλήματα της Νάξου που υπονομεύει την βιωσιμότητα και την ανάπτυξή της.
Επιμέρους σημαντικά θέματα
6. Ακτοπλοϊκό
α) όλα τα ενδοκυκλαδικα επιδοτούμενα δρομολόγια που ξεκινούν από τη Σύρο να συμπεριλάβουν στο πρόγραμμα τους και την Μύκονο χωρίς επιδότηση δεδομένου ότι η Νάξος και οι μικρές Κυκλάδες είναι αποκομμένη εδώ και πολλά χρόνια με το νησί της Μυκόνου στο οποίο λόγο του διεθνούς αεροδρομίου της, προσγειώνονται πάρα πολλές πτήσεις charter tour operators που συμπεριλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους και το νησί μας.
F/B Aqua Jewel, F/B Αίολος Κεντέρης της Nel Lines και F/B Artemis της ANEK
β) αφαίρεση των φόρων υπέρ τρίτων από τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια οι οποίοι επιβαρύνουν το εισιτήριο κατά 35% της τιμής του. Έτσι θα τονώσουμε τον εσωτερικό τουρισμό και θα διαμορφώσουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον εισερχόμενο τουρισμό δια μέσου μιας δύσκολης οικονομικής συγκυρίας συμπεριλαμβανομένου και του γεγονότος ότι στο νησί μας δεν υπάρχει διεθνές αεροδρόμιο έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η φθηνή πρόσβαση των επισκεπτών όπως συμβαίνει με άλλους γειτονικούς προορισμούς (Μύκονος Σαντορίνη). Αυτό το κίνητρο θα αποτελέσει βασικό κριτήριο για να γίνει και η Νάξος ένας προσιτός προορισμός στο σύμπλεγμα των Κυκλάδων.
7. Ο.Α.Ε.Ε
α) μετά από αίτημα του ΞΕΕ προς τον αρμόδιο υπουργείο αναμένουμε απόφαση απαλλακτική από το Ο.Α.Ε.Ε όλων των ξενοδοχειακών καταλυμάτων μέχρι 10 δωματίων όπως ισχύει εδώ και πολλά χρόνια για όλα τα καταλύματα ενοικιαζομένων δωματίων.
β) για τις επιχειρήσεις στις περιοχές κάτω των δυο χιλιάδων κατοίκων οι οποίες υποχρεούνται να ασφαλιστούν στον Ο.Α.Ε.Ε, να μην τους επιβάλλεται μαζί με την αναγκαστική αναδρομική καταβολή των ασφαλίστρων της τελευταίας πενταετίας να καταβάλλουν και το ποσό που αντιστοιχεί στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη που δεν έκαναν χρήση ποτέ. Διότι το συγκεκριμένο διάστημα απολάμβαναν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη από άλλους ασφαλιστικούς φορείς και δεν επιβάλλουν τον Ο.Α.Ε.Ε. Είναι άδικο να πληρώσουν για μια χρήση που δεν απήλαυσαν.
8. ΕΣΠΑ
i. Στο πρόγραμμα ΠΕΠ ΕΣΠΑ Α΄ Δράση όταν ο έλεγχος ολοκληρώνεται την περίοδο που η επιχείρηση – ξενοδοχείο δεν λειτουργεί, λόγω εποχικής λειτουργίας, δεν δίνεται η δυνατότητα λήψης του 100% της επιδότησης καθώς δεν εμφανίζονται εκείνη την περίοδο στις καταστάσεις το απασχολούμενο προσωπικό.
ii. Για το ίδιο πρόγραμμα, παρατηρείται μεγάλο πρόβλημα στην έκδοση εργασιών μικρής κλίμακας που απαιτείται προκειμένου να πιστοποιηθεί μια δαπάνη όπως αντικατάσταση κουφωμάτων, ηλιακά, κλιματιστικά κλπ ανάλογα την περιοχή. Οι παραπάνω αναφερόμενες δαπάνες αντιστοιχούν και σε βαθμολογούμενα κριτήρια που επηρεάζουν την έγκριση του έργου. Αποτέλεσμα αυτού είναι πολλά εγκεκριμένα επενδυτικά έργα να παγώνουν και να μην μπορούν να υλοποιηθούν. Ιδιαίτερα για την αντικατάσταση κουφωμάτων - ηλιακών - κλιματιστικών που αφορά και την κυριότερη δαπάνη παρακαλώ όπως εξετάσετε την πιθανότητα μη υποχρεωτικής λήψης της άδειας αυτής προκειμένου να γίνει δεκτή η πιστοποίηση αυτής της δαπάνης.
iii. Για το ίδιο πρόγραμμα, δεν πιστοποιείται εξοπλισμός που το έτος κατασκευής του είναι παλαιό και σήμερα τον αγοράζει ο επενδυτής ως καινούριο. Για παράδειγμα μια αντλία που κατασκευάστηκε το έτος 2004 δεν πιστοποιείτε ως δαπάνη του επενδυτή που την αγόρασε το 2010 ως καινούρια, σύμφωνα με νέες οδηγίες που έχουν δοθεί στα ελεγκτικά κέντρα. Η περίπτωση αυτή δεν ήταν γνωστή εξ αρχής στους επενδυτές που έχουν ήδη προβεί σε κάποιες αγορές. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι επιλέξιμες οι δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί μετά την 25η/5/2009!
iv. Για το ίδιο πρόγραμμα παρακαλώ να εξετάσετε μια συνολική παράταση υλοποίησης του, ιδιαίτερα για τις εποχικές επιχειρήσεις, εξαιτίας της σοβαρής έλλειψης ρευστότητας που υπάρχει στην αγορά και της «απροθυμίας» των τραπεζών να στηρίξουν την χορήγηση βραχυπρόθεσμων δανείων για την υλοποίηση των εγκεκριμένων έργων.
Πρέπει λοιπόν να ασκηθεί από μέρους του αρμόδιου υπουργείου πίεση προς τις τράπεζες ώστε να δίνονται εγγυητικές επιστολές προς τις επιχειρήσεις με εγκεκριμένες προτάσεις του ΕΣΠΑ για το ποσό της προκαταβολής που προβλέπεται από το εγκριθέν πρόγραμμα και να μπορέσουν επιτέλους να υλοποιήσουν το πρόγραμμα και έτσι να κινηθεί η αγορά.
v. Η επαναφορά του ύψους των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας στα 200.000€ από 500.000€ που ήταν μέχρι το 2010 έχει δημιουργήσει προβλήματα ιδιαίτερα στον κλάδο των καταλυμάτων, καθώς λόγω της φύσης και των αναγκών αυτών των επιχειρήσεων πολύ εύκολα κανείς μπορεί να εξαντλήσει το παραπάνω όριο, μέσω ανακαινίσεων και ενισχύσεων των παροχών του προκειμένου να διατηρήσει την ομαλή και βιώσιμη λειτουργία της επιχείρησής του.
9. Παραεμπόριο
Αποτελεί την βασικότερη πληγή για την ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και οδηγεί η μη καταστολή του, στον αφανισμό χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αλλά αφαιρεί και από το κράτος σημαντικά έσοδα μέσα από τη φοροδιαφυγή που συντελείτε μέσω του παραεμπορίου.
10. Πολυκαταστήματα
Να θεσμοθετηθούν αυστηρά γεωγραφικά και πληθυσμιακά κριτήρια για τη μη εγκατάσταση αυτών σε μικρούς νησιωτικούς οικισμούς με ιδιαίτερα τοπικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά.
11.Ωράριο
Να περιφρουρηθεί το δικαίωμα της αργίας της Κυριακής το οποίο προσπαθούν να το καταστρατηγήσουν τα πολυεθνικά συμφέροντα.
12. Επιδοτήσεις
Να δρομολογηθούν αντίστοιχα πακέτα - προγράμματα επιδοτήσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις όπως συμβαίνει με άλλους τομείς της οικονομίας π.χ. τουρισμός
Μετά τιμής
Για την Ένωση Ξενοδόχων Νάξου
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Στρατούρης Ελευθέριος Μαργαρίτης Ιωάννης
Για τον Εμποροεπαγγελματικό Σύλλογο Νάξου
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Καπηνιάρη Σοφία Μοσχονά Μαρία
Για το Σύλλογο Μαζικής Εστίασης Νάξου
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Παπαδόπουλος Ιωάννης Καραμανής Ευάγγελος
Για το Σύλλογο Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Νάξου
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Κάβουρας Γεώργιος Δημητροκάλλης Ανδρέας