Του Ιωάννη Ματζάκου
Με αφορμή πρόσφατο άρθρο που δημοσιεύτηκε σχετικά με τις καταλήψεις των σχολείων που υπογράφει η κ. Κρητικού Σοφία και ως απάντηση έχω κι΄εγώ να σας πω 2 ιστορίες.
Ιστορία 1η
Ο Παναγιώτης ήταν ένα χαρισματικό παιδί, πρόσχαρο, ευγενικό με δίψα για ζωή. Η οικογένειά του προσπαθούσε να του καλλιεργήσει τόσο το πνεύμα όσο και το σώμα εμπνεόμενη από από τα πρότυπα των αρχαίων Ελλήνων. Ασκούσε το σώμα του συμμετέχοντας από νωρίς σε αθλητικές ομάδες και πέρα από τα μαθήματά του στο σχολείο καλλιεργούσε την καλαισθησία και την αρμονία δια μέσου της μουσικής παιδείας. Ήταν κοινωνικός και πολύ αγαπητός γιατί και λίγη αγάπη να εισέπραττε, εύρισκε πάντα τον τρόπο να στο ανταποδίδει στο πολλαπλάσιο με τα καμώματά του. Είχε δε το χαρακτηριστικό να μαγνητίζει το ακροατήριό του λέγοντας ανέκδοτα τα οποία προηγούμενα είχε μελετήσει από πολλές πηγές και τα διάνθιζε με τον δικό του μοναδικό τρόπο.
Ιστορία 2η
Ο Παναγιώτης παρά την μικρή του ηλικία είχε αποκτήσει πολλές εμπειρίες από διαφορετικές κοινωνίες, σχολεία που είχε φοιτήσει και τόπους στους οποίους είχε ζήσει. Είχε πάει προνήπια στην Θεσσαλονίκη και την Ρόδο, νήπια στην Κύπρο, Δημοτικό σχολείο στην Αθήνα και τη Νάξο και μέχρι την Α’ Γυμνασίου στο 2ο Γυμνάσιο Νάξου. Δυστυχώς όμως του έκοψαν το νήμα της ζωής κατά την διάρκεια «σχολικού περιπάτου» στις 20 Οκτωβρίου 2009, οι 22 καταδικασθέντες για ανθρωποκτονία εξ΄αμελείας σύμφωνα με την απόφαση της 17ης Φεβρουαρίου 2014 του Πρωτοδικείου Νάξου, εξ’ αιτίας των αποδεδειγμένα εγκληματικών παραλείψεων στις οποίες προέβησαν κατά συναυτουργία. Αν ζούσε σήμερα θα ήταν τελειόφοιτος του ΓΕΛ Νάξου.Το σχολείο υπάρχει αλλά δεν υπάρχει ο μαθητής. Μάταια προσπαθούν οι γονείς του να φανταστούν πως θα ήταν σήμερα, ανάμεσα στα πρόσωπα των συμμαθητών του και αυτό είναι που τους βυθίζει όλο και περισσότερο στο πένθος τους.
Επίλογος των 2 Ιστοριών
Ο Παναγιώτης έζησε σε μια παρακμιακή εποχή σαν την σημερινή, όπου η υποκρισία περισσεύει. Οι θύτες γίνονται τιμητές και τα θύματα εξακοντίζονται από αυτοαποκαλούμενους «αγωνιστές». Οι αμετροεπείς αποσείονται τις ευθύνες τους και επιπλέον σου κουνάνε το δάχτυλο. Οι ανευθυνουπεύθυνοι υπογράφουν μεν αλλά δεν είναι οι ίδιοι που φέρουν την ευθύνη αλλά η θέση τους. Η κομματοκρατία, ο έμμισθος κακώς εννοούμενος συνδικαλισμός, η αναξιοκρατία, το ρουσφέτι, η διαπλοκή, η αυθαιρεσία και τα χαλαρά ήθη οδήγησαν την Χώρα σε ηθική και οικονομική χρεοκοπία. Η Χώρα μας και οι απλοί πολίτες της υφίστανται τις συνέπειες της κρίσης αυτής ενώ ο Παναγιώτης και η οικογένεια του έμελε να δεχθούν το πλέον βαρύ πλήγμα της, αυτό του θανάτου. Η οικογένειά του όμως αγανακτισμένη από την σήψη αυτή,ήρε όλες τις αντιστάσεις και μετά από επίπονη δικαστική διαδικασία, αποκάλυψε και έφερε ενώπιον της δικαιοσύνης αυτούς που έχουν την πλήρη ευθύνη της ανθρωποκτονίας και οι οποίοι και καταδικάστηκαν. Το έγκλημά τους είναι τόσο βαρύ που δεν μπορεί να ξεχαστεί, δεν μπορεί να παραγραφεί σαν να μην έγινε τίποτε, είναι διαρκές και οφείλουν να υφίστανται τις συνέπειες.
Σχέσεις με το σήμερα
Μεταξύ των καταδιακασθέντων με ποινή φυλάκισης 10 μηνών είναι και η σημερινή διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου η οποία έγραψε το αναφερόμενο άρθρο. Το σκεπτικό της δικαστικής απόφασης σας στο αποστέλλω ξεχωριστά για να μπορεί να ανατρέξει κάθε ενδιαφερόμενος προς αποφυγή κάθε παρερμηνείας. Επακριβώς η απόφαση αναφέρει:
α. Στη σελ. 411
…οι μαθητές παρέμειναν επί μία ώρα και ένα τέταρτο περίπου επιπλέον στο χωριό Γαλήνη χωρίς συγκεκριμένο πρόγραμμα…
β. Στην σελ 412
…Συνεπώς οι παραπάνω κατηγορούμενοι εκπαιδευτικοί δεν κατέβαλαν τη δέουσα επιμέλεια και προσοχή την οποία όφειλαν κατά τις περιστάσεις και μπορούσαν να καταβάλουν ως μέσοι συνετοί άνθρωποι και εκπαιδευτικοί - καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθόσον:
α) αφ’ ενός μεν παρεξέκλιναν από το πρόγραμμα του Σχολικού Περιπάτου…
…β) αφ’ ετέρου δεν ασκούσαν - όπως όφειλαν - αδιάλειπτη εποπτεία και επιτήρηση στους ανηλίκους μαθητές. …οι μεν καθηγητές κάθισαν σε ένα τραπέζι ευρισκόμενο στην αυλή της ταβέρνας του Δημητρίου «ΓΚΟΥΦΑ» προκειμένου να γευματίσουν…
…τόσο η Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Νάξου Σ Μ-Ο όσο και οι λοιποί δεκατρείς (13) συνοδοί καθηγητές είτε δεν επόπτευαν καθόλου τους μαθητές που ευρίσκονταν μέσα στο προαύλιο του Δημοτικού Σχολείου Γαλήνης είτε τους επόπτευαν πλημμελώς, υπό την έννοια ότι κατά τη διάρκεια μιας ώρας περίπου και πλέον παραμονής των μαθητών στο προαύλιο του Δημοτικού Σχολείου Γαλήνης, ήτοι από ώρα 11:30' έως 12:45' περίπου, οι καθηγητές τους επιτηρούσαν μόνο κατά διαστήματα και όχι αδιαλείπτως με σταθερή και συνεχή παρουσία κάποιων καθηγητών στο χώρο του προαυλίου,…
γ. Στην σελ 413
…Αποτέλεσμα της προπεριγραφείσας συγκλίνουσας αμελούς συμπεριφοράς όλων των (14) πρώτων κατηγορουμένων εκπαιδευτικών ήταν να μην μπορέσουν να αποτρέψουν τον μαθητή της Α' τάξεως του Γυμνασίου Παναγιώτη ΜΑΤΖΑΚΟ να πραγματοποιεί έλξεις από το οριζόντιο δοκάρι … να μην είναι παρόντες ώστε να του επιστήσουν την προσοχή … ενόψει του ότι -προδήλως- δεν ήταν πακτωμένο ούτε αγκυρωμένο στο έδαφος,…
…ούτε επίσης οι κατηγορούμενοι καθηγητές μπόρεσαν - ακριβώς λόγω της απουσίας τους - αμέσως μετά την πτώση του τέρματος…
δ. Στην σελ 416
…κατηγορούμενοι εκπαιδευτικοί με τη συγκλίνουσα άνευ συνειδήσεως αμελή συμπεριφορά τους… οδήγησαν τους ανήλικους μαθητές σε μη ασφαλή χώρο…
…αφήνοντας παράλληλα τους ανήλικους χωρίς επιτήρηση…
…ο ανήλικος Παναγιώτης ΜΑΤΖΑΚΟΣ πραγματοποίησε τουλάχιστον τρεις (3) ταλαντώσεις από το οριζόντιο δοκάρι του μεταλλικού τέρματος, μόλις δε κατά την τρίτη κατά σειρά ταλάντωση -από όσες τουλάχιστον έγιναν αντιληπτές- ανετράπη το μεταλλικό τέρμα, έπεσε και τον καταπλάκωσε, έτσι ώστε καθίσταται προφανές ότι εάν υπήρχε παρουσία των συνοδών καθηγητών στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου, θα αποτρέπονταν το συμβάν.
Συμπέρασμα
Εν ολίγοις η Κα Κρητικού παραβιάζοντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ημέρας, είτε γευμάτιζε εν ώρα υπηρεσίας της, είτε απείχε από τα καθήκοντα επιτήρησης - εποπτείας και στον χώρο του συμβάντος, την ώρα που ο Παναγιώτης εύρισκε τραγικό θάνατο. Ο δε θάνατος επήλθε εξ΄αιτίας και της ανεπαρκούς άσκησης της επιβαλλόμενης υποκατάστασης της γονεϊκής μέριμνας. Ας κρατήσει λοιπόν τα περί ενεργών πολιτών, κοινωνίας πολιτών, δημοκρατικού σχολείου, σχολικού εκφοβισμού κλπ για τον εαυτό της γιατί αυτά δεν συνάδουν με την καταδίκη της και την ποινή που της έχει επιβληθεί. Η κοινωνία πολιτών και οι δημοκρατικοί αγώνες πρώτα απ΄όλα θέλουν ζωντανούς πολίτες! Η προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας δεν προηγούνται από την προστασία της ανθρώπινης ζωής και μάλιστα από τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι νομικά υποκαθιστούν την γονεϊκή μέριμνα στο σχολείο, ενέργεια στην οποία εκείνη δεν προέβη, με αποτέλεσμα μαθητής της να χάσει την ζωή του αβοήθητος. Στηλιτεύει τους μαθητές του ΓΕΛ για το σύμπτωμα της αποδόμησης του εκπαιδευτικού έργου που είναι η αναστολή λειτουργίας του σχολείου από τους ίδιους τους μαθητές ενώ απουσιάζει η αυτοκριτική και η κριτική για το παρεχόμενο προβληματικό εκπαιδευτικό έργο μέρος του οποίου είναι και η ίδια η εκπαιδευτική κοινότητα. Κατά συνέπεια μετά από τόσο σοβαρή καταδίκη για τον θάνατο μαθητή της, μετά από τέτοια αμελή συμπεριφορά κολάσιμη πειθαρχικά και ποινικάκαι επίδειξη περιφρόνησης στην αξία της ανθρώπινης ζωής, θεωρώ ωμή πρόκληση προς την λογική και την ηθική την αναφερόμενη δημοσίευση. Πριν απευθυνθεί στην κοινωνία των πολιτών οφείλεινα ζητήσει συγνώμη από τα πολλά παιδιά και τους γονείς των που εκείνη την ημέρα εκτέθηκαν στον ίδιο ή παρόμοιο κίνδυνο με αυτόν του Παναγιώτη. Ευτυχώς ο βωμός της αναίτιας θυσίας απαίτησε μόνο ένα θύμα. Ο Παναγιώτης προστάτευσε τα υπόλοιπα παιδιά και έκτοτε πειθανάγκασε και το σύστημα των εκδρομών να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά. Η Κυρία Κρητικού το καλύτερο που θα είχε να κάνει είναι να σιωπά κάτω από το βάρος του δικού της κρίματος.
Αιτίαση
Απευθύνομαι τόσο στον διευθυντή της Β΄ Βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαιδεύσεως στην Σύρο τον Κο Μιχαλόπουλο, όσο και στον Περιφερειακό διευθυντή Κο Μεσσάρη για να τους θέσω τους παρακάτω προβληματισμούς: Εφόσον η Κα Κρητικού αποδεδειγμένα απέτυχε ως απλή καθηγήτρια να επιτελέσει αποτελεσματικά τα συγκεκριμένα καθήκοντα της, εσείς πως την διατηρείτε σε καθήκοντα αυξημένης ευθύνης; και ειδικά μετά την καταδίκη της αφού δεν έχει την ευθιξία να παραιτηθεί από την θέση της, εσείς γιατί δεν παρεμβαίνετε; Δεν ξέρω αν περιμένετε να εκδικασθεί σε δεύτερο βαθμό η υπόθεση και αν είναι νόμιμο αυτό που κάνετε αλλά σίγουρα ηθικό δεν είναι και όπως γνωρίζετε το ηθικό μέρος αξιολογείται από τους προϊσταμένους. Στηριζόμενοι σε ποιο ηθικό υπόβαθρο της έχετε δώσει την δυνατότητα συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων σε περιφερειακό όργανο διοίκησης; Η ποινή των 10 μηνών φυλάκισης πως εκλαμβάνεται από εσάς που εκπροσωπείτε τους θεσμούς του Υπουργείου Παιδείας σε επίπεδο περιφέρειας; Αν δεν τοποθετηθείτε εσείς τότε ποιoς; Μήπως ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης; Σε ότι αφορά στο θέμα της κατάληψης του ΓΕΛ Νάξου έχω να σας πώ ότι κάτω από την δική σας ανοχή έχει καθιερωθεί πλέον ως «θεσμός» μια και είναι η έκτη συνεχής χρονιά που συμβαίνει. Ως ανηλεώς φορολογούμενος πολίτης απαιτώ να εργαστείτε σκληρά ώστε να ανακαλύψετε τα βαθύτερα αίτια και να προβείτε στις δέουσες ενέργειες για την εξάλειψη του παρακμιακού αυτού φαινομένου. Σας καλώ τέλος ως δημόσιους λειτουργούςστο πλαίσιο των κανόνων της χρηστής διοίκησης, να επανεξετάσετε τα ζητήματα που σας θέτω και να επαναφέρετε τα θέματα στην ορθή ηθική τους βάση. Οι ένοχοι δεν μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις.
Με τιμή
Ακολουθεί το σκεπτικό της πρωτόδικης δικαστικής απόφασης σελ. 391-460 της 17ης Φεβρουαρίου 2014 του Πρωτοδικείου Νάξου:
Ιστορία 1η
Ο Παναγιώτης ήταν ένα χαρισματικό παιδί, πρόσχαρο, ευγενικό με δίψα για ζωή. Η οικογένειά του προσπαθούσε να του καλλιεργήσει τόσο το πνεύμα όσο και το σώμα εμπνεόμενη από από τα πρότυπα των αρχαίων Ελλήνων. Ασκούσε το σώμα του συμμετέχοντας από νωρίς σε αθλητικές ομάδες και πέρα από τα μαθήματά του στο σχολείο καλλιεργούσε την καλαισθησία και την αρμονία δια μέσου της μουσικής παιδείας. Ήταν κοινωνικός και πολύ αγαπητός γιατί και λίγη αγάπη να εισέπραττε, εύρισκε πάντα τον τρόπο να στο ανταποδίδει στο πολλαπλάσιο με τα καμώματά του. Είχε δε το χαρακτηριστικό να μαγνητίζει το ακροατήριό του λέγοντας ανέκδοτα τα οποία προηγούμενα είχε μελετήσει από πολλές πηγές και τα διάνθιζε με τον δικό του μοναδικό τρόπο.
Ιστορία 2η
Ο Παναγιώτης παρά την μικρή του ηλικία είχε αποκτήσει πολλές εμπειρίες από διαφορετικές κοινωνίες, σχολεία που είχε φοιτήσει και τόπους στους οποίους είχε ζήσει. Είχε πάει προνήπια στην Θεσσαλονίκη και την Ρόδο, νήπια στην Κύπρο, Δημοτικό σχολείο στην Αθήνα και τη Νάξο και μέχρι την Α’ Γυμνασίου στο 2ο Γυμνάσιο Νάξου. Δυστυχώς όμως του έκοψαν το νήμα της ζωής κατά την διάρκεια «σχολικού περιπάτου» στις 20 Οκτωβρίου 2009, οι 22 καταδικασθέντες για ανθρωποκτονία εξ΄αμελείας σύμφωνα με την απόφαση της 17ης Φεβρουαρίου 2014 του Πρωτοδικείου Νάξου, εξ’ αιτίας των αποδεδειγμένα εγκληματικών παραλείψεων στις οποίες προέβησαν κατά συναυτουργία. Αν ζούσε σήμερα θα ήταν τελειόφοιτος του ΓΕΛ Νάξου.Το σχολείο υπάρχει αλλά δεν υπάρχει ο μαθητής. Μάταια προσπαθούν οι γονείς του να φανταστούν πως θα ήταν σήμερα, ανάμεσα στα πρόσωπα των συμμαθητών του και αυτό είναι που τους βυθίζει όλο και περισσότερο στο πένθος τους.
Επίλογος των 2 Ιστοριών
Ο Παναγιώτης έζησε σε μια παρακμιακή εποχή σαν την σημερινή, όπου η υποκρισία περισσεύει. Οι θύτες γίνονται τιμητές και τα θύματα εξακοντίζονται από αυτοαποκαλούμενους «αγωνιστές». Οι αμετροεπείς αποσείονται τις ευθύνες τους και επιπλέον σου κουνάνε το δάχτυλο. Οι ανευθυνουπεύθυνοι υπογράφουν μεν αλλά δεν είναι οι ίδιοι που φέρουν την ευθύνη αλλά η θέση τους. Η κομματοκρατία, ο έμμισθος κακώς εννοούμενος συνδικαλισμός, η αναξιοκρατία, το ρουσφέτι, η διαπλοκή, η αυθαιρεσία και τα χαλαρά ήθη οδήγησαν την Χώρα σε ηθική και οικονομική χρεοκοπία. Η Χώρα μας και οι απλοί πολίτες της υφίστανται τις συνέπειες της κρίσης αυτής ενώ ο Παναγιώτης και η οικογένεια του έμελε να δεχθούν το πλέον βαρύ πλήγμα της, αυτό του θανάτου. Η οικογένειά του όμως αγανακτισμένη από την σήψη αυτή,ήρε όλες τις αντιστάσεις και μετά από επίπονη δικαστική διαδικασία, αποκάλυψε και έφερε ενώπιον της δικαιοσύνης αυτούς που έχουν την πλήρη ευθύνη της ανθρωποκτονίας και οι οποίοι και καταδικάστηκαν. Το έγκλημά τους είναι τόσο βαρύ που δεν μπορεί να ξεχαστεί, δεν μπορεί να παραγραφεί σαν να μην έγινε τίποτε, είναι διαρκές και οφείλουν να υφίστανται τις συνέπειες.
Σχέσεις με το σήμερα
Μεταξύ των καταδιακασθέντων με ποινή φυλάκισης 10 μηνών είναι και η σημερινή διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου η οποία έγραψε το αναφερόμενο άρθρο. Το σκεπτικό της δικαστικής απόφασης σας στο αποστέλλω ξεχωριστά για να μπορεί να ανατρέξει κάθε ενδιαφερόμενος προς αποφυγή κάθε παρερμηνείας. Επακριβώς η απόφαση αναφέρει:
α. Στη σελ. 411
…οι μαθητές παρέμειναν επί μία ώρα και ένα τέταρτο περίπου επιπλέον στο χωριό Γαλήνη χωρίς συγκεκριμένο πρόγραμμα…
β. Στην σελ 412
…Συνεπώς οι παραπάνω κατηγορούμενοι εκπαιδευτικοί δεν κατέβαλαν τη δέουσα επιμέλεια και προσοχή την οποία όφειλαν κατά τις περιστάσεις και μπορούσαν να καταβάλουν ως μέσοι συνετοί άνθρωποι και εκπαιδευτικοί - καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθόσον:
α) αφ’ ενός μεν παρεξέκλιναν από το πρόγραμμα του Σχολικού Περιπάτου…
…β) αφ’ ετέρου δεν ασκούσαν - όπως όφειλαν - αδιάλειπτη εποπτεία και επιτήρηση στους ανηλίκους μαθητές. …οι μεν καθηγητές κάθισαν σε ένα τραπέζι ευρισκόμενο στην αυλή της ταβέρνας του Δημητρίου «ΓΚΟΥΦΑ» προκειμένου να γευματίσουν…
…τόσο η Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Νάξου Σ Μ-Ο όσο και οι λοιποί δεκατρείς (13) συνοδοί καθηγητές είτε δεν επόπτευαν καθόλου τους μαθητές που ευρίσκονταν μέσα στο προαύλιο του Δημοτικού Σχολείου Γαλήνης είτε τους επόπτευαν πλημμελώς, υπό την έννοια ότι κατά τη διάρκεια μιας ώρας περίπου και πλέον παραμονής των μαθητών στο προαύλιο του Δημοτικού Σχολείου Γαλήνης, ήτοι από ώρα 11:30' έως 12:45' περίπου, οι καθηγητές τους επιτηρούσαν μόνο κατά διαστήματα και όχι αδιαλείπτως με σταθερή και συνεχή παρουσία κάποιων καθηγητών στο χώρο του προαυλίου,…
γ. Στην σελ 413
…Αποτέλεσμα της προπεριγραφείσας συγκλίνουσας αμελούς συμπεριφοράς όλων των (14) πρώτων κατηγορουμένων εκπαιδευτικών ήταν να μην μπορέσουν να αποτρέψουν τον μαθητή της Α' τάξεως του Γυμνασίου Παναγιώτη ΜΑΤΖΑΚΟ να πραγματοποιεί έλξεις από το οριζόντιο δοκάρι … να μην είναι παρόντες ώστε να του επιστήσουν την προσοχή … ενόψει του ότι -προδήλως- δεν ήταν πακτωμένο ούτε αγκυρωμένο στο έδαφος,…
…ούτε επίσης οι κατηγορούμενοι καθηγητές μπόρεσαν - ακριβώς λόγω της απουσίας τους - αμέσως μετά την πτώση του τέρματος…
δ. Στην σελ 416
…κατηγορούμενοι εκπαιδευτικοί με τη συγκλίνουσα άνευ συνειδήσεως αμελή συμπεριφορά τους… οδήγησαν τους ανήλικους μαθητές σε μη ασφαλή χώρο…
…αφήνοντας παράλληλα τους ανήλικους χωρίς επιτήρηση…
…ο ανήλικος Παναγιώτης ΜΑΤΖΑΚΟΣ πραγματοποίησε τουλάχιστον τρεις (3) ταλαντώσεις από το οριζόντιο δοκάρι του μεταλλικού τέρματος, μόλις δε κατά την τρίτη κατά σειρά ταλάντωση -από όσες τουλάχιστον έγιναν αντιληπτές- ανετράπη το μεταλλικό τέρμα, έπεσε και τον καταπλάκωσε, έτσι ώστε καθίσταται προφανές ότι εάν υπήρχε παρουσία των συνοδών καθηγητών στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου, θα αποτρέπονταν το συμβάν.
Συμπέρασμα
Εν ολίγοις η Κα Κρητικού παραβιάζοντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ημέρας, είτε γευμάτιζε εν ώρα υπηρεσίας της, είτε απείχε από τα καθήκοντα επιτήρησης - εποπτείας και στον χώρο του συμβάντος, την ώρα που ο Παναγιώτης εύρισκε τραγικό θάνατο. Ο δε θάνατος επήλθε εξ΄αιτίας και της ανεπαρκούς άσκησης της επιβαλλόμενης υποκατάστασης της γονεϊκής μέριμνας. Ας κρατήσει λοιπόν τα περί ενεργών πολιτών, κοινωνίας πολιτών, δημοκρατικού σχολείου, σχολικού εκφοβισμού κλπ για τον εαυτό της γιατί αυτά δεν συνάδουν με την καταδίκη της και την ποινή που της έχει επιβληθεί. Η κοινωνία πολιτών και οι δημοκρατικοί αγώνες πρώτα απ΄όλα θέλουν ζωντανούς πολίτες! Η προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας δεν προηγούνται από την προστασία της ανθρώπινης ζωής και μάλιστα από τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι νομικά υποκαθιστούν την γονεϊκή μέριμνα στο σχολείο, ενέργεια στην οποία εκείνη δεν προέβη, με αποτέλεσμα μαθητής της να χάσει την ζωή του αβοήθητος. Στηλιτεύει τους μαθητές του ΓΕΛ για το σύμπτωμα της αποδόμησης του εκπαιδευτικού έργου που είναι η αναστολή λειτουργίας του σχολείου από τους ίδιους τους μαθητές ενώ απουσιάζει η αυτοκριτική και η κριτική για το παρεχόμενο προβληματικό εκπαιδευτικό έργο μέρος του οποίου είναι και η ίδια η εκπαιδευτική κοινότητα. Κατά συνέπεια μετά από τόσο σοβαρή καταδίκη για τον θάνατο μαθητή της, μετά από τέτοια αμελή συμπεριφορά κολάσιμη πειθαρχικά και ποινικάκαι επίδειξη περιφρόνησης στην αξία της ανθρώπινης ζωής, θεωρώ ωμή πρόκληση προς την λογική και την ηθική την αναφερόμενη δημοσίευση. Πριν απευθυνθεί στην κοινωνία των πολιτών οφείλεινα ζητήσει συγνώμη από τα πολλά παιδιά και τους γονείς των που εκείνη την ημέρα εκτέθηκαν στον ίδιο ή παρόμοιο κίνδυνο με αυτόν του Παναγιώτη. Ευτυχώς ο βωμός της αναίτιας θυσίας απαίτησε μόνο ένα θύμα. Ο Παναγιώτης προστάτευσε τα υπόλοιπα παιδιά και έκτοτε πειθανάγκασε και το σύστημα των εκδρομών να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά. Η Κυρία Κρητικού το καλύτερο που θα είχε να κάνει είναι να σιωπά κάτω από το βάρος του δικού της κρίματος.
Αιτίαση
Απευθύνομαι τόσο στον διευθυντή της Β΄ Βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαιδεύσεως στην Σύρο τον Κο Μιχαλόπουλο, όσο και στον Περιφερειακό διευθυντή Κο Μεσσάρη για να τους θέσω τους παρακάτω προβληματισμούς: Εφόσον η Κα Κρητικού αποδεδειγμένα απέτυχε ως απλή καθηγήτρια να επιτελέσει αποτελεσματικά τα συγκεκριμένα καθήκοντα της, εσείς πως την διατηρείτε σε καθήκοντα αυξημένης ευθύνης; και ειδικά μετά την καταδίκη της αφού δεν έχει την ευθιξία να παραιτηθεί από την θέση της, εσείς γιατί δεν παρεμβαίνετε; Δεν ξέρω αν περιμένετε να εκδικασθεί σε δεύτερο βαθμό η υπόθεση και αν είναι νόμιμο αυτό που κάνετε αλλά σίγουρα ηθικό δεν είναι και όπως γνωρίζετε το ηθικό μέρος αξιολογείται από τους προϊσταμένους. Στηριζόμενοι σε ποιο ηθικό υπόβαθρο της έχετε δώσει την δυνατότητα συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων σε περιφερειακό όργανο διοίκησης; Η ποινή των 10 μηνών φυλάκισης πως εκλαμβάνεται από εσάς που εκπροσωπείτε τους θεσμούς του Υπουργείου Παιδείας σε επίπεδο περιφέρειας; Αν δεν τοποθετηθείτε εσείς τότε ποιoς; Μήπως ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης; Σε ότι αφορά στο θέμα της κατάληψης του ΓΕΛ Νάξου έχω να σας πώ ότι κάτω από την δική σας ανοχή έχει καθιερωθεί πλέον ως «θεσμός» μια και είναι η έκτη συνεχής χρονιά που συμβαίνει. Ως ανηλεώς φορολογούμενος πολίτης απαιτώ να εργαστείτε σκληρά ώστε να ανακαλύψετε τα βαθύτερα αίτια και να προβείτε στις δέουσες ενέργειες για την εξάλειψη του παρακμιακού αυτού φαινομένου. Σας καλώ τέλος ως δημόσιους λειτουργούςστο πλαίσιο των κανόνων της χρηστής διοίκησης, να επανεξετάσετε τα ζητήματα που σας θέτω και να επαναφέρετε τα θέματα στην ορθή ηθική τους βάση. Οι ένοχοι δεν μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις.
Με τιμή
Ακολουθεί το σκεπτικό της πρωτόδικης δικαστικής απόφασης σελ. 391-460 της 17ης Φεβρουαρίου 2014 του Πρωτοδικείου Νάξου:
2 σχόλια:
ddddddddddddddddddddddddddd
απολυτος σεβασμος σ' ένα γονιο που έχει χάσει το παιδί του... δεν έχω λόγια...
Η ευθύνη για τις καταλήψεις είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών που απαξιώνουν οι ίδιοι πρώτα απ' όλα το δημόσιο σχολείο. Δεν φταίνε τα παιδιά. Εμείς φταίμε!
Δημοσίευση σχολίου