Blogger Gadgets

slider

Το gmail του naxios

Στείλτε μας Ειδήσεις-Σχόλια-Παρατηρήσεις-Αρθογραφία Στο email - naxios.blogspot.com@gmail.com Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων Η φωνή της ΝΑΞΟΥ.

Παρασκευή, 18 Φεβρουαρίου 2011

Η διαδικασία διαβούλευσης ειναι εσπευσμένη

Για εσπευσμένη διαδικασία διαβούλευσης κατηγορούν το δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων οι Μηχανικοί της Νάξου σε επιστολή που έστειλαν την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου για το θέμα του ΓΠΣ-ΣΧΟOΑΠ και στην οποία επιστολή θέτουν ερωτήματα όπως οτι είναι παρωχημένα και αυθαίρετα. και πληθυσμιακά και στατιστικά Λόγω ακραίων προτάσεων, στο παρελθόν οι προσπάθειες ολοκλήρωσης του ειδικού χωροταξικού του νησιού σταμάτησαν έτσι και αυτή η μελέτη που παρουσιάστηκε σήμερα Πέμπτη στη διαβούλευση περιέχει ακραίες απαγορεύσεις που οδηγούν τη Νάξο σε ραγδαία υπανάπτυξη. Τέλος, κάνουν έκκληση, ο δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων να σταματήσει τη «διαβούλευση » - «παραλαβή» της μελέτης και να αντιμετωπίσει άμεσα και συνολικά για όλο το νέο Δήμο το σημαντικό αυτό θέμα.



ΠΡΟΣ : ΔΗΜΟ ΝΑΞΟΥ
και ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ



ΘΕΜΑ : Σκέψεις και Ερωτήματα του Συλλόγου Μηχανικών Νάξου επί της μελέτης : «Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) και Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟOΑΠ) Δήμου Νάξου».

Ύστερα από την πρόσκληση σας για συμμετοχή στην ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για το ΓΠΣ και ΣΧΟΑΑΠ του τέως Δήμου Νάξου, οι μηχανικοί της Νάξου που συγκεντρωθήκαμε χθες θέλουμε να σας υποβάλλουμε τις σκέψεις και τα ερωτήματά μας σχετικά με το μεγάλο αυτό θέμα.

1. Όπως και τότε (με το υπ’ αριθμό 6310/14-8-2007 έγγραφο μας προς τον μελετητή και το Δήμο) , επισημαίνουμε και τώρα ότι :
Η έλλειψη Χωροταξικού Σχεδιασμού και Πολεοδόμησης της Χώρας και των χωριών, η έλλειψη θεσμοθετημένης προστασίας των ευαίσθητων περιοχών του Δήμου μας, η αβεβαιότητα για τους όρους και περιορισμούς δόμησης, οδηγούν σε μία χωρίς έλεγχο και κανόνες ανάπτυξη του νησιού πού πρέπει επιτέλους να σταματήσει.

2. Η μελέτη με τις τότε παρατηρήσεις κατατέθηκε στο Δήμο τον Ιούλιο του 2008 και οι προτάσεις (κείμενα) στα τέλη του 2008.
Τί ήταν αυτό που οδήγησε την τότε δημοτική αρχή να παγώσει για δύο (2) ολόκληρα χρόνια μια τόσο σημαντική για την ανάπτυξη της Νάξου μελέτη και να μην ενημερώσει ως όφειλε ενδελεχώς και “επισταμένως” τον κόσμο και τους φορείς για το περιεχόμενο της;

3. Γιατί βγήκε εσπευσμένα για διαβούλευση μερικές ημέρες μετά τις πρόσφατες δημοτικές εκλογές, ενώ ήδη ο «Καλλικράτης» είχε αλλάξει τη διοικητική μορφή και του νησιού με άμεση επίδραση και στην περιοχή ακόμα της μελέτης;

4. Γιατί ο Δήμος προχωρά σήμερα στην «διαβούλευση» της Πέμπτης εσπευσμένα;
Πιστεύει ότι όλοι είναι ενήμεροι (και ο ίδιος ακόμη) για όλες τις πτυχές της μελέτης που θα καθορίσει το μέλλον του Νησιού για πολλά χρόνια;

5. Γνωρίζει ο Δήμος ότι για να προχωρήσει η μελέτη και ακόμα-ακόμα για να αναρτηθεί απαιτείται πλέον (με πρόσφατη εγκύκλιο του ΥΠΕΧΩΔΕ) και ολοκληρωμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε);

6. Γνωρίζει ο Δήμος ότι η μελέτη δεν είναι ενήμερη με τις εγκυκλίους για την “Natura” , τις περιοχές υψηλής παραγωγικότητας και το χωροταξικό του Τουρισμού (ΦΕΚ 1138 Β’/2009);
7. Ποιος θα μας πει τι άλλαξε από τον Ιούλιο 2008 μέχρι τον Οκτώβριο 2010 και η πρόταση των μελετητών που προχωράτε σε τελική διαβούλευση σήμερα καταργεί ουσιαστικά «παντελώς» την εκτός σχεδίου δόμηση στη Νάξο;

8. Ποιος υπεύθυνος υπέδειξε, ή ποιος νόμος επέβαλλε στον μελετητή, να απαγορεύσει τη δόμηση στο 90% σχεδόν του τέως Δήμου Νάξου (βλ. διαγράμμιση στις περιοχές ΠΕΠΔ 7) και έμμεσα στο υπόλοιπο 10% (βλ. αρτιότητα 6.000m² και δόμηση 100 m²).

9. Γιατί στη σημερινή μελέτη (Οκτώβριος 2010) χωροθετείται ο ΧΥΤΥ στη θέση «Ξύδη», ενώ τον Ιούλιο 2008 ο μελετητής δήλωνε ότι δεν μπορεί να χωροθετήσει συγκεκριμένα χώρο ΧΥΤΥ αφού λογικά αυτό θα έπρεπε να είναι αντικείμενο ξεχωριστής μελέτης;

10. Πώς προτείνεται η επέκταση του Αεροδρομίου μέσα στη γη υψηλής παραγωγικότητας (που απαγορεύεται) και ταυτόχρονα αποκλείεται από τη χωροθέτηση άλλη πιθανή θέση για νέο Αεροδρόμιο;

11. Ποιος νόμος , ή ποια στατιστικά στοιχεία οδηγούν τη μελέτη στη πρόταση, ότι το μεγαλύτερο τουριστικό κατάλυμα στο εξής στη Νάξο δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο των 20κλινών (δηλαδή max 10δωμάτια) και πως κάτι τέτοιο θα είναι βιώσιμο;

12. Γνωρίζετε ότι τα στατιστικά πληθυσμιακά στοιχεία που χρησιμοποιούνται στη μελέτη είναι παρωχημένα και αυθαίρετα (π.χ. στις εκτός σχεδίου δυτικές περιοχές του νησιού ο πληθυσμός του 2001, θεωρείται ότι θα είναι ο ίδιος και το 2021!!!)

13. Πως τέλος παραλαμβάνετε μία μελέτη που δεν έχει προϋπολογισμό εκτέλεσης έργων, εξασφάλιση πόρων από το Δήμο (π.χ. για οδοποιία ,πληρωμή απαιτούμενων μελετών πολεοδόμησης οικισμών κ.α.) και σοβαρό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των παραπάνω.

Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα μας οδηγούν δυστυχώς στη σκέψη, ότι όπως το 2003 και το 2006, οι προσπάθειες για την ολοκλήρωση του ειδικού χωροταξικού του νησιού, σταμάτησαν λόγω ακραίων προτάσεων. (όπως κατεδάφιση νόμιμων υφιστάμενων κτισμάτων). Έτσι και τώρα με τη προτεινόμενη για «ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ» μελέτη και τις ακραίες τις απαγορεύσεις (που οδηγούν σε ραγδαία υπανάπτυξη), η Νάξος θα χάσει μια ακόμα ευκαιρία να οργανώσει πολεοδομικά χωροταξικά και οικονομικά.

Για όλα αυτά κάνουμε έκκληση στην νέα δημοτική αρχή να σταματήσει τη «διαβούλευση » - «παραλαβή» της παραπάνω μελέτης και να αντιμετωπίσει άμεσα και συνολικά για όλο το νέο Δήμο το σημαντικό αυτό θέμα.

Οι μηχανικοί του νησιού θα είναι στη διάθεση του Δήμου προς κάθε τέτοια προσπάθεια.
Να μη χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος.



Νάξος, 15-02-2011
Για το Σύλλογο Μηχανικών Νάξου

Νικόλαος Σεχρεμέλης

1 σχόλιο :

Ανώνυμος είπε...

το θεμα εχει τελειωσει το ΣΧΟΟΑΠ θα περασει γιατι υπαρχει αποφαση να περασει