Του Θανάση Παπαμιχαήλ Επικοινωνιολόγος & Σ.Ο.Π.Α. (Συγγραφέας Οδηγών Πολιτικής Αυτοβελτίωσης)
Πιστοί στο ραντεβού μας, όπως άλλωστε το προαναγγείλαμε, για την τελευταία Τρίτη του Αυγούστου, επανερχόμαστε με νέα tips πολιτικής επικοινωνίας, που θα βοηθήσουν τους νέους υποψήφιους της αυτοδιοίκησης που, εντυπωσιακά, ανέρχονται στον αριθμό 50.000 για 334 δήμους και 13 περιφέρειες. Όχι και μικρός ο αριθμός των «σωτήρων» των τοπικών κοινωνιών! Μετά από λίγες μέρες, η ανανέωση του αυτοδιοικητικού προσωπικού θα είναι δεδομένη. Ό,τι δεν είναι χρήσιμο, ό,τι θεωρηθεί ξεπερασμένο, φθαρμένο, θα ανακυκλωθεί. Το νέο αίμα στην αυτοδιοίκηση θα κυλήσει και ένα μέρος του θα εγγυηθεί το μέλλον του πολιτικού μας συστήματος, της κοινωνίας. Σ ύμφωνα με το Νο5 των σημερινών tips, στις εθνικές εκλογές οι πολίτες αδυνατούν να βγουν από τη ζώνη ασφαλείας τους και κυριαρχεί το αίσθημα της αυτοσυντήρησης. Αντίθετα, στις αυτοδιοικητικές εκλογές οι πολίτες παίρνουν περισσότερα ρίσκα, ζητούν αλλαγές προσώπων και καινοτόμες μεταρρυθμίσεις. Τα κριτήρια των πολιτών στην κάλπη είναι η προσωπικότητα του υποψηφίου, ανεξάρτητα από την κομματική προέλευσή του, τα πρόσωπα που τον στηρίζουν, τα μηνύματα και το πρόγραμμα. Φυσικά και πάλι θα γίνουν λανθασμένες επιλογές προσώπων, ψηφίζοντας από τον σωρό του lifestyle, από υποψήφιους από το κάτω ράφι και από πρόσωπα που δεν είναι ικανά να διοικήσουν περίπτερο, όχι Δήμο. Για όλους που θα πάρουν μέρος στις εκλογές, απαραίτητος Σύμβουλος ο Οδηγός Πολιτικής Επικοινωνίας «Ευ Πολιτευεσθαι» με τα 333+1 tips, έξυπνες φτάσεις.
1. Όραμα για τον τόπο και μαγικές λύσεις από υποψήφιους θα κυριαρχούν στα κείμενά τους. Οι πολίτες όμως επιζητούν χειροπιαστές λύσεις και ρεαλιστικές προτάσεις.
2. Η «διά ζώσης» καλημέρα, καλησπέρα, είναι από τα πιο δυνατά σουξέ των υποψηφίων και όχι μέσα από τα social media. Κυκλοφορήστε, χαιρετήστε, σφίξτε χέρια και θα κερδίσετε ψήφους.
3.Και στην αυτοδιοίκηση, το πιο εγκεφαλικό μέσον από τα social media είναι το Twitter.
4. Στην πολιτική, όταν δεν κάνεις τον κόπο να σταθμίσεις τα δεδομένα της πραγματικότητας, τότε δεν κάνεις πολιτική, κάνεις επικοινωνιακό σόου!
5. Στις εθνικές εκλογές οι πολίτες αδυνατούν να βγουν από τη «ζώνη ασφαλείας» τους και κυριαρχεί το αίσθημα της αυτοσυντήρησης. Αντίθετα, στις αυτοδιοικητικές εκλογές παίρνουν περισσότερα «ρίσκα» και θέλουν περισσότερες αλλαγές. Προσέξτε το!
6. Είναι το προεκλογικό μήνυμα που δίνει τη νίκη, αλλά πρέπει να είναι εκτός από έξυπνο και πειστικό. Διαφορετικά, η κενότητα δεν γεφυρώνεται με τίποτα.
7.Και ο αυτοδιοικητικός ακτιβισμός προκαλεί προβλήματα, αλλά δεν τα λύνει. Το κίνημα της πετσέτας!
8. Εκλογικός κανόνας. Τις εκλογές κερδίζει όποιος έχει καθαρή στρατηγική, σωστό μήνυμα, δυνατή ομάδα και τα κατάλληλα δίκτυα επικοινωνίας.
9. Τρίτος γύρος ξεκαθαρίσματος των κομματικών λογαριασμών οι αυτοδιοικητικές εκλογές. Έχουμε ανεξάρτητη, κατά τα άλλα, αυτοδιοίκηση!
10. Και στην αυτοδιοίκηση, η ενσυναίσθηση σημαίνει πολιτική με ανθρώπινο πρόσωπο.
11. Οι «θεωρητικοί» επικοινωνιολόγοι κερδίζουν τις μάχες στα χαρτιά και όχι στα πεδία των εκλογικών μαχών.
Περισσότερα Tips θα βρείτε στον Οδηγό Πολιτικής Επικοινωνίας «Ευ Πολιτεύεσθαι» 333+1 tips. Για παραγγελίες και περισσότερες διευκρινίσεις επικοινωνήστε στο email: grammateia@nkmediagroup.gr ή στα τηλέφωνα 2109568066 - 6932266217