Υπάρχει λοιπόν η φήμη, που διακινείται από διάφορους κύκλους, πως ο Υπουργός Εξωτερικών “έλαβε την πρωτοβουλία” τις προηγούμενες ημέρες να συνομιλήσει με τέσσερις πρώην πρωθυπουργούς, τους Τσίπρα, Καραμανλή και Παπανδρέου, Σημίτη προκειμένου να τους ενημερώσει για τις τελευταίες εξελίξεις στην εξωτερική πολιτική της χώρας και να ανταλλάξουν απόψεις. Οι κύκλοι αυτοί δε διευκρινίζουν αν η ενέργεια αυτή έγινε κατόπιν πρωτοβουλίας του νυν Πρωθυπουργού. Και αυτό έχει τη σημασία του.
Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, Cisco και ΟΝΕΧ, με σκοπό τη δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Θαλάσσιας Τεχνολογίας & Καινοτομίας
Δήμαρχος Πάρου, κ. Μάρκος Κωβαίος : Ακόμα ένα ορόσημο στην πορεία για το Νέο Αεροδρόμιο Δημοσιεύθηκε η διακήρυξη για το έργο
Δημοσιεύτηκε χθες από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η διακήρυξη για την επιλογή αναδόχου για το έργο «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΠΑΡΟΥ», εκτιμώμενης αξίας πλέον των 46 εκ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το ελληνικό δημόσιο κατά 7% και από την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 93%.
Με την ολοκλήρωση του το νησί της Πάρου θα διαθέτει ένα αναβαθμισμένο και ασφαλές διεθνές αεροδρόμιο, με σύγχρονες αεροδρομιακές υποδομές, καθιστώντας την Πάρο κόμβο εισόδου επισκεπτών στη χώρα.
Τα οφέλη για το νησί της Πάρου και τους κατοίκους του είναι πολλαπλά. Η δημιουργία ενός αεροδρομίου αποτελεί μοχλό ανάπτυξης τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο: νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας, ευκαιρίες για καινούριες προσοδοφόρες επενδύσεις, τόνωση του τουρισμού είναι μερικά μόνο από τα οικονομικά οφέλη που κομίζει το νέο αεροδρόμιο. Αλλά και στη βελτίωση του επιπέδου ζωής των Παριανών η συμβολή θεωρείται σημαντική αφού βελτιώνεται η προσβασιμότητα σε προορισμούς εντός και εκτός Ελλάδας και αυξάνεται το αίσθημα ασφάλειας.
Το έργο
Το έργο περιλαμβάνει τα εξής τρία (3) κύρια υποέργα:
Α. Κατασκευή όλης της απαραίτητης υποδομής για την παροχή των αεροναυτικών υπηρεσιών, δηλαδή:
Νέος Τερματικός Σταθμός 12 χιλ. τ.μ. εφοδιασμένος με τα απαραίτητα συστήματα διαχείρισης αποσκευών, οπτικών αγγελιών πτήσεων, κ.ά.
Φυλάκιο ασφαλείας
Μόνιμη εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων
Δημιουργία εσωτερικού οδικού δικτύου και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου
Επέκταση χώρου στάθμευσης αεροσκαφών
Επέκταση του διαδρόμου απογείωσης σε ~1.800μ.
Β. Κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου και Πυροσβεστικού Σταθμού 563 τ.μ.
Γ. Κατασκευή εμπορικού πάρκου, δηλ. χώρου για κατάστημα αφορολόγητων ειδών, κυλικείο, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων και άλλων υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης, καθώς και χώρος στάθμευσης για ΙΧ, ενοικιαζόμενα, λεωφορεία και ταξί.
Επόμενο ορόσημο για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου είναι η 5η Ιουλίου 2021, οπότε και θα αποσφραγισθούν οι προσφορές των υποψηφίων αναδόχων που θα έχουν κατατεθεί έως νωρίτερα την ίδια ημέρα.
Ο Δήμαρχος Πάρου, κ. Μάρκος Κωβαίος, σε δήλωσή του τόνισε: «Με γεμίζει περηφάνεια και αισιοδοξία η προοπτική ολοκλήρωσης του έργου του αεροδρομίου. Πρόκειται για ένα εμβληματικό για το νησί έργο, διακαής πόθος όλων των Παριανών επί δεκαετίες, το οποίο εκτός του ότι θα αναβαθμίσει πλήρως την ταξιδιωτική εμπειρία, θα οδηγήσει την Πάρο σε μία νέα εποχή με γνώμονα βέβαια πάντα τη διατήρηση της μοναδικής κυκλαδικής ομορφιάς και του πολιτισμού μας.»
Πληροφορίες και ηλεκτρονική πρόσβαση στα έγγραφα της σύμβασης παρέχονται στον ιστοχώρο www.promitheus.gov.gr, στην κατηγορία «Ηλεκτρονικοί Διαγωνισμοί» και σε αυτόν της αναθέτουσας αρχής www.ggde.gr.
Νίκος Συρμαλένιος: Α/Τ ΒΕΛΟΣ: το ανεκτίμητης ιστορικής αξίας μνημείο της σύγχρονης Δημοκρατίας μας και του αντιδικτατορικού αγώνα άξιων στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού, απαξιώνεται και κινδυνεύει
O βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος συνυπέγραψε μαζί με άλλους 46 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ερώτηση για την απαξίωση του θρυλικού αντιτορπιλικού «Βέλος», ανεκτίμητης ιστορικής αξίας μνημείο της σύγχρονης Δημοκρατίας μας και του αντιδικτατορικού αγώνα.
Το Μάιο του 1973, διαδραματίστηκε ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα του αντιδικτατορικού αγώνα, που συνέβαλε καθοριστικά στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας στη χώρα. Το αντιτορπιλικό «Βέλος» με απόφαση του τότε κυβερνήτη του, αείμνηστου Νίκου Παππά, εκ των πρωτεργατών του Κινήματος του Ναυτικού και με την ενεργό συμμετοχή των μελών του πληρώματος, έκανε ανταρσία κατά της χούντας και πλέοντας προς ιταλικό λιμάνι, έκανε γνωστή σε όλο το κόσμο, την αντίθεση των γενναίων στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού, συμπεριλαμβανομένων και στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων ευρύτερα, στη δικτατορία των Συνταγματαρχών. Ήταν η κορυφαία στιγμή του ιστορικού δημοκρατικού Κινήματος του Π.Ν., που δυστυχώς κατεστάλη λίγο πριν εκδηλωθεί.
Με την ενέργειά του αυτή ο κυβερνήτης και το πλήρωμα του Α/Τ «Βέλος», έδωσαν ένα αποφασιστικό πλήγμα στο φασιστικό καθεστώς της δικτατορίας. Η χούντα, συνειδητοποιώντας το μέγεθος και τις επιπτώσεις του εγχειρήματος, αλλά και υπό την πίεση των συνολικών εξελίξεων ενδυνάμωσης του αντιδικτατορικού αγώνα, αναγκάστηκε να κλείσει τα ξερονήσια, ν' ανοίξει τις φυλακές και να εξαγγείλει το «δημοψήφισμα» του ΝΑΙ-ΟΧΙ, του Ιουλίου του `73. Παράλληλα, η εξέγερση του «Βέλος» που έγινε αμέσως γνωστή σε όλο τον κόσμο και δια των ξένων ειδησεογραφικών πρακτορείων και στην Ελλάδα, έστειλε μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας στον σκλαβωμένο επί 6 χρόνια ελληνικό λαό, ενθάρρυνε το πνεύμα αντίστασης και αποκατέστησε την τιμή και την υπόληψη των δημοκρατικών αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων. Το «Βέλος», ήταν κυριολεκτικά πλήγμα στην καρδιά του καθεστώτος, εκείνη την εποχή.
Το 1991, 18 χρόνια αργότερα, το ηρωικό σκάφος παροπλίστηκε και στις 9 Φεβρουαρίου 1994, μετά από σχετικό έγγραφο του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας (αρ. Φ.: 460/ΑΔ 14326-1-1994), η Νομαρχία Πειραιά υπό τη προεδρία του τότε Νομάρχη Νικολάου Σχοινά, αποφάσισε ομόφωνα το χαρακτηρισμό του ως: «σύμβολο αντιδικτατορικού αγώνα ΜΑΑ [Μουσείο Αντί δικτατορικού Αγώνα] και μνημείο της νεότερης Ελληνικής Ιστορίας. Να τοποθετηθεί στις Ναυτικές εγκαταστάσεις του Κ.Ε. Πόρος και να γίνει Μουσειακή Αξιοποίηση για πραγματοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων». Αλλά παράλληλα και χώρος εκπαίδευσης των προπαιδευομένων ναυτών του Π.Ν.
Στις 21 Ιανουαρίου του 2000 και στο πλαίσιο της απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας και του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, με την οποία καθιέρωσαν τον εορτασμό της επετείου του Κινήματος και της Ανταρσίας του Α/Τ «Βέλος» κάθε Μάιο, αποφασίστηκε η μεταφορά του ΜΑΑ «Βέλος» στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης στο Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου, όπου στο χώρο αυτό θα εορταζόταν κάθε χρόνο η επέτειος, όπως και πράγματι συνέβη επί σειρά ετών. Όπως αναφέρει η σχετική απόφαση, ο εορτασμός καθιερώθηκε:«για την Επέτειο του Κινήματος του Ναυτικού το Μάιο του 1973, προκειμένου να προβληθεί ο αγώνας και η συμβολή των Ε.Δ. στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας και της διαφύλαξης των ελευθεριών και των ιδανικών του Ελληνικού Λαού. Η ανωτέρω τελετή του εορτασμού θα πραγματοποιείται κάθε Μάιο, επί του Α/Τ ΒΕΛΟΣ, η μεταστάθμευση του οποίου στο χώρο του θαλάσσιου πάρκου, πλησίον του Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ να πραγματοποιηθεί εντός του έτους 2000».
Όμως, μετά το θάνατο του ιστορικού κυβερνήτη Ναυάρχου Νίκου Παππά τον Απρίλιο του 2014, εκδηλώνεται αναρμοδίως, προσπάθεια αναιτιολόγητης απαξίωσης του πλοίου-μνημείου (σήμερα πλέον, ακόμα και στις προσκλήσεις για την επέτειο του Κινήματος του Ναυτικού έχει αφαιρεθεί η αναφορά στο «Βέλος»). Αρχικά, με αφορμή την ανάγκη συντήρησής του, παρέμεινε δυσανάλογα μεγάλο χρονικό διάστημα στο Ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού στη Σαλαμίνα και αντί για δύο μήνες όπως είχε ανακοινωθεί, έμεινε εκεί κοντά στα τρία χρόνια, παρά και τη χρηματοδότηση με σεβαστό ποσό από μέλος του τότε πληρώματος. Στη συνέχεια, τον Σεπτέμβριο του 2019 μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να γίνει επισκέψιμο στους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας. Αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι η παραμονή του θα ήταν για τρεις μήνες. Ωστόσο, δύο χρόνια αργότερα, παραμένει στη Θεσσαλονίκη. Το Σεπτέμβριο του 2021, θα συμπληρωθούν πέντε χρόνια που το πλοίο είναι μακριά από την ΑΣΦΑΛΗ θέση, στην οποία η Πολιτεία το τοποθέτησε.
Επιπλέον, ο χώρος της Νέας Παραλίας στην Θεσσαλονίκη στον οποίο μεταφέρθηκε το πλοίο, είναι εντελώς ακατάλληλος και δεν πληρούνται οι διεθνείς προβλέψεις ασφαλείας κατά ISPS Code και επιπλέον, σαν πολεμικό πλοίο δεν έχει την κατάλληλη προστασία. Και αυτό γιατί η παραλία, δεν συνιστά λιμάνι. Αντιθέτως, είναι ανοιχτή στους ανέμους [κυρίως βαρδάρης] και στη θάλασσα, με αποτέλεσμα το μνημείο να είναι απολύτως απροστάτευτο από τα καιρικά φαινόμενα. Για ένα πλοίο 80 ετών το οποίο χρειάζεται συστηματική και ιδιαίτερη συντήρηση, οι συνθήκες αυτές, βάσιμα, μπορεί να αποβούν καταστροφικές.
Το αντιτορπιλικό «Βέλος», είναι πλοίο-μνημείο των σύγχρονων αγώνων του ελληνικού λαού για τη Δημοκρατία. Η απαξίωσή του, σημαίνει απαξίωση της δημοκρατικής παράδοσης του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και του πολιτεύματος της Τρίτης Ελληνικής Δημοκρατίας, για την οποία το «Βέλος» και οι αξιωματικοί που συμμετείχαν στο Κίνημα του Ναυτικού, αγωνίστηκαν διακινδυνεύοντας τη ζωή τους και την επαγγελματική διαδρομή τους.
Σημειώνουμε, ότι σύμφωνα με ασφαλείς και έγκυρες πληροφορίες, η σημερινή κατάσταση του πλοίου είναι άκρως επισφαλής. Προφανώς και θα υπάρξουν ευθύνες, για ότι κακό συμβεί στο πλοίο. Όσο είναι καιρός, απαιτείται δραστική παρέμβαση αποκατάστασης και επανελλιμενισμού του πλοίου στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης στο Φλοίσβο του Παλαιού Φαλήρου, ώστε εκεί και επί του πλοίου να εορτάζεται επισήμως κάθε Μάη, η επέτειος του Κινήματος του Πολεμικού Ναυτικού. Παρά το γεγονός ότι η κάλυψη της δαπάνης είναι αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας, σύμφωνα με διαβεβαιώσεις τιμής στελεχών του τότε πληρώματος του Α/Τ «Βέλος», υπάρχουν διαθεσιμότητες και προσφορές ικανές να καλύψουν το κόστος ρυμούλκησης, για την επαναφορά του πλοίου.
Δείτε εδώ την ερώτηση:
26 05 2021_Δρίτσας_Ερώτηση για απαξίωση Αντιτορπιλικού ΒΕΛΟΣΙΝΕ της ΓΣΕΕ: Εκτιμήσεις για την πορεία της ελληνικής οικονομίας το 2021 και το 2022
Σύμφωνα με τα εμπειρικά μας ευρήματά, η οικονομική μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με το βασικό σενάριο της ανάλυσής μας, εκτιμάται ότι θα είναι 3,4% το 2021 και 4,9% το 2022. Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι η ελληνική οικονομία δεν θα μπορέσει να επιστρέψει στο προ πανδημίας επίπεδο του ΑΕΠ αν δεν υπάρξουν αποτελεσματικές παρεμβάσεις.
LIVE STREAMING: ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, CISCO ΚΑΙ ΟΝΕΧ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΡΟ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η CISCO, η ΟΝΕΧ και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σας προσκαλούν να παρακολουθήσετε διαδικτυακά την εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί για την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας και ίδρυσης του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Σύρου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Πέμπτη 27 Μαΐου 2021 και ώρα 14:30.
Επίσπευση της κυβερνητικής πρωτοβουλίας για αδειοδότηση υδατοδρομιων και στο Νότιο Αιγαίο!
Εξαγορά της Chipita από την αμερικανική Mondelēz έναντι 2 δισ. δολαρίων
Άλλωστε η Chipita, η οποία ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν από 40 χρόνια, κατέχει ηγετικό ρόλο και υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στην κατηγορία προϊόντων ζύμης και πρωινού σνακ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ενώ οι πωλήσεις της το 2020 ξεπέρασαν τα 580 εκατ. δολάρια το 2020. Διαθέτει δε ένα διευρυμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο με κρουασάν και προϊόντα ζύμης, συμπεριλαμβανομένων των 7Days, Chipicao και Fineti. Μάλιστα, ήταν στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης και της ανάπτυξης σε αυτόν τον τομέα σε πολλές χώρες, λόγω της ισχυρής καινοτομίας της και των δυνατοτήτων παραγωγής που διαθέτει.
Θεσμικό ατόπημα;
Κυκλοφορεί τις τελευταίες ημέρες κάτι στα δημοσιογραφικά γραφεία, που δεν έχει μεν
δημοσιευθεί σαν πληροφορία αλλά είναι από αυτές τις φήμες που θεωρούνται
βέβαιες. Είναι από αυτές τις περιπτώσεις πού τα λεγόμενα των «κύκλων»
των πολιτικών προσώπων έχουν μεγαλύτερη εγκυρότητα από ένα δελτίο τύπου ή
ένα κανονικό πολιτικό ρεπορτάζ.
Βορίδης: Αριστεροί αρθρογράφοι ο Μανδραβέλης και ο Μπουκάλας, σωστή η απόφαση για την ιθαγένεια
Ο Υπουργός Εσωτερικών είχε εξηγήσει πρόσφατα το σκεπτικό του
Στην κριτική για τα αυστηρά κριτήρια που βάζει με την υπουργική απόφαση σχετικά με την απονομή ιθαγένειας κλήθηκε να απαντήσει ο Μάκης Βορίδης, που υπερασπίστηκε την επιλογή του. Ο Υπουργός Εσωτερικών μίλησε στα Παραπολιτικά 90.1 και στην εκπομπή «Μέχρι τέλους» που παρουσιάζουν κάθε απόγευμα οι Γιώργος Κουβαράς και Γιώργος Πιέρρος. Οι δημοσιογράφοι του επεσήμαναν ότι η κριτική είναι κυρίως από την Αριστερά, αλλά και από μέσα όπως η Καθημερινή.
Ο Μάκης Βορίδης υποστήριξε πως οι αρθρογράφοι της Καθημερινής που του
ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία: «Ο κ. Μητσοτάκης κρύβει το ρουσφέτι στους κολεγιάρχες πίσω την αγωνία μαθητών - Αφήνει εκτός ΑΕΙ τουλάχιστον 25.000 μαθητές»
Για τρίτη συνεχή εβδομάδα ο κ. Μητσοτάκης αρνείται να έρθει στην ώρα του Πρωθυπουργού για να απαντήσει για το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια εν μέσω πανδημίας.
Αρνείται, γιατί δεν προτίθεται να αναστείλει την εφαρμογή του έστω για φέτος, που εν μέσω πανδημίας και με τα σχολεία κλειστά σχεδόν μισή εκπαιδευτική χρονιά, μειώνει κατά ένα τρίτο τους εισακτέους και αφήνει εκτός ΑΕΙ τουλάχιστον 25.000 μαθητές και κλείνει πανεπιστημιακά τμήματα σε όλη την Ελλάδα.
Αποδέχθηκε τα αιτήματα της Περιφέρειας το Υπουργείο Αγροτικής Οικονομίας
Η προσπάθεια της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου να παρέμβει στα μέτρα που είναι για διαβούλευση στο πρόγραμμα αγροτικής πολιτικής για τους νέους αγρότες, βρήκε πρόσφορο έδαφος. Ήδη στην μέχρι σήμερα διαβούλευση της πρόσκλησης για την υποβολή αιτήσεων στήριξης προς ένταξη στο υπομέτρο 6.1 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» δύο από τα αιτήματα της Περιφέρειας έγιναν δεκτά, ενώ αναμένονται και άλλες αποδοχές.
Ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Φιλήμονας Ζαννετίδης με δύο επιστολές, αλλά και με συχνές τηλεφωνικές παρεμβάσεις, παρουσίασε εμπεριστατωμένες αιτιάσεις για την διαφορετικότητα της νησιωτικότητας με τα μικρά αγροκτήματα που δεν μπορούν να
Κατερίνα Μονογυιού: Η Κέρος, ένα ακόμα θαύμα των Κυκλάδων
Στην εξαιρετική παρουσίαση που έκανε ο Προϊστάμενος της Αρχαιολογικής Εφορίας Κυκλάδων Δ. Αθανασούλης, τονίστηκε ότι βάσει των νεωτέρων ευρημάτων υπολογίζεται πως οι δύο αυτές νησίδες, που ήταν κάποτε ενωμένες, αποτελούσαν ένα οικιστικό συγκρότημα που είναι το μεγαλύτερο ως τώρα γνωστό στις Κυκλάδες και ένα τελετουργικό κέντρο ισάξιο της Δήλου που χρονολογικά ορίζει τις απαρχές του Ευρωπαικου Πολιτισμού.
Εργασίες κοπής, απομάκρυνσης και καύσης των προσβεβλημένων τμημάτων των κέδρων απο το κεδροδάσος της Αγίας Άννας και του Αλυκού.
Οι παράκτιες αμμοθίνες με είδη Κέδρων είναι ένας σπάνιος και ιδιαίτερης σημασίας οικότοπος, που συναντάται σε 17 περιοχές σε όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων είναι το κεδροδάσος της Αγίας Άννας και του Αλυκού.