Στήριξη στον αγώνα των Τηνίων από τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στις Κυκλάδες
Εκλογικό Σύστημα: ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ οι θέσεις της πλειοψηφίας της ΚΕΔΕ
Συνεδρίασε την Παρασκευή 19/2 η ΚΕΔΕ με «σημαντικότερο» (κατά την επίσημη Ανακοίνωσή της) θέμα τη συζήτηση και λήψη Απόφασης για το εκλογικό Νομοσχέδιο.
Ν/Σ που επισήμως η Κυβέρνηση δεν είχε θέσει σε δημόσια διαβούλευση κατά τη διεξαγωγή της συνεδρίασης, ενώ εν συγκρίσει με εκείνο που είχε φθάσει στις αρχές του μήνα στην ΚΕΔΕ είναι δεδομένο (π.χ. ακούστηκε και στη σημερινή συνεδρίαση αρκετές φορές) ότι θα υπάρξουν αλλαγές, τις οποίες ακόμα δεν έχουμε δει εγγράφως (όπως π.χ. το όριο διάκρισης των Κοινοτήτων σε 2 κατηγορίες, που φαίνεται να κατεβαίνει, από το 500 του προσχεδίου, στο 300).
Οι Αιρετοί, λοιπόν, συζήτησαν και έλαβαν Απόφαση επί του παλιού προσχεδίου, με αποτέλεσμα η συνεδρίαση σε μεγάλο βαθμό να ήταν déjà vu, αφού είχαν ήδη τοποθετηθεί την προηγούμενη φορά.
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δ. Παπαστεργίου, λαμβάνοντας εισαγωγικά το λόγο επί του θέματος, προέβη σε μια γρήγορη επισκόπηση των βασικών θεμάτων που εγείρει το Ν/Σ (το παλιό προσχέδιο μιλάμε πάντα), τα οποία είχε εν πολλοίς επισημάνει και στην προηγούμενη συνεδρίαση.
Υπήρξε σύντομος, δεδομένου ότι παρέπεμψε στον Πρόεδρο της Επιτροπής Θεσμών, Δ. Κωνσταντέλλο, που παρουσίασε την Εισήγηση της Επιτροπής Θεσμών, η οποία Εισήγηση πρακτικά ήταν η Εισήγηση της 1ης σε δύναμη Παράταξης στην ΚΕΔΕ, που πρόσκειται στη Νέα Δημοκρατία.
Αυτή ετέθη σε ψηφοφορία στο τέλος της συνεδρίασης και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία. Θα καταγραφούν διακριτά εντός της (για να είναι καταγεγραμμένες) διαφορετικές θέσεις που διατυπώθηκαν.
Η ΚΕΔΕ εξέδωσε Δελτίο Τύπου , όπου μπορείτε να δείτε εν περιλήψει τις προτάσεις που ενέκρινε η πλειοψηφία.
Ο AIRETOS σας ενημερώνει και αυτή τη φορά διεξοδικά, ξεκινώντας λοιπόν από την Εισήγηση που κατέβασε η 1η σε δύναμη Παράταξη και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, όπως την παρουσίασε ο Δ. Κωνσταντέλλος. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρξε αναλυτικός, φάνηκε ότι είχε όντως μελετήσει και εστίασε στα πολλά, διαφορετικά και άκρως σημαντικά θέματα που περιλαμβάνονται στο Ν/Σ, επεξηγώντας προφορικώς σε σημεία περισσότερα από το έγγραφο κείμενο που είχε ηλεκτρονικά μοιραστεί στα Μέλη του Δ.Σ.
« Ξεκινάω με μια γενική αντίληψη, άποψη, και της Επιτροπής Θεσμών αλλά και πολλών εκ των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και του Προεδρείου, ότι κατ' αρχάς το συγκεκριμένο Ν/Σ είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και προσπαθεί να λύσει προβλήματα, από εκεί που έχουν συσσωρευτεί αρκετά λόγω της με μεγάλη επίσπευση τροποποίησης του προηγούμενου καθεστώτος, του προηγούμενου εκλογικού νόμου, με αυτόν της απλής αναλογικής, με ό,τι αυτό επέφερε.
Και δυστυχώς για να λειτουργήσουν οι Δήμοι έχουμε φτιάξει αυτή τη στιγμή ένα νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα το χαρακτηρίζαμε ως νομοθετικό πλαίσιο "Φρανκεστάιν", όπου έχουν φύγει αρμοδιότητες από τα Δημοτικά Συμβούλια στις Οικονομικές Επιτροπές και τις Επιτροπές Ποιότητας Ζωής για να μπορέσουν να λειτουργήσουν, έστω για αυτή την τρέχουσα δημοτική περίοδο, οι Δήμοι και να μπορέσουν να παρθούν Αποφάσεις. Υπόψη ότι και αυτό το σύστημα "Φρανκεστάιν" σήμερα δεν λειτουργεί σε όλους τους Δήμους. Υπάρχουν τουλάχιστον 20 Δήμοι, οι οποίοι βρίσκονται ακόμα και με αυτό το σύστημα σε απόλυτη ομηρία.
Πάμε, λοιπόν, στα βασικά, τα οποία προτείνει η Επιτροπή Θεσμών και σήμερα κατεβαίνει ως πρόταση της Διοίκησης της ΚΕΔΕ, για συζήτηση στο Δ.Σ.
Στο 1ο άρθρο, υπάρχει μια περιγραφή όπου ουσιαστικά μειώνει τον αριθμό των εδρών. Δεν συμφωνούμε , λοιπόν, με τη μείωση των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου. Η μείωση αυτή δημιουργεί πολύ περισσότερα προβλήματα, απ' ό,τι πάει να λύσει. Υπάρχουν Δήμοι διαφόρων ταχυτήτων, άλλων χαρακτηριστικών. Υπάρχουν Δήμοι που προήλθαν από συνενώσεις, όπως είπε νωρίτερα και ο Πρόεδρος, πολλών Δημοτικών Ενοτήτων, και θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απ' ό,τι έρχεται να λύσει. Εξάλλου, αυτό είναι κάτι το οποίο δεν κοστίζει, και δεύτερον δίνει τη δυνατότητα σε πολλούς ανθρώπους, πολλές κοινωνίες, πολλές ομάδες, να μπορούν να συμμετέχουν στα δημοτικά πράγματα. Άρα δεν έχουμε απολύτως κανένα λόγο να αποδεχτούμε τη μείωσή τους. Αφαιρεί, λοιπόν, τη δυνατότητα αρκετών κοινωνικών ομάδων να εκπροσωπηθούν και αυτό είναι το βασικό μας επιχείρημα.
Προτείνεται να παραμείνει ως έχει η διάταξη της παρ.3 του αρ.7, σύμφωνα με την οποία σε Δήμους που προέρχονται από συνένωση πάνω άνω των 6 Δήμων και Κοινοτήτων ο αριθμός των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου να είναι εκείνος που αντιστοιχεί στην επόμενη πληθυσμιακή κλίμακα σε σχέση με το συνολικό πληθυσμό. Ούτως ή άλλως, αυτό ίσχυε και ισχύει με τον 3852 και έχει εφαρμοστεί και στις εκλογές του '10 και στις εκλογές του '14.
Στο αρ.2, οι Αρχές των Δημοτικών Κοινοτήτων. Δεν συμφωνούμε με τη διάταξη αυτή όπως περιγράφεται, καθ' ό,τι δημιουργεί και αυτή περισσότερα προβλήματα απ' ό,τι λύνει. Προτείνουμε να παραμείνουν οι διατάξεις του αρ.8 του 3852, του ισχύοντος λοιπόν, με τις οποίες προβλέπεται ότι οι Τοπικές Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό - είναι ένα ζήτημα που μπαίνει και με το θέμα της απογραφής, μόνιμος ή απογεγραμμένος πληθυσμός - μέχρι 300 κατοίκους όπου εκλέγεται ένας εκπρόσωπος. Και βέβαια όχι Εκπρόσωπος, δεν μπορεί να λέμε κάποιον εκλεγμένο Εκπρόσωπο, πρέπει να παραμείνει ο όρος Πρόεδρος.
Στις Τοπικές Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 301 έως 2.000 κατοίκους με 3μελές συμβούλιο, και από κει και πέρα η περαιτέρω διαβάθμιση της παρ.3 του αρ.8, ήτοι πληθυσμός έως 10.000 κατοίκους 5μελές Συμβούλιο, πληθυσμός από 10.001 έως 50.000 11 μέλη, πληθυσμός από 50.001 και άνω με 15 μέλη.
Προτείνεται η μη κατάργηση των Δημοτικών Κοινοτήτων σε Δήμους με πληθυσμό της έδρας τους κάτω των 100.000 κατοίκων, κυρίως για τους παρακάτω λόγους: 1ον γιατί σε πολλούς επαρχιακούς Δήμους, στις έδρες των Δήμων είναι προσαρτημένα μεγάλα χωριά, μεγάλοι συνοικισμοί που δεν εκλέγουν Προέδρους. Επίσης, στα Τοπικά Συμβούλια των εδρών συμμετείχαν εκπρόσωποι των χωριών αυτών και κάλυπταν το συγκεκριμένο κενό. Και βέβαια, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, τα Τοπικά Συμβούλια σε όλους τους Δήμους, είτε είναι πρωτεύουσες Νομών είτε όχι, σε όλη την Επικράτεια, αποτελούν λίγο έως πολύ και μια θερμοκοιτίδα στελεχών που μπορούν στη συνέχεια, εκπαιδευμένοι πλέον, να περάσουν στα Δημοτικά Συμβούλια. Για την κατάργηση ή τη μη κατάργηση των Δημοτικών Κοινοτήτων θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη το πληθυσμιακό κριτήριο, ώστε να μην καταργηθούν οι μικρές Δημοτικές Κοινότητες και να έχουν όμως την εκπροσώπηση που τους αναλογεί και όχι μεγαλύτερη από αυτήν, ένα θέμα το οποίο είναι πολύ σημαντικό και χρήζει περαιτέρω διερεύνησης.
( Έχει εκφραστεί, επίσης, και η άποψη και αυτό πρέπει να το πούμε, για τους μεγάλους αστικούς κυρίως Δήμους και τους Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, Αττικής δηλαδή και Θεσσαλονίκης, έτσι όπως αναφέρονται στο αρ.2 παρ.3 για τη μη ύπαρξη Κοινοτήτων, κάτι το οποίο δεν υιοθετείται στην ολότητά του από την ΚΕΔΕ. )
Η διάρκεια δημοτικής περιόδου είναι 5ετής, νομίζω ότι η 5ετής διάρκεια έδειξε την αξία της, είναι μια καλή χρονική διάρκεια για να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε και να ωριμάσουμε τεχνικά έργα και να ολοκληρώσουμε χωρίς να μπούμε στη βάσανο της επιβράδυνσης του δημοτικού έργου. Συμφωνώ, λοιπόν, με την επαναφορά της 5ετούς θητείας.
Για το άρθρο 4,5,6 και 7 που είναι η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος, οι εκλογικοί κατάλογοι, προσόντα εκλογιμότητας για την ανάδειξη Δημοτικών αρχών, δεν υπάρχουν διαφωνίες.
Για τα κωλύματα εκλογιμότητας και τα ασυμβίβαστα, ουσιαστικά αυτό το οποίο αλλάζει και το οποίο είναι μια νέα διάταξη είναι ότι στα κωλύματα εκλογιμότητα πλέον έχουν και οι Ειδικοί Σύμβουλοι των Δήμων, εφόσον δεν έχουν παραιτηθεί της συγκεκριμένης θέσης έως την 1η Ιανουαρίου του έτους διεξαγωγής των εκλογών. Η νέα διάταξη, η οποία αφορά εν τω μεταξύ και τους Προϊσταμένους Τμημάτων και Ειδικών Συμβούλων των Δήμων, τέτοια διάταξη δεν υπήρχε στον Καλλικράτη, δεν ίσχυε. Επίσης, δεν αναφέρεται αν οι Υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου έχουν το ίδιο κώλυμα εκλογιμότητας. Συνεπώς, υπάρχει μία πρόθεση οι Ειδικοί Συνεργάτες, αλλά και οι Προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων να έχουν κώλυμα εκλογιμότητας, εάν δεν έχουν παραιτηθεί από την 1η του έτους εκλογών.
Κατάρτιση Συνδυασμών, ένα πολύ δύσκολο και σύνθετο θέμα, προτείνεται σήμερα απ' την παρ.1 του αρ.12 ο κάθε Συνδυασμός να περιλαμβάνει υποψήφιο Δήμαρχο, υποψήφιους Δημοτικούς Συμβούλους και υποψήφιους Συμβούλους Δημοτικής Κοινότητας.
Η πρόταση της ΚΕΔΕ είναι να προστεθεί και ένας ακόμα ο οποίος είναι ο υποψήφιος εκπρόσωπος, ο οποίος ουσιαστικά προβλέπεται να έχει έναν ρόλο, να υλοποιεί όλες τις υποχρεώσεις του νόμου για λογαριασμό της συγκεκριμένης δημοτικής ομάδας του δημοτικού Συνδυασμού.
Τα παράβολα. Τα παράβολα ακριβαίνουν πολύ, αυξάνονται πολύ. Προτείνεται, η μείωση του παραβόλου στα 10 ευρώ για τους εκπροσώπους των Τοπικών Συμβουλίων, στα 50 ευρώ για τους υποψηφίους Δημοτικών Κοινοτήτων και στα 100 ευρώ για τους υποψήφιους Δημάρχους.
Επίσης, αυτό το οποίο προτείνεται είναι το εξής: η προσαύξηση του ποσοστού των υποψήφιων Συμβούλων, και όταν λέμε Συμβούλων μιλάμε Συμβούλων είτε Δημοτικών είτε Κοινοτικών Συμβούλων, να μπορεί να φτάσει στο 150 %, το οποίο δεν είναι υποχρεωτικό, το υποχρεωτικό είναι όσες θέσεις Δημοτικών ή Κοινοτικών Συμβούλων υπάρχουν και από εκεί και πέρα για να' ναι πλήρης ο Συνδυασμός, από εκεί και πέρα δίνεται η δυνατότητα αντί για το 120% το οποίο ορίζει το σχέδιο το οποίο έδωσε στη δημοσιότητα, διέρρευσε μάλλον, το Υπουργείο, αυτό να ανέβει στο 150% δίνοντας τη δυνατότητα σε Συνδυασμό που επιθυμεί να συμπεριλάβει στο ψηφοδέλτιό του έως το 150% του συνόλου και όχι απλά αυτό το οποίο ορίζεται ως οι έδρες του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου για το οποίο γίνονται οι εκλογές.
Όσον αφορά το θέμα της μείωσης του ποσοστού των υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων κατά φύλο από 40% που ισχύει σήμερα σε 33%, δεν συμφωνούμε. Το 40 % δεν δημιούργησε προβλήματα κατά την κατάρτιση των ψηφοδελτίων και μπορεί να παραμείνει ως έχει. Νομίζω ότι υπάρχει και κάποια ρητή υποχρέωση της Χώρας απέναντι σε ευρωπαϊκούς θεσμούς να έχουμε αυτή την εκπροσώπηση. Το πρόβλημά μας δεν είναι πόσες γυναίκες συμμετέχουν, αλλά πόσες γυναίκες εκλέγονται. Γιατί και στις τελευταίες εκλογές το 40 % ήταν γυναίκες και τελικά εξελέγησαν περίπου το 5 ή το 6 % στην Επικράτεια, κάτι το οποίο χρήζει άλλου είδους ρύθμιση.
Όσον αφορά τώρα το άρθρο 13, οι περιπτώσεις κατά τις οποίες είναι απαράδεκτη η δήλωση του Συνδυασμού. Πρέπει οι Συνδυασμοί, και αυτό προτείνει η ΚΕΔΕ, να μπορεί κάποιος Συνδυασμός να μην έχει, όπως λέει το σχέδιο, εκπροσώπηση στο 100 % του συνόλου των Δημοτικών Τοπικών Κοινοτήτων ή Ενοτήτων υποψηφιότητες, αλλά να έχει έως το 80 % των Δημοτικών Κοινοτήτων με πληθυσμό μεγαλύτερο των 300 κατοίκων. Και αυτό είναι για λόγους ασφάλειας περισσότερο, ώστε να μπορεί κάποιος Συνδυασμός να σταθεί ακόμα και σε περίπτωση όπου κάποιοι ή κάποιος εξ αυτών λίγο πριν τις εκλογές αποσυρθούν, να μην θέσουν τον Συνδυασμό εκτός μάχης συνολικά σε όλα τα μήκη και πλάτη του Δήμου.
Δεν διαφωνούμε επίσης, να αλλάξει το 20ήμερο που προβλέπεται σήμερα απ' το νέο νόμο, οι προτάσεις που υπάρχουν είναι για 31/7 ή 31/8, πάντα με την επιφύλαξη ότι τον Αύγουστο, τουλάχιστον μέχρι τις 20 Αυγούστου τα Δικαστήρια για την ανάδειξη των υποψηφίων είναι κλειστά.
Για το άρθρο 13 που είναι εκπρόσωποι Δημοτικών Κοινοτήτων έως 500 κατοίκων, υποψηφιότητες σε ενιαίο ψηφοδέλτιο, δεν συμφωνούμε με τη διάταξη αυτή, θεωρούμε ότι θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απ' όσα καλείται να λύσει. Το να εμφανίζεται ένας υποψήφιος σε 5 ή 10 ψηφοδέλτια, δημιουργεί κατ' αρχάς σύγχυση. Η πρόταση λοιπόν είναι, προτείνεται για λόγους απλότητας το ψηφοδέλτιο να είναι ενιαίο και παραταξιακό ανεξάρτητα από το όριο των κατοίκων και να εμφανίζονται οι υποψήφιοι του κάθε Συνδυασμού.
Από εκεί και πέρα, αυτό το οποίο κουβεντιάζουμε είναι για τη δυνατότητα που θα έχουμε οι Πρόεδροι οι οποίοι βγαίνουν στις Τοπικές Κοινότητες να προέρχονται από τον πλειοψηφήσαντα Συνδυασμό σε όλο το Δήμο ή από τον Συνδυασμό ο οποίος πρώτευσε στις εκλογές του Τοπικού Συμβουλίου. Αυτό το οποίο έχουμε ουσιαστικά υιοθετήσει είναι η 2η επιλογή, δηλαδή σε επίπεδο Τοπικών Κοινοτήτων να μπορούν οι Τοπικές κοινωνίες να αναδεικνύουν τις δικές τους επιλογές.
Προτείνεται, λοιπόν, για λόγους απλότητας το ψηφοδέλτιο να είναι ενιαίο και παραταξιακό, από κει και πέρα στα Τοπικά Συμβούλια σε τοπικό επίπεδο Ενοτήτων να εκλέγεται αυτός ο οποίος θα συγκεντρώσει το μεγαλύτερο ποσοστό ψήφων.
Για το άρθρο 20, είναι οι σταυροί προτίμησης. Εδώ είναι ένα άρθρο το οποίο είναι κακά διατυπωμένο, άσχημα διατυπωμένο, και ελλιπές. Αναφέρει ουσιαστικά μια γενική αρχή, για έως 3 σταυρούς στα Συμβούλια τα οποία είναι έως 21 έδρες και 4 σταυρούς απ' τα Συμβούλια που είναι από 21 έδρες και πάνω. Δεν μας αναφέρει πουθενά κατά πόσον υπάρχει η κατανομή αυτών των σταυρών, 3 + 1 ανάλογα με τους σταυρούς μέσα και τους σταυρούς έξω σε επίπεδο Δημοτικών Ενοτήτων. Δεν μας αναφέρει αν αυτό ισχύει και για τα μεγάλα Τοπικά Συμβούλια. Οι διατάξεις, λοιπόν, αυτού του άρθρου θα πρέπει να διευκρινιστούν με σαφήνεια για τον τρόπο σταυροδοσίας, ούτως ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα και αντιφάσεις.
Και τέλος το άρθρο 22 επιτυχών Συνδυασμός Δημάρχου και επιλαχόντες Συνδυασμοί του Δημοτικού Συμβουλίου, υπάρχει σήμερα πλέον σειρά Αποφάσεων απ' το Συμβούλιο της Επικρατείας που έχουν δώσει το νομικό μανδύα που χρειάζεται το 42%. Και θεωρούμε ότι η επαναφορά του ποσοστού στο 42 %, το οποίο είχε εφαρμοστεί το 2006 κατά γενική ομολογία με επιτυχία, θα αποφευχθεί η πιθανή σύγχυση που θα μπορούσε να δημιουργηθεί από τη χρήση τώρα ενός άλλου ποσοστού, αυτού του 43 %, που ξεκινάει και μια κουβέντα γιατί 43 και όχι 44 και όχι 45.
( Επίσης, για το θέμα αυτό έχουν εκφραστεί και από τις ΠΕΔ αλλά και από μέλη της Διοίκησης του Διοικητικού Συμβουλίου τρεις προτάσεις. Να ισχύσει εκ νέου το 50% + 1, το προ-υφιστάμενο εκλογικό καθεστώς. Το δεύτερο, να παραμένει το ισχύον σύστημα της απλής αναλογικής. Τρίτον να προσδιοριστεί ελάχιστη διαφορά η οποία να είναι 5 % μεταξύ 1ου και 2ου Συνδυασμού σε περίπτωση που επιλεγεί κάποιο ποσοστό επιτυχίας κάτω του 50 %. )
Η κατανομή των εδρών του Δημοτικού Συμβουλίου. Ουσιαστικά εδώ έχουμε την είσοδο, το 3% το οποίο προβλέπει ως ποσοστό εισόδου. Η άποψη της ΚΕΔΕ, της Επιτροπής Θεσμών τουλάχιστον, είναι το εκλογικό μέτρο. Η προσωπική μου θα ήταν το εκλογικό μέτρο + κάτι ακόμα. Με το εκλογικό μέτρο έχουμε ίδια αντιμετώπιση του ιδίου θέματος σε όλους τους Δήμους όσον αφορά την μετατροπή του εκλογικού μέτρου ανάλογα με τα Δημοτικά Συμβούλια, τον αριθμό των εδρών των Δημοτικών Συμβουλίων, καθ' ότι το 3 % αντιστοιχεί μόνο σε Δημοτικά Συμβούλια 33 εδρών, όπου το μέτρο εκεί είναι 3,03. Όσο κινούμαστε προς τα κάτω, τόσο το εκλογικό μέτρο ανεβαίνει, όσο κινούμαστε σε μεγαλύτερο αριθμό εδρών στο Δημοτικό Συμβούλιο τόσο το μέτρο μειώνεται.
Τέλος, το άρθρο 27, εκλογή Συμβούλων Δημοτικής Κοινότητας με πληθυσμό μεγαλύτερο των 500 κατοίκων, προτείνουμε να παραμείνει το σημερινό καθεστώς όπως είπα νωρίτερα, όπου Πρόεδρος εκλέγεται ο 1ος σε ψήφους υποψήφιος του πλειοψηφούντος Συνδυασμού στη συγκεκριμένη Δημοτική Κοινότητα και όχι αυτού ο οποίος κερδίζει τις εκλογές και εκλέγεται Δήμαρχος και Δημοτική Αρχή.
Όπως είπε και ο Πρόεδρος νωρίτερα, υπάρχει ένα ζήτημα, έχουμε ακούσει πάρα πολλά θέματα και από αριστερά και από δεξιά, υπέρ και κατά για τους λεγόμενους αριστίνδην εκλεγόμενους Δημοτικούς Συμβούλους από τη Λίστα των Δημάρχων που έχουν διατελέσει από τις εκλογές του '11 και μετά. Υπάρχουν δύο απόψεις, η μία είναι υπέρ, η μία είναι κατά, είναι κάτι το οποίο πρέπει το Διοικητικό Συμβούλιο να τοποθετηθεί ή να αφήσει τη συγκεκριμένη επιλογή στην πολιτική ηγεσία η οποία εισηγείται το Ν/Σ. »
https://www.airetos.gr/eklogiko-systima-analytika-oi-theseis-tis-pleiopsifias-tis-kede.aspx
Το Περιφερειακό Συμβούλιο καταδίκασε φαινόμενα εκφοβισμού και απειλών κατά συνεργατών του Περιφερειάρχη
Τα περιστατικά αυτά, με τη μορφή αναρτήσεων στο διαδίκτυο, αναφορών στο πλαίσιο ραδιοφωνικών εκπομπών, τηλεφωνημάτων σε οικογένειες και εργασιακούς χώρους, εκτός των συνεργατών του Περιφερειάρχη, στρέφονται και κατά αιρετών. Παράλληλα έχουν σημειωθεί και περιστατικά παράνομων μαγνητοφωνήσεων και δημοσιοποίηση του παρανόμως ληφθέντος υλικού, με το άλλοθι της δημοσιογραφικής έρευνας, με σκοπό πάντα τη σπίλωση του
Να αρθεί η αδικία και οι καταστρεπτικές συνέπειες των Δασικών Χαρτών για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα!
Με αφορμή τη συζήτηση στην 3η Συνεδρίαση (28.2.21) του Περιφερειακού Συμβουλίου (Π.Σ.) Νοτίου Αιγαίου για τους Δασικούς Χάρτες των νησιών μας επίσημαναμε τα εξής:
-Οι νησιώτες είναι αντιμέτωποι με μια τεράστια αδικία.Οι δασικοί χάρτες που προωθηθηκαν με πρωτοβουλία της προηγούμενης κυβέρνησης και όπως εμφανίζονται σήμερα εμφανίζουν ως Δασικές .....
Οι ιοί του προσυνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ: Αποχριστιανοποίηση και ουδετεροθρησκεία
Οι ιοί του προσυνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ: Αποχριστιανοποίηση και ουδετεροθρησκεία-Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ- Πριν λίγες ημέρες, εν μέσω των προβλημάτων της Πανδημίας του Govid 19, σε προσυνέδριό του, ο γνωστός και αμετανόητος, για το πρόσφατο αντιχριστιανικό και διχαστικό του παρελθόν, πολιτικός φορέας των ριζο-σπαστών επέδειξε ξανά τα άθεα δόντια του, σχεδιάζοντας την, μέσω της προσδοκόμενης πολιτικής του εξουσίας ή δυναστείας, επιβολή της υποχρεωτικής αποχριστιανοποίησης της Ελλάδας, της ουδετεροθρησκείας, καθώς και της μετατροπής της Εκκλησίας σε σωματείο, του οποίου τη λειτουργία θα ορίζει και θα κατευθύνει η δική του εξουσία.
Λαϊκή Συσπείρωση Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Να σταματήσουν τώρα οι διώξεις εναντίον των κατοίκων της Τήνου
Δελτίο τύπου
Να σταματήσουν οι διώξεις εναντίον των κατοίκων της Τήνου
Με βία, τρομοκρατία και καταστολή επιχείρησε η κυβέρνηση να επιβάλλει την εγκατάσταση των ανεμογεννητριών στην Τήνο, παρά την καθολική άρνηση των κατοίκων της να αποδεχθούν την καταστροφή του τόπου τους στο όνομα «της πράσινης» ανάπτυξης και στήριξης επιχειρηματικών ομίλων.
Αυτό αποδεικνύουν και τα γεγονότα βίας στις 20 Μαΐου 2020 ενάντια στους διαμαρτυρόμενους Τηνιακούς που «έκαναν το λάθος» να αγωνιστούν προκειμένου να αποτρέψουν τη καταστροφή του τόπου τους. Άλλοι τραυματίστηκαν , άλλοι σύρθηκαν στο Αστυνομικό Τμήμα και άλλοι καλούνται να δώσουν εξηγήσεις διότι «δεν συνεμορφώθην με τας υποδείξεις» .
Γραφείο Τύπου : Μόνο με χαρακτηρισμούς ξέρει να πολιτεύεται ο Μανώλης Γλυνός
Με ύβρεις και αποχωρήσεις, προσπαθεί να καλύψει το αβυσσαλέο πολιτικό κενό που τον διακρίνει και να ικανοποιήσει τους υποβολείς του
Ο αυτοδιαφημιζόμενος ως πολιτισμένος κ. Μανώλης Γλυνός, έφυγε και σήμερα από την συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, για να μπορέσει να καταφύγει στα αγαπημένα του ψέματα και τους ακόμα πιο αγαπημένους του, απαράδεκτους, προσωπικούς χαρακτηρισμούς. Δείγμα του "ἠθους" που χαρακτηρίζει όμως μόνο τον ίδιο.
O Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, κ. Γιώργο Λεονταρίτη, να παραστεί στο αυριανό δικαστήριο, την 1-3-2021 στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Σύρου, προς υπεράσπιση των κατοίκων της Τήνου.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου, το οποίο συνεδρίασε σήμερα, 28-02-2021, εκφράζει για άλλη μια φορά την αμέριστη συμπαράστασή του, με ομόφωνο ψήφισμά του
Αλλεργικός στην ευπρέπεια και τον πολιτικό πολιτισμό ο Περιφερειάρχης
Ρόδος 28.02.21
Ρεσιτάλ πολιτικής εμπάθειας, αυταρχισμού και αλαζονείας, έδωσε στη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που έγινε διαδικτυακά ο κύριος Περιφερειάρχης, μόνο και μόνο για να πλήξει και να απαξιώσει τον επικεφαλή της παράταξης κ. Μανώλη Γλυνό γιατί πήρε πρωτοβουλία, για τις ιαματικές πηγές σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες.
Στη στιγμή που μέχρι τώρα η Περιφερειακή αρχή ήταν άπραγη για το θέμα, ενοχλήθηκε σφόδρα, φοβούμενη μη χάσει δόξα και πρωτεία, όταν ο κ. Γλυνός πήρε την πρωτοβουλία και ζήτησε να γίνει συζήτηση για το επίμαχο σχέδιο νόμου, που αφορά τις Πηγές σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες και αξίωσε, την απόσυρση των επίμαχων άρθρων για την σύσταση της ΑΕ, που θα διαχειρίζεται όλους τους ιαματικούς πόρους προκειμένου να μην χάσουν οι Δήμοι σημαντικά περιουσιακά και αναπτυξιακά στοιχεία τους.
Ο Περιφερειάρχης, έφτασε στο σημείο να κατηγορήσει τον κ. Γλυνό, ότι φταίει επειδή όλη η ακίνητη περιουσία της Δωδεκανήσου και μαζί και οι πηγές πέρασαν από την KEΔ στην δικαιοδοσία της ΕΤΑ.
Έχει και άλλη μια αιτία όμως αυτή η απαράδεκτη πολιτική συμπεριφορά του Περιφερειάρχη. Ήταν ο εμβολιασμός του εκτός σειράς στην Χάλκη για τον οποίο δεν ήθελε να δώσει εξηγήσεις στα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου, παρότι βούιξε το πανελλήνιο. Έστρεψε λοιπόν τη συζήτηση αλλού για να αποφύγει την ετυμηγορία των μελών του σώματος.
Όταν ο επικεφαλής της παράταξης Συμμαχία Νοτίου Αιγαίου κ. Μανώλης Γλυνός, του απάντησε στη δευτερολογία του, ότι οι Πηγές Καλλιθέας έχουν παραχωρηθεί το 2012 με απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το 2012 και επίσης όταν το μέλος της παράταξης και περιφερειακός σύμβουλος κ. Νίκος Κανταρζής, έκανε αναφορά στο όνομα του κ. Γ Νικητιάδη ο οποίος συνέβαλε ώστε να είναι στην κυριότητα του Δήμου Ρόδου το μνημείο τότε όντας στη γωνία και στερούμενος σοβαρών επιχειρημάτων, ο Περιφερειάρχης εξανέστη και κατεβάζοντας και άλλο το επίπεδο έστρεψε τη συζήτηση αλλού.
Ακολούθως όμως, ξεπέρασε τα όρια της ευπρέπειας, αφού έφθασε στο σημείο κατά τη συζήτηση ενός τόσο σοβαρού θέματος, να αναφέρει στα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου, ζητήματα που αφορούν δικαστικές του υποθέσεις που δεν ενδιαφέρουν το σώμα και κατ επέκταση και τους πολίτες.
Η υποβάθμιση της συζήτησης ενός τόσο σοβαρού θέματος που αφορά τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες η απρέπεια , ο αυταρχισμός και η αήθης επίθεση που δέχθηκε οδήγησαν τον κ. Γλυνό και τα περισσότερα μέλη της παρατάξεως να αποχωρήσουν σε ένδειξη διαμαρτυρίας.
Στην πρωτολογία του αναφορικά με το σχέδιο νόμου που αφορά τις Πηγές Καλλιθέας ο κ. Μανώλης Γλυνός τόνισε πιο αναλυτικά τα ακόλουθα:
Με τα άρθρα 7 έως 14 του σχεδίου νόμου του υπουργείου Τουρισμού, δρομολογούνται διαδικασίες για τη σύσταση ΑΕ ( Ιαματικές Πηγές Ελλάδος) . Με έδρα την Αθήνα θα έχει σκοπό τη διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση και αξιοποίηση των φυσικών ιαματικών πόρων μαζί με τις εγκαταστάσεις τους, και του περιβάλλοντος χώρου αυτών σε ακτίνα 1000 μέτρων.
Στην Α.Ε. θα μεταβιβαστούν όλα τα δικαιώματα, χρήσης διαχείρισης και εκμετάλλευσης των φυσικών ιαματικών πόρων που σήμερα ανήκουν στους οικείους ΟΤΑ. Και από ότι φαίνεται το μόνο που θα μπορούν να εισπράττουν οι ΟΤΑ, είναι ένα ποσοστό επί των κάθε είδους αποδόσεων. Είμαι 22 χρόνια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και έχω ζήσει διαχρονικά την σχέση του κράτους με την Τ.Α. Αυτή χαρακτηρίζεται από δύο στοιχεία.
Το 1ο :το κράτος δίνει στους ΟΤΑ αρμοδιότητες χωρίς τους ανάλογους πόρους και 2ον το κράτος παίρνει από τους Δήμους ότι είναι επικερδές και με προοπτικές αναπτυξιακές.
Με αυτό τον τρόπο καταλύεται η αυτοτέλεια των Δήμων και επέρχεται η απώλεια σημαντικών περιουσιακών τους στοιχείων.
Κανείς δεν μπορεί να είναι σύμφωνος με την υφαρπαγή των Ιαματικών Πηγών. Η απόσυρση του σχεδίου νόμου που κατατέθηκε προς διαβούλευση από το υπουργείο Τουρισμού πρέπει να είναι απαίτηση των Δήμων του Νοτίου Αιγαίου καθώς και της Περιφέρειας μας. Διαφορετικά η ψήφιση του νομοσχεδίου θα δώσει την ευκαιρία στην κεντρική διοίκηση να δημιουργήσει ένα νέο υπερταμείο τύπου ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο δεν θα μετέχουν οι Δήμοι και θα διαχειρίζεται τους ιαματικούς πόρους, για να αποδίδει ψίχουλα στους ΟΤΑ .
Θα πρέπει όλοι να υπερασπιστούμε το δικαίωμα της Τ. Α. να διαχειρίζεται τις ιαματικές πηγές. Στο Νότιο Αιγαίο υπάρχουν οκτώ νησιά που έχουν πηγές ιαματικές και πρέπει να παραμείνουν στα χέρια της Αυτοδιοίκησης, αφού αποτελούν για τα νησιά μας ένα σημαντικό αναπτυξιακό και οικονομικό πόρο αλλά και ένα πολιτισμικό και ιστορικό αγαθό με πολλαπλά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες .
Να σημειώσω σε αυτό το σημείο πως σύσσωμο το διοικητικό συμβούλιο της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου, με ομόφωνες αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων καθώς και με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδος απέρριψε τα άρθρα 7 έως 14 του σχετικού νομοσχεδίου που αφορούν τη σύσταση της διαχειρίστριας Α. Ε.
Πιστεύουμε ακράδαντα, ότι η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης των πηγών από τους Δήμους και η παροχή από την πολιτεία ουσιαστικών εργαλείων για την περαιτέρω αξιοποίηση τους, θα μπορούσε ουσιαστικά να βοηθήσει την ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού και της τοπικής οικονομίας.
Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε να τοποθετηθεί και το Περιφερειακό μας Συμβούλιο, να συμπαρασταθεί στον αγώνα των Δήμων και να ζητήσει την απόσυρση των άρθρων για τη σύσταση της ΑΕ.
Ερώτηση στη ΒτΕ από το ΜέΡΑ25 για το πότε και πως θα γίνει ο εμβολιασμός των ηλικιακών ομάδων 60-64 σε Σύρο και Νάξο
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: τον Υπουργό Υγείας
Θέμα: «Πότε και πώς θα γίνει ο εμβολιασμός των ηλικιακών ομάδων 60-64 σε Σύρο και Νάξο»
Όπως ενημερωνόμαστε από την ιστοσελίδα www.naxostimes.gr καμία επίσημη ενημέρωση δεν έχει γίνει σχετικά με τον εμβολιασμό των πολιτών Σύρου, Νάξου και άλλων νησιών των Κυκλάδων ηλικίας 60-64 ετών, τη στιγμή που έχει ανακοινωθεί ότι έχει ανοίξει η σχετική πλατφόρμα εδώ και αρκετές ημέρες.
Επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στους Αγίους Αναργύρους
Στην υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ του Δήμου Αγίων Αναργύρων - Καματερού και της ΟΣΕ - ΓΑΙΑΟΣΕ για την παραχώρηση του οικοπέδου του παλιού αμαξοστασίου του ΟΣΕ στον Δήμο και τη μετατροπή του σε πάρκο τεχνολογίας, πολιτισμού και αναψυχής παραβρέθηκε σήμερα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στους Αγίους Αναργύρους.
Viral βίντεο: Οι 13 δολοφονίες του Δημήτρη Κουφοντίνα -Από τον Μομφεράτο και τον Μπακογιάννη ως τον Αξαρλιάν
Viral έχει γίνει στο διαδίκτυο ένα βίντεο που αποτυπώνει και τις 11 δολοφονίες που διέπραξε ο καταδικασμένος για τρομοκρατική δράση και «φαρμακοχέρης» της 17Ν, Δημήτρης Κουφοντίνας.
Λιγνάδης: «Καταπέλτης» το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών-30 χρόνια «ψάρευε» ανήλικα παιδιά
ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΚΗΜΙΚΟ😱Η Ραχήλ Μακρή, μετά τους ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πάει στο κόμμα Τράγκα