Τρίτη, 15 Ιουνίου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο υπεύθυνος του Τομέα Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κυκλάδων, κ. Ιωάννης Βρούτσης και ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, κ. Σταύρος Καλαφάτης, έκαναν την ακόλουθη κοινή δήλωση:
«Απαράδεκτη, αδικαιολόγητη, αντεργατική και επιζήμια σ΄ ό,τι αφορά τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου είναι η απόφαση για την αιφνιδιαστική απόλυση 271 εκπαιδευμένων εργαζομένων από την “Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας” (ΑΜΕ Α.Ε.).
Η ευθύνη και η συνενοχή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών –η οποία κρύφτηκε πίσω από την ανακοίνωση του Προέδρου της ΑΜΕΛ Α.Ε. κ. Σαράντη Μιχαλόπουλου- ενισχύεται και από το γεγονός ότι αρνήθηκε να συνομιλήσει με τους εκπροσώπους των εργαζομένων και να δώσει σχετικές εξηγήσεις.
Οι προσλήψεις των 271 εργαζομένων έγιναν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την πάγια διαδικασία της εταιρείας, προκειμένου να καλυφθεί η επέκταση του δικτύου, η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας και η ασφάλεια εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών.
Συγκεκριμένα, το Επιχειρησιακό Σχέδιο της Εταιρείας, για το 2009, προέβλεπε 1695 άτομα και σήμερα υπηρετούν 1680. Είναι αξιοσημείωτο ότι την περίοδο ΠΑΣΟΚ 1994-2004, με τις ίδιες ακριβώς διαδικασίες, προσελήφθη το 68% του προσωπικού, δηλαδή, 1139 εργαζόμενοι. Οι 300 από αυτούς διορίστηκαν τις παραμονές των εκλογών του 2004, όταν το δίκτυο ήταν κατά πολύ μικρότερο και το ωράριο λειτουργίας σημαντικά πιο περιορισμένο.
Την αναγκαιότητα ανανέωσης των συμβάσεων είχε αποδεχθεί ο ίδιος ο πρόεδρος της εταιρείας και είχαν εισηγηθεί υπηρεσιακοί παράγοντες.
Η απόφαση για τις απολύσεις δημιουργεί εύλογα ερωτήματα, που ανατρέπουν τον ισχυρισμό ότι οφείλεται στην ανάγκη περιστολής του λειτουργικού κόστους. Διότι η εταιρεία έχει, ήδη, δαπανήσει σημαντικά ποσά για να ολοκληρώσει την πολύμηνη εκπαίδευση του προσωπικού όλων των ειδικοτήτων και ιδιαίτερα των οδηγών, που έλαβαν και τη σχετική πιστοποίηση από το Υπουργείο Υποδομών.
Είναι σαφές ότι η απόφαση απόλυσης των 271 εργαζομένων, είτε αφορά τη διοίκηση της ΑΜΕΛ, είτε είναι πολιτική απόφαση του αρμόδιου Υπουργείου…
- διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του δικτύου,
- θέτει σε κίνδυνο την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών,
- απαξιώνει την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών.
Και, βεβαίως, οδηγεί στην ανεργία αναιτιολόγητα 271 εκπαιδευμένους εργαζόμενους με έναν τρόπο μικροκομματικό, που παραπέμπει στην αναβίωση των διαχρονικών πρακτικών του ΠΑΣΟΚ: ΡΕΒΑΝΣΙΣΜΟΣ – ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ
Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου και τη Διοίκηση της Εταιρείας να επανεξετάσουν τη στάση τους».