Το ονομαστικό έλλειμμα αναμένεται να μειωθεί από 1,3% του ΑΕΠ το 2023 σε 0,6% του ΑΕΠ το 2024, αντανακλώντας την αύξηση του πρωτογενούς πλεονάσματος από 2,1% του ΑΕΠ το 2023 σε 2,9% φέτος. Αυτή η πτώση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη συγκρατημένη αύξηση των τρεχουσών δαπανών και της αύξησης των εσόδων από φόρους εισοδήματος. 

Το 2025, το ονομαστικό έλλειμμα αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω στο 0,1% του ΑΕΠ, κυρίως λόγω της μείωσης των βραχυπρόθεσμων επιτοκίων το 2025. Αυτή η πρόβλεψη οφείλεται και σε μια σειρά νέων δημοσιονομικών μέτρων που ανακοινώθηκαν το 2024 με καθαρό αντίκτυπο 0,2% του ΑΕΠ. Στο σκέλος των δαπανών οι μισθοί στο δημόσιο τομέα αναμένεται να αυξηθούν τον Απρίλιο του 2025, για την ευθυγράμμιση του βασικού μισθού στο δημόσιο τομέα με τον κατώτατο μισθό του ιδιωτικού τομέα. Στο σκέλος των εσόδων, το ποσοστό των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης προβλέπεται να μειωθεί κατά 1π.μ. και ανακοινώθηκε και η αύξηση του φόρου διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία. Η δημοσιονομική στάση προβλέπεται να είναι επεκτατική το 2025, μετά από μια συσταλτική δημοσιονομική στάση το 2024. 

Το 2026, το ισοζύγιο της γενικής κυβέρνησης αναμένεται να μετατραπεί σε πλεόνασμα 0,2% του ΑΕΠ, εν μέσω ευνοϊκών μακροοικονομικών εξελίξεων. Αυτή η βελτίωση αναμένεται να οδηγηθεί από την αύξηση των φορολογικών εσόδων και τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης που αντισταθμίζουν τις αυξημένες δαπάνες για συντάξεις, επιδόματα και μισθούς του δημοσίου. Ο δημοσιονομικός προσανατολισμός προβλέπεται να παραμείνει επεκτατικός το 2026. 

Ο λόγος του δημόσιου χρέους προς το ΑΕΠ μειώνεται τα τελευταία χρόνια και προβλέπεται να φτάσει το 153,1% το 2024, πριν μειωθεί περαιτέρω στο 146,8% του ΑΕΠ το 2025 και στο 142,7% το 2026. Η μείωση αυτή οφείλεται στα πρωτογενή πλεονάσματα, την ονομαστική ανάπτυξη και τη μείωση των ταμειακών αποθεμάτων ασφαλείας το 2024. 

Οι δημοσιονομικές προοπτικές εξακολουθούν να υπόκεινται σε κινδύνους ανά χώρα. Οι καθοδικοί κίνδυνοι προέρχονται από νομικές υποθέσεις που εκκρεμούν, με κυριότερη τις δικαστικές υποθέσεις κατά της Εταιρείας Δημόσιας Περιουσίας (ΕΤΑΔ). Ανοδικά θα μπορούσαν να λειτουργήσουν οι προσπάθειες της κυβέρνησης να αυξήσουν τη φορολογική συμμόρφωση μέσω της ψηφιοποίησης, αποδίδοντας υψηλότερα έσοδα το 2025.