slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ»

 

Αθήνα, 14 Οκτωβρίου 2020

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ

και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα 

στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ»  

και τους δημοσιογράφους Γιάννη Ντσούνο και Χρήστο Κούτρα


Για τις τουρκικές προκλήσεις

Δεν θα σχολιάζουμε κάθε δήλωση Τούρκου αξιωματούχου. Είναι πάρα πολλές οι δηλώσεις σε όλα τα επίπεδα. Ακολουθούμε σταθερά την  πολιτική μας που έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Την αποδοκιμασία των προκλητικών ενεργειών, όπως η  εξέλιξη που έχουμε αυτές τις ημέρες με την παράνομη NAVTEX νοτίως του Καστελόριζου και νοτιοανατολικά της Ρόδου, καθώς οι προκλητικές ενέργειες που έγιναν στην Αμμόχωστο και έρχονται σε αντίθεση με  το πλαίσιο των συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 1ης και 2ης Οκτωβρίου. Και βέβαια όσον αφορά την προστασία των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων κάνουμε κινήσεις ώστε να είμαστε πάντα προετοιμασμένοι.

Έχουμε μία παράνομη τουρκική NAVTEX για αυτό κάνουμε όλες τις ενέργειες που πρέπει για να αναδείξουμε την προκλητικότητα και παραβατικότητα της Τουρκίας, σε ένα διεθνές πλαίσιο το οποίο ευνοεί τις δικές μας διπλωματικές ενέργειες. Όσον αφορά το επιχειρησιακό πεδίο θα κάνουμε αυτό που χρειάζεται.

Ο… «κορσές» που φορέθηκε στην Τουρκία στο τελευταίο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο φαίνεται ότι της πέφτει πολύ στενός. Και κάνει ό,τι μπορεί με διάφορες ενέργειες προκειμένου να ξεφύγει από αυτόν. Παρά τις προκλητικές ενέργειες συνεχίζουν να μιλούν δημόσια για την ανάγκη διερευνητικών επαφών. Εμείς λέμε ξεκάθαρα ότι το πλαίσιο των διερευνητικών επαφών έχει καθοριστεί. Αφορά στην οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών μεταξύ των δύο χωρών. Οπότε υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρόν για την Τουρκία αν εννοεί αυτά που λέει να ξεκινήσουν οι διερευνητικές επαφές. Θυμίζω ότι πριν λίγες ημέρες ο κ. Τσαβούσογλου έλεγε ότι θα δώσουν ημερομηνία έναρξης διερευνητικών επαφών και αντί αυτού εξέδωσαν μία νέα παράνομη NAVTEX. Είναι κατανοητή η  ανάγκη στο εσωτερικό τους να αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τα τεράστια οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν ή να θέλουν για άλλους γεωπολιτικούς λόγους να προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες.  Αλλά αν εννοούν  ότι το πλαίσιο των διερευνητικών επαφών είναι κατάλληλο  για να οριοθετήσουμε τις θαλάσσιες ζώνες, ας έρθουν.  

Δεν μπορεί να είναι εκεί ένα τουρκικό ερευνητικό σκάφος όταν θέλουν υποτίθεται -σύμφωνα με τα δικά τους λεγόμενα- να διευθετήσουμε αυτήν τη διαφορά και να ορίσουμε ποια είναι τα όρια των θαλασσίων ζωνών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Δεν μπορεί να προκαταλάβεις τη συζήτηση για την οποία υποτίθεται ότι θα καθίσεις στο τραπέζι στέλνοντας εκεί ερευνητικά σκάφη να κάνουν έρευνες. Είναι παράνομο και δεν έχει καμία λογική.

Ήδη μιλάμε για μια σοβαρότατη κλιμάκωση από πλευράς της Τουρκίας να πηγαίνει τόσο κοντά στο Καστελόριζο και  μάλιστα λίγες ημέρες μετά από τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, που την καλούσαν να απέχει από τέτοιου είδους ενέργειες. Αρα, μιλάμε ήδη για μια σοβαρότατη κλιμάκωση. 

Για την συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου

Ο καταληκτικός ορίζοντας που είχε δώσει η Ε.Ε. για την  αξιολόγηση της συμπεριφοράς της Τουρκίας είναι στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Δεκεμβρίου. Όμως έκτοτε έχουμε μια συμπεριφορά της Τουρκίας που δείχνει ότι δεν έχει συνέπεια και συνέχεια η αποκλιμάκωση που είχε ξεκινήσει πριν την 1η Οκτωβρίου. Επομένως, εκ των πραγμάτων, θα τεθεί το θέμα την Πέμπτη και την Παρασκευή στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, κάτι το οποίο αναγνωρίστηκε όχι μόνον κατόπιν πρωτοβουλίας της Ελλάδας και της Κύπρου, αλλά και από τον Γερμανό Υπουργό Εξωτερικών χθες και από άλλες χώρες.

Το πλαίσιο είναι ξεκάθαρο. Μιλάει ξεκάθαρα το προηγούμενο Κείμενο των Συμπερασμάτων για τα δύο άρθρα της Συνθήκης, το 29 και το 215, που περιλαμβάνουν τις κυρώσεις. Πώς αυτές εξειδικεύονται, πώς προχωρούν, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμά τους είναι θέμα που θα συζητήσουν οι ηγέτες.

Ο κ. Μάας δήλωσε χθες ότι εξεπλάγη η Γερμανία από τη στάση της Τουρκίας. Αυτό είναι ένα δείγμα αναξιοπιστίας της Τουρκίας απέναντι στους συνομιλητές της, είτε είναι η Ελλάδα ή η Κύπρος, είτε  είναι και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως εν προκειμένω η Γερμανία, που είναι και προεδρεύουσα χώρα της Ε.Ε. αυτό το διάστημα. Αυτό είναι, λοιπόν, ένα ζήτημα που για να το ξεπεράσει η Τουρκία θα πρέπει πραγματικά να δώσει διαπιστευτήρια αποκλιμάκωσης. 

Εμείς θέλουμε πάντα να υπάρχουν δίαυλοι επικοινωνίας ανοιχτοί. Δεν είμαστε εμείς αυτοί που θα κλείσουμε τους διαύλους επικοινωνίας. Είμαστε πολύ ξεκάθαροι σε αυτό που λέμε: έχουμε μία διαφορά. Ελάτε να τη διευθετήσουμε. Έχουμε αποδείξει ότι το εννοούμε και με την Ιταλία και με την Αίγυπτο. Είμαστε αξιόπιστοι. Άρα, εμείς ποτέ δεν θα κλείσουμε τους διαύλους επικοινωνίας, θέλουμε πάντα να είναι ανοιχτοί. Ιδίως σε περιόδους κρίσεως.

Για τον κορονοϊό και την λήψη νέων μέτρων

Δεν υπάρχουν νέα μέτρα. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Μόλις ολοκληρώθηκε η καθιερωμένη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό, με τον Υπουργό Υγείας, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, τον κ. Τσιόδρα, τους  λοιμωξιολόγους, καθώς και την ηγεσία του ΕΟΔΥ. Είναι ξεκάθαρο από όλα τα γραφήματα που επικαιροποιούνται τακτικά, ότι υπάρχει μια σταθεροποίηση, κάτι το οποίο είναι θετικό, ιδίως στην Αττική. Φαίνεται, μάλιστα, ότι στην Αττική δεν έχουμε εισαγόμενα κρούσματα, καθώς το 99% περίπου των κρουσμάτων είναι άνθρωποι που μένουν στην περιοχή. Και αυτό είναι θετικό. Γενικά τα εισαγόμενα κρούσματα στη χώρα έχουν περιοριστεί περίπου στο 9%. Επομένως, αυτό που έχει σημασία με αυτή την εικόνα σταθεροποίησης, είναι να εφαρμόζουμε τα μέτρα που έχουμε ήδη πάρει. Αν το κάνουμε δεν χρειάζεται η λήψη κανενός νέου μέτρου. Χρειάζεται προσοχή στις συρροές, γιατί φαίνεται ότι ειδικά στην Αττική, που μας απασχολεί ιδιαίτερα, το 1 στα 4 κρούσματα προέρχεται από συρροές. Που σημαίνει ότι σε κοινωνικές εκδηλώσεις, σε σημεία συγχρωτισμού, πρέπει να προσέχουμε πάρα πολύ και να τηρούμε τα μέτρα που ισχύουν.

Η πρώτη πηγή ανησυχίας είναι οι χώροι δουλειάς. Αυτό που χρειάζεται πολύ προσοχή είναι στον χώρο που εργαζόμαστε, στο γραφείο μας, στο εργοστάσιο, εκεί που έχουμε δίπλα τον συνάδελφό μας πολλές φορές χαλαρώνουμε επειδή είμαστε γνωστοί, επειδή βρισκόμαστε κάθε μέρα και δεν εφαρμόζουμε πιστά τα μέτρα, με αποτέλεσμα να υπάρχει μετάδοση μέσα στο χώρο εργασίας και μετά να γυρίζει κάποιος στο σπίτι του και να μεταδίδει στο στενό του περιβάλλον. Αυτό είναι η πρώτη πηγή ανησυχίας. Από εκεί και πέρα, θέματα κοινωνικών εκδηλώσεων είναι ψηλά στην ατζέντα, ιδίως σε ορισμένες περιοχές της χώρας, όπως για παράδειγμα στη Δυτική Μακεδονία ή στη Θράκη, όπου έχουμε πολλά φαινόμενα συρροών από τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Θέλει μια προσοχή ιδιαίτερη εκεί.

Τις επόμενες ημέρες θα επαναλάβουμε δειγματοληψία σε σταθμούς του Μετρό ή σε άλλα σημεία Μ.Μ.Μ., για να δούμε ποια είναι πραγματικά η διασπορά που συνδέεται με τα Μ.Μ.Μ.. Στο μεταξύ, βάζουμε καινούρια λεωφορεία ώστε τις ώρες αιχμής να αντιμετωπίσουμε τον πολύ μεγάλο συγχρωτισμό. Έχουν ξεκινήσει ήδη, εδώ και μερικές ημέρες, να κυκλοφορούν τα νέα λεωφορεία και αναμένεται να πλησιάσουμε τα εκατό μέχρι το τέλος του μήνα.  Στο μετρό και τον ηλεκτρικό είναι πιο δύσκολο να προσθέσει κανείς συρμούς. Όταν απαρχαιώνεται  ο στόλος, είτε είναι λεωφορείο, είτε  συρμός και δεν γίνονται οι επενδύσεις στην ώρα τους, είναι πολύ δύσκολο σε γρήγορο χρονικό διάστημα να μπορέσεις να θέσεις σε κίνηση. Γι' αυτό προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε.  Κάναμε το κυλιόμενο ωράριο, κάναμε την τηλεργασία, να αποφορτιστεί ο κόσμος από τα μέσα μεταφοράς.

Κατ' αρχάς, ανακοινώνουμε μέτρα που μας τα προτείνει η Επιτροπή των ειδικών. Όταν υπάρχει η απόφαση-πρόταση της Επιτροπής των ειδικών η Κυβέρνηση έχει δείξει ότι την ακολουθεί και προσπαθεί να πείσει όλη την κοινωνία ότι αυτό είναι προς το καλό της. Η σταθεροποίηση των κρουσμάτων στα επίπεδα που είναι τώρα, ακόμα και στα επίπεδα των 400 κρουσμάτων την ημέρα, δεν έχει καμία σχέση με την επιθετική αύξηση που βλέπουμε στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπως  στο Βέλγιο, ή τη Γαλλία ή τη Γερμανία ή την Ολλανδία, όπου συνεχώς ανακοινώνονται μέτρα.

Καταλαβαίνουμε όλοι ότι τα μέτρα εφαρμόζονται στην Ελλάδα. Γιατί η Κυβέρνηση και οι ειδικοί έχουμε δράσει πιο νωρίς και πιο αποφασιστικά από άλλες χώρες. Δεν αφήσαμε το πράγμα να ξεφύγει. Για φανταστείτε μια χώρα όπως είναι η Ελλάδα να είχε 5.000 κρούσματα σήμερα; Δεν είμαστε εκεί. Άρα, αυτό πρέπει να το πιστώνουμε στους πολίτες. Σε ό,τι αφορά τη χρήση μάσκας σε εξωτερικούς χώρους δεν έχουμε ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής. Έχουμε καθολική χρήση μάσκας στους εσωτερικούς χώρους και στους εξωτερικούς χώρους που υπάρχει συγχρωτισμός. 

Θα είναι δύσκολος ο Χειμώνας, όσον αφορά τη σύμπτωση των εποχικών ιώσεων με τον κορονοϊό. Άρα, εκεί το Σύστημά μας θα πιεστεί. Γι' αυτό το λόγο ενισχύουμε συνεχώς το Σύστημα Υγείας με Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Για παράδειγμα, αποκλειστικά για covid μπαίνουν 50 μονάδες εντατικής θεραπείας στο νοσοκομείο «ΣΩΤΗΡΙΑ», προκειμένου να έχουμε τη δυνατότητα να νοσηλευτούν και να βρουν τη φροντίδα που χρειάζονται, ευάλωτοι συμπολίτες μας. Καλούμε τους πολίτες, που είναι ευάλωτοι, να ακολουθήσουν το πρόγραμμα του εμβολιασμού για την γρίπη, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη με πολύ θετικά αποτελέσματα.

Για τη δίκη της Χρυσής Αυγής

Έχει κρίνει η Ιστορία ποιος προσπάθησε να συμπλεύσει ή να εκμεταλλευτεί τις ψήφους της Χρυσής Αυγής σε διάφορες πολιτικές περιόδους της σύγχρονης Ιστορίας μας. Και ποιος ήταν σταθερά απέναντι. Και η Ιστορία γράφει ότι παραπέμφθηκαν στη Δικαιοσύνη για τη σύσταση εγκληματικής οργάνωσης επί Κυβέρνησης Σαμαρά. Και η καταδικαστική απόφαση βγήκε επί Κυβέρνησης Μητσοτάκη. Όσον αφορά το θέμα αυτό, ξέρουμε όλοι ποιοι ήταν στις ίδιες πλατείες. Ο ΣΥΡΙΖΑ, για παράδειγμα, έριξε την Κυβέρνηση Σαμαρά συμπράττοντας με τη Χρυσή Αυγή και τον κ. Κουβέλη με αφορμή την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας το 2014. Θυμίζω ότι ο κ. Δήμας τότε είχε πει ότι «εγώ δεν θέλω να εκλεγώ Πρόεδρος της Δημοκρατίας με τις ψήφους της Χρυσής Αυγής». Κάποιοι άλλοι συνέπραξαν με τις ψήφους της Χρυσής Αυγής για να πέσει η προηγούμενη Κυβέρνηση. Το 2015 κάποιοι ήταν μαζί σε εκείνο το δημοψήφισμα παρωδία. Πήγαιναν μαζί στο Καστελόριζο σε διάφορα επικοινωνιακά σόου. Κάποιοι έλεγαν ότι είναι ευπρόσδεκτες οι ψήφοι της Χρυσής Αυγής για την αλλαγή του εκλογικού νόμου και ήθελαν να χαμηλώσουν και το όριο.

Είναι ξεκάθαρο ότι δεν θα έπρεπε να γίνει αυτή η αλλαγή του Ποινικού Κώδικα, όπως έγινε τελευταία στιγμή, τον Ιούνιο του 2019, λίγο πριν τις εκλογές, γιατί αυτό έριξε στα μαλακά την ηγεσία της Χρυσής Αυγής. Δεν έπρεπε να γίνει αυτή η αλλαγή του Ποινικού Κώδικα. Ούτε να αλλάξει το θέμα της στέρησης των πολιτικών δικαιωμάτων. Είναι πράγματα που έγιναν. Θα δούμε από εδώ και πέρα, μετά την ανακοίνωση και των ποινών, το τι πρέπει να γίνει σ' αυτή την κατεύθυνση.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια: