slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Γ. Καραμανής: πέρα για πέρα λανθασμένη, αντιεκπαιδευτική και διχαστική...η τοποθέτηση του πρώην Διευθυντή του ΓΕΛ Νάξου

Γιώργος Καραμανής (Φωτογραφία: Cyclades Voice)

Σε  γραπτή του  τοποθέτησή ο δικηγόρος και πρώην πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου,κ. Γιώργος Καραμανής σχολιάζει  το γεγονός ότι η ψηφοφορία των εκπαιδευτικών για την ονομασία του ΓΕΛ δεν ήταν μυστική, και χαρακτηρίζει την τοποθέτηση του πρώην Διευθυντή του ΓΕΛ Νάξου πέρα για πέρα λανθασμένη, αντιεκπαιδευτική και διχαστική...  και ότι ένα τοπικό εκπαιδευτικό θέμα όπως το θέμα της ονομασία του Λυκείου Χώρας Νάξου θα έπρεπε να εξετάζεται με νηφαλιότητα,

Παράλληλα   σημειώνει πως   το μεγάλο και επείγον θέμα σήμερα για την Ναξο δεν είναι η  ονομασία του Λυκείου Χώρας Νάξου. Άλλα  η αξιοποίηση όλης της έκτασης του πρώην ΚΕΓΕ ως Εκπαιδευτικού Πάρκου και η ανέγερση σ’ αυτήν σχολικών μονάδων.

Ακολουθεί ολόκληρη η γραπτή τοποθέτηση του Γιώργου Καραμανή:

"ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΧΩΡΑΣ ΝΑΞΟΥ ΣΕ ΜΑΝΟΛΗ ΓΛΕΖΟ. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΤΑΣΗΣ ΠΡΩΗΝ ΚΕΓΕ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΝΕΟΥ ΚΕΓΕ ΣΤΗΝ ΝΑΞΟ.
 -------------------------------------------------------------------------------
Δυστυχώς ένα τοπικό εκπαιδευτικό θέμα και ειδικότερα το θέμα του Λυκείου Χώρας Νάξου, δεν εξετάζεται με νηφαλιότητα,   με ώριμη και υπεύθυνη σκέψη ως προς το τι πρέπει να γίνει σήμερα κι έτσι οδηγείται κατά την άποψή μου σε λάθος κατεύθυνση  και σε  μη σωστή κρίση. 
Πιστεύω, ότι η γνώση, η πληροφόρηση για τα γεγονότα και τα πρόσωπα είναι εκείνα τα στοιχεία, τα οποία οδηγούν τους πολίτες σε σωστή και δίκαιη κρίση γι  αυτό η ενημέρωση και η γνώση είναι αναγκαία για υπεύθυνους πολίτες ενός σωστού κράτους.
Επειδή έτυχε,  να έχω ζήσει ως μέλος του τότε δημοτικού συμβουλίου του δήμου Νάξου κάποιες καταστάσεις για πρόσωπα και πράγματα ως προς τη δημιουργία του Λυκείου Χώρας Νάξου, τις πληροφορίες μου αυτές θα ήθελα να της κάνω γνωστές στους συμπολίτες μου και στην συνέχεια και τις  ταπεινές προσωπικές μου απόψεις  για το παραπάνω θέμα του Λυκείου Χώρας.
 ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΧΩΡΑΣ ΝΑΞΟΥ.
Η αναγκαία έκταση στην οποία αναγέρθηκε το σχολείο παραχωρήθηκε από τον τότε Υπουργό Γεωργίας Γεώργιο Ανωμερίτη. Πρωτύτερα  οι εκτάσεις, επέκτασης νοσοκομείου Νάξου, εκκλησίας Αγίου Νικοδήμου και τέταρτου Δημοτικού Σχολείου ανήκαν στο Υπουργείο Γεωργίας, και με επιτυχείς ενέργειες και διαχείρηση της  τότε δημοτικής αρχής του Δήμου Νάξου ,παραχωρήθηκαν στο δήμο  από τον τότε Υπουργό Γεωργίας Γεώργιο Μωραΐτη. Πολλά μπορούμε να πούμε γι αυτές τις εκτάσεις πως περιήλθαν στο υπουργείο Γεωργίας, αλλά δεν είναι του παρόντος , σε κάθε περίπτωση ήταν και είναι κομμάτια της γής της Νάξου και στον λαό της Νάξου ορθά επανήλθαν.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΜΑΣ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΤΟΛΥΚΕΙΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΟΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΔΑΣΙΚΗ ΕΚΤΑΣΗ

 Συμπολίτες μας, κατά πλειοψηφία με συγκεκριμένη πολιτική τοποθέτηση και σε συγκεκριμένο πολιτικό φορέα,  σημερινό ΣΥΡΙΖΑ  έφεραν τότε οξύτατες αντιρρήσεις για την ανέγερση του Λυκείου με κύριο επιχείρημά τους, ότι ανεγείρεται σε δασική έκταση. Σε ένα τμήμα της έκτασης του ΚΕΓΕ (κέντρο εκπαίδευσης αγροτών) , όπου σήμερα βρίσκεται το λύκειο, είχαν αφεθεί δενδρύλλια, τα οποία είχαν φέρει στην Νάξο οι γεωπόνοι ως φυτώρια για φύτευση, τα οποία  έμειναν αδιάθετα στην έκταση του ΚΕΓΕ κι έτσι ρίζωσαν  και αναπτύχθηκαν άναρχα  σ αυτήν και αποτελούσαν δήθεν το δάσος, το οποίο έπρεπε να προστατευτεί. Οι μαθητές του Λυκείου τότε αντέδρασαν κατά των παραπάνω συμπολιτών μας και στα συνθήματα της πορείας τους στους δρόμους της πόλης είπαν: 
« όχι τα δεντράκια πάνω από τα παιδάκια». Ένας από τους αντιδρώντες είχε σκύλο ράτσας πεκινουά και το σύνθημα των παιδιών ήταν: « κάτσε καλά πεκινουά - πεκινουά».
 Οι αντιδρώντες άσκησαν προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας για να μην γίνει το λύκειο και να ακυρωθεί η άδεια οικοδόμησης του Λυκείου, η οποία είχε υπογραφεί από τον τότε έπαρχο Βασίλειο Κορρέ, ο οποίος είχε αναλάβει κάθε ευθύνη για την έκδοση της. Οι αντιδρώντες έχασαν τη δίκη στο Συμβούλιο Επικρατείας,  το Συμβούλιο Επικρατείας απέρριψε την αίτηση τους και έτσι αναγέρθηκε αυτό το σύγχρονο σχολείο. Κάποιοι χειρίσθηκαν με επιτυχία τον δικαστικό αγώνα  για να απορριφθεί η προσφυγή των αντιδρώντων και δήθεν περιβαλλοντολόγων  για να προχωρήσει η ανέγερση του λυκείου και να μπορούμε σήμερα να συζητάμε για το όνομα του. Κάποιοι με επιτυχείς χειρισμούς ενέταξαν το σχολείο σε κρατικό πρόγραμμα και εξασφαλίσθηκε η χρηματοδότηση του κι έτσι έγινε.. 

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΤΑΣΗΣ ΚΕΓΕ

 Με συνεχόμενους επιτυχείς χειρισμούς της τότε δημοτικής αρχής  του δήμου Νάξου παραχωρήθηκε και η υπόλοιπη έκταση του  ΚΕΓΕ επιφάνειας 14 στρεμμάτων περίπου στο δήμο Νάξου, στο λαό της Νάξου με τους εξής όρους:
 Η παραχωρηθείσα η έκταση να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό πάρκο μαζί με τους αθλητικούς χώρους κλειστού και ανοιχτού γηπέδου οι οποίοι επικοινωνούν με υπόγεια στοά κάτω από το  περιφερειακό δρόμο και δεύτερος όρος της δωρεάς της έκτασης του ΚΕΓΕ:  υποχρεούται ο δήμος να δημιουργήσει ένα καινούργιο σχολείο για την εκπαίδευση των αγροτοπαίδων, αφού το Υπουργείο παραχώρησε την έκταση με το κτίριο  της, που είχε για την εκπαίδευση των αγροτοπαίδων. Η εκπαίδευση των αγροτών καθίσταται σήμερα αναγκαία, νέες ποικιλίες καλλιεργειών, νέες ράτσες ζώων αποδοτικές,  σύγχρονοι μέθοδοι εκτροφής ζώων, σωστή συντήρηση γάλακτος, σωστή χρήση των φυτοφαρμάκων, ώστε να μην έχουν επιβλαβείς συνέπειες στην υγεία των ανθρώπων και λοιπά. Κατά την άποψή μου η έκταση του ΚΕΓΕ δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς ως εκπαιδευτικό πάρκο, που είναι όρος της δωρεάς. Ως τότε δημοτική αρχή  μεταγράψαμε τη δωρεά στο υποθηκοφυλακείο Νάξου και έτσι η έκταση του ΚΕΓΕ έχει περιέλθει πλέον σήμερα κατά κυριότητα στο δήμο Νάξου, όμως εκτός από τα δίδυμα νηπιαγωγεία που ανεγέρθηκαν σε αυτήν την έκταση, από την τότε δημοτική αρχή ,τίποτα το ουσιαστικό  δεν έχει γίνει από κει και πέρα μέχρι σήμερα. Μία πολύτιμη, τεράστια έκταση παραμένει ανεκμετάλλευτη,  που και στο υπέδαφος της θα μπορούσε να γίνει υπόγειο γκαράζ ,το οποίο λόγω της θέσης του μέσα στην πόλη αλλά όχι στο κέντρο θα πρόσφερε πολλά στην συγκοινωνία της πόλης. Τα δύο νηπιαγωγεία στην έκταση του ΚΕΓΕ δεν έγιναν χωρίς δυσκολίες .Το υπουργείο επικαλέστηκε, ότι από την πλευρά του εκτέλεσε τον όρο  δωρεάς της παροχής της έκτασης, όμως ο δήμος δεν εκτελεί, δεν εκπληρώνει τον όρο το δικό του  της ανέγερσης του σχολείου εκπαίδευσης των αγροτοπαίδων.  Επειδή είχε γίνει μεταγραφή της δωρεάς, είχαμε τίτλο, γίνανε τα νηπιαγωγεία με επιχορηγούμενα χρήματα.
 Ύστερα από τα παραπάνω, κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν είναι το μεγάλο και επείγον θέμα σήμερα η ονομασία του Λυκείου.  Τα μεγάλα επείγοντα θέματα σήμερα είναι: να αξιοποιηθεί όλη η έκταση του  πρώην ΚΕΓΕ ως ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ,   να ανεγερθούν σ΄αυτήν την αναξιοποίητη έκταση σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία είναι τόσο απαραίτητα γενικά, αλλά και σήμερα περισσότερο λόγω  της πανδημίας. Η έκταση του πρώην ΚΕΓΕ  επικοινωνεί με υπόγεια γέφυρα με τους αθλητικούς χώρους γήπεδα της πόλης  ανοικτό και κλειστό. Μπορεί πραγματικά η έκταση αυτή να γίνει το εκπαιδευτικό πάρκο της πόλης.  Η ανέγερση και λειτουργία σχολείου για τους αγρότες, νέου ΚΕΓΕ σε άλλο χώρο Σαγκρίου η αλλού, είναι άκρως αναγκαίο. Το  σχολείο για τους αγρότες είναι κατεπείγον απαραίτητο. Δεν γίνεται σήμερα γεωργία και κτηνοτροφία χωρίς εκπαιδευμένους αγρότες.

ΦΑΝΕΡΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Πληροφορήθηκα ότι η ψηφοφορία στο σύλλογο καθηγητών  για το θέμα του ονόματος του σχολείου, αν και ζητήθηκε, δεν έγινε με μυστική ψηφοφορία αλλά με φανερή. Η ψήφος δάσκαλοι καθηγητές  είναι ιερή και βασικό δικαίωμα του ανθρώπου, πρέπει να εκφράζει την πραγματική και ελεύθερη βούληση του ψηφοφόρου, χωρίς να σκέπτεται συνέπειες από την  επιλογή του, πως θα εκτιμηθεί και τι συνέπειες θα έχει από τον προϊστάμενο διευθυντή του, εργοδότη του κ.λ.π. Η πραγματική ψήφος που εκφράζει την αληθινή βούληση του ψηφοφόρου είναι η μυστική. Δεν υπήρχε λόγος να μη είναι μυστική, είναι μείωση για την υστεροφημία του Γλέζου.
ΜΑΝΟΛΗΣ ΓΛΕΖΟΣ
Ο μακαρίτης Μανώλης Γλέζος πέθανε πρόσφατα, θα κριθεί αντικειμενικά και αμερόληπτα από την ιστορία, αφού παρέλθει ο αναγκαίος χρόνος απόστασης. Ανήκε σε ένα πολιτικό χώρο τον αριστερό με εντάξεις κατά καιρούς σε διάφορους κομματικούς φορείς της αριστεράς Κ.Κ.Ε, ΕΔΑ, ΣΥΜΜΑΧΙΑ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ. ΣΥΡΙΖΑ. Μαζί με άλλους και ευτυχώς πολλούς  οι οποίοι αποτελούσαν την πλειοψηφία του ελληνικού λαού, δημιούργησαν  το έπος της ελληνικής εθνικής  αντίστασης.
Υπήρξαν πολλοί ήρωες της εθνικής αντίστασης, άξιοι πολεμιστές πραγματικοί πολέμαρχοι και καταξιωμένοι διανοούμενοι Βελουχιώτηδες Γληνοί, Ρίτσοι, Ιμβριώτηδες και λοιποί της Εθνικής Αντίστασης ,οι οποίοι έδωσαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια αυτής και κάποιοι επέζησαν, όπως ο Μανώλης Γλέζος. Κλίνουμε ευλαβικά το γόνυ σε αυτούς, τους τιμούμε όλους, ιδιαίτερα εκείνους που δεν απαθανατίσθηκαν από την ιστορία, αλλά παρέμειναν  ανώνυμοι στον οικογενειακό τους κύκλο και των συναγωνιστών τους συντρόφων τους .
Ο αείμνηστος Μανώλης Γλέζος αξιώθηκε να τιμηθεί υπέρμετρα στην πατρίδα του και στο εξωτερικό, ενώ άλλοι συναγωνιστές του παρέμειναν ανώνυμοι χωρίς αναγνώριση και τιμές. Είναι ένα μεγάλο όνομα αναμφισβήτητα, όμως ας μη τον θεοποιήσουμε. Ηταν οι εποχές της προσωπολατρίας στο τότε παγκόσμιο κομμουνιστικό κίνημα και για κάποιους αναγνωριζόταν ιδιότητες και δράσεις υπερβολικές.  
Η ονομασία του λυκείου Χώρας Νάξου πρόκειται για ονομασία σχολικής μονάδας και  ως γνωστό το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ελεύθερα με ελεύθερη διακίνηση ιδεών χωρίς προνομιακή μεταχείριση κάποιας  ιδεολογίας.  Στο σχολείο διδάσκονται όλες οι απόψεις από τους δασκάλους και οι αντικειμενικοί λευκοί και αδιαμόρφωτοι μαθητές κάνουν τις επιλογές τους και διαμορφώνουν τις απόψεις τους.
 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

Ύστερα από τα παραπάνω καθένας μπορεί να συμπεράνει με στοιχεία θεμελιωμένα, ποιοι συνέβαλαν στη δημιουργία του Λυκείου και ποιοι αντέδρασαν και χρησιμοποίησαν κάθε μέσο τότε, για να μη γίνει το σχολείο του Λυκείου, να  υπήρχε σήμερα αντί του σχολείου μία μάζα μια ( μαζουλιά ) διαφόρων δέντρων και οι μαθητές και οι καθηγητές δεν θα είχαν σχολείο, να κάνουν μάθημα. Οι καθηγητές δεν θα είχαν έδρα και κάθισμα και θα έκαναν το μάθημα όρθιοι, όπως πριν το σχολείο. Κάποιοι φρόντισαν και με επιτυχείς χειρισμούς τους κι έγινε το σχολείο. Αυτούς που αντέδρασαν και χρησιμοποίησαν κάθε μέσο να μη γίνει το σχολείο, τους θυμόμαστε. Αυτοί δεν θα έπρεπε να έχουν λόγο για το λύκειο. Είναι άδικο. Έπρεπε από σεμνότητα και συναίσθηση των πράξεών τους, να σιωπούν, διαφορετικά προκαλούν. Δεν μπορεί άνθρωποι, οι οποίοι αντέδρασαν, να μη γίνει το σχολείο και άνθρωποι με θεσμικές ιδιότητες ή διοικητικές, ή απλών πολιτών, οι οποίοι δεν έδειξαν κανένα ενδιαφέρον και καμία συμβολή για τη δημιουργία του σχολείου, να έρχονται σήμερα στα βαφτίσια του σχολείου και να επαίρονται ασύστολα και προκλητικά. Δεν καταλαβαίνουν, ότι είμαστε ένα μικρό χωριό και γνωρίζει ο ένας τον άλλον και μπορεί να πιάσεις ένα - ένα ονομαστικά και να το ρωτάς, τι έκανες, πού ήσουνα όταν βροντούσε το καριοφίλι για το λύκειο. Άκουσα την τοποθέτηση του φίλου μου πρώην διευθυντή του Λυκείου Χώρας Νάξου. Δυστυχώς πέρα για πέρα λανθασμένη, αντιεκπαιδευτική,  διχαστική. Δεν μίλησε με πνεύμα ούτε εκπαιδευτικού, ούτε πρώην διευθυντή του σχολείου, αλλά αντίθετα μίλησε ως κομματικός ενός συγκεκριμένου χώρου, για επάρατους διχασμούς, εμφυλίους, μετάβαση σε άλλες άσχημες εποχές και λοιπά. Μα για όνομα του Θεού, επειδή κάποιος έχει διαφορετική άποψη για οποιοδήποτε θέμα και για οποιοδήποτε όνομα, μπορεί να υποβιβάζεται και να αποκαλείται από τον άλλον, ότι ενεργεί με πνεύμα εθνικού διχασμού και εμφυλίου πολέμου στην Ελλάδα, αντιδημοκρατικά κ.λ.π. όχι. Αυτές οι απόψεις είναι ο αυταρχισμός, η  ανελευθερία και το καταπιεστικό καθεστώς, ανεξάρτητα ποιος τις λέει και ποιος τις ενεργεί και ας επικαλείται την προοδευτικότητα του, τον σοσιαλισμό του, ή οτιδήποτε άλλο. Το ίδιο αντιμετωπίστηκε και ο γράφων με απαράδεκτη επίθεση από  κάποιο απόντα  στην δημιουργία του λυκείου, επειδή δεν υπέγραψα το υπόμνημα υπέρ του Γλέζου .Όχι φίλε, σου απάντησα αξιοπρεπώς, ότι εγώ δεν αδιαφόρησα για το σχολείο των παιδιών μου ,όμως έχω άλλη άποψη από σένα. Στις δημοκρατίες υπάρχουν διαφορετικές απόψεις και η γνώμη του άλλου συνεκτιμάται . Εμείς  ζήσαμε κάποιες  καταστάσεις, έχουμε κάποια βιώματα. Τιμούμε όσους συντέλεσαν να γίνει το σχολείο με οποιοδήποτε τρόπο. 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ. ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.

Τέλος πάντων ώριμοι άνθρωποι είμαστε και ώριμη δημοκρατία έχουμε το σχολείο πήρε το όνομά του «Μανώλης Γλέζος» 

Με την ονοματολογία του σχολείου δεν τελείωσαν τα προβλήματα της εκπαίδευσης στη Νάξο.

Πράγματι ο Μανώλης Γλέζος φέρει ένα βαρύ όνομα. Με το όνομα του Λυκείου, όσο κι αν είναι μεγάλης αναγνώρισης, δεν τελείωσαν τα προβλήματα της τοπικής εκπαίδευσης στην Νάξο. Όχι, τα προβλήματα  συνεχίζουν, παραμένουν  άλυτα πεισματικά και περιμένουν επιτυχείς χειρισμούς  για να επιλυθούν. Τα πελώρια και επείγοντα θέματα της εκπαίδευσης όπως παραπάνω είναι: 1) η αξιοποίηση της πρώην έκτασης του ΚΕΓΕ ως εκπαιδευτικού πάρκου με ανέγερση σχολείων.2) Η δημιουργία νέου  ΚΕΓΕ  σχολείου για την εκπαίδευση των αγροτοπαίδων της Νάξου και όταν γίνουν αυτά θα έχουμε και πάλι βαπτίσεις και εορτές Καλορίζικο, να στεριώσει και να ανταποκριθεί στον σκοπό του το λύκειο Χώρας Νάξου Μανόλης Γλέζος και απ αυτό να βγουν άξιοι μαθητές, οι οποίοι θα τιμήσουν το σχολείο και το νησί τους."


1 σχόλιο:

Unknown είπε...

ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ ΟΣΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΑ ,ΟΡΘΑ, ΠΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΕΚΜΙΡΕΙΩΜΕΝΑ.