slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

ΞΕΜΕΝΟΥΝ ΑΠΟ ΡΕΥΣΤΟ ΤΑ ΕΛ.ΤΑ Μαζεύουν τα χρήματα από τα ταμεία για να δώσουν μισθούς

 
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρίσκονται σε «τραγικά δύσκολη ταμειακή κατάσταση», όπως αναφέρει εσωτερική αλληλογραφία των οικονομικών υπηρεσιών της εταιρείας.

Το έγγραφό με ημερομηνία 7 Μαρτίου, το οποίο αποκάλυψε η εκπομπή Briefing στο ACTION 24, φέρει τον τίτλο «ΑΜΕΣΗ ΜΕΙΩΣΗ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ Κ.Δ.». Όπου Κ.Δ. σημαίνει Κεντρικοί Διαχειριστές.
Η οικονομική διεύθυνση των ΕΛ.ΤΑ ζητά να δοθεί «ΟΔΗΓΙΑ στους Κ.Δ. για άμεση μείωση των υπολοίπων τους, στα Κεντρικά Καταστήματα στις 10.000 ευρώ και στα λοιπά Καταστήματα από 1000 έως 3000 ευρώ».

Η ταμειακή κατάσταση είναι τόσο τραγική στα ΕΛ.ΤΑ, που οι υπεύθυνοι των Οικονομικών υπηρεσιών απειλούν με «καταλογισμό ευθυνών» όσους δεν ακολουθήσουν την οδηγία, ενώ προαναγγέλλει «εξονυχιστικό έλεγχο υπολοίπων ταμείου Κ.Δ.».
Στόχος όπως αναφέρεται στο έγγραφο είναι να κατατεθούν 5 εκατομμύρια ευρώ στους τραπεζικούς λογαριασμούς ΕΛ.ΤΑ. Για ποιο λόγο; Σύμφωνα με τους συντάκτες της επιστολής, όπως το τονίζουν με μεγάλα γράμματα στο τέλος: «η μισθοδοσία μας στις 16/3/2017 πρέπει να τακτοποιηθεί/εξασφαλισθεί το γρηγορότερο δυνατόν».

Είναι αλήθεια ότι το μυαλό ορισμένων πήγε στη συγκέντρωση των αποθεματικών δημόσιων υπηρεσιών και οργανισμών όπως είχε γίνει το 2015, σχεδόν την ίδια εποχή. Ωστόσο μια πιο διερευνητική ματιά στον κύκλο εργασιών των ΕΛ.ΤΑ αποδεικνύει ότι πράγματι η εταιρεία έχει κάνει πολύ λιγότερα και μικρότερα βήματα από την εποχή των ταχυδρομικών περιστεριών! Με αποτέλεσμα να έχει χάσει μεγάλο μερίδιο στην αγορά.

Ο κύκλος εργασιών των ΕΛ.ΤΑ το 2009 ήταν 625 εκ. ευρώ και μέσα σε επτά χρόνια έχασε το 50%. Το 2016 ο όμιλος ΕΛ.ΤΑ είχε κύκλο εργασιών 310 εκ. ευρώ, σύμφωνα με την εγγραφή αποζημίωσης για την παροχή καθολικής υπηρεσίας.

Η αλήθεια είναι ότι το email κατάργησε το γράμμα. Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, στο ίδιο διάστημα της κρίσης κατά το οποίο τα ΕΛ.ΤΑ χάνουν το μισό τζίρο τους, η συνολική «πίτα» της ταχυδρομικής αγοράς δεν παρουσίασε μειώσεις. Αφού μπορεί μεν να μειώθηκε ο όγκος των επιστολών, αλλά αναπληρώθηκε από τη μεγάλη αύξηση σε δέματα και μικροδέματα.

Αυτό αναφέρει και η καταγραφή της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ): «Το μερίδιο του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΕΛΤΑ) μειώθηκε το 2015 στο 42% από 46% το 2014, ενώ παράλληλα αυξήθηκε το μερίδιο των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών που ανήλθε στο 55%. Παρ’ ότι οι επιστολές εξακολούθησαν να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς σε όγκο (91%) όσο και σε έσοδα (59%), το μερίδιο των δεμάτων – μικροδεμάτων αυξήθηκε το 2015, κυρίως λόγω της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και της υποκατάστασης της επιστολικής αλληλογραφίας από την ηλεκτρονική».

Το αύριο για τα ΕΛ.ΤΑ μοιάζει αβέβαιο αφού, όπως επισημαίνουν όσοι παρακολουθούν τη φθίνουσα πορεία της επιχείρησης, δεν έχει καταρτιστεί επιχειρησιακό σχέδιο, παρά το ότι αυτό προβλέπεται από το νόμο λόγω της ένταξης των ΕΛ.ΤΑ στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών (Ε.ΔΗ.Σ.). Παράλληλα το κράτος για τη διακίνηση της αλληλογραφίας του χρωστά στα ΕΛ.ΤΑ 50 εκ. ευρώ, ενώ πέρυσι και παρά τα ταμειακά προβλήματα, η επιχείρηση συμμετείχε στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας Αττικής με 3 εκατομμύρια ευρώ. Αν συμπληρώσει κανείς τη συμμετοχή των ΕΛ.ΤΑ στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο τότε δεν είναι δύσκολο να εντοπίσει τα προβλήματα που συσσωρεύτηκαν.

Οι εργαζόμενοι εκφράζουν ανησυχία για τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας και για τα ελλείμματα που προστίθενται μήνα με το μήνα. 6000 οικογένειες περιμένουν τις εξελίξεις και δεν κρύβουν την αγωνία τους για τη βιωσιμότητα των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία όπως παραδέχονται οι άνθρωποι που χειρίζονται τα οικονομικά της εταιρείας βρίσκονται σε οριακό σημείο. Για πρώτη φορά η εταιρεία ζητά χρήματα για να δώσει το 15θήμερο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: