Φωτιές μας άναψε τελικά το νέο αεροδρόμιο της Πάρου. Όχι, γιατί το γειτονικό νησί θα έχει μεγαλύτερο αεροπλάνο αλλά γιατί πολύ απλά βελτιώνει το επίπεδο της τουριστικής του ανάπτυξης. Και αποδεικνύεται ότι οι κάτοικοι της Πάρου όταν βάλουν κάτι στο μυαλό τους το φέρνουν εις πέρας. Όμως, η ουσία είναι τι γίνεται με εμάς… Τι γίνεται με το αεροδρόμιο. Μέσα από τα πρωτοσέλιδα και τα ρεπορτάζ της Κυκλαδικής έχουμε φτάσει στο σημείο να διαβάζουμε ότι ο Υπουργός κος Σπίρτζης δεν έχει ενοχληθεί από τη Δημοτική Αρχή για την επέκταση του διαδρόμου ενώ ο πρόεδρος της Aegean Air κος Βασιλάκης υποστηρίζει ότι το έργο της επέκτασης του διαδρόμου ήταν πιο εύκολο από τα αντίστοιχα Σύρου, Μήλου και Πάρου αλλά για κάποιο απροσδιόριστο λόγο έμεινε πίσω. Και οι αιρετοί μας τι κάνουν;
Ο Δημήτρης Λιανός – αντιδήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων – μιλώντας σήμερα στον Aegean Voice 107.5 και στην εκπομπή της Πόπη Αλιμπέρτη «
Al-ibertiNews” υποστήριξε ότι οι μελέτες είναι ένα βήμα πριν την ολοκλήρωσή τους ενώ και το ζήτημα των απαλλοτριώσεων έχει ολοκληρωθεί και δεν υπάρχει πρόβλημα…. Κάτι που σημαίνει ότι η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Υποστήριξε δε ότι το αεροδρόμιο είναι ένα από τα πιο ώριμα έργα που θα γίνουν και αυτό γιατί το θέλει η τοπική κοινωνία…
Αρνητικό πρόσημο
Αυτά όσον αφορά το μέλλον γιατί πολύ απλά πριν από το 2019 είναι δεδομένο ότι δεν θα γίνει τίποτα χειροπιαστό. Οπότε πάμε στο σήμερα. Και το σήμερα δείχνει στο ημερολόγιο 5 Αυγούστου. Και η καταμέτρηση δείχνει: ο Ιούλιος με τις +190 πτήσεις έκλεισε στους 3.221 επισκέπτες μέσω των αφίξεων της Aegean / Olympic Air και για δεύτερη σερί χρονιά ο Ιούλιος σπάει το φράγμα των 3.000 επιβατών όσον αφορά τις αφίξεις. Σε σχέση με τον Ιούνιο έχει μία αύξηση μικρή αλλά είναι σημαντικό (+6%) ενώ σε σχέση με πέρυσι η πτώση είναι της τάξης του – 7%. Και το επτάμηνο ακολουθώντας την πορεία του εξαμήνου κλείνει με αρνητικό πρόσημο (- 15%) σε σχέση πάντα με πέρυσι… Τις φταίει; Σίγουρα πάντως όχι το μικρό μήκος του διαδρόμου. Ενδεχομένως το ακριβό εισιτήριο που ελέω άγονης γραμμής είναι στα … ύψη. Για τον Αύγουστο, έχουμε τον ίδιο αριθμό πτήσεων με τον Ιούλιο ήτοι 22 την εβδομάδα με Κυριακή και Πέμπτη από τέσσερις πτήσεις την ημέρα και το Σάββατο 2 ενώ τις υπόλοιπες ημέρες έχουμε από τρεις.
Τα μεγάλα … αεροπλάνα
Ποια είναι η διαφοροποίηση όμως τώρα… Ουσιαστικά έχουμε δύο. Η πρώτη έχει να κάνει με την πληροφορία ότι η Aegean Air θα ρίξει στην αγορά δύο αεροπλάνα τύπου ATR 42 που έχουν την δυνατότητα μεταφοράς 50 επιβατών. Και αυτά τα δύο αεροπλάνα έχουν την ίδια περίπου κίνηση όπως και τα Dash 100 για το χώρο προσγείωσης άρα μπορούν να έρθουν στη Νάξο όπως και στο σύνολο των μικρών αεροδρομίων του Νοτίου Αιγαίου. Είναι άγνωστο πότε θα δρομολογηθούν αλλά ακούγεται έντονα ότι προς το τέλος του Αυγούστου θα τα δούμε και στη Νάξο.
Μείωση δρομολογίων
Το δεύτερο είναι αρνητικό και έχει να κάνει με την πολιτική που θα ακολουθήσει η εταιρεία (Aegean Air) από τη χειμερινή περίοδο που ανοίγει από την 1η Οκτωβρίου. Με βάση τις ενημερώσεις που έχουμε εντός του συστήματος από την 1η Οκτωβρίου έχουμε μόλις τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα (!!!) Όχι δεν είναι αστείο. Οι ημέρες που θα έχουμε αεροπλάνο θα είναι Κυριακή, Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή. Τις άλλες απλά θα καθόμαστε και θα τα βλέπουμε να περνάνε πάνω από τη Νάξο για τα άλλα νησιά.
Οπότε όπως καταλαβαίνετε, εάν δεν ενεργοποιηθούμε από τώρα, το παιχνίδι χάθηκε και θα έχουμε τον κάθε υπουργό να λέει «δεν με έχει πάρει τηλέφωνο ο Δήμαρχος….» Και δεν θα έχει άδικο ε;
Αφίξεις στο αεροδρόμιο Νάξου από το 2012
Μήνας 2012 2013 2014 2015 2016
Ιανουάριος 388 314 415 414 367
Φεβρουάριος 498 483 418 390 360
Μάρτιος 609 465 472 585 532
Απρίλιος 792 764 1.064 1.232 802
Μάιος 1.014 1.117 1.323 2.008 1.548
Ιούνιος 1.233 1.293 2.024 3.243 3.012
Ιούλιος 1.350 1.387 2.466 3.470 3.221
Αύγουστος 1.394 1.379 2.377 3.416 -
Σεπτέμβριος 1.057 1.235 1.880 2.794 -
Μεταβολή κίνησης στο πρώτο επτάμηνο
Μήνας 2015 2016
Ιανουάριος 414 367 -12%
Φεβρουάριος 390 360 - 8,3%
Μάρτιος 585 532 -10,3%
Απρίλιος 1.232 802 - 53,6%
Μάιος 2.008 1.548 - 29,7%
Ιούνιος 3.243 3.012 -7.7%
Ιούλιος 3.470 3.221 - 7,7%
Σύνολο 11.342 9.842 -15,2%
Συνολική κίνηση Α’ Επταμήνου
Χρονιά Επιβάτες (αφίξεις) Ποσοστό
2012 5.884
2013 5.893 0,15%
2014 8.182 38,84%
2015 11.342 38,62%
2016 9.842 - 15.2%
Πως κινήθηκε ο Ιούλιος από το 2012 έως το 2016
Χρονιά Επιβάτες (αφίξεις) Ποσοστό
2012 1.350
2013 1.387 2,74%
2014 2.466 77,79%
2015 3.470 40,71%
2016 3.221 - 7,7%
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου