Επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Αχαΐας και Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος Νικόλαος Νικολόπουλος, σχετικά με τις προτάσεις «σοκ» για την Παιδεία ομάδας φοιτητών, που αυτοαποκαλούνται «Ομάδα REN - Reform Education Now», και οι οποίες αφορούν στην αναμόρφωση του χώρου της εκπαίδευσης, οι οποίες συζητήθηκαν στην Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου.
Οι ανωτέρω προτάσεις αναφέρονται σε πλήρη κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών και αντικατάστασή τους από το μάθημα «Ηθική & Φιλοσοφία» ως μάθημα επιλογής, σε περιορισμό της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, σε ανοικτά σχολεία μέχρι τις 9 το βράδυ, σε συμμετοχή των σχολείων σε παρελάσεις μετά από γενικές συνελεύσεις (!), ακόμα και σε συνταγματικές αλλαγές, που θα προβλέπουν ότι «το κράτος απαγορεύεται να χαράσσει πολιτική εκπαίδευσης και μόρφωσης με βάση φιλοσοφικές, αισθητικές, ιδεολογικές και θρησκευτικές αρχές», αντικατάσταση της λέξης «Έλληνες» με την έκφραση «μόνιμοι και νόμιμοι κάτοικοι της Ελλάδος», αλλά και ότι η «εθνική και θρησκευτική συνείδηση» πρέπει να αντικατασταθεί με την έκφραση «καλλιέργεια ανθρωπιστικής, δημοκρατικής και κοινωνικής συνείδησης»!
Στις εν λόγω προτάσεις, περιλαμβάνονται και πολλά άλλα: Όπως για παράδειγμα, η δυνατότητα κάθε ΑΕΙ να επιλέξει μόνο του τον τρόπο με τον οποίο θα εισάγει νέους φοιτητές (με εξετάσεις ή όχι), η κατάργηση και ενσωμάτωση κάποιων τμημάτων των ΤΕΙ στα ΑΕΙ ή ο υποβιβασμός τους σε «τεχνικές σχολές» αλλά και η κατάργηση του Ανοικτού Πανεπιστημίου, του μόνο θεσμού εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα!
Από τα προαναφερόμενα και μόνο - καθώς οι... περισπούδαστες προτάσεις της συγκεκριμένης ομάδας δεν τελειώνουν εδώ - γίνεται σαφές ότι επιχειρείται η πλήρης αποστέωση της ελληνικής εκπαίδευσης από κάθε εθνικό και θρησκευτικό χαρακτηριστικό, η πλήρης αποδιοργάνωση της δημόσιας παιδείας και η αδυναμία του κράτους να θέτει κοινούς κανόνες για όλους και να διασφαλίζει συνθήκες κοινωνικής ισότητας, αλλά και διαμόρφωσης εθνικής παιδείας.
Αιτιολογώντας την ερώτησή του ο κ. Βουλευτής, με το σκεπτικό ότι:
Επειδή κανένα κράτος δεν μπορεί να έχει ελπίδες επιβίωσης, αφήνοντας την παιδεία του ανεξέλεγκτη και αποκομμένη από τα εθνικά και θρησκευτικά χαρακτηριστικά του.
Επειδή, ο Εθνικός Διάλογος για την παιδεία, υπό αυτές τις συνθήκες και μέσω τέτοιων διαδικασιών, ευτελίζεται και αρχίζει να αποκτά τα χαρακτηριστικά φάρσας.
Έθεσε τα εξής ερωτήματα προς τον ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
1. Ποια είναι η αυτοαποκαλούμενη «ομάδα REN» και για ποιο λόγο οι προτάσεις της συγκεκριμένης ομάδας έγιναν δεκτές προς συζήτηση στην Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου;
2. Με ποια διαδικασία και με ποια κριτήρια, γίνονται δεκτές προς συζήτηση προτάσεις ομάδων στην Επιτροπή; Μπορεί ο καθένας να στέλνει τις προτάσεις του; Και αν ισχύει αυτό, τότε δεν αποκτά χαοτικό και προσχηματικό χαρακτήρα ο Εθνικός Διάλογος;
3. Ποια είναι η θέση του υπουργείου σχετικά με την εθνική παιδεία; Θα πρέπει να αναδεικνύει τα κυρίαρχα εθνικά και θρησκευτικά χαρακτηριστικά του ελληνισμού ή όχι;
4. Τίθεται ζήτημα κατάργησης των ΤΕΙ και του Ανοικτού Πανεπιστημίου ή όχι; Θα υποβιβαστούν τα ΤΕΙ σε απλές «τεχνικές σχολές»; Μέσω ποιου θεσμού θα διασφαλίζεται η ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και απόκτηση ακαδημαϊκών τίτλων, που υπάρχει και εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες;
5. Πρέπει ή όχι να υπάρχουν κοινοί κανόνες για όλους; Ο τρόπος εισαγωγής των νέων φοιτητών στα δημόσια Πανεπιστήμια πρέπει να είναι ενιαίος ή όχι;
6. Στις προτάσεις προβλέπεται η... αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Είναι δυνατόν, αξιολογητής και αξιολογούμενος να είναι ο ίδιος;
Οι ανωτέρω προτάσεις αναφέρονται σε πλήρη κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών και αντικατάστασή τους από το μάθημα «Ηθική & Φιλοσοφία» ως μάθημα επιλογής, σε περιορισμό της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, σε ανοικτά σχολεία μέχρι τις 9 το βράδυ, σε συμμετοχή των σχολείων σε παρελάσεις μετά από γενικές συνελεύσεις (!), ακόμα και σε συνταγματικές αλλαγές, που θα προβλέπουν ότι «το κράτος απαγορεύεται να χαράσσει πολιτική εκπαίδευσης και μόρφωσης με βάση φιλοσοφικές, αισθητικές, ιδεολογικές και θρησκευτικές αρχές», αντικατάσταση της λέξης «Έλληνες» με την έκφραση «μόνιμοι και νόμιμοι κάτοικοι της Ελλάδος», αλλά και ότι η «εθνική και θρησκευτική συνείδηση» πρέπει να αντικατασταθεί με την έκφραση «καλλιέργεια ανθρωπιστικής, δημοκρατικής και κοινωνικής συνείδησης»!
Στις εν λόγω προτάσεις, περιλαμβάνονται και πολλά άλλα: Όπως για παράδειγμα, η δυνατότητα κάθε ΑΕΙ να επιλέξει μόνο του τον τρόπο με τον οποίο θα εισάγει νέους φοιτητές (με εξετάσεις ή όχι), η κατάργηση και ενσωμάτωση κάποιων τμημάτων των ΤΕΙ στα ΑΕΙ ή ο υποβιβασμός τους σε «τεχνικές σχολές» αλλά και η κατάργηση του Ανοικτού Πανεπιστημίου, του μόνο θεσμού εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα!
Από τα προαναφερόμενα και μόνο - καθώς οι... περισπούδαστες προτάσεις της συγκεκριμένης ομάδας δεν τελειώνουν εδώ - γίνεται σαφές ότι επιχειρείται η πλήρης αποστέωση της ελληνικής εκπαίδευσης από κάθε εθνικό και θρησκευτικό χαρακτηριστικό, η πλήρης αποδιοργάνωση της δημόσιας παιδείας και η αδυναμία του κράτους να θέτει κοινούς κανόνες για όλους και να διασφαλίζει συνθήκες κοινωνικής ισότητας, αλλά και διαμόρφωσης εθνικής παιδείας.
Αιτιολογώντας την ερώτησή του ο κ. Βουλευτής, με το σκεπτικό ότι:
Επειδή κανένα κράτος δεν μπορεί να έχει ελπίδες επιβίωσης, αφήνοντας την παιδεία του ανεξέλεγκτη και αποκομμένη από τα εθνικά και θρησκευτικά χαρακτηριστικά του.
Επειδή, ο Εθνικός Διάλογος για την παιδεία, υπό αυτές τις συνθήκες και μέσω τέτοιων διαδικασιών, ευτελίζεται και αρχίζει να αποκτά τα χαρακτηριστικά φάρσας.
Έθεσε τα εξής ερωτήματα προς τον ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
1. Ποια είναι η αυτοαποκαλούμενη «ομάδα REN» και για ποιο λόγο οι προτάσεις της συγκεκριμένης ομάδας έγιναν δεκτές προς συζήτηση στην Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου;
2. Με ποια διαδικασία και με ποια κριτήρια, γίνονται δεκτές προς συζήτηση προτάσεις ομάδων στην Επιτροπή; Μπορεί ο καθένας να στέλνει τις προτάσεις του; Και αν ισχύει αυτό, τότε δεν αποκτά χαοτικό και προσχηματικό χαρακτήρα ο Εθνικός Διάλογος;
3. Ποια είναι η θέση του υπουργείου σχετικά με την εθνική παιδεία; Θα πρέπει να αναδεικνύει τα κυρίαρχα εθνικά και θρησκευτικά χαρακτηριστικά του ελληνισμού ή όχι;
4. Τίθεται ζήτημα κατάργησης των ΤΕΙ και του Ανοικτού Πανεπιστημίου ή όχι; Θα υποβιβαστούν τα ΤΕΙ σε απλές «τεχνικές σχολές»; Μέσω ποιου θεσμού θα διασφαλίζεται η ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και απόκτηση ακαδημαϊκών τίτλων, που υπάρχει και εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες;
5. Πρέπει ή όχι να υπάρχουν κοινοί κανόνες για όλους; Ο τρόπος εισαγωγής των νέων φοιτητών στα δημόσια Πανεπιστήμια πρέπει να είναι ενιαίος ή όχι;
6. Στις προτάσεις προβλέπεται η... αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Είναι δυνατόν, αξιολογητής και αξιολογούμενος να είναι ο ίδιος;
Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/voylh/story/664951/erotisi-nikolopoyloy-gia-tis-protaseis-sok-tis-omadas-ren-gia-tin-paideia#ixzz3yYsaNbze
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου