Στην κοινοβουλευτική παρέμβαση υπογραμμίζεται η τραγική κατάσταση που δημιουργείται καθημερινά με τριτοκοσμική υγιεινή, ανεπαρκείς χώρους αναμονής, μεγάλες καθυστερήσεις, σχεδόν ανύπαρκτη συντήρηση, απαρχαιωμένες υποδομές και εξαντλητικές ώρες εργασίας στα όρια της ασφάλειας για τους εργαζομένους.
Αναλυτικά η ερώτηση:
«Ο Αερολιμένας Μυκόνου βρίσκεται σε απόσταση 3 χιλ. απ την πόλη της Μυκόνου, διαθέτει διάδρομο προσγείωσης με μήκος 1900μ. και λειτούργησε πρώτη φορά τον Ιούνιο του 1971. Πρόκειται για ένα αεροδρόμιο που τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει εντυπωσιακή άνοδο, συνοδεύοντας την αλματώδη ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί της Μυκόνου, εξυπηρετώντας μεγάλο αριθμό αεροσκαφών. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο ίδιο αεροδρόμιο το 2010, οι συνολικές πτήσεις (αφήξεις και αναχωρήσεις) ανήλθαν στις 6.142 εξυπηρετώντας 432.455 επιβάτες, ενώ το 2014, οι συνολικές πτήσεις (αφίξεις και αναχωρήσεις) ανήλθαν στις 9.428 εξυπηρετώντας 778.729. Σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους υπολογισμούς επρόκειτο να έχει αύξηση κίνησης περί το 20% σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο,
Ωστόσο παρατηρούνται πολλά προβλήματα στη λειτουργία του αερολιμένα. Οι περιγραφές είναι πραγματικά αποκαρδιωτικές: τριτοκοσμική υγιεινή, ανεπαρκείς χώροι αναμονής, μεγάλες καθυστερήσεις, σχεδόν ανύπαρκτη συντήρηση, απαρχαιωμένες υποδομές και εξαντλητικές ώρες εργασίας στα όρια της ασφάλειας τόσο για εργαζομένους, όσο και για επισκέπτες του νησιού. Οι επιπτώσεις από την κατάσταση αυτή ενδέχεται να αποδειχθούν ιδιαίτερα κοστοβόρες και σύμφωνα με ταξιδιώτες και εργαζομένους, η κατάσταση αυτή αποτελεί καθημερινότητα για το αεροδρόμιο της Μυκόνου στο μέσον μιας τουριστικής σεζόν που υπέφερε ήδη από ακυρώσεις και πλήγματα λόγω των capital controls.
Πρόσφατα, μαζί με την απογείωση αεροσκάφους ξεκόλλησαν είκοσι περίπου τετραγωνικά μέτρα ασφάλτου, δημιουργώντας πρόβλημα στη λειτουργία του αεροδρομίου. Το τεχνικό προσωπικό κάλυψε την τρύπα με πρόχειρα υλικά ταχείας πήξεως εντός είκοσι λεπτών, ενώ νωρίτερα τον Ιούνιο είχε κλείσει για τέσσερις ώρες λόγω αποκόλλησης τμήματος της ασφάλτου που καλύπτει τον αεροδιάδρομο.
Σε ένα αεροδρόμιο στο οποίο κάποιες ημέρες απογειώνονται και προσγειώνονται αεροσκάφη ανά πεντάλεπτο, τέτοιες βλάβες δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα καθυστερήσεων, με μεγάλους ταξιδιωτικούς πράκτορες να επισημαίνουν το μεγάλο κόστος των καθυστερήσεων. Όπως επισημαίνουν και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κάθε λεπτό καθυστέρησης υπολογίζεται ότι κοστίζει στις αεροπορικές εταιρείες περίπου 80 ευρώ.
Την ίδια στιγμή οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας καταγγέλλουν εξοντωτικές συνθήκες εργασίας, τόσο στη Μύκονο, όσο και στη Σαντορίνη και τη Σκιάθο, ενώ ο Πύργος που διαθέτει ο αερολιμένα Μυκόνου είναι ο παλαιότερος στην Ελλάδα και διαθέτει μόνο μία συχνότητα με χειροκίνητο μικρόφωνο.
Όπως γίνεται αντιληπτό, σε έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως, με αυξημένες ανάγκες στις αερομεταφορές, όπως η Μύκονος, είναι αυτονόητο ότι πρέπει η Πολιτεία να ενσκήψει στο πρόβλημα και να δώσει άμεσες λύσεις για τα πολύ σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει μεσούσης της τουριστικής σαιζόν.
Κατόπιν των ανωτέρω,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε άμεσα προκειμένου να δοθούν λύσεις για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του αερολιμένα Μυκόνου;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου