slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Οι 14 Ελληνες εφοπλιστές που κυριαρχούν στις θάλασσες (λίστα)


Την ισχυρή παρουσία των Ελλήνων εφοπλιστών αλλά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο που διαδραματίζουν στη θαλάσσια διακίνηση του παγκόσμιου εμπορίου έρχονται να επιβεβαιώσουν τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσης της Lloyd's List για τους 100 πιο ισχυρούς ανθρώπους της παγκόσμιας ναυτιλίας που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα.
Στη φετινή λίστα της έγκυρης ναυτιλιακής εφημερίδας βρίσκονται συνολικά 14 Έλληνες πλοιοκτήτες, μεταξύ των οποίων ορισμένα από τα πιο γνωστά «ονόματα» του εφοπλισμού της χώρας, όπως ο Γ. Αγγελικούσης, ο Π. Παππάς, η Αγγ. Φράγκου, ο Π. Λιβανός, ο Γ. Προκοπίου, ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών Θ. Βενιάμης, ο Κ. Κωνσταντακόπουλος και ο Ν. Τσάκος, ορισμένοι εκ των οποίων καταλαμβάνουν πολύ υψηλές θέσεις παρότι ανταγωνίζονται κολοσσούς όπως την πετρελαϊκή Aramco και την AP Moller-Maersk, τον μεγαλύτερο διαχειριστή κοντέινερ στον κόσμο, τις κρατικές εταιρείες της Κίνας όπως την Cosco αλλά και ξένους ισχυρούς εφοπλιστές, όπως ο Νορβηγός μεγιστάνας John Fredriksen. Υπολογίζεται πως οι Έλληνες εφοπλιστές με βάση τη χωρητικότητα ελέγχουν το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του ευρωπαϊκού, με την πλειονότητά του να αποτελείται από πλοία νέας ηλικίας και υψηλής τεχνολογίας. Ειδικότερα, όσον αφορά στην κατάταξη, μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών, την πρώτη θέση -και 4η της συνολικής κατάταξης- κατέλαβε ο κ. Γ. Αγγελικούσης, επικεφαλής της ASG.

Οι 14 Ελληνες εφοπλιστές που κυριαρχούν στις θάλασσες (λίστα)



Ο κ. Αγγελικούσης ανέβηκε μία θέση σε σχέση με πέρυσι, χάρη κυρίως στη συνεχιζόμενη επέκταση του στόλου του, καθώς και των πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου). Ακολουθεί ο κ. Π. Παππάς (11ος στην παγκόσμια κατάταξη), επικεφαλής της εισηγμένης Star Bulk Carriers, ο οποίος κατάφερε με τη συνεργασία και της Oaktree, να ελέγχει σήμερα τον μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων, μεταξύ των εισηγμένων εταιρειών των ΗΠΑ, με συνολικά 139 πλοία. Στόχος σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση της εταιρείας με νέα πλοία. Στην τρίτη θέση μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών και 15η συνολικά, βρίσκεται η κ. Αγγ. Φράγκου, επικεφαλής του ομίλου εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών της Navios Group, η οποία συνέχισε και φέτος τη στρατηγική περαιτέρω επέκτασης και ενδυνάμωσης του στόλου της. Στην αμέσως επόμενη θέση βρίσκεται ο κ. Γ. Οικονόμου, επικεφαλής της DryShips, εισηγμένης εταιρείας φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου. Ακολουθούν οι κ. Π. Λιβανός (21η θέση), Γ. Προκοπίου (25η θέση), Θ. Βενιάμης, (48η θέση), Κ. Κωνσταντακόπουλος (50ή θέση), Ν. Τσάκος (54η θέση), Βαγγ. Μαρινάκης (67η θέση), Σ. Παληός (81η θέση), Π. Γεωργιόπουλος (83η θέση), Γ. Πλατσιδάκης (86η θέση) και Δ. Μελισσανίδης (97η θέση).

ΚΙΝΑ

Δύναμη στη ναυτιλία

Οι Έλληνες εφοπλιστές με βάση τη χωρητικότητα ελέγχουν το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του ευρωπαϊκού

Οι Έλληνες εφοπλιστές με βάση τη χωρητικότητα ελέγχουν το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του ευρωπαϊκού

Στην κορυφή της λίστας του Loyd's List για το 2014 ήταν ο Πρόεδρος της Κίνας, Xi Jinping λόγω της αυξανόμενης επιρροής της κινέζικης οικονομίας στην παγκόσμια ναυτιλία καθώς επίσης και της επίδειξης ισχύος της Κίνας, μέσω της απόρριψης της συμφωνίας P3, η οποία θα συνένωνε τα δρομολόγια και τις παρεχόμενες μεταφορικές υπηρεσίες μιας σειράς εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κατά το πρότυπο των αερομεταφορέων), στο πλαίσιο της προσπάθειάς τους να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη και ασφαλώς να ισχυροποιήσουν τη διαπραγματευτική τους δύναμη. Ωστόσο, η Κίνα δεν προσέφερε την απαιτούμενη έγκριση για την εν λόγω συνένωση, με αποτέλεσμα το σχέδιο να ναυαγήσει, καθώς χωρίς τη συμμετοχή της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη, δεν είχε ιδιαίτερο νόημα μια τέτοια συμμαχία.

Lloyd's list
Οι 40 πρώτοι στην ποντοπόρο
1. Xi Jinping, Πρόεδρος της Κίνας
2. Nils Andersen and Soren Skou: Διευθύνοντες σύμβουλοι AP Moller-Maersk,
3. Οι χώρες του ΟΠΕΚ
4. Γιάννης Αγγελικούσης, Ιδιοκτήτης Angelicoussis Shipping Group
5. Διεθνή επενδυτικά κεφάλαια (Other's People Money)
6. Οικογένεια Aponte, Ιδιοκτήτες Mediterranean Shipping Co
7. Eyal Ofer, Πρόεδρος Zodiac Group
8. Idan Ofer, Ηγείται της Quantum Pacific Shipping Group
9. Emanuele Lauro, CEO Scorpio Group
10. John Fredriksen, ιδιοκτήτης Seatankers
11. Πέτρος Παππάς, Επικεφαλής Star Bulk
12. Roger Janson, Επικεφαλής στον τομέα ναυτιλίας της Cargill
13. Ma Zehua, πρόεδρος Cosco,
14. Khalid Al-Falih, Επικεφαλής Saudi Aramco
15. Αγγελική Φράγκου, Ιδιοκτήτρια Navios Group
16. Γιώργος Οικονόμου, Ιδιοκτήτης DryShips
17. Xu Lirong, Πρόεδρος China Shipping Group,
18. Fu Chengyu, Πρόεδρος Sinopec
19. Li Ruogu, Πρόεδρος ΠExport-Import Bank of China
20. Ivan Glasenberg, Επικεφαλής GlencoreXstrata
21. Πέτρος Γ. Λιβανός, Ιδιοκτήτης και πρόεδρος GasLog
22. Doug McMillon, Πρόεδρος και CEO Walmart
23. Οικογένεια Saverys, Ιδιοκτήτης CMB
24. Grahaeme Henderson, Επικεφαλής τμήματος Shell
25. Γιώργος Προκοπίου, Ιδιοκτήτης Dynagas
26. Murilo Ferreira, Διευθύνων σύμβουλος Vale
27. Shri Mukesh Ambani, ιδιοκτήτης Reliance
28. Οικογένεια Saadé, Ιδιοκτήτης CMA CGM
29. Hen. Oldendorff, μέτοχος Oldendorff Carriers
30. Yasumi Kudo, Πρόεδρος NYK,
31. Peter Evensen, Διευθύνων σύμβουλος Teekay
32.Rajath Shourie, γενικός διευθυντής Oaktree
33. Sergey Frank, Πρόεδρος και CEO Sovcomflot
34. Andreas Sohmen-Pao and Helmut Sohmen, Επικεφαλής BW Group
35. Koji Sekimizu, Γενικός Γραμματέας Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)
36. Koichi Muto, Πρόεδρος MITSUI OSK Lines (MOL)
37. Li Jianhong, πρόεδρος China Merchants Group
38. Jimmy Wilson, στέλεχος BHP Billiton
39.Chang Yung-fa, Ιδρυτής Evergreen Group
40. Anil Sharma, Πρόεδρος και διευθύνων συμβουλος GMS

Του Γιώργου Μανέττα
gmanettas@pegasus.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: