Συζητείται αύριο στη Βουλή η ακόλουθη τροπολογία που κατέθεσε ο βουλευτής Μ.Κεφαλογιαννης στο σχέδιο νόμου του υπουργείου ναυτιλίας για την υποχρεωτική δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας σε περίπτωση απεργίας των ναυτικών πάνω από 48 ώρες
ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις».
Οι διαφορές απεργιακές κινητοποιήσεις στο χώρο της ναυτιλίας όταν υπερβαίνουν τις 48 ώρες δημιουργούν σοβαρά προβλήματα για την υγεία και ασφάλεια των κατοίκων και επισκεπτών καθώς και στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιώτικων περιοχών. Το εθνικό και δημόσιο συμφέρον επιβάλλουν στην Πολιτεία την εξασφάλιση απρόσκοπτης και συνεχούς επικοινωνίας των νησιών με την ηπειρωτική Χώρα. Για το σκοπό αυτό με την προτεινόμενη τροπολογία σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων, ανατίθεται στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) η εισήγηση στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου για τον καθορισμό με απόφαση του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού δρομολογιακών γραμμών και συχνότητας εκτέλεσης δρομολογίων που απαιτούνται για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, εφόσον η απεργία υπερβεί τις 48 ώρες. Την τροπολογία αυτή είχα καταθέσει επίσης στο νομοσχέδιο του υπουργείου ναυτιλίας «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» τον Απρίλιο 2013
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις».προστίθεται διάταξη που έχει ως ακολούθως:
«1.Σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατικών σωματείων, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), οφείλει, εντός 48 ωρών από τον χρόνο κήρυξης της απεργίας, να εισηγηθεί σχετικά στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, προκειμένου αυτός, με απόφασή του, να καθορίσει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό δρομολογιακών γραμμών και συχνότητας εκτέλεσης δρομολογίων, που απαιτούνται για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, εφόσον η απεργία υπερβεί τις 48 ώρες. Ο ως άνω καθορισμός αφορά σε ήδη υφιστάμενες δρομολογιακές γραμμές και σε ήδη δρομολογημένα πλοία αντιστοίχως.
2.Το ΣΑΣ, στην περίπτωση αυτή, συγκαλείται με πρόσκληση του προέδρου του, η οποία γνωστοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο τρόπο, και βρίσκεται σε απαρτία, εφόσον τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας, η ψήφος του προέδρου λογίζεται ως διπλή.
3.Η απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου της παρ. 1 δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κοινοποιείται στις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες και επιδίδεται στους πλοιάρχους των κατά περίπτωση πλοίων. Η ίδια αυτή απόφαση ουδεμία θεμελιώνει αστικής φύσεως αξίωση κατά του δημοσίου.
4.Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες και τα πληρώματα των καθορισθέντων πλοίων υποχρεούνται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους για την εκτέλεση των αντιστοίχων δρομολογίων.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου