ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΝΑΞΟΥ ΑΜΟΡΓΟΥ &
ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
Email
: silogos_logiston@e-naxos.gr
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ΑΠΟ
01/01/2014 ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ – ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ
·
Καταργήθηκε
η θεώρηση όλων των βιβλίων και
στοιχείων (τιμολόγια, Δελτία Αποστολής κτλ). Τυχόν αποθέματα θεωρημένων
παραστατικών μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέχρι την εξαντλήσεως τους.
·
Καταργήθηκαν
όλα τα πρόσθετα βιβλία (βιβλίο
κίνησης πελατών , ασθενών, γυμναστηρίου, θεραπευτηρίου, εκπαιδευτηρίου)
·
Από τον Φεβρουάριο του 2014 και κάθε 15η του μήνα θα
υποβάλλονται μηνιαίες συγκεντρωτικές
καταστάσεις πελατών – προμηθευτών για διασταυρώσεις στην ΓΓΠΣ, σήμερα λειτούργει πιλοτικά και από
τον 2ο του 2014 υποχρεωτικά με τα αντίστοιχα πρόστιμα από την μη
υποβολή.(αναμένεται ερμηνευτική εγκύκλιος )
·
Από 01/01/2014 δεν αναγνωρίζεται δαπάνη (αγορές εμπορευμάτων, έξοδα κα) πλέον των 500,00 ευρώ εφόσον δεν
εξοφλούνται αποκλειστικά μέσο τραπέζης ή
με κατάθεση σε λογαριασμό του εκδότη του στοιχείου ή με επιταγή.
Υποχρεωτικά ο λογιστής θα πρέπει στο τέλος του χρόνου και κατά την συμπλήρωση
της ετήσιας φορολογικής δήλωσης να αφαιρει από τις Αγορές ή τις Δαπάνες όσα
παραστατικά δεν έχουν εξοφληθεί με τον παραπάνω τρόπο. Για το λόγο αυτό
υποχρεούνται οι επιχειρήσεις να πληρώνουν μέσο τραπέζης με κατάθεση ή επιταγή
όλα τα τιμολόγια τους που είναι πάνω από 500€ και να συρράπτουν τα αποδεικτικά
αυτά πληρωμής πίσω από κάθε παραστατικό. Επειδή κατά την ενημέρωση των
τιμολογίων στα βιβλία ενδεχομένως να μην έχει πληρωθεί ο προμηθευτής η επιχείρηση έχει την αποκλειστική ευθηνή να
ελέγχει την ορθότητα της παραπάνω διαδικασίας. Αυτό ισχύει και σε περίπτωση
τμηματικής εξόφληση κάθε τέτοιου τιμολογίου.
·
Καταργήθηκε το Δελτίο Αποστολής ως παραστατικό
διακίνησης και αντί για αυτού πλέον οι επιχειρήσεις πρέπει σε κάθε περιπτώσει
να αποδεικνύουν και να διατηρούν τέτοιο αρχείο όπου να αποδεικνύεται με κάθε
δυνατό τρόπο το πραγματικό και ορθότητα της συναλλαγής (συμφωνητικά
παραγγελίες εντολές κ.α.). Η κάθε εμπορική συναλλαγή ολοκληρώνεται μόνο με
έκδοση παραστατικού αξίας (τιμολόγιο πώλησης , απόδειξη λιανικών συναλλαγών
κ.α.) αντί για Δελτίο αποστολής ο αποστολέας μπορεί να εκδίδει (αν δεν επιθυμεί
να έκδοση απευθείας παραστατικό αξίας (τιμολόγιο ή απόδειξη)) ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΤΙΜΟΛΟΓΗΤΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ το οποίο εκδίδεται όπως ακριβώς και το Δελτίο
Αποστολής.
ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ
ΑΠΟ 01/01/2014
1)
Η μη
υποβολή δήλωσης μηδενικής ή πιστωτικής καθώς και η τροποιητική δήλωση για ΦΠΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑ VIΕS ΕΝΔΟΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ
ΑΠΟΚΤΗΣΕΩΝ Ή ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΜΗΤΡΩΟΥ
, Ε9 κτλπ έχουν πρόστιμο 100€
2)
Η μη
υποβολή χρεωστικών δηλώσεων φπα,
εισοδήματος, παρακρατούμενων φόρων (φόρου μισθωτών υπηρεσιών, φόρου ελεύθερων
επαγγελμάτων, φόρου εργολάβου κ.α) έχει πρόστιμο μη υποβολής δήλωσης 1.000,00 ευρώ για όσους τηρούν βιβλία
εσόδων εξόδων και 2.500,00 για όσους
έχουν Γ΄ Κατηγορίας. Τα παραπάνω πρόστιμα διπλασιάζονται εαν επαναληφθεί η
παράβαση εντος 5 έτη και τετραπλασιάζεται αν αυτό συμβεί για τρίτη και πλέον
φορά στα 5 έτη. Δηλαδή για έναν φόρο π.χ. 20,00 ευρώ που δεν έχει υποβληθεί
δήλωση εμπρόθεσμα το πρόστιμο μπορεί να φτάσει 4000,00 ευρώ για β΄ και 10.000,00 για Γ΄ κατηγορίας για την υποβολή
της δήλωσης πλέον του ποσού των προσαυξήσεων που έχουν και αυτές αλλάξει. Οι
προσαυξήσεις-τόκοι πλέον υπολογίζονται
με συντελεστή 8,76% επί τους μήνες καθυστέρησης δια δώδεκα και αν πρόκειται για
παρακρατούμενο φόρο ΦΜΥ , ΦΕΕ, Φόρος εργολάβων κτλπ αν περάσει το δίμηνο
επιπλέων 10% για ένα χρόνο 20% για δεύτερο χρόνο και 30%για τον τρίτο χρόνο και
μετά, καθώς και πληρώνεται επιπλέον πρόστιμο ισόποσο του φόρου.
3)
Η μη
έκδοση ή ανακριβής έκδοση στοιχείου δηλαδή απόδειξης ή τιμολογίου πλέον το
πρόστιμο είναι 1.000€ για κάθε
απόδειξη ή τιμολόγιο χωρίς δικαίωμα συμβιβασμού για όσους τηρούν βιβλία εσόδων
εξόδων και 2.500,00 για όσους έχουν Γ΄ κατηγορίας βιβλία.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
1)
Όλες οι επιχειρήσεις που απασχολούν προσωπικό
πρέπει από 7/1/2014 να τηρούν υποχρεωτικά και το ΒΙΒΛΙΟ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΡΩΡΙΩΝ το οποίο ενημερώνεται
πριν από κάθε αλλαγή ωραρίου ή ρεπό ή για οποιαδήποτε μεταβολή της σύμβασης
εργασίας. Δηλαδή πλέον δεν επιτρέπεται ούτε δικαιολογείται ή οποιαδήποτε αλλαγή
των ημερών και της ώρας εργασίας του κάθε εργαζομένου χωρίς να έχει συμπληρωθεί
το ανωτέρω βιβλίο(δηλαδή δικαιολογίες
του τύπου ο εργαζόμενος άργησε να έρθει και γι αυτό δουλεύει ακόμα ή έκανε το
ρεπό του χθες και δουλεύει σήμερα … τέλειωσαν)
το οποίο οφείλει ο κάθε επιχειρηματίας να προσκομίζει στον λογιστή του κάθε τέλος του μήνα και πριν την σύνταξη της
μισθοδοσίας προκειμένου να συμπεριληφθούν οι υπερωρίες σ΄ αυτήν, πρέπει μέχρι
της 15 του επομένου μήνα να ενημερωθεί και ο ΣΕΠΕ(επιθεώρηση εργασίας)
2)
Ερώτημα παραμένει η πληρωμή της μισθοδοσίας μέσω
τραπεζικού λογαριασμού του εργαζομένου καθώς πλέον και εφόσον υπερβαίνει τα
500€ ως δαπάνη για την επιχείρηση πρέπει να πληρώνεται μέσω τραπέζης.
3)
Επιβάλλεται πρόστιμο από 7/1/2014 10.550,00ευρω ανά εργαζόμενο εφόσον δεν
συμπεριληφθεί στην υποβαλλόμενη ΑΠΔ(δήλωση
μισθοδοσίας στο ΙΚΑ)
4) Πρόσληψη εργαζομένου δεν μπορεί να
πραγματοποιηθεί εφόσον δεν έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία και έγγραφα και σε καμία περίπτωση δεν αναλαμβάνει εργασία
πριν την οριστική υποβολή της πρόσληψης
του στον ΟΑΕΔ και στο ΣΕΠΕ.
5)
Υπενθυμίζουμε ότι είναι και σε ισχύει η επιβολή
προστίμου 10.550,00 για κάθε ανασφάλιστο στις επιχειρήσεις
καθώς και την υποχρέωση πληρωμής μέσο εργόσημου για κάθε έκτακτη εργασία που
ανατίθεται ακόμα και από ιδιώτες για αγρούς ή μεροκάματα.
Όπως
προκύπτει από τις ανωτέρω ενδεικτικές αλλαγές που έχουν επέλθει καθώς και από
τα πρόστιμα που παραμονεύουν προς επιβολή, συμπεραίνεται ότι πλέον γίνεται
επιβλητική η οργάνωση η σχολαστικότητα
και τυπικότητα των διαδικασιών λειτουργιάς κάθε επιχειρήσεις, οι επιχειρηματίες
να εχουν καλή συνεργασία με τους λογιστές
τους καθώς όσοι πελάτες δεν
συνεργάζονται με τους λογιστές τους για την έγκαιρη ενημέρωση των βιβλίων τους
θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τα παραπάνω πρόστιμα με δική τους ευθύνη.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΝΑΞΟΥ ΑΜΟΡΓΟΥ
ΚΑΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
ΤΟ Δ.Σ. του Συλλόγου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου