Η Ντόρα Μπακογιάννη κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, αναφορικά με τη συμφωνία του ΟΠΑΠ με την Intralot, πριν από τον τελικό στάδιο της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού, καθώς και για τη στάση που κράτησε το ΤΑΙΠΕΔ, που ψήφισε μόνο με το 3,13% και όχι με το 33% των μετοχών που κατέχει στον ΟΠΑΠ.
Αναλυτικά η ερώτηση της κας Μπακογιάννη:
«Λίγες ημέρες πριν υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές για την ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ Α.Ε., ανακύπτει ζήτημα σχετικά με την υπογραφή της σύμβασης ύψους 108,8 εκατομμύριων ευρώ (συν ΦΠΑ) με την Intralot Α.Ε. που αφορά στην προμήθεια νέου λειτουργικού συστήματος και την παροχή τεχνικής υποστήριξης και εξοπλισμού. Εξέλιξη που δεσμεύει τον Οργανισμό τουλάχιστον για την επόμενη 5ετία.
Η διοίκηση του ΟΠΑΠ Α.Ε., αλλά και αυτή του ΤΑΙΠΕΔ, κατά τη διάρκεια της 7ης έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων του ΟΠΑΠ Α.Ε. της 6/04/2013 υιοθέτησαν επιλογές που προκαλούν ερωτήματα.
Ειδικότερα:
1. Στη γενική συνέλευση που συμμετείχε το 37,86% των μετόχων, εγκρίθηκε η σύμβαση με την Intralot Α.Ε.. Η θετική έγκριση δόθηκε πρακτικά από το 26,8 % του συνόλου των μετόχων του Οργανισμού (με 85.576.017 μετοχές σε σύνολο μετοχών 319.000.000).
2. Το ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε. αν και είναι ο βασικός μέτοχος, δήλωσε ότι «δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει τους όρους του φερομένου προς έγκριση σχεδίου σύμβασης» και «παρίσταται αλλά δεν ψηφίζει υπέρ ή κατά της λήψης απόφασης για το εν λόγω θέμα». Έκπληξη προκαλεί ότι το Ταμείο παρέστη μόνο με το 3,13% των μετοχών αντί του 33% που κατέχει, ενώ προ δέκα ημερών στην προηγούμενη γενική συνέλευση, είχε συμμετάσχει με το σύνολο του ποσοστού του. Επισημαίνεται ότι ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ στο Δ.Σ. του ΟΠΑΠ Α.Ε. όταν ετέθη το θέμα της έγκρισης της σύμβασης ψήφισε θετικά.
Σύμφωνα με όσα δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, από την ενημέρωση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΠΑΠ Α.Ε. κ. Κ. Λουρόπουλου, προκύπτει ότι η υπογραφή σύμβασης οδηγεί σε ένα πλαίσιο συνεργασίας ΟΠΑΠ-Intralot για τα επόμενα χρόνια, το οποίο τελικά υπερβαίνει σημαντικά το ύψος των 108,8 εκατομμυρίων Ευρώ που εμφανίζεται στη σύμβαση και περιλαμβάνει:
- Σύμβαση υλοποίησης για το νέο κεντρικό σύστημα που θα έχει διάρκεια επτά μηνών από την υπογραφή της, έναντι τιμήματος 29,5 εκατομμυρίων ευρώ (συν ΦΠΑ).
- Σύμβαση υποστήριξης για τη λειτουργία του νέου συστήματος συνολικής διάρκειας 5 ετών (3ετής παροχή υπηρεσιών και 18 μήνες υποστήριξη στο τέλος της σύμβασης) έναντι 79,25 εκατομμυρίων ευρώ (συν ΦΠΑ). Οι αμοιβές θα καταβάλλονται σε μηνιαίες δόσεις.
- Εφαρμογή του Μνημονίου Συνεργασίας του 2011 για τη συντήρηση των τερματικών, με αμοιβή για την υποχρεωτική περίοδο των δύο ετών 46 εκατομμυρίων ευρώ. Για τις υπηρεσίες αυτές προβλέπονται δυνητικά και τρεις μονοετείς ανανεώσεις των συγκεκριμένων συμβάσεων.
Μετά την απόφαση της γενικής συνέλευσης, αν το Δ.Σ. του ΟΠΑΠ Α.Ε. προχωρήσει στη διαδικασία υπογραφής της επίμαχης σύμβασης με την Intralot Α.Ε. πριν από την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, παρεμβαίνει με μη θεμιτό τρόπο στην πορεία της αποκρατικοποίησης. Και αυτό γιατί η Intralot Α.Ε. που συμμετέχει στη διαδικασία αποκρατικοποίησης, δεδομένης και της μακροχρόνιας και πολύπλοκης σχέσης με διάφορες συμβάσεις και συνεργασίες εξαγορών, αποκτά πλεονεκτήματα.
Όπως προκύπτει από τις επίσημες ανακοινώσεις του ΟΠΑΠ Α.Ε. σε ανύποπτο χρόνο, η λειτουργία του Οργανισμού καλύπτεται πλήρως από τις υφιστάμενες συμβάσεις που είναι σε ισχύ και έχει ήδη συνάψει ο Οργανισμός με την εταιρεία Intralot Α.Ε. για την κάλυψη των αναγκών του μέχρι 31/12/2016. Το γεγονός αυτό δεν δικαιολογεί τη σπουδή που επιδεικνύεται να υπάρξει απόφαση για την έγκριση της σύμβασης και να ξεκινήσει η διαδικασία υπογραφής σύμβασης από το σημερινό Δ.Σ. του ΟΠΑΠ Α.Ε. μία μόλις, εβδομάδα πριν από την 17η Απριλίου, καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους.
Η πορεία και η επιτυχία του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων, είναι καθοριστικής σημασίας όχι μόνο για τη δημοσιονομική εξυγίανση της οικονομίας, αλλά κυρίως για την επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας και την ανασυγκρότηση του παραγωγικού δυναμικού της χώρας.
Αυτό θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό από τη διαφάνεια, την ισονομία και την αντικειμενικότητα για τις διαδικασίες πώλησης και από τη φερεγγυότητα και την αξιοπιστία των προσώπων, φυσικών και νομικών, που θα αναδειχθούν από αυτές.
Κατόπιν όλων αυτών, ερωτάται ο κ. Υπουργός Οικονομικών:
1. Γιατί τελικώς η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ παρέστη και ψήφισε αυτό που αποφάσισε το Δ.Σ. του να ψηφίσει (στάση αποχής) μόνο με το 3,13% και όχι με το σύνολο του 33% των μετοχών που κατέχει με αποτέλεσμα να υπάρξει θετική απόφαση με μικρότερο ποσοστό επί του συνόλου των μετοχών (26,8%) απ΄ αυτό που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ;
2. Πότε και με ποια διαδικασία αποφάσισε το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ να ακολουθήσει αυτή την τακτική;
3. Γνώριζε ο κ. Υπουργός και η κυβέρνηση ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα παραστεί μόνο με το 3,13% των μετοχών του στη γενική συνέλευση της 6/04/2013 ενώ στην προηγούμενη, πριν από δέκα μέρες, συμμετείχε με το σύνολο του ποσοστού του; Συμφωνεί η κυβέρνηση με αυτή την πρακτική και πως εκτιμά τα αποτελέσματα που προέκυψαν;
4. Θεωρεί ότι οι επιλογές αυτές του Δ.Σ. του ΟΠΑΠ Α.Ε και του ΤΑΙΠΕΔ μπορούν να επηρεάσουν τις ισορροπίες στη διαδικασία αποκρατικοποίησης του οργανισμού, και να οδηγήσουν σε χαμηλότερο τίμημα;
5. Πόσα χρόνια έχει καθυστερήσει αυτή η διαγωνιστική διαδικασία για το νέο λειτουργικό πρόγραμμα και το νέο τεχνολογικό πάροχο, και για ποιο λόγο παρατηρείται τέτοια σπουδή να προκύψει ανάδοχος και να υπογραφεί η σύμβαση λίγες μέρες πριν από την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης του Οργανισμού;
6. Συμφωνεί ο κ.Υπουργός και η κυβέρνηση να ξεκινήσει η διαδικασία υπογραφής της επίμαχης σύμβασης από το Δ.Σ. του Οργανισμού πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης;».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου