Νομοθετική ρύθμιση για την άρση της απομόνωσης των νησιών, ζητά ο βουλευτής Κυκλάδων του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτης Ρήγας με αφορμή τη συνεχιζόμενη απεργία της ΠΝΟ που έχει δημιουργήσει ουκ ολίγα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Όπως αναφέρει ο βουλευτής, επιβάλλεται να θεσμοθετηθεί ως υποχρέωση των απεργών, να διαθέτουν πλήρωμα για την κίνηση «πλοίων ασφαλείας» για κάθε μία από τις κύριες ακτοπλοϊκές γραμμές, με την οποία θα διασφαλίζεται η ελάχιστη εξυπηρέτηση των νησιών κατά τις περιόδους κινητοποιήσεων.
Τονίζει μάλιστα, ότι προτίθεται να καταθέσει τη συγκεκριμένη πρόταση στον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας.
Διαβάστε τη δήλωση του κ. Ρήγα:
Χωρίς περιστροφές και για να μιλήσουμε επί της ουσίας. Το δικαίωμα των ναυτικών στην απεργία είναι απόλυτα σεβαστό. Ιδιαίτερα όταν κάποιοι από αυτούς είναι απλήρωτοι μήνες και όταν απειλούνται θέσεις εργασίας. Επ' αυτού δεν χρειάζεται πολύ συζήτηση. Οι ναυτικοί όμως κινούν τα καράβια και τα καράβια είναι για τα περισσότερα νησιά η μοναδική «γέφυρα» σύνδεσής τους με την στεριανή Ελλάδα αλλά και μεταξύ τους. Όταν λοιπόν οι ναυτικοί απεργούν, η «γέφυρα» κόβεται, με αποτέλεσμα να φαλκιδεύεται μέχρι καταργήσεως το δικαίωμα των νησιωτών στην επικοινωνία, να πλήττεται ανεπανόρθωτα η οικονομία των νησιών και να αναστέλλονται πολλές βιοτικές δραστηριότητες στο νησιωτικό χώρο.
Στο σημείο αυτό οφείλει να παρέμβει θεσμικά η πολιτεία και να ρυθμίσει με σαφή τρόπο την προστασία του δικαιώματος και των δύο πλευρών, έτσι ώστε η άσκηση του ενός, δηλαδή της απεργίας, να μην λειτουργεί σε βάρος του δικαιώματος του δεύτερου, δηλαδή της ακώλυτης επικοινωνίας.
Επομένως, ανεξάρτητα από το γεγονός της λύσης της απεργίας των ναυτικών και με το ενδεχόμενο αυτή η απεργία να επαναληφθεί και στο μέλλον, η πολιτεία οφείλει να ρυθμίσει νομοθετικά το θέμα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών κατά την διάρκεια της απεργίας.
Χωρίς καθυστέρηση, επιβάλλεται η θεσμοθέτηση της υποχρέωσης των απεργών, να διαθέτουν πλήρωμα για την κίνηση «πλοίων ασφαλείας» για κάθε μια από τις κύριες ακτοπλοϊκές γραμμές, με τα οποία θα διασφαλίζεται η ελάχιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών.
Τα «δρομολόγια ασφαλείας» και η συχνότητα τους είναι ζητήματα τα οποία θα καθορίζονται στην συνέχεια με βάση τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας. Η πιο πάνω ρύθμιση είναι απαραίτητη και ισχύει για τις απεργίες σε άλλους κλάδους όταν απειλούνται μείζονα κοινωνικά αγαθά.
Τη συγκεκριμένη πρόταση, η οποία απ' όσο γνωρίζω βρίσκει σύμφωνους όλους τους φορείς των νησιών και κυρίως την Αυτοδιοίκηση και τα Επιμελητήρια, προτίθεμαι να υποβάλω στον αρμόδιο Υπουργό, ενόψει της συζήτησης νομοσχεδίου της αρμοδιότητάς του.
Θεωρώ ότι αυτό είναι το ελάχιστο που οφείλουμε να πράξουμε άμεσα σε πρακτικό επίπεδο και στην συνέχεια να συζητήσουμε σοβαρά και απροκατάληπτα τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα και κατά συνέπεια η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας. Προβλήματα κυριολεκτικά υπαρξιακά για το νησιωτικό χώρο.
1 σχόλιο:
ολοι μαζι απεργιες μονιμες να παραλυσει το συμπαν ψαχναμε ρομπεν των δασων και βασιστηκαμε στα 20χρονα μπραβο τους παντως δεν παει αλλο κατω η χουντα ερχεται η ωρα ο λαος ειναι σε υστερια δεν ξερω τι κανετε στην ναξο αλλα εδω στην αθηνα ολοι λενε οτι θελουμε κι αλλους ζορο να διωξουν τοτς προδοτες
Δημοσίευση σχολίου