slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Λιμάνι Τήνου: Οι απαντήσεις των υπουργείων επιτείνουν το αδιέξοδο


limani tinou fourtouna
Μετέωρα βήματα που το διατηρούν σε απόλυτο αδιέξοδο κάνει το έργο ολοκλήρωσης του εξωτερικού λιμανιού της Τήνου το οποίο παραμένει ημιτελές και επικίνδυνο για την ασφαλή προσέγγιση πλοίων.
Δεν υπάρχει καμία προοπτική μεσοπρόθεσμης ολοκλήρωσης του έργου όπως προκύπτει και από τις επίσημες απαντήσεις που έδωσαν τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας, Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας σε επερώτηση που κατάθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος και Θοδωρής Δρίτσας. Αντίθετα, μέσα από τις απαντήσεις το κάθε υπουργείο προτείνει διαφορετική λύση και οι απόψεις τους για το πώς θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, είναι αντικρουόμενες.
Το μεν υπουργείο Ναυτιλίας (απάντησε δια μέσω του υπουργού Κ. Μουσουρούλη) επισημαίνει ότι σε ......
πρόσφατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο στην Τήνο, υπήρξε διάσταση απόψεων ανάμεσα στη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και στις ΠΕΠΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων) και ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ελλ. Ναυτιλίας), αφού η μεν πρώτη ζητούσε την άμεση ολοκλήρωση του έργου με βάση το υπάρχον σχέδιο, ενώ οι δύο άλλες πρότειναν να συνταχθεί νέα μελέτη και να γίνει καινούργιος σχεδιασμός προκειμένου να καταστεί ασφαλές και λειτουργικό το λιμάνι.
Μετά τα παραπάνω, το υπουργείο Ναυτιλίας προτείνει τη διερεύνηση – επικαιροποίηση της μελέτης με ενδεχόμενη μείωση του μήκους του προσήνεμου μώλου, προκειμένου να καταστεί περισσότερο ασφαλής η προσέγγιση πλοίων στο λιμάνι με Βόρειους ανέμους. Τονίζει επίσης, ότι θα πρέπει να εκπονηθεί μελέτη προσομοίωσης πλοήγησης πλοίων σε συνδυασμό με μελέτη κυματικής διείσδυσης στη λιμενολεκάνη, αλλά και να εξετασθεί η δυνατότητα τροποποίησης της μελέτης εφαρμογής του έργου.
Τέλος, το υπουργείο πετάει το μπαλάκι εξ ολοκλήρου στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, επισημαίνοντας ότι ως φορέας υλοποίησης του έργου θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλία για όλες τις παραπάνω χρονοβόρες ενέργειες.
Από τη δική του πλευρά, το υπουργείο Ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης (απάντησε δια μέσω του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Γ. Λογοθέτη), δίνει μια πολύ πιο λιτή και διαφορετική απάντηση απ’ αυτή του υπουργείο Ναυτιλίας. Αφού κάνει επιγραμματική αναφορά στο ιστορικό του έργου, καταλήγει τονίζοντας ότι θα πρέπει να γίνει εκκαθάριση της τελευταίας εργολαβίας (είχε κηρυχθεί έκπτωτος ο ανάδοχος), να ολοκληρωθεί η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων του έργου και να υποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης στο ΕΣΠΑ.
Ουσιαστικά, τα δύο υπουργεία προτείνουν δύο διαφορετικούς δρόμους για την ολοκλήρωση του έργου, με το μεν Ναυτιλίας να ζητά επανασχεδιασμό και τροποποιήσεις στις μελέτες και το δε Ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης να ασπάζεται το υπάρχον σχέδιο και να θεωρεί ότι θα πρέπει να ακολουθηθεί για να δοθεί λύση στο πρόβλημα.
Οι νέες εξελίξεις σε συνδυασμό με το βεβαρημένο ιστορικό του έργου που πήρε τη μορφή τοπικού σκανδάλου, δε δίνουν ιδιαίτερη αισιοδοξία για άμεση ολοκλήρωση του έργου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: