slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Τα λιμάνια στις Κυκλάδες σε ιδιώτες;;;

    Με έγγραφό του προς το αρμόδιο υπουργείο ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων κ. Πουσσαίος προτείνει και ζητά την μεταβίβαση των μεταφορικών υποδομών σε... Ιδιώτες Επενδυτές με στόχο την επίτευξη Προγραμματικών Συμφωνιών Επενδυτών – Μεταφορικών Εταιριών - Περιφέρειας ώστε να διασφαλίζεται με οικονομικούς όρους η επάρκεια του νησιωτικού μεταφορικού συστήματος.

Προτείνει επίσης όπως οι συμφωνίες Ιδιωτών – Περιφέρειας να έχουν προγραμματικό χαρακτήρα, ακόμη να μπορούν οι ιδιώτες να κατασκευάζουν μικρής κλίμακας λιμενικές εγκαταστάσεις ή ενεργοποιώντας μετά από συντήρηση και επέκταση υφισταμένες λιμενικές εγκαταστάσεις προκειμένου να ενταχθούν στο δίκτυο των ήδη υπαρχόντων μεγάλων.

Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις θα αφορούν την εξυπηρέτηση της σύνδεσης νησιών μεταξύ κοντινών τους σημείων με την κατάλληλη κατηγορία σκαφών.Η συχνότητα των πλόων θα διαμορφώνεται ανάλογα με την εποχή και την κίνηση που παρουσιάζεται, δηλαδή όποτε γουστάρει ο ιδιώτης.

Οι γραμμές που προτείνει είναι οι εξής:
http://parospress.blogspot.com/2011/12/blog-post_4242.html

 Πρόταση “Διανησιωτικές Γραμμές” του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων κ. Γιώργου Πουσσαίου



Ολοκληρωμένο σχέδιο για τις ενδοεπεριφερειακές συγκοινωνίες των νησιών των Κυκλάδων, κατέθεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, κ. Γιώργος Πουσσαίος, στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μχάλη Χρυσοχοϊδη,
Η πρόταση του κ. Πουσσαίου,  έχει στόχο την επίλυση των προβλημάτων στον κρίσιμο τομέα της διασύνδεσης των νησιών και εντάσσεται στη νέα αρμοδιότητα που έχει αναλάβει η Περιφέρεια από 1/7/2011 για το σχεδιασμό, την έγκριση και την παρακολούθηση των σχεδίων των ενδοπεριφερειακών συγκοινωνιών της.
Το σχέδιο για τις διανησιωτικές γραμμές βασίζεται στην ανάπτυξη ενός δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, κατασκευάζοντας μικρής κλίμακας λιμενικές εγκαταστάσεις ή ενεργοποιώντας, μετά από συντήρηση και επέκταση, υφισταμένες λιμενικές εγκαταστάσεις.

Σε πρώτη φάση υλοποίησης, το σχέδιο προβλέπει δρομολόγια μικρών αποστάσεων με πορθμεία και ταχύπλοα σε σημαντικό αριθμό νησιών στις Κυκλάδες.



Μάλιστα, προτείνεται να ενταχθεί η χρηματοδότηση ενός τέτοιου προγράμματος στο ΕΣΠΑ, στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και σε άλλα συναφή προγράμματα εμπεριέχοντας ταυτόχρονα τη συγχρηματοδότηση με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ).



Η πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, προβλέπει συνολικά 28 γραμμές, οι οποίες θα συνδέουν και τα 24 νησιά των Κυκλάδων.



Όπως ο ίδιος τονίζει “παρά την αξιόλογη ανάπτυξη των μεταφορικών υποδομών, σε λιμένες, αεροδρόμια και οδικά δίκτυα στις νησιωτικές περιοχές, όπως αυτή συντελέστηκε με σημαντικές επενδύσεις κυρίως την τελευταία 20ετία, το πρόβλημα επαρκούς διασύνδεσης μεταξύ των νησιών, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τα αστικά κέντρα της χερσαίας Ελλάδας, συνεχώς επιτείνεται”.



Προς την κατεύθυνση της επαρκούς διασύνδεσης είναι απαραίτητη η ανάληψη πρωτοβουλιών σχεδιασμένων για το σύνολο των νησιών και όχι για το κάθε νησί χωριστά αξιοποιώντας και σχεδιάζοντας με συντονισμό όλων των μεταφορικών μέσων, δηλαδή αεροπλάνων, υδροπλάνων, ελικοπτέρων, πλοίων κορμού, ferries και ταχύπλοων μικρών αποστάσεων.



Ανάμεσα στα οφέλη από την εκπόνηση ενός τέτοιου σχεδίου συγκαταλέγονται επιπλέον:



-Η ουσιαστική αντιμετώπιση της μείωσης των δρομολογίων κατά τους χειμερινούς μήνες και η εξασφάλιση επαρκούς ενδοεπικοινωνίας μεταξύ όλων των νησιών – ακόμη και των μικρότερων.



-Βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους νησιώτες αλλά και στους επισκέπτες (σε τομείς όπως η υγεία), μειώνοντας έτσι το χρηματικό αλλά και το κόστος σε χρόνο που δαπανάτε για την μετάβαση στα μεγαλύτερα νησιά και τις παρεχόμενες υπηρεσίες



-Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς δίνεται η δυνατότητα στους επισκέπτες να επιλέγουν ως προορισμούς τα νησιά και κατά τους χειμερινούς μήνες.



-Η αξιοποίηση των Διεθνών Αεροδρομίων Θήρας και Μυκόνου αλλά και των 4 άλλων (Μήλου-Πάρου-Νάξου-Σύρου) από τα γειτονικά νησιά.


- Μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς επιβατών και αγαθών.

**** Στη συνέχεια παρατίθεται πίνακας με τα προτεινόμενα σημεία διασύνδεσης ανά νησί ο οποίος βασίζεται στις λιμενικές εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν, έχοντας οδική πρόσβαση,  και αφετέρου σε αυτές που μπορούν να κατασκευαστούν.
  ΠΙΝΑΚΑΣ


Α/Α
ΝΗΣΙ ΑΠΟΠΛΟΥ
Σημείο Σύνδεσης
Εγκαταστάσεις
ΝΗΣΙ ΚΑΤΑΠΛΟΥ
Σημείο Σύνδεσης
Εγκαταστάσεις
ΑΠΟΣΤΑΣΗ

1
Νάξος
Απόλλωνας
Υπό Δημοπράτηση
Μύκονος
Πλατύς Γυαλός
Νέες Εγκαταστάσεις
19,8miles

2
Νάξος
Μουτσούνα
Υφίστανται
Δονούσα
Δονούσα
Υπάρχουσες
11.8 miles

3
Νάξος
Κάλαντός
Υφίστανται
Σχοινούσα
Μεσαριά
Νέες Εγκαταστάσεις
4.03 miles

4
Νάξος
Βόλακας
Υφίστανται
Ηρακλειά
Άγιος Γεώργιος
Υφίστανται
5.58 miles

5
Νάξος
Πάνερμος
Βελτίωση
Κουφονήσι
Λιμάνι
Υφίστανται
4.34 miles

6
Νάξος
Πάνερμος
Βελτίωση
Αμοργός
Κατάπολα
Υφίστανται
21.7 miles

7
Νάξος
Κάλαντός
Υφίστανται

Ίος
Αγ. Θεοδότη
Νέες Εγκαταστάσεις
14.88 miles

8
Πάρος
Μύλος
Υφίστανται
Νάξος
Αγία Άννα
Υπάρχουσες
4.96 miles

9
Πάρος
Αλική
Νέες Εγκαταστάσεις
Ίος
Αλμυρός
Υπό Δημοπράτηση
18.6 miles

10
Πάρος
Νάουσα
Υφίστανται
Μύκονος
Πλατύς Γυαλός
Νέες Εγκαταστάσεις
miles

11
*Πάρος
Πούντα
Σε Λειτουργία
Αντίπαρος
Λιμάνι
Σε Λειτουργία
0.806 miles

12
Αντίπαρος
Αγ. Γεώργιος
Νέες Εγκαταστάσεις
Σίφνος
Φάρος
Υφίστανται
15.5 miles

13
Σίφνος
Πλατύς Γιαλός
Υφίστανται
Κίμωλος
Ψάθη
Υφίστανται
10.54 miles

14
Σέριφος
Λειβάδι
Υφίστανται
Σίφνος
Χερόνησος
Βελτίωση
9.92 miles

15
Σέριφος
Αγ. Ιωάννης
Νέες Εγκαταστάσεις
Σύρος
Ποσειδωνία
Υφίστανται
25 miles

16
Κύθνος
Αγ. Στέφανος
Νέες Εγκαταστάσεις
Σύρος
Ποσειδωνία
Υφίστανται
22.94 miles

17
Σύρος
Λιμάνι
Υφίστανται
Τήνος
Λιμάνι
Υφίστανται
13.6 miles

18
Κύθνος
Αγ. Δημήτριος
Νέες Εγκαταστάσεις
Σέριφος
Συκαμιά
Νέες Εγκαταστάσεις
9.3 miles

19
Κέα
Νότια
Νέες Εγκαταστάσεις
Κύθνος
Μέριχας
Νέες Εγκαταστάσεις
9.3 miles

20
Ιος
Μαγγανάρι
Νέες Εγκαταστάσεις
Θήρα
Κουλούμπος -Μονόλιθος
Νέες Εγκαταστάσεις
17.98 miles (Μονόλιθος)
12,4 miles
(Κουλουμπός)

21
*Θήρα
Αμμούδι
Σε Λειτουργία
Θηρασία
Λιμάνι
Σε Λειτουργία
1.55 miles

22
*Μήλος
Λιμάνι
Σε Λειτουργία
Κίμωλος
Λιμάνι
Σε Λειτουργία
1.364 miles

23
Ίος
Λιμάνι
Υφίστανται
Σίκινος
Λιμάνι
Υφίστανται
8.06 miles

24
Φολέγανδρος


Μήλος
Πολλωνία
Υπό Δημοπράτηση
19.22 miles

25
Σίκινος
Λιμάνι
Υφίστανται
Φολέγανδρος
Λιμάνι
Υφίστανται
16.74 miles

26
Ανάφη
Λιμάνι
Υφίστανται
Θήρα
Βλυχάδα ή Μονόλιθος
Υφίστανται
16.12 miles

27
Άνδρος
Ακρωτήρι Μονή-Στενή
Νέες Εγκαταστάσεις
Τήνος
Αγ. Θεόδωροι
Νέες Εγκαταστάσεις
2.9 miles

28
Τήνος
Άγιος Σώστης
Νέες Εγκαταστάσεις
Μύκονος
Τούρλος
Νέες Εγκαταστάσεις
7.44 miles

Δεν υπάρχουν σχόλια: