Πετσόκομμά της Εφημερίδας των Συντακτών στην μεταγραφή του Αλέξη: ο υφυπουργός της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών συ στρατεύεται με τον ΣΥΡΙΖΑ; Εύγε!
Χρήστος Κάτσικας
Συνάντηση με τον πρώην βουλευτή και υφυπουργό Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, Συμεών Κεδίκογλου είχε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας.
Σε δηλώσεις του ο Συμεών Κεδίκογλου σημείωσε: «Φορέας σήμερα της δημοκρατικής παράταξης είναι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και φυσικός επικεφαλής και εκφραστής ο πρόεδρος του Αλέξης Τσίπρας. Υπηρετώντας αυτή την παράταξη όλη μου τη ζωή, έχοντας μια κρυστάλλινη διαδρομή, αισθάνομαι χρέος να ανταποκριθώ στο κάλεσμα κι ενώνω τις δυνάμεις μου για τον κοινό σκοπό. Σ αυτήν την πορεία ξανασυναντώ και καλώ παλιούς και νέους φίλους σε ελπιδοφόρους αγώνες!»
Ποιος είναι, όμως, ο Συμεών Κεδίκογλου; Για να δούμε λίγο από την κρυστάλλινη διαδρομή του κ. Κεδίκογλου και από τους παλιούς του φίλους.
Χ. Κόκκινος: «Χουβαρδάς» ο κ. Χατζημάρκος και η Περιφερειακή Αρχή με λεφτά του δημοσίου και στην γέφυρα Μάκαρη
ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία: Μην ξαναπιάσει στο στόμα του τον όρο «λαϊκισμός» ο πρώην Μακεδονομάχος κ. Μητσοτάκης
Ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να κάνει μια εμπρηστική και διχαστική ομιλία στην εκδήλωση για τα 40 χρόνια από την ένταξη της χώρας στην ΕΕ. Δε μας ξαφνιάζει, τόσος είναι.
Θα του προτείναμε όμως τον όρο «προοδευτικές δυνάμεις» και «λαϊκισμό» να μην τον ξαναπιάσει στο στόμα του, αυτός που προεκλογικά ντύθηκε Μακεδονομάχος και οργάνωνε συλλαλητήρια μίσους και διχασμού ενάντια στη Συμφωνία των Πρεσπών αγκαλιά με τη Χρυσή Αυγή, προκειμένου να γίνει πρωθυπουργός.
ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Κοινή δήλωση των Τομεαρχών Υγείας Α.Ξανθού, Τουρισμού Κ.Νοτοπούλου, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Ν.Σαντορινιού
Την ώρα που ο Τουρισμός έχει ανοίξει και η κυβέρνηση πανηγυρίζει για τον σχεδιασμό της, οι άνθρωποι του κλάδου καλούνται διαρκώς να βρίσκουν μόνοι τους απαντήσεις.
'Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα το οποίο θα κληθούν να αντιμετωπίσουν, κυρίως οι νησιωτικές περιοχές, είναι η διενέργεια διαγνωστικών τεστ των τουριστών κατά την επιστροφή στην χώρα τους.
Όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς, οι τουριστικοί προορισμοί, θα είναι αδύνατο να καλύψουν το πλήθος των τεστ που θα απαιτηθεί. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Σαντορίνης που σύμφωνα με δημοσιεύματα και τοπικούς φορείς του Τουρισμού, το νησί μπορεί να εξυπηρετεί 200 – 300 άτομα ανά ημέρα για την διενέργεια μοριακού τεστ (PCR). Στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν, όταν θα αυξηθεί η πληρότητα στα ξενοδοχεία εκτιμάται ότι θα χρειάζεται εργαστηριακός έλεγχος για 1.000 – 1.500 άτομα/ημέρα τα οποία δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν με τις υφιστάμενες δομές.
Ανακοίνωση κάλεσμα της ΚΟΒ Κωμιακής του ΚΚΕ
ΚΟΒ ΚΩΜΙΑΚΗΣ
Να μην περάσει το αντεργατικό έκτρωμα!
Με ανατροπή γεννιούνται οι ελπίδες, κερδίζεις τη ζωή
ΟΜΙΛΙΑ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Γραφείο Τύπου ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Αλέξης Τσίπρας: Συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης η υποβάθμιση της επιθεώρησης εργασίας
Την έντονη ανησυχία του για τις προθέσεις της κυβέρνησης για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο και την υποβάθμιση του έργου του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας επί διακυβέρνησης Μητσοτάκη εξέφρασε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας, κατά τη συνάντηση που είχε με την Ομοσπονδία Εργαζομένων του Υπουργείου Εργασίας και του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
Με αφορμή το νομοσχέδιο του κ. Χατζηδάκη, ο κ. Τσίπρας τόνισε πως «δεν είναι μόνο ότι καταργεί το 8ωρο, θεσμοθετεί δεκάωρη εργασία, απελευθερώνει τις υπερωρίες και θεσμοθετεί μάλιστα να είναι απλήρωτες», αλλά ότι «επιχειρεί να παγιώσει μία αντίληψη στην αγορά εργασίας σε σχέση με τα δικαιώματα των εργαζομένων και τον έλεγχο των θεσμοθετημένων δικαιωμάτων».
Θετική ανταπόκριση του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ στο αίτημά της Κατερίνας Μονογυιού για ενίσχυση του Αστυνομικού Τμήματος της Πάρου
Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, Cisco και ΟΝΕΧ, με σκοπό τη δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Θαλάσσιας Τεχνολογίας & Καινοτομίας
Δήμαρχος Πάρου, κ. Μάρκος Κωβαίος : Ακόμα ένα ορόσημο στην πορεία για το Νέο Αεροδρόμιο Δημοσιεύθηκε η διακήρυξη για το έργο
Δημοσιεύτηκε χθες από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η διακήρυξη για την επιλογή αναδόχου για το έργο «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΠΑΡΟΥ», εκτιμώμενης αξίας πλέον των 46 εκ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το ελληνικό δημόσιο κατά 7% και από την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 93%.
Με την ολοκλήρωση του το νησί της Πάρου θα διαθέτει ένα αναβαθμισμένο και ασφαλές διεθνές αεροδρόμιο, με σύγχρονες αεροδρομιακές υποδομές, καθιστώντας την Πάρο κόμβο εισόδου επισκεπτών στη χώρα.
Τα οφέλη για το νησί της Πάρου και τους κατοίκους του είναι πολλαπλά. Η δημιουργία ενός αεροδρομίου αποτελεί μοχλό ανάπτυξης τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο: νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας, ευκαιρίες για καινούριες προσοδοφόρες επενδύσεις, τόνωση του τουρισμού είναι μερικά μόνο από τα οικονομικά οφέλη που κομίζει το νέο αεροδρόμιο. Αλλά και στη βελτίωση του επιπέδου ζωής των Παριανών η συμβολή θεωρείται σημαντική αφού βελτιώνεται η προσβασιμότητα σε προορισμούς εντός και εκτός Ελλάδας και αυξάνεται το αίσθημα ασφάλειας.
Το έργο
Το έργο περιλαμβάνει τα εξής τρία (3) κύρια υποέργα:
Α. Κατασκευή όλης της απαραίτητης υποδομής για την παροχή των αεροναυτικών υπηρεσιών, δηλαδή:
Νέος Τερματικός Σταθμός 12 χιλ. τ.μ. εφοδιασμένος με τα απαραίτητα συστήματα διαχείρισης αποσκευών, οπτικών αγγελιών πτήσεων, κ.ά.
Φυλάκιο ασφαλείας
Μόνιμη εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων
Δημιουργία εσωτερικού οδικού δικτύου και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου
Επέκταση χώρου στάθμευσης αεροσκαφών
Επέκταση του διαδρόμου απογείωσης σε ~1.800μ.
Β. Κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου και Πυροσβεστικού Σταθμού 563 τ.μ.
Γ. Κατασκευή εμπορικού πάρκου, δηλ. χώρου για κατάστημα αφορολόγητων ειδών, κυλικείο, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων και άλλων υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης, καθώς και χώρος στάθμευσης για ΙΧ, ενοικιαζόμενα, λεωφορεία και ταξί.
Επόμενο ορόσημο για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου είναι η 5η Ιουλίου 2021, οπότε και θα αποσφραγισθούν οι προσφορές των υποψηφίων αναδόχων που θα έχουν κατατεθεί έως νωρίτερα την ίδια ημέρα.
Ο Δήμαρχος Πάρου, κ. Μάρκος Κωβαίος, σε δήλωσή του τόνισε: «Με γεμίζει περηφάνεια και αισιοδοξία η προοπτική ολοκλήρωσης του έργου του αεροδρομίου. Πρόκειται για ένα εμβληματικό για το νησί έργο, διακαής πόθος όλων των Παριανών επί δεκαετίες, το οποίο εκτός του ότι θα αναβαθμίσει πλήρως την ταξιδιωτική εμπειρία, θα οδηγήσει την Πάρο σε μία νέα εποχή με γνώμονα βέβαια πάντα τη διατήρηση της μοναδικής κυκλαδικής ομορφιάς και του πολιτισμού μας.»
Πληροφορίες και ηλεκτρονική πρόσβαση στα έγγραφα της σύμβασης παρέχονται στον ιστοχώρο www.promitheus.gov.gr, στην κατηγορία «Ηλεκτρονικοί Διαγωνισμοί» και σε αυτόν της αναθέτουσας αρχής www.ggde.gr.
Νίκος Συρμαλένιος: Α/Τ ΒΕΛΟΣ: το ανεκτίμητης ιστορικής αξίας μνημείο της σύγχρονης Δημοκρατίας μας και του αντιδικτατορικού αγώνα άξιων στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού, απαξιώνεται και κινδυνεύει
O βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος συνυπέγραψε μαζί με άλλους 46 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ερώτηση για την απαξίωση του θρυλικού αντιτορπιλικού «Βέλος», ανεκτίμητης ιστορικής αξίας μνημείο της σύγχρονης Δημοκρατίας μας και του αντιδικτατορικού αγώνα.
Το Μάιο του 1973, διαδραματίστηκε ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα του αντιδικτατορικού αγώνα, που συνέβαλε καθοριστικά στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας στη χώρα. Το αντιτορπιλικό «Βέλος» με απόφαση του τότε κυβερνήτη του, αείμνηστου Νίκου Παππά, εκ των πρωτεργατών του Κινήματος του Ναυτικού και με την ενεργό συμμετοχή των μελών του πληρώματος, έκανε ανταρσία κατά της χούντας και πλέοντας προς ιταλικό λιμάνι, έκανε γνωστή σε όλο το κόσμο, την αντίθεση των γενναίων στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού, συμπεριλαμβανομένων και στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων ευρύτερα, στη δικτατορία των Συνταγματαρχών. Ήταν η κορυφαία στιγμή του ιστορικού δημοκρατικού Κινήματος του Π.Ν., που δυστυχώς κατεστάλη λίγο πριν εκδηλωθεί.
Με την ενέργειά του αυτή ο κυβερνήτης και το πλήρωμα του Α/Τ «Βέλος», έδωσαν ένα αποφασιστικό πλήγμα στο φασιστικό καθεστώς της δικτατορίας. Η χούντα, συνειδητοποιώντας το μέγεθος και τις επιπτώσεις του εγχειρήματος, αλλά και υπό την πίεση των συνολικών εξελίξεων ενδυνάμωσης του αντιδικτατορικού αγώνα, αναγκάστηκε να κλείσει τα ξερονήσια, ν' ανοίξει τις φυλακές και να εξαγγείλει το «δημοψήφισμα» του ΝΑΙ-ΟΧΙ, του Ιουλίου του `73. Παράλληλα, η εξέγερση του «Βέλος» που έγινε αμέσως γνωστή σε όλο τον κόσμο και δια των ξένων ειδησεογραφικών πρακτορείων και στην Ελλάδα, έστειλε μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας στον σκλαβωμένο επί 6 χρόνια ελληνικό λαό, ενθάρρυνε το πνεύμα αντίστασης και αποκατέστησε την τιμή και την υπόληψη των δημοκρατικών αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων. Το «Βέλος», ήταν κυριολεκτικά πλήγμα στην καρδιά του καθεστώτος, εκείνη την εποχή.
Το 1991, 18 χρόνια αργότερα, το ηρωικό σκάφος παροπλίστηκε και στις 9 Φεβρουαρίου 1994, μετά από σχετικό έγγραφο του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας (αρ. Φ.: 460/ΑΔ 14326-1-1994), η Νομαρχία Πειραιά υπό τη προεδρία του τότε Νομάρχη Νικολάου Σχοινά, αποφάσισε ομόφωνα το χαρακτηρισμό του ως: «σύμβολο αντιδικτατορικού αγώνα ΜΑΑ [Μουσείο Αντί δικτατορικού Αγώνα] και μνημείο της νεότερης Ελληνικής Ιστορίας. Να τοποθετηθεί στις Ναυτικές εγκαταστάσεις του Κ.Ε. Πόρος και να γίνει Μουσειακή Αξιοποίηση για πραγματοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων». Αλλά παράλληλα και χώρος εκπαίδευσης των προπαιδευομένων ναυτών του Π.Ν.
Στις 21 Ιανουαρίου του 2000 και στο πλαίσιο της απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας και του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, με την οποία καθιέρωσαν τον εορτασμό της επετείου του Κινήματος και της Ανταρσίας του Α/Τ «Βέλος» κάθε Μάιο, αποφασίστηκε η μεταφορά του ΜΑΑ «Βέλος» στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης στο Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου, όπου στο χώρο αυτό θα εορταζόταν κάθε χρόνο η επέτειος, όπως και πράγματι συνέβη επί σειρά ετών. Όπως αναφέρει η σχετική απόφαση, ο εορτασμός καθιερώθηκε:«για την Επέτειο του Κινήματος του Ναυτικού το Μάιο του 1973, προκειμένου να προβληθεί ο αγώνας και η συμβολή των Ε.Δ. στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας και της διαφύλαξης των ελευθεριών και των ιδανικών του Ελληνικού Λαού. Η ανωτέρω τελετή του εορτασμού θα πραγματοποιείται κάθε Μάιο, επί του Α/Τ ΒΕΛΟΣ, η μεταστάθμευση του οποίου στο χώρο του θαλάσσιου πάρκου, πλησίον του Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ να πραγματοποιηθεί εντός του έτους 2000».
Όμως, μετά το θάνατο του ιστορικού κυβερνήτη Ναυάρχου Νίκου Παππά τον Απρίλιο του 2014, εκδηλώνεται αναρμοδίως, προσπάθεια αναιτιολόγητης απαξίωσης του πλοίου-μνημείου (σήμερα πλέον, ακόμα και στις προσκλήσεις για την επέτειο του Κινήματος του Ναυτικού έχει αφαιρεθεί η αναφορά στο «Βέλος»). Αρχικά, με αφορμή την ανάγκη συντήρησής του, παρέμεινε δυσανάλογα μεγάλο χρονικό διάστημα στο Ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού στη Σαλαμίνα και αντί για δύο μήνες όπως είχε ανακοινωθεί, έμεινε εκεί κοντά στα τρία χρόνια, παρά και τη χρηματοδότηση με σεβαστό ποσό από μέλος του τότε πληρώματος. Στη συνέχεια, τον Σεπτέμβριο του 2019 μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να γίνει επισκέψιμο στους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας. Αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι η παραμονή του θα ήταν για τρεις μήνες. Ωστόσο, δύο χρόνια αργότερα, παραμένει στη Θεσσαλονίκη. Το Σεπτέμβριο του 2021, θα συμπληρωθούν πέντε χρόνια που το πλοίο είναι μακριά από την ΑΣΦΑΛΗ θέση, στην οποία η Πολιτεία το τοποθέτησε.
Επιπλέον, ο χώρος της Νέας Παραλίας στην Θεσσαλονίκη στον οποίο μεταφέρθηκε το πλοίο, είναι εντελώς ακατάλληλος και δεν πληρούνται οι διεθνείς προβλέψεις ασφαλείας κατά ISPS Code και επιπλέον, σαν πολεμικό πλοίο δεν έχει την κατάλληλη προστασία. Και αυτό γιατί η παραλία, δεν συνιστά λιμάνι. Αντιθέτως, είναι ανοιχτή στους ανέμους [κυρίως βαρδάρης] και στη θάλασσα, με αποτέλεσμα το μνημείο να είναι απολύτως απροστάτευτο από τα καιρικά φαινόμενα. Για ένα πλοίο 80 ετών το οποίο χρειάζεται συστηματική και ιδιαίτερη συντήρηση, οι συνθήκες αυτές, βάσιμα, μπορεί να αποβούν καταστροφικές.
Το αντιτορπιλικό «Βέλος», είναι πλοίο-μνημείο των σύγχρονων αγώνων του ελληνικού λαού για τη Δημοκρατία. Η απαξίωσή του, σημαίνει απαξίωση της δημοκρατικής παράδοσης του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και του πολιτεύματος της Τρίτης Ελληνικής Δημοκρατίας, για την οποία το «Βέλος» και οι αξιωματικοί που συμμετείχαν στο Κίνημα του Ναυτικού, αγωνίστηκαν διακινδυνεύοντας τη ζωή τους και την επαγγελματική διαδρομή τους.
Σημειώνουμε, ότι σύμφωνα με ασφαλείς και έγκυρες πληροφορίες, η σημερινή κατάσταση του πλοίου είναι άκρως επισφαλής. Προφανώς και θα υπάρξουν ευθύνες, για ότι κακό συμβεί στο πλοίο. Όσο είναι καιρός, απαιτείται δραστική παρέμβαση αποκατάστασης και επανελλιμενισμού του πλοίου στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης στο Φλοίσβο του Παλαιού Φαλήρου, ώστε εκεί και επί του πλοίου να εορτάζεται επισήμως κάθε Μάη, η επέτειος του Κινήματος του Πολεμικού Ναυτικού. Παρά το γεγονός ότι η κάλυψη της δαπάνης είναι αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας, σύμφωνα με διαβεβαιώσεις τιμής στελεχών του τότε πληρώματος του Α/Τ «Βέλος», υπάρχουν διαθεσιμότητες και προσφορές ικανές να καλύψουν το κόστος ρυμούλκησης, για την επαναφορά του πλοίου.
Δείτε εδώ την ερώτηση:
26 05 2021_Δρίτσας_Ερώτηση για απαξίωση Αντιτορπιλικού ΒΕΛΟΣΙΝΕ της ΓΣΕΕ: Εκτιμήσεις για την πορεία της ελληνικής οικονομίας το 2021 και το 2022
Σύμφωνα με τα εμπειρικά μας ευρήματά, η οικονομική μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με το βασικό σενάριο της ανάλυσής μας, εκτιμάται ότι θα είναι 3,4% το 2021 και 4,9% το 2022. Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι η ελληνική οικονομία δεν θα μπορέσει να επιστρέψει στο προ πανδημίας επίπεδο του ΑΕΠ αν δεν υπάρξουν αποτελεσματικές παρεμβάσεις.
LIVE STREAMING: ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, CISCO ΚΑΙ ΟΝΕΧ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΡΟ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η CISCO, η ΟΝΕΧ και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σας προσκαλούν να παρακολουθήσετε διαδικτυακά την εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί για την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας και ίδρυσης του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Σύρου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Πέμπτη 27 Μαΐου 2021 και ώρα 14:30.