slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ 204 ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΛ.ΤΑ.! ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΤΟ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΣΤΟ ΦΙΛΩΤΙ!

      Νωρίτερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ανοίξει τον δρόμο, αφού ενέταξε τα ΕΛ.ΤΑ. στο Υπερταμείο, ενίσχυσε τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προώθησε την αποδόμηση της καθολικής υπηρεσίας.

     Η Λαϊκή Συσπείρωση Νάξου & Μικρών Κυκλάδων καταγγέλει το αιφνίδιο κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ., μεταξύ των οποίων και εκείνο του Φιλωτίου, στο πλαίσιο του λεγόμενου «μετασχηματισμού» των Ελληνικών Ταχυδρομείων που προωθεί η Κυβέρνηση και η διοίκηση του φορέα. Η απόφαση αυτή αφήνει ολόκληρες περιοχές χωρίς ταχυδρομική και τραπεζική κάλυψη, γεννώντας ταυτόχρονα μεγάλα ερωτήματα και για το μέλλον των εργαζομένων στις εν λόγω υπηρεσίες.

     Το κλείσιμο των υποκαταστημάτων, ειδικά στην επαρχία, θα αυξήσει την εντατικοποίηση της εργασίας των πρώην εργαζομένων σε αυτά και των διανομέων που θα αναγκαστούν να κάνουν πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ θα οδηγήσουν σε υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα εναπομείναντα καταστήματα, τα οποία θα εξυπηρετούν ακόμα περισσότερο κόσμο. Και όλα αυτά τη στιγμή που τα υποκαταστήματα παρέχουν νευραλγικές υπηρεσίες, όπως απόδοση συντάξεων, επιδόματα, τραπεζικές υπηρεσίες, αποπληρωμή λογαριασμών, κ.τ.λ., με τους κατοίκους να αναγκάζονται να μετακινούνται ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα ώστε να κάνουν τις συναλλαγές τους. 

     Σε μια εποχή που οι νησιωτικές κοινωνίες πλήττονται από την ακρίβεια, την έλλειψη υποδομών και υπηρεσιών, έρχεται τώρα και η κατάργηση των τοπικών ταχυδρομείων να προσθέσει νέα εμπόδια και ταλαιπωρία, απομονώνοντας ακόμα περισσότερο τους κατοίκους. Ειδικά για τη Νάξο, το υποκατάστημα των ΕΛ.ΤΑ. στο Φιλώτι είναι νευραλγικής σημασίας, ιδίως αν ληφθεί υπόψιν η μεγάλη έκταση και η ορεινότητα του νησιού. 

     Η απόφαση αυτή δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία», καθώς αποτελεί συνέχεια αντίστοιχων «λουκέτων» του προηγούμενου διαστήματος, στα πλαίσια της λεγόμενης «αναδιοργάνωσης του δικτύου των υποκαταστημάτων», προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίησή τους και η παράδοσή τους σε «στρατηγικό επενδυτή», αλλά και στην επίτευξη του στόχου να γίνουν τα ΕΛ.ΤΑ. «ανταγωνιστικά και κερδοφόρα». Είναι αποτέλεσμα σχεδιασμών που υλοποιούνται βήμα-βήμα εδώ και πάνω από μια δεκαετία, με τη συνέργεια όλων των κυβερνήσεων. Το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε τροπολογία που άνοιξε τον δρόμο στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛ.ΤΑ., διέλυσε τον ενιαίο χαρακτήρα τους, νομιμοποίησε μαζικές απολύσεις, εισήγαγε τις ατομικές συμβάσεις, άνοιξε τον δρόμο για το σπάσιμο του δικτύου των καταστημάτων και την παράδοσή του σε εργολάβους. Νωρίτερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ανοίξει τον δρόμο, αφού ενέταξε τα ΕΛ.ΤΑ. στο Υπερταμείο, ενίσχυσε τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προώθησε την αποδόμηση της καθολικής υπηρεσίας.

     Με βάση τα παραπάνω, το όψιμο ενδιαφέρον των κυβερνητικών βουλευτών Μονογυιού και Καφούρου μετά την ανακοίνωση του κλεισίματος των 204 υποκαταστημάτων προκαλεί μάλλον θυμηδία. Ας σταματήσουν οι βουλευτές της Κυβέρνησης να προσπαθούν να πείσουν τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών ότι «έπεσαν από τα σύννεφα», αφού το ζήτημα δεν είναι καινοφανές για την Κυβέρνηση. Οι σημερινές ερωτήσεις προς τους αρμόδιους Υπουργούς είναι μία προσπάθεια να «ρίξουν στάχτη στα μάτια» του κόσμου.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση, διαχρονικά, αλλά και ειδικά, απαιτούμε:

  • Άμεση ανάκληση της απόφασης για το κλείσιμο του υποκαταστήματος των ΕΛ.ΤΑ. στο Φιλώτι.

  • Να σταματήσει το κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ. και να διασφαλιστεί ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας τους. Τα ΕΛ.ΤΑ. να παραμείνουν δημόσια, κοινωνική υπηρεσία και να μην γίνουν πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας.

  • Να διασφαλιστεί ότι καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς πρόσβαση σε βασικές ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

  • Να εξασφαλιστεί η παραμονή όλων των εργαζομένων στις θέσεις τους, χωρίς απολύσεις ή αναγκαστικές μετακινήσεις σε μεγάλες αποστάσεις.

  • Στήριξη των ΕΛΤΑ με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και βελτίωση των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση όλων των πολιτών, σε κάθε γωνιά της χώρας.

  • Τη διασφάλιση ενός καθολικού, δημόσιου και αξιόπιστου ταχυδρομικού δικτύου, με ευθύνη του κράτους. 

Νάξος 31-10-2025


Δεν υπάρχουν σχόλια: