slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Επίθεση Γιάννη Πολυχρονάκου στην κυβέρνηση

⚠️ Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μπορεί να αποδείχθηκε ανίκανη να εμποδίσει το “πάρτι της λαμογιάς” στον ΟΠΕΚΕΠΕ, έκανε όμως και κάνει ότι μπορεί για να στερήσει από τις επιχειρήσεις των νησιών τα χρήματα που δικαιούνται από το μεταφορικό ισοδύναμο.
Βρισκόμαστε στον Ιούλιο του 2025 και το μόνο που κατάφερε η κυβέρνηση είναι να καταβάλλει ένα μόνο μέρος των οφειλόμενων από το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Δηλαδή υπάρχουν επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμα εξοφληθεί για τα οφειλόμενα του 2022, και δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ για το 2023, το 2024 και το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Δημοσίευση του χρήστη Γιάννης Πολυχρονάκος
Γιάννης Πολυχρονάκος

⚠️ Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μπορεί να αποδείχθηκε ανίκανη να εμποδίσει το “πάρτι της λαμογιάς” στον ΟΠΕΚΕΠΕ, έκανε όμως και κάνει ότι μπορεί για να στερήσει από τις επιχειρήσεις των νησιών τα χρήματα που δικαιούνται από το μεταφορικό ισοδύναμο.
Βρισκόμαστε στον Ιούλιο του 2025 και το μόνο που κατάφερε η κυβέρνηση είναι να καταβάλλει ένα μόνο μέρος των οφειλόμενων από το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Δηλαδή υπάρχουν επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμα εξοφληθεί για τα οφειλόμενα του 2022, και δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ για το 2023, το 2024 και το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Η έλλειψη ενσυναίσθησης της κυβέρνησης αλλά και αντίληψης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι νησιωτικές επιχειρήσεις, είναι εμφανής.
👉 Ο κ. Μητσοτάκης και οι Υπουργοί του δε γνωρίζουν ότι:
- οι νησιωτικές επιχειρήσεις περιμένουν να πάρουν ακόμα ένα μέρος των δαπανών που έκαναν για μεταφορά πρώτων υλών και εμπορευμάτων τρία χρόνια πριν. Στη κυβέρνηση είναι αδιάφορο πως επιβιώνουν αυτές οι επιχειρήσεις.
- οι νησιωτικές επιχειρήσεις εδώ και ένα και πλέον μήνα πληρώνουν ακόμα πιο βαρύ τίμημα αφού αυξήθηκαν τα ναύλα μεταφοράς φορτηγών και εμπορευμάτων κατά 12 έως 15%. Το οξύμωρο είναι ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας θεωρεί “εξαιρετικά μικρό κόστος ανά κιλό μεταφερόμενων εμπορευμάτων”.
Εάν αυτή η κυβέρνηση δεν είναι σε θέση να καταβάλλει ούτε τα ελάχιστα αυτά χρήματα του προϋπολογισμού του μεταφορικού ισοδύναμου, πιστεύει κανείς ότι μπορεί να υιοθετήσει μέτρα όπως:
❓ η καθιέρωση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ για τις νησιωτικές περιοχές;
❓ η αύξηση του προϋπολογισμού του μεταφορικού ισοδύναμου για να στηριχθούν ουσιαστικά πολίτες αλλά και επιχειρήσεις στα νησιά;
❓ η καθιέρωση της έννοιας της διπλής νησιωτικότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου να επιδοτούνται μεταφορές από νησί σε νησί;

Δεν υπάρχουν σχόλια: