slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Χρήστος Σκάρκος, : Το Δημοτικό Σχολείο Τριπόδων Νάξου στο “The Lyceum Project – Children in the Age of AI”.

Στις 20 Ιουνίου 2025, το Δημοτικό Σχολείο Τριπόδων Νάξου είχε την τιμή να εκπροσωπηθεί στο παγκόσμιο συνέδριο “The Lyceum Project – Children in the Age of AI”, που πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Αθηνών, στο ιστορικό περιβάλλον δίπλα από το Λύκειο του Αριστοτέλη.

Ο Διευθυντής του σχολείου, κος Χρήστος Σκάρκος, συμμετείχε ως εισηγητής στη θεματική συνεδρία με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση», συνεισφέροντας με παιδαγωγικό και ουσιαστικό λόγο στη διεθνή αυτή πρωτοβουλία, που διοργανώθηκε από το World Human Forum και το ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”.
Η συνεδρία συντονίστηκε από την Καθηγήτρια Δέσποινα Καρακατσάνη (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) και συμμετείχαν διακεκριμένοι επιστήμονες:
Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Επικ. Καθηγητής κος Σπυρίδων Δουκάκης
Η Καθηγήτρια Γλωσσολογίας κα Ζωή Γαβριηλίδου (ΔΠΘ)
Ο Δρ Γιώργος Κωστελέτος, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο ΕΚΠΑ
Στο επίκεντρο της παρουσίας του κου Σκάρκου βρέθηκε η ανάγκη για:
Ένα νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο που να ενσωματώνει την Τεχνητή Νοημοσύνη με κριτική σκέψη, δημοκρατικές αξίες και παιδαγωγική καινοτομία
Η ενίσχυση του ρόλου των σχολικών ηγετών ώστε να εμπνεύσουν και να καθοδηγήσουν τις σχολικές κοινότητες στη σωστή αξιοποίηση της AI
Η σημασία της συμμετοχής των γονέων και η ενδυνάμωσή τους σε θέματα ψηφιακής ετοιμότητας, ώστε να στηρίζουν τα παιδιά τους στη νέα αυτή πραγματικότητα

Ο ίδιος, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, μίλησε για «μια δυνατή συζήτηση» και μετέφερε το κλίμα του συνεδρίου, τονίζοντας τη σημασία των λόγων του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος αναφέρθηκε στη «σιωπηλή κρίση» που βιώνουν τα παιδιά στην ψηφιακή εποχή και κάλεσε σε συλλογική ευθύνη για τη διασφάλιση της ψυχικής τους υγείας.

Ο κος Σκάρκος τόνισε την ανάγκη για «λιγότερη τεχνολατρεία και περισσότερη παιδαγωγική φαντασία», επισημαίνοντας πως: «Το σχολείο δεν είναι μόνο χώρος μετάδοσης γνώσης, αλλά κυρίως πεδίο όπου το παιδί μαθαίνει να σκέφτεται, να στέκεται και να δημιουργεί μέσα στον κόσμο.»
 Με πληροφορίες και  απο το naxopress.gr 

Στη σχετική ανάρτηση στα social media μέσω της σχολικής μονάδας διαβάζουμε ότι “Ως Δημοτικό Σχολείο Τριπόδων, νιώθουμε περηφάνια που συμμετείχαμε σε μια τέτοια συνάντηση διεθνούς εμβέλειας, που επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα:
Πώς διατηρούμε την ανθρωπιά μας στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;

Με ευθύνη, σκέψη και παιδαγωγικό ήθος, συνεχίζουμε”.

Ο χρήστης Spyros Doukakis βρίσκεται στην τοποθεσία Ωδείον Αθηνών - Athens Conservatoire.

1 ημ. Αθήνα 
Την Παρασκευή 20/06/2025 είχα την τιμή και τη χαρά να συμμετέχω στο διεθνές συνέδριο “The Lyceum Project – Children in the Age of AI” 🤖📚, που διοργανώθηκε από το World Human Forum και το NCSR "DEMOKRITOS"​ και πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Αθηνών, δίπλα στο Λύκειο του Αριστοτέλη🏛️.
Η ομιλία του Πρωθυπουργού Kyriakos Mitsotakis ήταν καθοριστική, καθώς τόνισε την «σιωπηλή κρίση» που βιώνουν τα παιδιά στην ψηφιακή εποχή 📱⚠️ και κάλεσε σε συλλογική ευθύνη για την προστασία της ψυχικής τους υγείας ❤️🧠.
Σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Sofia Zacharaki, στόχος μας είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη να γίνει εργαλείο που ενώνει και δεν αποκλείει 🤝✨.
Στη συνεδρία AI and Education που συμμετείχα, διεξήχθη μια δυνατή συζήτηση με τους συνομιλητές μου και το κοινό! 🙏 Ευχαριστώ ιδιαίτερα για τις απόψεις και τις σκέψεις που ανταλλάξαμε 💬.
Ως Πρόεδρος του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, είχα την ευκαιρία να παρουσιάσω τον παιδαγωγικό προσανατολισμό του Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του ΙΕΠ για μια εκπαίδευση που διατηρεί το δικαίωμα των παιδιών στο απρόβλεπτο 🌟, που επιτρέπει την περιέργεια 🔍, που φροντίζει ώστε η Τεχνητή Νοημοσύνη να είναι εργαλείο ελευθερίας και όχι προσαρμογής 🕊️ στοιχεία που προκύπτουν και από το ερευνητικό μας έργο στο Bioinformatics and Human Electrophysiology Lab Ionian University - BiHeLab στο Τμήμα Πληροφορικής - Ιόνιο Πανεπιστήμιο, αναφέροντας:
«Γιατί για όλους μας, φαντάζομαι, το σχολείο δεν είναι ένας χώρος όπου το παιδί μαθαίνει απλώς τι υπάρχει στον κόσμο, αλλά μαθαίνει -ή θέλουμε να μαθαίνει- πώς να στέκεται μέσα σε αυτόν τον κόσμο και να θέτει ερωτήματα, να σκέφτεται κριτικά και να λειτουργεί δημιουργικά» 💡🧩.
Μέσα από τα νέα προγράμματα σπουδών, τις επιμορφώσεις και τα συνοδευτικά εκπαιδευτικά υλικά, εργαζόμαστε ακριβώς γι’ αυτό: για μια παιδαγωγικά τεκμηριωμένη ένταξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, με σεβασμό στην ανθρωποκεντρική εκπαίδευση 🙌 και με λιγότερη τεχνολατρεία, περισσότερη παιδαγωγική φαντασία, ώστε να ενισχύσουμε τα παιδιά μας να διαχειριστούν το μέλλον με θάρρος και υπευθυνότητα 🚀.
Ευχαριστώ θερμά τα στελέχη του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την παρουσία τους και τις φωτογραφίες!
Όλες οι αντιδράσεις:
Nektaria Glinou, Christos Skarkos και 56 ακόμη
1 σχόλιο
3 κοινοποιήσεις
Μου αρέσει!
Σχόλιο
Κοινοποίηση
Peter Angelopoulos
Θερμά συγχαρητήρια!
  • Μου αρέσει!
  • Απάντηση

Δεν υπάρχουν σχόλια: