ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Αναφέρεται στην ικανότητα μιας μηχανής να αναπαράγει τις γνωστικές λειτουργίες ενός ανθρώπου, όπως είναι η μάθηση, ο σχεδιασμός και η δημιουργικότητα.
Η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά τις μηχανές ικανές να 'κατανοούν' το περιβάλλον τους, να επιλύουν προβλήματα και να δρουν προς την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου. Ο υπολογιστής λαμβάνει δεδομένα (ήδη έτοιμα ή συλλεγμένα μέσω αισθητήρων, π.χ. κάμερας), τα επεξεργάζεται και ανταποκρίνεται βάσει αυτών.
Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης είναι ικανά να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους, σε ένα ορισμένα βαθμό, αναλύοντας τις συνέπειες προηγούμενων δράσεων και επιλύοντας προβλήματα με αυτονομία.
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI advance intelligence ) είναι μια έννοια αρκετά γνώριμη στο σύγχρονο χώρο των επιχειρήσεων.
Οι γρήγοροι ρυθμοί της σημερινής εποχής που έχει επιφέρει η ανάπτυξη της τεχνολογίας, έχουν δημιουργήσει νέες ανάγκες στις οποίες οι επιχειρήσεις καλούνται να ανταποκριθούν.
Μερικές από τις ανάγκες αυτές είναι η μείωση των λαθών, η ενίσχυση της παραγωγικότητας και η μεθοδική λήψη ορθά μελετώμενων πρωτοβουλιών.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προσφέρει πολλαπλά οφέλη και να εφαρμοστεί σε μια ευρεία γκάμα τομέων από την εξυπηρέτηση πελατών μέχρι το cybersecurity, με πολύ καλά αποτελέσματα.
Πόσο θα επηρεάσει τις Τουριστικές Επιχειρήσεις , ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ & ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ.
Η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τουρισμό– καταλύματα
Η Τεχνητή Νοημοσύνη έρχεται να μεταμορφώσει συνολικά τον τρόπο που τα ξενοδοχεία και οι τουριστικές επιχειρήσεις λειτουργούν έως και σήμερα – σε τομείς ζωτικής σημασίας όπως η ασφάλεια και η εξυπηρέτηση, αλλά και σε σημεία που βρίσκονται στη βάση του προϊόντος.
Ενδεικτικά:
- Σε μία εποχή όπου οι ταξιδιώτες αναζητούν ανυπόμονα απαντήσεις στα ερωτήματά τους και η δυνατότητα των επιχειρήσεων να παρέχουν εξυπηρέτηση 24 ώρες/7ημέρες και σε πολλές και διαφορετικές γλώσσες είναι πολύ περιορισμένη, Intelligent Chatbots όπως για παράδειγμα το AskSuite ή το HiJiffy είναι εκεί για να δώσουν την αίσθηση ενός personalised service και να κατευθύνουν τους δυνητικούς πελάτες μιας τουριστικής επιχείρησης στην κατάλληλη γι' αυτούς λύση, σύμφωνα πάντα με τα ερωτήματα τους – και σε πολλά και διαφορετικά σημεία online από το official website, μέχρι το Instagram ή το Viber.
- Με την AI τεχνολογία για να βοηθήσουν στην κερδοφορία των ξενοδοχείων εν προκειμένω, διασφαλίζοντας ότι προσφέρουν τα δωμάτιά τους στις κατάλληλες τιμές και παίρνοντας το maximum από το κάθε διαθέσιμο δωμάτιο που ένας ξενοδόχος μπορεί να διαθέσει.
- Έχει τη δυνατότητα να μας δώσουν προβλέψεις για τη ζήτηση, τη συμπεριφορά των επισκεπτών μας, αλλά και τις τάσεις που διαμορφώνονται στις κρατήσεις. Στοιχεία, τα οποία μπορούν να τροφοδοτήσουν με πολύτιμη γνώση τις ενέργειες σε επίπεδο marketing, πωλήσεων και διαχείρισης πελατών.
- Ένα αρκετά συχνό φαινόμενο με το οποίο έρχονται αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις του τουρισμού τα τελευταία χρόνια, είναι αυτό της απάτης σε επίπεδο συναλλαγών και fake κρατήσεων. Με την τεχνολογία AI, μέσω των οποίων εντοπίζουν συγκεκριμένα patterns και συμπεριφορές σε συναλλαγές, έτσι ώστε να αναγνωρίσουν εγκαίρως μία ενδεχόμενη απειλή και να τροφοδοτήσουν με την κατάλληλη πληροφορία την επιχείρηση.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι πλέον γεγονός. Από τη μία πλευρά διαμορφώνει λύσεις τις οποίες καλωσορίζουμε. Από την άλλη πλευρά όμως, δημιουργεί και προβληματισμούς πάνω στους οποίους θα χρειαστεί να δουλέψουμε σκληρά για να δώσουμε ώριμες και κρίσιμες απαντήσεις. Ο κόσμος της εργασίας είναι βέβαιο ότι θα επηρεαστεί – με τη μείωση των προσφερόμενων θέσεων σε κάποιους εξειδικευμένους ρόλους να θεωρείται ήδη δεδομένη. Τα δικαιώματα των visual υλικών (photo & videos) βρίσκονται στον "αέρα" σε ό,τι αφορά την επεξεργασία που μπορούν να υποστούν μέσα από σχετικά AI Tools. Η δημιουργικότητα, η αυθεντικότητα του περιεχομένου και η εγκυρότητα στην πληροφορία, αποκτούν ξαφνικά δίπλα τους ένα μεγάλο ερωτηματικό. Η δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορεί πραγματικά να γίνει ανεξέλεγκτη, γι' αυτό και η ανάγκη διαμόρφωσης ενός πλαισίου με νομική υπόσταση, είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία.
Τεχνητή Νοημοσύνη και ΕΣΤΙΑΣΗ.
Ήδη, πολλά εστιατόρια έχουν ζητήσει από τους πελάτες τους να παρακολουθούν τις παραγγελίες τους μέσω εφαρμογών ή tablet, μειώνοντας τον χρόνο επεξεργασίας και τα ανθρώπινα λάθη. Οι καταναλωτές αισθάνονται επίσης πιο «κοντά» στο εστιατόριο, όταν αλληλεπιδρούν μέσω των συγκεκριμένων εφαρμογών. Επιπροσθέτως, τα εστιατόρια μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να αναλύσουν τις κριτικές των καταναλωτών για τομείς προς βελτίωση και τα συναισθήματα των καταναλωτών.
Η AI μπορεί να βοηθήσει τόσο με την πρόβλεψη, όσο και με τον προγραμματισμό των εργασιών ενός εστιατορίου. Οι διευθυντές για παράδειγμα, έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν άριστα χρονοδιαγράμματα και ώρες εργασίας, με βάση την αναμενόμενη ζήτηση, ενώ οι εργαζόμενοι διευκολύνονται με τη διαχείριση της ποιότητας των τροφίμων και των υπηρεσιών, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ενεργοποιεί υπενθυμίσεις για πιθανά προβλήματα, όπως είναι η θερμοκρασία του φαγητού ή ο χρόνος αναμονής.
Επιπροσθέτως, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην πρόβλεψη των αναγκών ενός εστιατορίου, με βάση ιστορικά δεδομένα όπως καιρικές συνθήκες, αργίες, τοπικά γεγονότα και άλλους παράγοντες. Επίσης, μπορεί να παρακολουθεί το απόθεμα σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες εστιατορίων να το διαχειριστούν, μειώνοντας έτσι τη σπατάλη τροφίμων.
Σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά, η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι απλώς ένα τεχνολογικό εργαλείο, αλλά ο παράγοντας που αλλάζει το παιχνίδι και μπορεί να συντελέσει στην επιχειρηματική επιτυχία και στην αριστεία ενός γαστρονομικού brand.
Πάντως σε κάθε πρέπει να θυμόμαστε την ρήση του Λαοκόοντα:"Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας".
ΠΕΤΡΟΣ ΚΩΤΣΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΗΝΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου