slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Δήμαρχος Πάρου Μάρκος Κωβαίος : Νέο νοσοκομείο στη θέση του παλιού αεροδρομίου

 
Γιάννης Απέργης
Όταν το 2015, αφού ολοκληρώθηκε ο αεροδιάδρομος, ο Δήμος Πάρου διαπίστωσε ότι η κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων καθυστερούσε λόγω της έλλειψης μελετών, προχώρησε στη σύσταση Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας για την κατασκευή προσωρινών εγκαταστάσεων, με τη συμμετοχή του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, της Δημοτικής Επιχείρησης Υδρευσης Αποχέτευσης Πάρου, της αεροπορικής εταιρίας Olympic Air, που ήταν μέγας χορηγός και υπεύθυνος κατασκευής, και πλήθους επαγγελματιών του νησιού.

Το αποτέλεσμα άκρως εντυπωσιακό: Σε 102 ημέρες οι προσωρινές κτιριακές εγκαταστάσεις είχαν ολοκληρωθεί, με κόστος 2,1 εκατ. ευρώ (έναντι αρχικού προϋπολογισμού περίπου 8 εκατ. ευρώ) και το αεροδρόμιο ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 25 Ιουλίου του 2016. Ετσι, από τις 27.218 αφίξεις το 2015, το αεροδρόμιο της Πάρου εξυπηρέτησε 293.484 επιβάτες το 2022. Αξίζει να τονιστεί ότι οι εργασίες κατασκευής των μόνιμων εγκαταστάσεων εκκινούν μόλις τώρα.

«Πρόκειται για μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα παράδειγμα», δηλώνει ο δήμαρχος Πάρου Μάρκος Κωβαίος, «πολύ περισσότερο αν συνυπολογίσουμε το μέγεθος, την πολυπλοκότητα του έργου και το περιορισμένο του χρόνου. Αποτελεί παγκόσμια πρωτιά η κατασκευή ενός κρατικού αεροδρομίου με αυτού του είδους το σχήμα (ΑΜΚΕ, δήμος, κράτος, ιδιωτική εταιρία, φορείς και ιδιώτες). Το νησί μας κέρδισε χρόνια, συνδέθηκε με μεγάλο αριθμό πόλεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, πολλαπλασίασε τη δυναμική του. Αποδείξαμε ότι όταν η Αυτοδιοίκηση θέλει και σχεδιάζει σωστά, μπορεί να πετύχει ακόμα και στόχους που φαίνονται ακατόρθωτοι. Είμαι ευγνώμων σε όλους όσοι συμμετείχαν στην προσπάθεια και θέλω ιδιαιτέρως να αναφερθώ στην τεράστια συνεισφορά των κατοίκων της Πάρου. Οι συνδημότες μας αγνόησαν κάποιους που προσπάθησαν να τους πείσουν ότι το έργο ήταν ενάντια στο συμφέρον της Πάρου και μέσω της ΑΜΚΕ συνέβαλαν με όποια οικονομική δυνατότητα και με όσα μέσα είχαν για να καλύψουν δαπάνες του έργου».

Η Πάρος, σύμφωνα με τον κ. Κωβαίο, πρέπει να αντισταθεί στην παγίδα του υπερ-τουρισμού, που θυσιάζει τα πάντα στο βωμό του χρήματος. «Ως Δημοτική Αρχή», μας λέει, «έχουμε αποδείξει ότι θέλουμε και μπορούμε να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα και να δημιουργήσουμε ευκαιρίες, όπως αυτή του νέου αεροδρομίου. Σχεδιάζουμε και δημιουργούμε το αύριο της Πάρου, με τρόπο που να διασφαλίζει την πρόοδο του νησιού μας, με μέτρο και σεβασμό στον άνθρωπο. Στόχος μας να συνεχίσει η Πάρος να πηγαίνει μπροστά, με ποιότητα και σιγουριά».

«Σύγχρονο νοσοκομείο στο παλαιό αεροδρόμιο»

Ο δήμαρχος Πάρου σημειώνει ακόμα ένα ευεργετικό αποτέλεσμα από τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου. Πρόκειται για την αξιοποίηση της πολύ μεγάλης έκτασης του παλαιού, η οποία θα περάσει σύντομα στην ιδιοκτησία του δήμου.

«Πρόθεσή μας», δηλώνει ο κ. Κωβαίος, «είναι να αξιοποιήσουμε την έκταση αυτή, με τρόπο που δίνει λύση σε δύο μεγάλα προβλήματα που απασχολούν το νησί μας. Πρώτον, για τη δημιουργία, για πρώτη φορά, ενός σύγχρονου και πλήρως εξοπλισμένου νοσοκομείου, ώστε να δοθεί ένα τέλος στις συνεχείς μετακινήσεις των κατοίκων του νησιού σε Αθήνα, Σύρο και Νάξο και να έχουν όλοι πρόσβαση σε αναβαθμισμένες υπηρεσίες υγείας. Η δημόσια υγεία είναι αναφαίρετο και αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα/αγαθό για όλους μας.

Δεύτερον, για την κατασκευή κατοικιών για τη στέγαση προσωπικού δημοσίων υπηρεσιών (εκπαιδευτικοί, αστυνομικοί, πυροσβέστες, ιατροί, νοσηλευτικό προσωπικό), προκειμένου να δημιουργήσουμε κίνητρο για την κάλυψη των θέσεων στο νησί μας. Είναι γνωστό ότι η εύρεση κατοικίας στην Πάρο είναι για τους ανθρώπους αυτούς σχεδόν άπιαστο όνειρο, είτε λόγω μη διαθεσιμότητας κατοικιών προς μίσθωση είτε λόγω των απαγορευτικών υψηλών ενοικίων. Η δυσκολία εύρεσης κατοικίας οδηγεί στη διαιώνιση της υποστελέχωσης κρίσιμων υπηρεσιών, με αρνητικές συνέπειες στη καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Πάρου. Ο σχεδιασμός μας για την ανάπτυξη συγκροτήματος κατοικιών δίνει οριστική λύση στο πρόβλημα της υποστελέχωσης, αποτελώντας ισχυρό κίνητρο για την κάλυψη των θέσεων σε κρίσιμες και σημαντικές δημόσιες υπηρεσίες».

 



Δεν υπάρχουν σχόλια: