slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Τα Tιπ πολιτικής επικοινωνίας του Επικοινωνιολόγου Θανάση Παπαμιχαήλ


Κυριακή κοντή γιορτή, για να μετρήσουμε τα πραγματικά εκλογικά ποσοστά των κομμάτων αλλά και του μεγάλου άγνωστου, την αποχή από τις κάλπες, του εκλογικού σώματος.                   Σε λιγότερο από πέντε ημέρες θα διαπιστώσουμε το ποσοστό όσων δεν θα ψηφίσουν είτε                 από πολιτική αδιαφορία είτε από αποστροφή και απαξία των πολιτικών κομμάτων είτε γιατί προτίμησαν να πάνε για καφέ ή για μπάνιο και όχι να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα.                Η συμμετοχή των πολιτών στην εκλογική διαδικασία είναι υποχρεωτική εκ του νόμου και όχι δικαίωμα, να το εξασκούν κατά το δοκούν, όπως λέει και το πρώτο σημερινό μας tip!                           Για να δικαιολογηθεί το μεγάλο ποσοστό της αποχής, όταν στις τελευταίες εθνικές εκλογές ξεπέρασε 40% του συνόλου των ψηφοφόρων, θα δοθούν πολλές εξηγήσεις για να αιτιολογήσουν τις συμπεριφορές, δηλαδή τα αδικαιολόγητα. Από εξωγενείς παράγοντες όπως καλοκαιρία, κόστος μετακίνησης αλλά και λιγότερο από τη συμπεριφορά των κομμάτων κατά την προεκλογική περίοδο και όχι μόνο. Οι πολίτες απέχουν από την εκλογική διαδικασία λόγω αναξιοπιστίας μεγάλου μέρους του πολιτικού συστήματος. Θεωρούν την ψήφο τους περιττή και αναληθή τα λόγια και τις υποσχέσεις των πολιτικών. Η μεγάλη δύναμη της αποχής δημιουργεί ανασφάλεια, απογοήτευση και εκνευρισμό και στους πολίτες και στους πολιτικούς, ενόψει και του δεύτερου γύρου των εθνικών εκλογών. Απαραίτητος σύμμαχος των πολιτικών, ο Οδηγός Πολιτικής Επικοινωνίας, «Ευ Πολιτεύεσθαι» 333+1 tips. Καλή επιτυχία σε όλες και όλους στις εκλογές της Κυριακής.

1. Η συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία είναι υποχρέωση και όχι δικαίωμα όπως πιστεύουν αρκετοί πολίτες.

2. Μεγαλύτερη σημασία για τον αποδέκτη ενός προεκλογικού μηνύματος έχει η αξιοπιστία του πομπού. Σημασία δεν έχει μόνο το μήνυμα αλλά ποιος το λέει.

3. Τα σχόλια στα social media είναι σχόλια από απόσταση ασφαλείας. Τα σχόλια «εκ του σύνεγγυς» έχουν και κίνδυνο ορισμένες φορές.

4. Στις εκλογές άλλοτε ψηφίζουμε με τη φωνή της λογικής και άλλοτε με τη φωνή της καρδιάς. 5. Τα ΜΜΕ ενισχύουν τις τάσεις, δεν τις επιβάλλουν σε μια προεκλογική περίοδο. Σε αντίθετη περίπτωση, το ορμέμφυτο των πολιτών τις ακυρώνει.

6.Τα γεγονότα είναι μία ασύμμετρη απειλή της πραγματικότητας στα πολιτικά σχέδια, τις προβλέψεις και άλλα μεγαλεπήβολα πλάνα.

7. Ο πολιτικός κερδίζει σε αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη των πολιτών όταν αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα.

8. Ένα σημαντικό μέρος των πολιτικών είναι τόσο αγνώμονες όσο τα περιστέρια που, ενώ τα ταΐζεις, σε κουτσουλάνε.

 9.Μετά τις εκλογές, πολλά πρόσωπα που συμπεριελήφθησαν στα ψηφοδέλτια θα αποδειχθούν ακατάλληλα. Όπως λέμε στις κατασκευές, «αστοχία υλικού»!

 10. Στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, υποψήφιοι δήμαρχοι θα υπάρξουν πολλοί, αλλά υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι με το κιάλι!

11.Και στην πολιτική επικοινωνία υπάρχουν λέξεις που κυοφορούν εικόνες. Προτιμήστε τέτοιες λέξεις, σε μια έντονα ανταγωνιστική προεκλογική περίοδο. Περισσότερα tips θα βρείτε στον Οδηγό Πολιτικής Επικοινωνίας «Ευ Πολιτεύεσθαι 333+1 tips». Για παραγγελίες και περισσότερες διευκρινίσεις επικοινωνήστε στο email: grammateia@nkmediagroup.gr ή στα τηλέφωνα 2109568066, 6932266217

Δεν υπάρχουν σχόλια: