Ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος συνυπέγραψε ερώτηση αναφορικά με τις καταγγελίες από δικαιούχους υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, όχι μόνον από εκείνους που έχουν υποβάλει αίτηση για σύνταξη γήρατος, αλλά και από ιδιαίτερα ευάλωτες κατηγορίες, όπως οι εργαζόμενοι με επίκτητη αναπηρία, ότι καμία εξυπηρέτηση δεν απολαμβάνουν από τον ενιαίο ασφαλιστικό φορέα και ότι οι υποθέσεις τους χρονίζουν.
Ειδικά οι ασφαλισμένοι που έχουν υποβάλει αίτηση για σύνταξη λόγω αναπηρίας αφού έχουν προηγουμένως λάβει εγκριτικές αποφάσεις των ΚΕΠΑ που τους αποδίδουν υψηλά ποσοστά αναπηρίας, βρίσκονται σε αναμονή επί σειρά μηνών, έως και πάνω από χρόνο. Παραμένουν χωρίς κανένα εισόδημα, τη στιγμή που η πάθηση ή η βλάβη τους αυξάνει κατακόρυφα τις δαπάνες διαβίωσής τους σε σχέση με τις ήδη δυσθεώρητες δαπάνες του μη ανάπηρου πληθυσμού.
Εκτός αυτού, το πολυδιαφημισμένο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555 των υπηρεσιών του Υπουργείου, του ΕΦΚΑ και άλλων εποπτευομένων φορέων, για το οποίο δαπανώνται 12,1 εκ. για ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία με υπαλλήλους εκτός του Υπουργείου και των φορέων, δεν παρέχει καμία ουσιαστική ενημέρωση στους καλούντες για κανένα θέμα (συντάξεις γήρατος και αναπηρίας, βεβαιώσεις έναρξης ασφαλιστικού βίου ελεύθερων επαγγελματιών, επικαιροποιημένος αριθμός ενσήμων κ.λπ). Και δεν είναι μόνον ότι εκείνοι που απαντούν στο κέντρο δεν απαντούν στα ερωτήματα, αλλά ότι, όπως είχαμε επισημάνει και όταν ανατέθηκε το έργο, καμία προετοιμασία δεν έχει γίνει για σύνδεση των τηλεφωνητών με ομάδα έμπειρων υπαλλήλων που θα λειτουργεί ως "back office" διαχείρισης των ερωτημάτων και απάντησης σε δεύτερο χρόνο.
Αποτέλεσμα είναι οι ερωτώντες ανάπηροι να μη λαμβάνουν ποτέ απάντηση για τη φάση στην οποία βρίσκεται το αίτημά τους για χορήγηση σύνταξης αναπηρίας και να μην έχουν καν χρονικό ορίζοντα για το πότε προβλέπεται να πληρωθούν.
Οι κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως η απαγόρευση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων να χορηγηθούν οι άδειες της περιόδου των εορτών στους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ προκειμένου να «βγάλουν συντάξεις», απαγόρευση που παραβίαζε τα πάγια δικαιώματα των υπαλλήλων, έχουν αποτελέσματα αντίθετα από τα επιθυμητά, γιατί δημιουργούν κλίμα δυσαρέσκειας και αίσθημα απαξίωσης στο προσωπικό.
Η πρόσφατη ανάρτηση σε διαβούλευση Σχεδίου Νόμου για την αναμόρφωση του e-ΕΦΚΑ, που θέτει το προσωπικό του ΕΦΚΑ υπό «επιτροπεία» ιδιωτών που καταλαμβάνουν τις διευθυντικές θέσεις, έχει δημιουργήσει ένα κύμα μετακίνησης προσωπικού από τον φορέα προς άλλους φορείς του δημοσίου, αποψιλώνοντάς τον περαιτέρω.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Τι σκοπεύει να πράξει για την άμεση απόδοση των συντάξεων αναπηρίας σε όσους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ έχουν πάρει θετική γνωμάτευση από τα ΚΕΠΑ για το ποσοστό αναπηρίας τους και πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας;
- Πώς θα διασφαλίσει τη σωστή και άμεση ενημέρωση των δικαιούχων συντάξεων αναπηρίας για την πορεία του αιτήματός τους από το τηλ. Κέντρο 1555, ώστε να λαμβάνουν τεκμηριωμένη ενημέρωση και να έχουν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα έναρξης καταβολής της σύνταξής τους;
Δείτε εδώ την ερώτηση:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου