Ομιλία του βουλευτή στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής με θέμα την αξιολόγηση της φορολογικής διοίκησης στα νησιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές
Ο ηλεκτρονικός μετασχηματισμός της φορολογικής διοίκησης που ξεκίνησε το 2012 με το βίαιο κλείσιμο πολλών νησιωτικών ΔΟΥ, προχώρησε βάζοντας το κάρο μπροστά από το άλογο, διότι έγινε πριν ξεκινήσει ουσιαστικά το ηλεκτρονικό ψηφιακό σύστημα. Έτσι το κλείσιμο πάρα πολλών ΔΟΥ στα νησιά το 2012 και 2013 είχε ως συνέπεια μεγάλη ταλαιπωρία και έξοδα των κατοίκων με
υποχρεωτικές μετακινήσεις στον Πειραιά και στην Αθήνα, μετακινήσεις υποχρεωτικές υπαλλήλων, μείωση των φορολογικών ελέγχων και μείωση εσόδων στους ΟΤΑ από τις συναλλαγές οι οποίες πλέον δεν γινόντουσαν επιτόπου. Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, από το βήμα του προεδρεύοντος στη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής, κατά τη συζήτηση με θέμα τη φορολογική διοίκηση στις νησιωτικές και ορεινές περιοχές. Μεγάλος όγκος δουλειάς, μετά από αυτή τη βίαιη κατάληξη, μεταφέρθηκε στους φοροτεχνικούς και στους λογιστές και αυτό υπάρχει μέχρι σήμερα.Ο Νίκος Συρμαλένιος επίσης ανέφερε ότι η πλατφόρμα MY DATA έχει πολλά προβλήματα. Έχουν τεθεί πρόστιμα και κυρώσεις που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από αρχές του 2022, τα οποία δεν είναι εύκολο τόσο γρήγορα να μπορέσουν να επιβληθούν, γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί η πραγματική λειτουργία της πλατφόρμας. Το ίδιο γίνεται και με πολλές πλατφόρμες που υπάρχουν ασφυκτικές προθεσμίες για τη λειτουργία τους.
Επίσης, κάποιες ΔΟΥ δέχονται εmail πολιτών και κάποιες άλλες όχι. Δηλαδή, υπάρχουν δύο ταχύτητες εξυπηρέτησης των πολιτών. Τέλος, ένα άλλο ζήτημα, που δεν ακούστηκε, είναι για τους κατοίκους του εξωτερικού που είναι υποχρεωμένοι να πάνε στη μοναδική ΔΟΥ κατοίκων εξωτερικού που είναι στην Αθήνα, καθώς δεν μπορούν να πάρουν ΑΦΜ και άλλα απαραίτητα εργαλεία στους τόπους στους οποίους γίνεται η συναλλαγή.
Ακολουθεί η πλήρης ομιλία του Νίκου Συρμαλένιου:
«Τώρα θα πάρω κι εγώ το λόγο ως Προεδρεύων της Επιτροπής για να πω την άποψή μου. Αυτό το οποίο έγινε όλα αυτά τα τελευταία χρόνια, ξεκινώντας από το 2012 μέχρι σήμερα, βεβαίως είναι μια μεγάλη κατάκτηση ότι προχωράει ο ηλεκτρονικός μετασχηματισμός των υπηρεσιών και στο θέμα της φορολογικής διοίκησης, όμως τότε το τέλος του 2012 και όλο το 2013 έγινε μια πραγματικά βίαιη κατάργηση των ΔΟΥ σε πάρα πολλά νησιά, και στις Κυκλάδες στην περιοχή μου, θέτοντας ουσιαστικά και κυριολεκτικά «το κάρο μπροστά από το άλογο». Δηλαδή, και οι δανειστές, που πιέζανε τότε σ' αυτή την κατεύθυνση για εξοικονόμηση πόρων και αν θέλετε και για απολύσεις προσωπικού, όπου και έγινε σε αυτές περιπτώσεις που έκλεισαν πολλές ΔΟΥ, αναγκαστικές δηλαδή απολύσεις πριν προλάβει να αρχίσει να εφαρμόζεται η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών. Αυτό είναι κάτι το οποίο επιβλήθηκε. Βεβαίως, το δέχθηκε η τότε κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου το 2012.
Το 2013 είχαμε καταθέσει πολλοί νησιώτες βουλευτές μία τροπολογία για παράταση ενός έτους για το κλείσιμο πολλών ΔΟΥ, δυστυχώς δεν έγινε αποδεκτή αυτή η παράταση και έτσι φτάσαμε στο κλείσιμο πάρα πολλών ΔΟΥ στα νησιά με ότι αυτό συνεπάγεται. Αυτό συνεπαγόταν μεγάλη ταλαιπωρία των κατοίκων με υποχρεωτικές μετακινήσεις για να πάνε στη ΔΟΥ που ανήκαν. Εγώ θα σας πω συγκεκριμένα από τη Μήλο, από την οποία προέρχομαι, στην οποία ανήκαν τέσσερα νησιά, έπρεπε να πάμε όλοι στον Πειραιά, στην α' Πειραιά, για να μπορούμε να εξυπηρετηθούμε. Το ίδιο με την Άνδρο που ήρθε στην Παλλήνη, κλ.π..
Μεγάλα έξοδα και ταλαιπωρία για τους κατοίκους, μετακινήσεις υποχρεωτικές υπαλλήλων και σας είπα πολλοί δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν να είναι υπάλληλοι, διότι δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν αυτές τις απότομες και βίαιες μετακινήσεις. Μείωση των φορολογικών ελέγχων και μείωση εσόδων στους ΟΤΑ από τις συναλλαγές οι οποίες πλέον δεν γινόντουσαν επιτόπου.
Μεγάλος όγκος δουλειάς, μετά από αυτή τη βίαιη κατάληξη, μεταφέρθηκε στους φοροτεχνικούς και στους λογιστές και αυτό υπάρχει μέχρι σήμερα. Δεν έχουν πάρει μόνο, τα γραφεία των λογιστών ή των φοροτεχνικών, τις φορολογικές υποθέσεις, αλλά έχουν πάρει και πάλι πάρα πολλές υποθέσεις του Υπουργείου Εργασίας και αυτό καθιστά το φόρτο αυτό πολύ μεγαλύτερο απ' ότι υπήρχε.
Τελικά ποιο είναι το αποτέλεσμα; Πρώτον, ένας τεράστιος φόρτος δουλειάς στα φοροτεχνικά γραφεία και στους ελεύθερους επαγγελματίες λογιστές. Και δεύτερον, μεγαλύτερα έξοδα στους πολίτες, οι οποίοι επωμίζονται δαπάνες για πληρωμή υπηρεσιών που μέχρι τότε παρείχε το δημόσιο και αυτή φυσικά είναι μια λογική ιδεοληψίας, κατά την άποψη μας ,της σημερινής κυβέρνησης, να μεταφέρει αρμοδιότητες του δημοσίου στους ιδιώτες.
Τώρα, από τα προβλήματα που ακούστηκαν, εγώ, θα ήθελα να θέσω μερικά και προς τον κ. Πιτσιλή. Αυτή η πλατφόρμα MY DATA, το είπε και κάποιος συνάδελφος, έχει πολλά προβλήματα και επίσης, έχουν τεθεί πρόστιμα και κυρώσεις που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από αρχές του 2022, ενώ μέχρι σήμερα λειτούργησε κάπως πιλοτικά, τα πρόστιμα αυτά και οι κυρώσεις δεν είναι εύκολο τόσο γρήγορα να μπορέσουν να επιβληθούν, γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί η πραγματική λειτουργία της πλατφόρμας. Το ίδιο γίνεται και με πολλές πλατφόρμες που υπάρχουν ασφυκτικές προθεσμίες για τη λειτουργία τους.
Επίσης, υπάρχουν κάποια άλλα ζητήματα, όπως κάποιες ΔΟΥ δέχονται εmail πολιτών και κάποιες άλλες δεν δέχονται. Δηλαδή, υπάρχουν δύο ταχύτητες εξυπηρέτησης των πολιτών, εφόσον κάποιες ΔΟΥ δεν δέχονται email και ταυτόχρονα, δεν σηκώνουν και τα τηλέφωνα. Είναι και αυτό ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, το οποίο πρέπει να ληφθεί υπόψη.
Ένα άλλο ζήτημα, που δεν ακούστηκε, είναι για τους κατοίκους του εξωτερικού. Οι κάτοικοι του εξωτερικού, είναι υποχρεωμένοι όλοι και μιλάω κυρίως για αλλοδαπούς οι οποίοι θέλουν να κάνουν κάποιες συναλλαγές, είτε αγοραπωλησίες σε νησιά και σε διάφορες τέτοιες περιοχές, πρέπει να πάνε στη μοναδική ΔΟΥ κατοίκων εξωτερικού που είναι στην Αθήνα, δεν μπορούν να πάρουν ΑΦΜ και άλλα απαραίτητα εργαλεία στους τόπους στους οποίους γίνεται η συναλλαγή.
Κλείνοντας, πραγματικά, τα αιτήματα που μπήκανε για την Κάλυμνο, για το γεγονός ότι πολλές αρμοδιότητες των Γ.Ε.Φ. δεν ασκούνται και τα θέματα της υποστελέχωσης που εξακολουθούν και υπάρχουν, επικροτώ αυτά τα ζητήματα και νομίζω, ότι πραγματικά, θα πρέπει, αν θέλουμε η ελληνική κοινωνία να εξυπηρετείται στη μεγάλη τους πλειοψηφία και στους ηλικιωμένους ανθρώπους, που ακόμα δεν μπορούν να παρακολουθήσουν, να προχωράμε με βήματα τέτοια που να ανταποκρίνονται πραγματικά στη βούληση και στη δυνατότητα που έχει ο Έλληνας πολίτης να εξυπηρετηθεί.
Για να δείτε το βίντεο της ομιλίας του Νίκου Συρμαλένιου, κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου