Πρόκειται για παραλίες εξαιρετικού κάλλους και εντός της περιοχής Natura 2000, οι οποίες έχουν μετατραπεί σε εργοτάξια, για να μπορέσουν να αποβιβαστούν οι τεράστιες σιδερένιες μηχανές ύψους άνω των 100 μέτρων και να μεταφερθούν στους χώρους εγκατάστασης τους.
Οι καταστροφές που υφίστανται οι συγκεκριμένες παραλίες προσλαμβάνουν μη αντιστρέψιμα χαρακτηριστικά, διότι η φύση των προβλητών, των δρόμων και όλων των συνοδών έργων για τη μεταφορά τέτοιου όγκου και βάρους μηχανημάτων, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αποκατασταθούν πλήρως.
Στο μεταξύ, μετά από αυτοψία που διενήργησε, την Τετάρτη και την Πέμπτη (3 και 4/11/21), το Λιμεναρχείο Άνδρου στην προβλήτα που κατασκευάστηκε στην παραλία στα νότια του νησιού, στο Στενό της Άνδρου, έτσι ώστε να ξεκινήσει η εκφόρτωση των 5 ανεμογεννητριών για τον αιολικό σταθμό στη θέση Φραγκάκι, διαπιστώθηκε ότι η προβλήτα δεν ανταποκρίνεται στη μελέτη της αδειοδοτούσας αρχής σε ό,τι αφορά στη χρήση του αιγιαλού και καταγράφηκαν υπερβάσεις τόσο στο μέγεθος της κατασκευής όσο και στις εργασίες, αφού προβλεπόταν ότι θα είναι πλωτή και όχι σταθερής βάσης.
Έτσι, διατάχτηκε διακοπή των εργασιών για παράνομο έργο στον αιγιαλό και σχηματίστηκε δικογραφία, ενώ θα πρέπει να κατεδαφιστεί. Και ενώ περίμενε κανείς, ότι η εταιρία θα συμμορφωθεί με τις αποφάσεις των αρχών και θα συμμορφωνόταν με τους όρους, στην πράξη έγινε το εντελώς αντίθετο. Η κατασκευάστρια εταιρία όπως φαίνεται αγνόησε τη Λιμενική Αρχή και συνέχισε τις εργασίες, ωσάν να μη συμβαίνει τίποτα, ενώ ήδη τα πρώτα πλοία με εξοπλισμό προσορμίζουν κανονικά, χωρίς κανένας να τους εμποδίζει. Παρά την αντίδραση τοπικών φορέων συνεχίζεται η εγκατάσταση των αιολικών σταθμών ενώ κατά την αποβίβαση – εκφόρτωση προκαλούνται αντιστρεπτές περιβαλλοντικές επιπτώσεις,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
1) Υπάρχουν περιβαλλοντικές παραβάσεις όσον αφορά στην κατασκευή προβλήτας στο Στενό Άνδρου; Ποια η έκθεση αυτοψίας του Λιμενικού Σώματος; Εφόσον υπάρχουν περιβαλλοντικές παραβάσεις γιατί δεν γίνεται διακοπή των εργασιών του έργου σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών (ΑΔΑ: Ψ4Δ8Η-ΘΤΚ);
2) Για ποιο λόγο επιλέχθηκε η καταστροφή παρθένων παραλιών και δεν επιλέχθηκε το λιμάνι του Γαυρίου ως τόπος εκφόρτωσης των ανεμογεννητριών;
3) Γιατί επιτρέπεται η κατασκευή της προβλήτας στην παραλία του στενού της Άνδρου, σε αντίθεση με την εγκεκριμένη μελέτη, όπως διεπίστωσε και η αρμόδια λιμενική αρχή του νησιού
4) Πώς θα εξελιχθεί η αδειοδότηση αιολικών πάρκων στα νησιά και στην Άνδρο, λαμβάνοντας υπόψη τις τοπικές αντιδράσεις και την έντονη αντίθεση του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου, με δεδομένη την καθυστέρηση στην εκπόνηση του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου των ΑΠΕ, που προκηρύχθηκε το Φεβρουάριο του 2019 και συμβασιοποιήθηκε μόλις τον Οκτώβριο του 2020;
Δείτε εδώ την ερώτηση:
2021-11-22_Συρμαλένιος_Καταστροφή_παραλιών_'Ανδρου_ανεμογεννήτριες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου