Ο Χωροταξικός Σχεδιασμός της Περιφέρειας που ψηφίστηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, αποτελεί τον βασικό χάρτη των επιδιώξεων των επιχειρηματικών ομίλων στο τουρισμό, την ενέργεια, τις μεταφορές, την υγεία και σε όποιον τομέα προσδοκούν ότι θα τους αποφέρει κέρδη. Είναι η εξειδίκευση του Ευρωπαϊκού και του Εθνικού Χωροταξικού σε επίπεδο Περιφέρειας.
Για τους κατοίκους των νησιών αφορά σε όλες εκείνες τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, στις οποίες θα διαβιούν τα επόμενα χρόνια και θα καθορίζονται από το κεφάλαιο και το κράτος του.
Σ' αυτόν το σχεδιασμό, έρχεται να κουμπώσει και η στοχευμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης των επενδύσεων στη πράσινη οικονομία που θα συνοδεύεται με νέες θυσίες από τους εργαζόμενους και όλο το λαό.
-Στον τομέα της ενέργειας. Αψηφούν την περιβαλλοντική προστασία των νησιών στα οποία τα αιολικά πάρκα όχι μόνο δεν θα αφήσουν πράσινο και φιλικό προς το περιβάλλον αποτύπωμα, αντίθετα πρόκειται περί περιβαλλοντικής καταστροφής. Για 14 νησίδες στα Δωδεκάνησα ήδη προειδοποίησε ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, ότι η δραστηριότητα των αιολικών πάρκων θα οδηγήσει σε «δραματική αλλοίωση και βλάβη του φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος ......με ορατό τον κίνδυνο βλάβης ή και καταστροφής των αρχαιότητων και των καταλοίπων πολιτιστικής κληρονομιάς.».
Οι πράσινες αυτές πανάκριβες επενδύσεις θα πληρωθούν από τους νησιώτες αγοράζοντας ακριβά την πράσινη ενέργεια και με μερικές ελάχιστες κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Η κρατική βία και η καταστολή θα είναι η απάντηση της κυβέρνησης στους κατοίκους που αντιστέκονται στην καταστροφή του τόπου τους, όπως αποδείχθηκε πρόσφατα στη Τήνο.
-Στην ακτοπλοΐα , συνεχίζει να επαφίεται στη διάθεση των εφοπλιστών η διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους αλλά και με την ηπειρωτική ελλάδα, στο βαθμό που τσεπώνουν οι εφοπλιστές επιδοτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, (ειδικά μέσα στην πανδημία έχουμε χάσει το λογαριασμό πόσα εκατομμύρια τους έδωσε η κυβέρνηση) για να εκτελούν δρομολόγια, εξυπηρετούν πρωτίστως τον τουρισμό και η ενδοεπικοινωνία μεταξύ των νησιών της περιφέρειας θα παραμένει προβληματική.
-Οι αλλαγές που προβλέπονται στους όρους δόμησης, οι οποίοι θεωρούνται δεσμευτικοί, ευνοούν τους μεγάλους επενδυτές και εκτοπίζουν τους μικρομεσαίους και τις λαϊκές οικογένειες.
-Κατοχυρώνονται οι συμπράξεις του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα με εξασφαλισμένα κέρδη παντού, σε απορρίμματα, δημόσιες υποδομές, διαχείριση αποβλήτων κλπ.
-Στο τομέα της υγείας. Αν κάτι αποκαλύφθηκε στην πανδημία είναι το παραμύθι της αρμονικής συνύπαρξης του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Αυτή τη στιγμή που πεθαίνουν άνθρωποι κατά δεκάδες κάθε μέρα, η κυβέρνηση αρνείται τη στελέχωση και τη θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας, ενώ αφήνει τους επιχειρηματίες στην Υγεία να θησαυρίζουν πάνω στη ζωή και τον πόνο χιλιάδων ανθρώπων. Προστατεύονται από την κυβέρνηση και δεν επιτάσσονται.
Αυτό το έγκλημα άν διαπράττεται στο τομέα της υγείας με τόσο βαρύ τίμημα για να πολλαπλασιάζονται τα επιχειρηματικά κέρδη, είναι εύκολο να διανοηθεί κανείς ποιο είναι το τίμημα και για κάθε τομέα που επενδύουν, για τους νησιώτες και το λαό. Για τις συνθήκες δουλειάς στο τουρισμό, για το περιβάλλον, για τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τη μόρφωση, τη παιδεία, την πρόνοια.
-Θα συνεχιστεί η υποβάθμιση των υπηρεσιών στα νησιά στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της λογικής «κόστους-οφέλους». Γι' αυτό π.χ. κλείνουν τα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ και άλλων υποκαταστημάτων που παρέχουν υπηρεσίες στους νησιώτες. Γι' αυτό αναγκάζονται οι κάτοικοι κυρίως των μικρών νησιών να πηγαινοέρχονται, με όλες τις συνέπειες στα μεγαλύτερα νησιά για να εξυπηρετηθούν από διάφορες υπηρεσίες.
Η αοριστολογία που διέπει όλο το κείμενο όσον αφορά τα οφέλη για όλους, κρύβει επιμελώς τις προτεραιότητες που είναι οι απαράβατες οδηγίες της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου της, όπως εξειδικεύονται σε εθνικό και πιο κάτω σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Η επιδιωκόμενη «ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ» ως ανταγωνιστικό μοντέλο, αποδείχτηκε με την πανδημία ότι έχει «πήλινα πόδια».
Για τη Λαϊκή Συσπείρωση ο χωροταξικός σχεδιασμός για να στοχεύει στην ανάπτυξη των νησιών με γνώμονα την ευημερία των κατοίκων τους πρέπει να βασίζεται όχι στο κέρδος ως κριτήριο ανάπτυξης, αλλά στην ικανοποίηση όλων των σύγχρονων αναγκών του ανθρώπου.
- Στην ολοκληρωμένη προστασία του περιβάλλοντος.
- Στην ισόρροπη ανάπτυξη περιοχών και κλάδων της οικονομίας.
- Στην προστασία της δημόσιας υγείας και ασφάλειας, απέναντι σε ακραία φυσικά φαινόμενα και τεχνολογικές αστοχίες και καταστροφές.
- Στη διεύρυνση του λαϊκού εισοδήματος και των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
- Στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.
-Στη δημιουργία υποδομών για γρήγορη, ασφαλή, και φθηνή για το λαό συγκοινωνία και ακτοπλοΐα και αεροπορική σύνδεση.
- Αμεσα μέτρα για την αντισεισμική θωράκιση και αντιπλημμυρική προστασία
- Η ασφάλεια, η ειρήνη και η ευημερία των κατοίκων των νησιών μας δεν μπορεί να διασφαλιστεί σε ένα πλαίσιο αμφισβήτησης κυριαρχικών δικαιωμάτων των νησιών και της χώρας μας, όσο η εμπλοκή της χώρας μας βαθαίνει στις επικίνδυνες συμμαχίες ΝΑΤΟ ΗΠΑ και ΕΕ.
27/04/2021
Για τους κατοίκους των νησιών αφορά σε όλες εκείνες τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, στις οποίες θα διαβιούν τα επόμενα χρόνια και θα καθορίζονται από το κεφάλαιο και το κράτος του.
Σ' αυτόν το σχεδιασμό, έρχεται να κουμπώσει και η στοχευμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης των επενδύσεων στη πράσινη οικονομία που θα συνοδεύεται με νέες θυσίες από τους εργαζόμενους και όλο το λαό.
-Στον τομέα της ενέργειας. Αψηφούν την περιβαλλοντική προστασία των νησιών στα οποία τα αιολικά πάρκα όχι μόνο δεν θα αφήσουν πράσινο και φιλικό προς το περιβάλλον αποτύπωμα, αντίθετα πρόκειται περί περιβαλλοντικής καταστροφής. Για 14 νησίδες στα Δωδεκάνησα ήδη προειδοποίησε ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, ότι η δραστηριότητα των αιολικών πάρκων θα οδηγήσει σε «δραματική αλλοίωση και βλάβη του φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος ......με ορατό τον κίνδυνο βλάβης ή και καταστροφής των αρχαιότητων και των καταλοίπων πολιτιστικής κληρονομιάς.».
Οι πράσινες αυτές πανάκριβες επενδύσεις θα πληρωθούν από τους νησιώτες αγοράζοντας ακριβά την πράσινη ενέργεια και με μερικές ελάχιστες κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Η κρατική βία και η καταστολή θα είναι η απάντηση της κυβέρνησης στους κατοίκους που αντιστέκονται στην καταστροφή του τόπου τους, όπως αποδείχθηκε πρόσφατα στη Τήνο.
-Στην ακτοπλοΐα , συνεχίζει να επαφίεται στη διάθεση των εφοπλιστών η διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους αλλά και με την ηπειρωτική ελλάδα, στο βαθμό που τσεπώνουν οι εφοπλιστές επιδοτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, (ειδικά μέσα στην πανδημία έχουμε χάσει το λογαριασμό πόσα εκατομμύρια τους έδωσε η κυβέρνηση) για να εκτελούν δρομολόγια, εξυπηρετούν πρωτίστως τον τουρισμό και η ενδοεπικοινωνία μεταξύ των νησιών της περιφέρειας θα παραμένει προβληματική.
-Οι αλλαγές που προβλέπονται στους όρους δόμησης, οι οποίοι θεωρούνται δεσμευτικοί, ευνοούν τους μεγάλους επενδυτές και εκτοπίζουν τους μικρομεσαίους και τις λαϊκές οικογένειες.
-Κατοχυρώνονται οι συμπράξεις του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα με εξασφαλισμένα κέρδη παντού, σε απορρίμματα, δημόσιες υποδομές, διαχείριση αποβλήτων κλπ.
-Στο τομέα της υγείας. Αν κάτι αποκαλύφθηκε στην πανδημία είναι το παραμύθι της αρμονικής συνύπαρξης του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Αυτή τη στιγμή που πεθαίνουν άνθρωποι κατά δεκάδες κάθε μέρα, η κυβέρνηση αρνείται τη στελέχωση και τη θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας, ενώ αφήνει τους επιχειρηματίες στην Υγεία να θησαυρίζουν πάνω στη ζωή και τον πόνο χιλιάδων ανθρώπων. Προστατεύονται από την κυβέρνηση και δεν επιτάσσονται.
Αυτό το έγκλημα άν διαπράττεται στο τομέα της υγείας με τόσο βαρύ τίμημα για να πολλαπλασιάζονται τα επιχειρηματικά κέρδη, είναι εύκολο να διανοηθεί κανείς ποιο είναι το τίμημα και για κάθε τομέα που επενδύουν, για τους νησιώτες και το λαό. Για τις συνθήκες δουλειάς στο τουρισμό, για το περιβάλλον, για τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τη μόρφωση, τη παιδεία, την πρόνοια.
-Θα συνεχιστεί η υποβάθμιση των υπηρεσιών στα νησιά στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της λογικής «κόστους-οφέλους». Γι' αυτό π.χ. κλείνουν τα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ και άλλων υποκαταστημάτων που παρέχουν υπηρεσίες στους νησιώτες. Γι' αυτό αναγκάζονται οι κάτοικοι κυρίως των μικρών νησιών να πηγαινοέρχονται, με όλες τις συνέπειες στα μεγαλύτερα νησιά για να εξυπηρετηθούν από διάφορες υπηρεσίες.
Η αοριστολογία που διέπει όλο το κείμενο όσον αφορά τα οφέλη για όλους, κρύβει επιμελώς τις προτεραιότητες που είναι οι απαράβατες οδηγίες της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου της, όπως εξειδικεύονται σε εθνικό και πιο κάτω σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Η επιδιωκόμενη «ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ» ως ανταγωνιστικό μοντέλο, αποδείχτηκε με την πανδημία ότι έχει «πήλινα πόδια».
Για τη Λαϊκή Συσπείρωση ο χωροταξικός σχεδιασμός για να στοχεύει στην ανάπτυξη των νησιών με γνώμονα την ευημερία των κατοίκων τους πρέπει να βασίζεται όχι στο κέρδος ως κριτήριο ανάπτυξης, αλλά στην ικανοποίηση όλων των σύγχρονων αναγκών του ανθρώπου.
- Στην ολοκληρωμένη προστασία του περιβάλλοντος.
- Στην ισόρροπη ανάπτυξη περιοχών και κλάδων της οικονομίας.
- Στην προστασία της δημόσιας υγείας και ασφάλειας, απέναντι σε ακραία φυσικά φαινόμενα και τεχνολογικές αστοχίες και καταστροφές.
- Στη διεύρυνση του λαϊκού εισοδήματος και των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
- Στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.
-Στη δημιουργία υποδομών για γρήγορη, ασφαλή, και φθηνή για το λαό συγκοινωνία και ακτοπλοΐα και αεροπορική σύνδεση.
- Αμεσα μέτρα για την αντισεισμική θωράκιση και αντιπλημμυρική προστασία
- Η ασφάλεια, η ειρήνη και η ευημερία των κατοίκων των νησιών μας δεν μπορεί να διασφαλιστεί σε ένα πλαίσιο αμφισβήτησης κυριαρχικών δικαιωμάτων των νησιών και της χώρας μας, όσο η εμπλοκή της χώρας μας βαθαίνει στις επικίνδυνες συμμαχίες ΝΑΤΟ ΗΠΑ και ΕΕ.
27/04/2021
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου