slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Νίκος Συρμαλένιος : Στη Βουλή τα θέματα μικρομεσαίων παραγωγών ΑΠΕ και Ενεργειακών Κοινοτήτων, αλλά και η ελλειπής καταγραφή των δεδομένων του κορονοϊού


Τα θέματα των μικρομεσαίων παραγωγών ΑΠΕ και των Ενεργειακών Κοινοτήτων, αλλά και η ελλειπής καταγραφή των δεδομένων του κορονοϊού από την κυβέρνηση θα συζητηθούν στη Βουλή μέσω ερωτήσεων που κατατέθηκαν τις οποίες συνυπογράφει ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος.

Όσον αφορά το αίτημα για παράταση για την ολοκλήρωση των αιτήσεων των μικρομεσαίων παραγωγών ΑΠΕ και των Ενεργειακών Κοινοτήτων, με το Νόμο 4759/2020, η κυβέρνηση, εκτός από την απορρύθμιση του χωροταξικού σχεδιασμού, επέβαλλε χαράτσια για να καλύψει τα ελλείμματα που δημιούργησαν οι επιλογές του κ. Χατζηδάκη στον Ειδικό Λογαριασμό των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αλλά και ασφυκτικές προθεσμίες στα μικρά έργα ΑΠΕ και τις Ενεργειακές Κοινότητες, εν μέσω μάλιστα πανδημίας, ενάντια σε κάθε έννοια λογικής, κράτους δικαίου και ασφάλειας σχεδιασμού επενδύσεων.

Συγκεκριμένα, παρά τις ενστάσεις κατά την ακρόαση των φορέων στη Βουλή (σε μία τροπολογία που συζητήθηκε χωρίς να έχει κατατεθεί), ο κ. Χατζηδάκης επέλεξε να:
Αιφνιδιάσει φέρνοντας προ τετελεσμένων τους μικρομεσαίους επενδυτές και τις Ενεργειακές Κοινότητες σε μία διαδικασία προβληματική χωρίς διαβούλευση. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός της τοποθέτησης των φορέων (κατόπιν πίεσής μας) με βάση ένα δελτίο τύπου του ΥΠΕΝ, κάτι πρωτοφανές.
Θέσει ως καταληκτική προθεσμία την 31η Δεκεμβρίου 2020 για την ολοκλήρωση αιτήσεων χορήγησης όρων σύνδεσης για μικρά φωτοβολταϊκά (ισχύς <500 kW), συμπεριλαμβανομένων και των αντίστοιχων έργων Ενεργειακών Κοινοτήτων. Για τις αιτήσεις που δεν θα καταστούν πλήρεις ως 31/12/2020 και για τις νέες αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά τις 31/12 είναι υποχρεωτική η συμμετοχή σε ανταγωνιστικές διαδικασίες, οι οποίες δεν έχουν περιγραφεί ακόμη από τον κ. Υπουργό. Δηλαδή εν μέσω πανδημίας και με τις δημόσιες υπηρεσίες να υπολειτουργούν, εκκρεμείς φάκελοι μικρομεσαίων επενδύσεων οφείλουν να ολοκληρωθούν σε ελάχιστο χρονικό διάστημα 15 εργάσιμων ημερών από τη δημοσίευση του νόμου, εν μέσω σχεδόν ολικής απαγόρευσης δραστηριοτήτων (lockdown).
Θέσει ως καταληκτική προθεσμία την 31/12/2021 για την υπογραφή συμβάσεων λειτουργικής ενίσχυσης των παραπάνω έργων, μέσω ΔΑΠΕΕΠ, ναρκοθετώντας και πάλι το πεδίο υλοποίησης των παραπάνω επενδύσεων, αφού σε περίπτωση που η προθεσμία χαθεί (λόγω π.χ. υποστελέχωσης του ΔΑΠΕΕΠ) γίνεται και πάλι υποχρεωτική η συμμετοχή σε ανταγωνιστικές διαδικασίες που δεν έχουν περιγραφεί.
Θέσει ακόμη δυσμενέστερους όρους για τις Ενεργειακές Κοινότητες, καθώς, πέραν των παραπάνω ασφυκτικών ορίων, μετά την 01/07/2021, μία Ενεργειακή Κοινότητα δεν μπορεί να συνάψει πάνω από δύο συμβάσεις λειτουργικής ενίσχυσης για φωτοβολταϊκούς σταθμούς και για συνολική εγκατεστημένη ισχύ πάνω από 1MW, χωρίς συμμετοχή σε ανταγωνιστικές διαδικασίες.

Αν και γίνεται προσπάθεια να χρυσωθεί το χάπι για τις Ενεργειακές Κοινότητες στις οποίες συμμετέχουν Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α΄ και Β΄ βαθμού και για τις Ενεργειακές Κοινότητες με περισσότερα από εξήντα (60) μέλη, εκ των οποίων τουλάχιστον τα πενήντα (50) είναι φυσικά πρόσωπα, εντούτοις το κατώφλι του αριθμού φυσικών προσώπων εξακολουθεί να είναι αυθαίρετα ορισμένο.

Σημειώνεται επίσης ότι με διατάξεις που ανακοινώθηκαν αιφνιδιαστικά στη Βουλή αποφεύγοντας κάθε μορφή διαβούλευσης ή δημοσιότητας, οι Ενεργειακές Κοινότητες οφείλουν επίσης να τροποποιήσουν άμεσα τη σύνθεση των μελών τους, ώστε τα μέλη τους να μην αποτελούν μέλη και άλλης Ενεργειακής Κοινότητας που δραστηριοποιείται στην ίδια Περιφέρεια με τον ίδιο σκοπό, ακόμη και σε περίπτωση αντίθετης πρόβλεψης του καταστατικού τους, και μάλιστα αναδρομικά. Μια καθαρά τιμωρητική διάταξη με αναδρομικό χαρακτήρα μιας και οι πολίτες δεν θα μπορούν πλέον να συμμετέχουν σε περισσότερες από μία Ενεργειακές Κοινότητες της περιφέρειάς τους.

Ο στόχος της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ είναι προφανής: να ακυρωθούν – την τελευταία στιγμή – επενδυτικά σχέδια μικρομεσαίων παραγωγών ΑΠΕ και Ενεργειακών Κοινοτήτων, τα οποία έχουν σχεδιαστεί με συγκεκριμένα δεδομένα εγγυημένων τιμών ή να μπλεχτούν στις γραφειοκρατικές διαδικασίες υποστελεχωμένων φορέων που δεν θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν εγκαίρως τις διαδικασίες που απαιτούνται.

Δείτε εδώ την ερώτηση:

2020-12-17 Φάμελλος_ΑΠΕ_ΕΝΚΟΙΝ

Αναφορικά με τις σοβαρότατες ενδείξεις ελλιπούς συλλογής και καταγραφής δεδομένων της πανδημίας του κορωνοϊού, με βάση τα οποία την διαχειρίζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με τα πρόσφατα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα των εφημερίδων «Documento» και «Εφημερίδα των Συντακτών», τα οποία στηρίζονται σε επίσημα έγγραφα των Αρχών, αλλά και μαρτυρίες από υγειονομικούς – εξουσιοδοτημένους χρήστες του πληροφοριακού συστήματος του «Εθνικού Μητρώου Ασθενών από τον κορωνοϊό CΟVID-19» (εφεξής Μητρώο), αποδεικνύεται ότι αυτό δεν αποτελεί τη μία και μοναδική, επίσημη βάση δεδομένων συλλογής και καταγραφής των δεδομένων της πανδημίας, αλλά υπάρχουν παράλληλα τουλάχιστον τρείς (3) διαφορετικές, ήτοι το Μητρώο, ένα σύστημα του ΕΟΔΥ και ένα ακόμα της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Υγείας. Επιπλέον, από τα έγγραφα των Αρχών γίνεται σαφές ότι το Μητρώο δεν ενημερώνεται αμελλητί, όπως αντίθετα ορίζει η παρ.2 του άρθρου εικοστού ένατου της ΠΝΠ 30-3-2020 (ΦΕΚ 75 Α’), η οποία μάλιστα προβλέπει σχετικές διοικητικές, πειθαρχικές και οικονομικές κυρώσεις για κάθε παράλειψη εκπλήρωσης της υποχρέωσης αυτής. Μέχρι σήμερα, καμιά επίσημη απάντηση και εξήγηση δεν έχει δοθεί για τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας. Ωστόσο, τα επίσημα έγγραφα που επίσης παρουσιάζονται στα δημοσιεύματα, αποτελούν σοβαρότατες ενδείξεις ότι μέχρι σήμερα έχει γίνει ελλιπής συλλογή και καταγραφή των δεδομένων της πανδημίας.

Πρόκειται για παταγώδη αποτυχία της ψηφιακής διακυβέρνησης στον τομέα της έγκαιρης και υπεύθυνης καταγραφής των δεδομένων της πανδημίας, καθώς φαίνεται πως οι υγειονομικοί έχουν κληθεί να ενημερώνουν για τα ίδια περιστατικά δυο και τρεις διαφορετικούς φορείς και τα συστήματά τους, χωρίς αυτά να διαλειτουργούν σε πραγματικό χρόνο και να περιέχουν ταυτόχρονα τις ίδιες καταγραφές. Αν, ωστόσο, ισχύουν όλα όσα επίμονα ισχυρίζονται τα στελέχη της κυβέρνησης στις δημόσιες τοποθετήσεις τους, δηλαδή ότι το πολυδιαφημισμένο «Εθνικό Μητρώο Ασθενών από τον κορωνοϊό CΟVID-19» είναι το ένα και μοναδικό σύστημα, τότε η ευθύνη για την ορθή λειτουργία του μηχανισμού επίσημης καταγραφής των δεδομένων της πανδημίας βαρύνει κατά κύριο λόγο την ΗΔΙΚΑ και το εποπτεύον Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο, εκτός των άλλων, έχει εν γένει αρμοδιότητα και ευθύνη για τη διαλειτουργικότητα όλων των πληροφοριακών συστημάτων της δημόσιας διοίκησης.

Δείτε εδώ την ερώτηση:

2020-12-17 Κάτσης_Καταγραφή δεδομένων πανδημίας κορωνοϊού

Δεν υπάρχουν σχόλια: