ΜέΡΑ25 Κυκλάδων: Ερώτηση στη βουλή για την υποβάθμιση των σχολείων της Ορεινής Νάξου
Η κ. Κεραμέως και η παρούσα κυβέρνηση αποδεικνύουν συνεχώς την επιμονή τους στην υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και την αδιαφορία τους για τις πιο αδύναμες κατηγορίες μαθητών που θα έπρεπε να είναι η πρωταρχική φροντίδα ενός πραγματικά δημοκρατικού εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτή τη φορά θύματα οι μαθητές τριών σχολείων της δύσκολα προσβάσιμης ορεινής Νάξου που κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό. Εμείς ως ΜέΡΑ25 Κυκλάδων, εκφράσαμε εμπράκτως τη δυσαρέσκεια μας μέσω της βουλεύτριας μας Φωτεινής Μπακαδήμα, η οποία κατέθεσε ερώτηση στο ελληνικό κοινοβούλιο την 9η Σεπτεμβρίου και περιμένει απαντήσεις για την επίλυση του προβλήματος. Παραθέτουμε αναλυτικά την ερώτηση της κυρίας Μπακαδήμα:
Αθήνα, 9 Σεπτεμβρίου 2020
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Μεγάλα προβλήματα προκαλούν στους μαθητές της Ορεινής Νάξου οι αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας»
Η κατάταξη των τριών σχολείων της Β/θμιας Εκπαίδευσης της ημιορεινής Νάξου (ΓΕΛ Τραγαίας, ΕΠΑΛ Νάξου στο Φιλώτι και Γυμνάσιο Τραγαίας) στην κατηγορία Ζ', από την κατηγορία Η' που ήταν μέχρι πρότινος, όπως αυτή προέκυψε από τη μοριοδότηση που αποφάσισε το αρμόδιο Υπουργείο, καθώς και οι Υπουργικές Αποφάσεις που καθορίζουν τις προϋποθέσεις λειτουργίας Ομάδων Προσανατολισμού και Τμημάτων Επιλογής στα ΓΕΛ και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, οδηγούν αναπόφευκτα στην μη έγκριση πολλών Ολιγομελών Τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού στα ΓΕΛ Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, προκαλώντας πολλές επιπτώσεις σε μαθητές και γονείς, όπως αναφέρουν σε κοινή επιστολή τους οι διευθυντές των τριών σχολείων.
Όπως σημειώνεται στην επιστολή, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, οι απόφοιτοι Γυμνασίου της Ορεινής Νάξου που θα θέλουν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο Γενικό Λύκειο θα πρέπει είτε να αλλάξουν Ομάδα Προσανατολισμού είτε να φοιτήσουν στο άλλο ΓΕΛ της Χώρας Νάξου, που βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση έως και 60 χλμ, με την πλειοψηφία του ορεινού δικτύου να είναι δύσβατο και να πρέπει οι μαθητές να κάνουν μια διαδρομή περίπου 1 ώρας και 45 λεπτών.
Ενώ, όσοι θέλουν να φοιτήσουν σε ΕΠΑΛ σε έναν από τους μη εγκρινόμενους Τομείς και Ειδικότητες, θα πρέπει ή να αλλάξουν Τομέα και Ειδικότητα ή να φύγουν από το νησί.
Οι δ/ντες των σχολείων ζητούν στο υπόμνημά τους την αναθεώρηση της απόφασης σημειώνοντας ότι:
"Η επαναφορά αυτή κρίνεται ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία των συγκεκριμένων σχολείων και γενικότερα για την εκπαίδευση και την αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της ορεινής Νάξου, οι οποίοι, λόγω των δυσμενών συνθηκών διαβίωσης και της απόστασης από την πρωτεύουσα του νησιού, δεν τυγχάνουν ίσων ευκαιριών με κατοίκους άλλων περιοχών.
Η μη επαναφορά της μοριοδότησης των συγκεκριμένων σχολείων θα οδηγήσει σύντομα στη μη λειτουργία τμημάτων ή και ολόκληρων των εν λόγω σχολικών μονάδων στην ημιορεινή Νάξο, στην οικονομική επιβάρυνση των μαθητών και των οικογενειών τους και επακόλουθα στην περαιτέρω εγκατάλειψη και ερήμωση των ορεινών χωριών της Νάξου, καθώς τα παιδιά ή και ολόκληρες οι οικογένειές τους θα αναγκαστούν να μετοικήσουν στη Χώρα ή και να εγκαταλείψουν το νησί."
Κατόπιν των παραπάνω,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
Είναι ενήμερη για την επιστολή των τριών διευθυντών;
Προτίθεται να αναλάβει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε να διορθωθεί η νέα κατάσταση όπως έχει αυτή δημιουργηθεί και να επανέλθουν σε λειτουργία τα τρία σχολεία της ορεινής Νάξου;
Ποιες εναλλακτικές σχεδιάζονται από το Υπουργείο για να μειωθούν οι επιπτώσεις που θα επιφέρει η μοριοδότηση με την κατάργηση των σχολείων;
Ποιοι λόγοι οδήγησαν στην απόφαση της κατάργησής τους;
Έχουν υπολογιστεί οι επιπτώσεις σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς αλλά και γενικότερα στο νησί της Νάξου;
Πώς θα ισοσταθμιστούν;
Η ερωτώσα βουλευτής
Φωτεινή Μπακαδήμα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου