Ιφιγένεια Χατζηγεωργίου Φιλόλογος
Πρόεδρος ΔΗΜ.Τ.Ο. ΝΔ ΠΑΡΟΥ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
Τα μνημεία, λέει ο Γ. Σεφέρης, έχουν ψυχή και σου μιλούν· φαντάζομαι, η Αγία Σοφία να κλαίει βουβά το δράμα της. Ίσως το να σε ξεριζώνουν να μην είναι τόσο δραματικό από το να σε μεταλλάζουν· γιατί αυτό αποτελεί την ύψιστη προσβολή, όχι μόνο στην Τέχνη αλλά και στον Δημιουργό· κι αυτό το δικαίωμα δεν ανήκει σε κανένα άνθρωπο, σε κανέναν πολιτικό. Κάθε υψηλό έργο τέχνης από τη στιγμής της δημιουργίας του, δεν ανήκει σε κανένα άλλον παρά μόνο στην ανθρωπότητα και κανείς δε δικαιούται να το αμαυρώνει για πολιτικές σκοπιμότητες. Ο ναός της Αγίας Σοφίας αποτελεί ένα από τα ωραιότερα επιτεύγματα της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής· μια ενσάρκωση της ένδοξης και δραματικής ιστορίας του Βυζαντίου και του Ελληνικού έθνους. Δεν είναι μόνο το
σύμβολο των ελληνικών ιδεωδών· είναι κάτι περισσότερο: είναι ένας χώρος πλήρης θεού, που υπερβαίνει κάθε τι γήινο, όπως η φλόγα του κεριού που διαπερνά το σκοτάδι. Η τέχνη αυτή τη δυνατότητα παρέχει στην ανθρωπότητα να φωτίζει τα σκοτάδια που αντιμετωπίζει. Όταν όμως οι κυβερνήσεις έχουν σκοταδιστές πολιτικούς, όπως ο Ταγίπ Ερντογάν κάνουν πλαστελίνη την τέχνη και τη χρησιμοποιούν προς όφελός τους για να σταθεροποιήσουν τη θέση τους, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Εδώ κι αρκετό καιρό ο Τούρκος πρωθυπουργός παίζει περίεργα κι επικίνδυνα παιχνίδια καταστρατηγώντας κάθε έννοια δικαίου, καταπατώντας αναπαλλοτρίωτα δικαιώματα και παραβιάζοντας το διεθνές status quo, μετατρέποντας ένα διεθνές μνημείο πολιτισμού, ένα σύμβολο της ορθοδοξίας, προστατευμένο από την UNESCO σε τζαμί. Η ενέργεια διόλου τυχαία δεν είναι. Το βράδυ της Παρασκευής στις 20:53 ακριβώς, ο Τούρκος πρόεδρος απηύθυνε διάγγελμα στον τουρκικό λαό αναφερόμενος στην συγκεκριμένη απόφαση. Ο ορισμός της ώρας του διαγγέλματος στις 20:53, συμβολίζει την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453 με την προσθήκη του αριθμού των 600 ετών από τότε (1453+600=2053).
σύμβολο των ελληνικών ιδεωδών· είναι κάτι περισσότερο: είναι ένας χώρος πλήρης θεού, που υπερβαίνει κάθε τι γήινο, όπως η φλόγα του κεριού που διαπερνά το σκοτάδι. Η τέχνη αυτή τη δυνατότητα παρέχει στην ανθρωπότητα να φωτίζει τα σκοτάδια που αντιμετωπίζει. Όταν όμως οι κυβερνήσεις έχουν σκοταδιστές πολιτικούς, όπως ο Ταγίπ Ερντογάν κάνουν πλαστελίνη την τέχνη και τη χρησιμοποιούν προς όφελός τους για να σταθεροποιήσουν τη θέση τους, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Εδώ κι αρκετό καιρό ο Τούρκος πρωθυπουργός παίζει περίεργα κι επικίνδυνα παιχνίδια καταστρατηγώντας κάθε έννοια δικαίου, καταπατώντας αναπαλλοτρίωτα δικαιώματα και παραβιάζοντας το διεθνές status quo, μετατρέποντας ένα διεθνές μνημείο πολιτισμού, ένα σύμβολο της ορθοδοξίας, προστατευμένο από την UNESCO σε τζαμί. Η ενέργεια διόλου τυχαία δεν είναι. Το βράδυ της Παρασκευής στις 20:53 ακριβώς, ο Τούρκος πρόεδρος απηύθυνε διάγγελμα στον τουρκικό λαό αναφερόμενος στην συγκεκριμένη απόφαση. Ο ορισμός της ώρας του διαγγέλματος στις 20:53, συμβολίζει την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453 με την προσθήκη του αριθμού των 600 ετών από τότε (1453+600=2053).
Η μεγάλη Ελληνίδα Βυζαντινολόγος, Ελένη Αρβελέρ, απέδωσε γλαφυρά τον πόνο του ελληνισμού, την κατακραυγή της διεθνούς κοινότητας για αυτή τη βεβήλωση: «Αν ακούσω ότι τα ψηφιδωτά έχουν δακρύσει δεν θα εκπλαγώ, ούτε για ποιο λόγο χτυπούν οι καμπάνες».
Ας ελπίσουμε να πρυτανεύσει η λογική!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου