Για μια ακόμα φορά οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες των Κυκλάδων γινόμαστε μάρτυρες της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας. Οι νησιώτες εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται ως πολίτες β’ κατηγορίας για να διογκώνουν οι πλοιοκτήτες τα υπέρογκα κέρδη τους. Το τελευταίο διάστημα με την εντατικοποίηση, που επιφέρει εκ των πραγμάτων η αυξημένη τουριστική κίνηση, αναδεικνύονται τα προβλήματα, τα κενά και η αδυναμία του κράτους να προσφέρει σύγχρονες και κυρίως ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Μοναδικό τους .........
κριτήριο είναι το κέρδος.
Σε διάστημα λιγότερο του ενός μήνα έχουν συμβεί δύο εργατικά ατυχήματα ναυτεργατών στα λιμάνια της Σύρου και της Μυκόνου.Πρόκειται για περιστατικά που προειδοποιούν για την εξάντληση των πληρωμάτων από τις επικίνδυνες συνθήκες σε βάρος της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα που διαμορφώνονται στην ακτοπλοΐα από τους εφοπλιστές και τις κυβερνήσεις τους. Αποκαλυπτική των στόχων της κυβέρνησης είναι η δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο οποίος σε συνέντευξη Τύπου όπου παρουσίασε τις προτεραιότητες του υπουργείου αφού έταξε ζεστό χρήμα στους εφοπλιστές και λιμάνια στους επενδυτές, για τα προβλήματα των ναυτεργατών και τις αλλεπάλληλες βλάβες των ακτοπλοϊκών πλοίων ανέφερε πως είναι συνήθη περιστατικά και δεν τα σχολιάζει!
Τα περισσότερα πλοία που εξυπηρετούν τα νησιά μας είναι υποσυντήρητα και «βγάζουν» καθημερινά βλάβες. Αρκετές από τις οποίες αναγκάζονται οι ίδιοι οι ναυτεργάτες να τις επισκευάζουν ακόμα και εν πλω…
Οι καθυστερήσεις και οι αλλαγές την τελευταία στιγμή των δρομολογίων έχουν γίνει καθημερινότητα, η ταλαιπωρία των επιβατών συνεχίζεται και φυσικά, ακόμα και τώρα στην καρδιά του καλοκαιριού,η ενδοκυκλαδική διασύνδεση είναι ελλιπέστατη.Είτε δεν έχει καράβια, είτε έχει αλλά το ταξίδι διαρκεί μισή μέρα, είτε στοιχίζει πανάκριβα μιας και κάποια νησιά εξυπηρετούνται μόνο από ταχύπλοα. Η κατάσταση αυτή χειροτερεύει το χειμώνα αποκλείοντας ουσιαστικά την επικοινωνία μεταξύ των νησιών. Χαρακτηριστικό παράδειγματο "AQUA JEWEL" που κάλυπτε την Ανάφη και η πλοιοκτήτρια εταιρεία μέσα σε μια μέρα ανέστειλε τα δρομολόγια του πλοίου, χωρίς καμία πρόβλεψη αντικατάστασής του για να το στείλει τελικά στις Αζόρες!
Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί, καλούμε τους τοπικούς φορείς, οι οποίοι θυμούνται την απομόνωση των νησιών και διαμαρτύρονται μόνο όταν οι ναυτεργάτες αποφασίζουν να προκηρύξουν απεργία απέναντι στην ασυδοσία των πλοιοκτητών και την αντεργατική πολιτική των κυβερνήσεων, να πάρουν θέση και να διεκδικήσουν να αντιμετωπιστούν άμεσα αυτά τα φαινόμενα που θέτουν σε κίνδυνο ακόμα και ανθρώπινες ζωές.
Το ΚΚΕ επανειλημμένα, όπως και φέτος ήδη από τα τέλη του Μάρτη, έχει φέρει στη Βουλή ζητήματα όσον αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών. Να παρθούν μέτρα για την τακτική και απρόσκοπτη σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ των νησιών, με ασφαλή σύγχρονα καράβια, χειμώνα - καλοκαίρι και μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%.Παράλληλα, διεκδικεί καμία παραχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρίνων σε ιδιώτες,καθώς και Ενιαίο Δημόσιο Φορέα ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών και όχι το κέρδος των επιχειρηματιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου