slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Πανελλαδικές 2019 – ΓΕΛ Τραγαίας: Και η Δέσποινα Μανιού μας λέει «Ακολούθησε το όνειρό σου»

Δέσποινα Μανιού από το Φιλώτι, 
«Να ακολουθήσεις το στόχο σου, το όνειρό σου πέρα από τα καθιερωμένα, τα πρέπει, τα θέλω της κοινωνίας».. Ποιος το λέει… Θα μπορούσε ο χρόνος να γυρίσει πίσω στο 1963 όταν ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, στην Ουάσινγκτον και μπροστά σε 250.000 ανθρώπους είχε πει «Σας λέω σήμερα, φίλοι μου, ότι παρά τις δυσκολίες και τις απογοητεύσεις της στιγμής, έχω ακόμη ένα όνειρο. Είναι ένα όνειρο γερά ριζωμένο στο αμερικανικό όνειρο»….
Του Νεκτάριου Καλαβρού

Και επειδή η 17χρονη Δέσποινα Μανιού, είναι λίγο μακριά από την εποχή του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και το νόημα της εποχής, ας πάμε στο …τοίχο που έχει τη δική του ιστορία. Και αυτός ο …τοίχος μας λέει « Ακολούθησε τα όνειρα σου, αυτά ξέρουν τον δρόμο»

Μα γιατί τα λέμε αυτά; Και βάζουμε την 17χρονη καλύτερη μαθήτρια για τη σχολική χρονιά 2018 – 19 στο Γενικό Λύκειο Τραγαίας να είναι σε κυνήγι εκφράσεων είτε από το παρελθόν είτε από την καθημερινότητά του.. Αφορμή, η κουβεντούλα που είχαμε με την Δέσποινα Μανιού, που μας λέει «Εάν ο στόχος κάποιου είναι εφικτός χωρίς να ακολουθήσει το δρόμο των Πανελληνίων, καλό θα είναι να ακολουθήσει τον στόχο του αυτό, το όνειρό του και να αποβάλλει από την σκέψη του τα στερεότυπα της κοινωνίας περί Πανελληνίων εξετάσεων»…

Αυτό είναι το σημαντικό μήνυμα που στέλνει το χαμογελαστό κορίτσι από το Φιλώτι, στους μαθητές οι οποίοι απογοητεύονται επειδή μπορεί να μην πέτυχαν μια καλή βαθμολογία στις Πανελλαδικές. Και σε μία προσπάθεια να κατανοήσουν ότι η βαθμοθηρία και το κυνήγι των Πανελλαδικών μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την ψυχολογία…

Σε μια χρονιά όπου τα θέματα χαρακτηρίστηκαν αρκετά δύσκολα, η Δέσποινα Μανιού έκανε την υπέρβαση και κατάφερε να συγκεντρώσει 17.595 μόρια, επίδοση που της έδωσε την πρωτιά στο ΓΕΛ Τραγαίας.. Ένα σχολείο που χαρακτηρίζεται ως «κολέγιο» λόγω του τρόπου λειτουργίας του με υψηλές κάθε χρόνο επιδόσεις. Και η Μανιού πλέον ετοιμάζεται να ακολουθήσει το δικό της όνειρο, και να σπουδάσει στο τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Αλήθεια, πόσα μόρια συγκέντρωσες συνολικά και τι βαθμούς έγραψες στο κάθε μάθημα;

«Συγκέντρωσα 17.595 μόρια κι αυτά μεταφράζονται σε: 16,4 Μαθηματικά, 15.9 Εκθεση 19.5 ΑΕΠ Προγραμματισμός και 18,9 Α Οικονομικής Θεωρίας»

Ποια είναι η πρώτη σου επιλογή; Πόσο (κι εάν) οι γονείς σου σε επηρέασαν σε αυτή την απόφαση;

«Πρώτη μου και βασική επιλογή είναι το τμήμα της Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών (ΟΠΑ). Η απόφαση μου για τη σχολή που επιλέγω είναι ως επί τω πλείστον δική μου, βέβαια πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την λήψη της , όπως οι συγγενείς και οι καθηγητές. Ο καθένας εκφράζει την γνώμη του, αλλά η απόφαση είναι δική μου. Τις ακούει πάντως με προσοχή και σεβασμό αφού προέρχονται από ανθρώπους που με αγαπάνε και θέλουν το καλύτερο για εμένα»

Ποιοι ήταν οι παράγοντες που συνέβαλαν στην επιτυχία σου;

«Σημαντικό ρολό διαδραμάτισε η οικογένεια μου, με την υποστήριξη όλων των μελών της, σε κάθε δύσκολη στιγμή αυτής της πλούσιας από στιγμές χρονιάς. Οι ιδανικές θα μπορούσα να πω συνθήκες που επικρατούν στο σχολείο μου, στο Λύκειο Τραγαίας και οι φροντιστές μου, τους οποίους εμπιστεύτηκα την πορεία μου όλο αυτό τον καιρό».

Το πρώτο βήμα έγινε και στη σχολή περνάς , το μέλλον σου το φαντάζεσαι στη Νάξο ή, σε κάποια άλλη μεγάλη πόλη;

«Πιστεύω ότι σπουδάζοντας οικονομικά, στη Νάξο θα έχω αρκετές ευκαιρίες να βρω μια εργασία που να πληροί αυτά που εγώ αναζητώ, τόσο σε οικονομικές απολαβές, όσο και γενικότερα σε συνθήκες εργασίας. Βέβαια, δεν αποκλείω το ενδεχόμενο να ακολουθήσω την επαγγελματική μου πορεία σε κάποια μικρή ή μεγάλη πόλη της ηπειρωτικής Ελλάδας.. Όμως, η πρώτη επιλογή είναι η Νάξος, με βάση τα σημερινά δεδομένα»

Τέλος αν σου έλεγα να στείλεις ένα μήνυμα στα παιδιά που δεν κατάφεραν να πετύχουν τους στόχους τους, ποιο θα ήταν αυτό;

«Το μήνυμα αυτό θα πρέπει να είναι διαφορετικό. Εξαρτάται από το αν πραγματικός στόχος του ατόμου είναι το αντικείμενο κάποιας σχολής στο οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση μονάχα μέσω τον πανελλήνιων ή, όχι. Εάν λοιπόν ο στόχος είναι εφικτός χωρίς Πανελλήνιες , καλό θα είναι να ακολουθήσει το όνειρό του και να αποβάλλει από τη σκέψη του τα στερεότυπα της κοινωνίας περί πανελληνίων και εισαγωγής με κάθε κόστος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Να απελευθερωθεί τόσο από τη δική του αντίληψη, όσο και ολόκληρης της κοινωνίας από τα στερεότυπα αυτά που αποτελούν αρνητικό σημάδι για την ανάπτυξη της. Η επιλογή είναι δική μας και όχι των άλλων. Οποιοι κι εάν είναι αυτοί».

Δεν υπάρχουν σχόλια: