Α. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι ο κ.
Τσίπρας μεθόδευσε την συζήτηση αυτή την ώρα που ξεκινά η προεκλογική περίοδος
για τις Ευρωεκλογές, ενώ το πόρισμα της διακομματικής Επιτροπής είχε
ολοκληρωθεί και κατατεθεί από το 2016. Αυτό και μόνο δεν αφήνει πολλά περιθώρια
αισιοδοξίας. Η αλήθεια είναι ότι παρά τα μεγάλα λόγια, παρά τις θεατρικές
κινήσεις, παρά τη διαρκή και συστηματική επίκληση του θέματος αυτού στον προεκλογικό
λόγο του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και των ΑΝΕΛ, η κυβέρνηση Τσίπρα ουσιαστικά απουσίασε αυτά
τα 4 χρόνια από αυτή την εθνική προσπάθεια. Το τελευταίο ντοκουμέντο....
ενεργητικής
διεκδίκησης παραμένει η ρηματική διακοίνωση της προηγούμενης κυβέρνησης, η
οποία επιδόθηκε στους Γερμανούς την 16.01.2015. Ο ίδιος ο κ. Τσίπρας, ο οποίος
στο εσωτερικό πουλούσε λεονταρισμούς τι είπε όταν συναντήθηκε για πρώτη φορά με
την κυρία Μέρκελ την εποχή της μεγάλης αντιπαράθεσης; Είπε δύο πράγματα: «Ότι
αυτή η πρωτοβουλία για την ανάδειξη εκ νέου του αιτήματος για πολεμικές επανορθώσεις
και του θέματος του αναγκαστικού δανείου, δεν είναι κάτι καινούριο. Έγινε και
από την προηγούμενη κυβέρνηση». Και ότι «δεν αφορά κάποια υλική διεκδίκηση». Αυτά
έλεγε ο κ. Τσίπρας το Μάρτιο του 2015. Προσθέτοντας μετά ότι είναι ένα διμερές
θέμα, ξεχωριστό, το οποίο «για εμάς έχει πρωτίστως ηθική και όχι υλική αξία».
Αίφνης χάθηκε όλη η διεκδικητική ορμή που τον χαρακτήριζε όταν ήταν στην
αντιπολίτευση Η Ν.Δ. ήταν το κόμμα το οποίο από την αρχή χειρίστηκε με ευθύνη,
επάρκεια αλλά και ρεαλισμό αυτό το εξαιρετικά πολύπλοκο νομικό θέμα για τις
γερμανικές επανορθώσεις, το κατοχικό δάνειο και τις αποζημιώσεις, που αφορούν
ιδιώτες. Τον Σεπτέμβριο του 2012, στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, συστάθηκε
μια ειδική ομάδα ανώτερων υπαλλήλων η οποία -για πρώτη φορά- κατέγραψε,
ταξινόμησε, προστάτευσε όλο το αρχειακό υλικό το οποίο σχετίζεται με αυτό το
θέμα. Αυτό είναι το υλικό το οποίο, έκτοτε, επικαλείται το ελληνικό κράτος. Τον
Απρίλιο του 2013, η έκθεση αυτή διαβιβάστηκε από το υπουργείο Εξωτερικών στο
Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ώστε να την αξιολογήσει και να στοιχειοθετήσει
νομικά τις αξιώσεις του ελληνικού Δημοσίου. Και αυτό έγινε. Το πιο σημαντικό,
όμως, έρεισμα πάνω το οποίο η Ελλάδα
πρέπει να χτίσει τη δική της νομική διεκδίκηση με σθένος, υπευθυνότητα και
ρεαλισμό, υπάρχει στην περίπτωση του κατοχικού δανείου. Ειδικά η διεκδίκηση
αυτή, είναι σίγουρα νομικά ανοιχτή και πολιτικά εφικτή. Και πρέπει να
αποτελέσει την προτεραιότητά.
Β.
Πράγματι για όσο θα είναι Πρωθυπουργός ο κ.
Τσίπρας δεν προβλέπεται καμιά μείωση του αφορολόγητου. Ο ίδιος άλλωστε
ψηφίζοντας τη μείωση του αφορολόγητου είχε φροντίσει να γίνει η μείωση μετά το
τέλος της συνταγματικής θητείας της κυβέρνησής του και συγκεκριμένα από την 1 η
1 ου 2020. ¨Όταν, ωστόσο ρωτήθηκε αν θα φέρει ρύθμιση στη Βουλή πριν τις
εκλογές ώστε να ακυρώσει τη μείωση του αφορολόγητου που ο ίδιος επέβαλε, δεν
έδωσε καμία απάντηση.
Ενώ ο κ. Τσίπρας απευθυνόμενος στους πολίτες
έλεγε πως το αφορολόγητο δεν θα μειωθεί, ο κ. Τσακαλώτος απευθυνόμενος στους
ομολόγους του, στο Eurogroup της 5ης Απριλίου 2019 βεβαίωνε για το ακριβώς
αντίθετο. Αναφέρει κατά λέξη η απόφαση του Eurogroup, πριν
από δέκα ημέρες: «Καλωσορίζουμε το γεγονός ότι οι ελληνικές αρχές επιβεβαίωσαν
τη γενική δέσμευση να συνεχίσουν την εφαρμογή όλων των βασικών μεταρρυθμίσεων
στο πλαίσιο του προγράμματος του ESM, ιδίως όσον αφορά τη
μεταρρύθμιση του φόρου εισοδήματος που θα διευρύνει τη φορολογική βάση» Το
συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο: Έξω επαναλαμβάνουν τη δέσμευση ότι θα εφαρμοστεί
κανονικά η μείωση του αφορολογήτου, όπως ακριβώς την ψήφισαν. Και μέσα
προσπαθούν, άλλη μια φορά, να εξαπατήσουν τους πολίτες. Ποιος λέει λοιπόν την
αλήθεια; Ο κ. Τσίπρας στη συνέντευξή του ή ο κ. Τσακαλώτος ο οποίος υπέγραψε
την ομόφωνη απόφαση του Eurogroup;
Γ.
Τα μεσάνυχτα της Τρίτης, ο Υπουργός Παιδείας
κατέθεσε νομοσχέδιο 226 άρθρων και 1120 σελίδων, ώστε να συζητηθεί αμέσως στην
Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και να υποβληθεί προς ψήφιση στην Ολομέλεια της
Βουλής σε μόλις τρεις εργάσιμες ημέρες, δηλαδή τη Μεγάλη Δευτέρα! Πρόκειται για
ένα νομοσχέδιο-σκούπα αμφιλεγόμενων διατάξεων και ασύνδετων θεματικών, το οποίο
έχει εγείρει σωρεία αντιδράσεων και για το οποίο έχουν υποβληθεί 1390 σχόλια
στη διαβούλευση. Παρ’ όλα αυτά, η Κυβέρνηση προκλητικά αποπειράται να
ελαχιστοποιήσει το διάλογο και να αποσιωπήσει τις αντίθετες φωνές. Η ΝΔ καταγγέλλει
με τον πιο απερίφραστο τρόπο τον ευτελισμό της κοινοβουλευτικής διαδικασίας και
του δημοκρατικού διαλόγου από μία Κυβέρνηση και έναν Υπουργό Παιδείας σε
αποδρομή. Και τους καλεί, έστω την ύστατη αυτή στιγμή, να επιδείξουν το δέοντα σεβασμό
στη Βουλή και τις διαδικασίες της.
Δ.
Η Κυβέρνηση για άλλη μία φορά καταπιάνεται με την
αγαπημένη της συνήθεια των fake news.
Όποιος έχει δει το βίντεο αντιλαμβάνεται ότι μόνο προεκλογικό δεν είναι.
Επρόκειτο για μία ανοιχτή συνάντηση η οποία είχε πολιτικό περιεχόμενο καθώς ο
Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας εξέφρασε τη στήριξη του στους καλλιτέχνες στη
λύση που έχουν βρει από κοινού για τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου φορέα για τη
συλλογή των πνευματικών δικαιωμάτων. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι το θετικό
κλίμα καταγράφηκε από τις ανακοινώσεις που εξέδωσαν τα δύο από τα τρία σωματεία
που εκπροσωπούν τους δημιουργούς και εν συνεχεία -μετά από μία μάλλον αχρείαστη
διευκρίνιση- και το τρίτο. Όσο για τις κατηγορίες της κυβέρνησης, χρειάζεται
προφανώς απύθμενο θράσος για να κατηγορείς άλλους για ένα πρόβλημα που εξαιτίας
της ανικανότητας και της ιδεοληψίας διόγκωσε. Και αυτό διότι επί ΣΥΡΙΖΑ έφτασαν
τα έσοδα από τα πνευματικά δικαιώματα να πέσουν από τα 48 εκατ. ευρώ στα μόλις
2, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν οι άνθρωποι που εργάζονται στον χώρο της μουσικής
-και ιδίως οι λιγότερο γνωστοί- σε οικονομικό αδιέξοδο. Και επειδή έφτασαν στο
σημείο να καταλογίσουν ότι το βίντεο βγήκε χωρίς τη συναίνεση του σωματείου
ΑΣΜΑ, υπάρχει γραπτή συναίνεση του κ. Δεληβοριά που είδε το βίντεο πριν βγει. Σε
κάθε περίπτωση, η Νέα Δημοκρατία δεν αντιπαρατίθεται με κανέναν καλλιτέχνη, αντιθέτως
καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να εξευρεθεί μία λύση που θα δώσει νέα πνοή
στο ελληνικό τραγούδι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου