Zubr (Αερόστρωμνο αποβατικό)
Προσθήκη λεζάντας |
δύο από τα τρία χόβερκραφτ που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.) διέσχιζαν με ιλιγγιώδη ταχύτητα το Αιγαίο, στο πλαίσιο της Ασκησης «Καταιγίς 2016». Ηταν η πρώτη φορά που συνέβαινε κάτι τέτοιο, έπειτα από αρκετό καιρό που τα ρωσικής κατασκευής σκάφη παρέμεναν στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας. Από τα τέσσερα –πανάκριβα και αμφιβόλου επιχειρησιακής αξίας χόβερκραφτ, καθώς δεν μπορούν να πλεύσουν με ανέμους άνω των 4 μποφόρ (είχαν αγοραστεί προ 15ετίας)– ένα έχει παροπλιστεί και ακόμη ένα παπάντα ακίνητο για συντήρηση. Βλέποντάς τα, αρκετά στελέχη του Π.Ν. χαμογέλασαν ειρωνικά, ενθυμούμενα τις προ κρίσης εποχές που τα εντυπωσιακά –λόγω της ιλιγγιώδους ταχύτητας που αναπτύσσουν– Zubr έβγαιναν στο Αιγαίο τακτικά όταν ο εκάστοτε υπουργός Αμυνας ήθελε απλά να εντυπωσιάσει κάποιον υψηλόβαθμο επισκέπτη.
https://www.facebook.com/juliomous/videos/839204109551693/
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδειαραμένει
Zubr class LCAC | |
Πληροφορίες | |
---|---|
Ναυπηγείο | Feodosia Shipbuilding Company, Crimea |
Ένταξη σε υπηρεσία | 1988-σήμερα |
Χρήση | Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό Ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό Κινεζικό Πολεμικό Ναυτικό Ουκρανικό Πολεμικό Νατυτικό |
Γενικά χαρακτηριστικά | |
Εκτόπισμα | 340 τόνοι (κενό) 415 τόνοι (normal) 555 τόνοι (πλήρης φόρτος) |
Μήκος | 57 m (187 ft) |
Πλάτος | 25.6 m (84 ft) |
Βύθισμα | 1.6 m (5.2 ft) |
Πρόωση |
5 Αεριοστρόβιλοι Τύπου Kuznetsov NK-12MV
Έλικες: 3 τετραπτέρυγες έλικες μεταβλητής γωνίας2 άνωσης/ανύψωσης, 3 προώθησης: 5 x 11.836 ίπποι |
Ταχύτητα | 63 κόμβοι |
Αυτονομία | 300 mi (480 km) στους 55 κόμβους |
Πλήρωμα | 31 μόνιμο |
Το Ρωσικής σχεδίασης Zubr (ή Project 1232.2 - Νατοϊκή ονομασία POMORNIK) είναι το μεγαλύτερο στρατιωτικό αερόστρωμνο του κόσμου[1] και χρησιμοποιείται ως αποβατικό σκάφος στρώματος αέρα (Landing Craft air-cushion ή LCAC). Σήμερα βρίσκονται σε ενεργό υπηρεσία εννέα σκάφη σε ολόκληρο τον κόσμο, σε χρήση από τις ναυτικές δυνάμεις της Ελλάδας, της Ρωσίας και της Ουκρανίας[2]. Η μεταβίβαση του ΠΤΜ Κεφαλληνία (L180), του πρώτου από τα δύο αερόστρωμνα Zubr που αγοράστηκαν από την Ελλάδα[3], στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό σηματοδότησε την πρώτη φορά που σκάφος ρωσικής κατασκευής χρησιμοποιήθηκε από το πολεμικό ναυτικό χώρας μέλους του ΝΑΤΟ[4][5][6].
Είναι σχεδιασμένο να μεταφέρει αποβατικές επιθετικές μονάδες (όπως πεζοναύτες ή άρματα μάχης) από εξοπλισμένα ή μη σκάφη σε μη προετοιμασμένες ακτές, καθώς και να μεταφέρει και να ποντίζει νάρκες.
Περιγραφή[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Το Zubr είναι σχεδιασμένο να μεταφέρει δια θαλάσσης αποβατικές επιθετικές μονάδες (όπως πεζοναύτες και άρματα μάχης) από εξοπλισμένα ή μη σκάφη σε μη προετοιμασμένες ακτές, για την ταχεία μεταφορά στρατευμάτων και υλικού από και προς το θέατρο των επιχειρήσεων, καθώς επίσης για την μεταφορά και πόντιση ναρκών. Η υψηλή αντοχή και επιπλευσιμότητα του σκάφους οφείλεται σε ένα ορθογώνιο πλωτήρα που αποτελεί το κύριο τμήμα μεταφοράς φορτίου του σκάφους. Η υπερκατασκευή που βρίσκεται πάνω στον πλωτήρα χωρίζεται σε τρία τμήματα, με 2 οριζόντια διαφράγματα (μπουλμέδες – bulkheads): το ενδιάμεσο τμήμα πολεμικού υλικού, που είναι εξοπλισμένο με ράμπες αρμάτων μάχης, και τα εξωτερικά τμήματα που περιέχουν τα κύρια και εφεδρικά συστήματα πρόωσης, τα τμήματα ενδιαίτησης και τα συστήματα προστασίας βιοχημικού πολέμου. Για να βελτιωθούν οι συνθήκες στους σταθμούς μάχης και στα τμήματα ενδιαίτησης και μεταφοράς προσωπικού το σκάφος είναι εξοπλισμένο με συστήματα κλιματισμού και θέρμανσης, ηχομονωτικές και θερμομονωτικές επενδύσεις και κατασκευές από αντικραδασμικά υλικά. Το πλοίο παρέχει πλήρεις συνθήκες διαβίωσης για το πλήρωμά του.
Το Zubr μπορεί να μεταφέρει τρία κύρια άρματα μάχης (μέχρι 131 τόνους), ή δέκα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΑ) με 140 στρατιώτες (μέχρι 115 τόνους), ή μέχρι 500 στρατιώτες (με τους 360 στο τμήμα φορτίου). Με μέγιστο φορτίο το πλοίο είναι ικανό να ανέβει πλαγιές μέχρι 5% κλίση σε μη προετοιμασμένες ακτές και να υπερπηδήσει εμπόδια μέχρι 1,6 μέτρα ύψος. Μπορεί να επιχειρεί σε κατάσταση θάλασσας μέχρι 4, με ταχύτητα 30-40 κόμβους. Το προσωπικό προστατεύεται από όπλα μαζικής καταστροφής με αεροστεγή μόνωση των σταθμών μάχης και των τμημάτων του προσωπικού και του πληρώματος, όπως και με προσωπικές προστατευτικές μάσκες και στολές. Το πλοίο είναι επίσης προστατευμένο από νάρκες καθώς το οριζόντιο στρώμα αέρα που δημιουργείται μέσα στη «φούστα» που περιβάλλει το σκάφος ελαττώνει το μαγνητικό ίχνος του πλοίου και των μεταφερομένων υλικών.
Γενικά Χαρακτηριστικά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
- Πλήρωμα: 27
- Διαστάσεις:
- Μήκος: 56,2m
- Πλάτος: 22,3m
- Μήκος με το στρώμα αέρα: 57,3m
- Πλάτος με το στρώμα αέρα: 25,6m
- Ύψος με το στρώμα αέρα: 21,9m
- Εκτόπισμα: 480t
- Μέγιστο Εκτόπισμα: 535t
- Πρόωση:
- Μηχανικοί αεροστρόβιλοι: 5
- Ισχύς: 5 x 10,000hp
- Πρόωση: 3 x 10,000hp
- Αιώρηση: 2 x 10,000hp
- 3 Τετράφυλλες έλικες μεταβλητού βήματος
- Γεννήτριες:
- 4 Γεννήτριες τύπου αεροστρόβιλου
- Ισχύς: 4 x 100 kilowatts
- Επιδόσεις:
- Ταχύτητα: 60 knots, 40 knots (μεταφέροντας 3 άρματα μάχης)
- Ακτίνα δράσης με μέγιστη ταχύτητα: 300 μίλια
- Στρατιωτικό φορτίο: 3 άρματα μάχης ή 10 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού ή 140 στρατιώτες με 130 τόνους φορτίο
- Οπλισμός:
- 4 τετραπλοί εκτοξευτές φορητών αντιαεροπορικών πυραύλων Strela-3 με 32 πυραύλους
- 2 εξάκαννα αντιαεροπορικά πυροβόλα AK-630 των 30 mm με 6000 βλήματα
- 2 εκτοξευτές ρουκετών των 22 σωλήνων έκαστος, διαμέτρου 140mm με 132 βλήματα
- 1 αφαιρούμενο σύστημα πόντισης ναρκών για 20 εως 80 νάρκες
- Ηλεκτονικά συστήματα:
- Ραντάρ ανίχνευσης
- Ραντάρ ναυτιλίας
- Ηλεκτονικό συστημα αντιμέτρων
Τα Zubr στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό υπηρετούν τέσσερα πλοία. Τα τρία πλοία εντάχθηκαν το 2001: Το ΠΤΜ Κεφαλληνία (L180) αγοράστηκε από το Ρωσικό ναυτικό και εκσυγχρονίστηκε, το ΠΤΜ Ιθάκη (L181) ολοκληρώθηκε στην Ουκρανία και το ΠΤΜ Ζάκυνθος (L183) κατασκευάστηκε στη Ρωσία. Ένα τέταρτο σκάφος, το ΠΤΜ Κέρκυρα (L182) καθελκύστηκε στα ναυπηγεία της Αγίας Πετρούπολης τον Ιούνιο του 2004 και εντάχθηκε τον Ιανουάριο του 2005.
Πλοία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Παραπομπές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
- ↑ Hellenic Navy (2008). «Hellenic Command Amphibious Forces: Ships» (στα English). Hellenic Navy. Ανακτήθηκε στις 2009-04-18.
- ↑ «Zubr Class (Pomornik) Air Cushioned Landing Craft, Russia» (στα English). naval-technology.com. 2009. Ανακτήθηκε στις 2009-04-18.
- ↑ Hellenic Navy (2008). «Hellenic Command Amphibious Forces: Introduction» (στα English). Hellenic Navy. Ανακτήθηκε στις 2009-04-18.
- ↑ Kitov, Vladimir (2000-11-04). «Almaz launches NATO-bound craft» (στα English). The Russia Journal. Ανακτήθηκε στις 2009-04-18.
- ↑ Titova, Irina (2000-12-29). «City Shipyard Hovercraft Is 1st Delivery to NATO State» (στα English). The St. Petersburg Times. Ανακτήθηκε στις 2009-04-18.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου