Τοποθέτηση του βουλευτή Κυκλάδων Νίκου Συρμαλένιου στη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής
Για πρώτη φορά μετά από χρόνια γίνεται σήμερα ουσιαστική δουλειά για τη νησιωτικότητα και για τα μικρά νησιά, δήλωσε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, στην τοποθέτησή του κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής. Όπως ανέφερε, αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί περνάμε σιγά σιγά σε πράξεις, σε δράσεις. Το θέμα της νησιωτικότητας έχει μπει και στη χώρα μας και στο Σύνταγμα, αλλά και ως εφαρμογή των ευρωπαϊκών συνθηκών. Σε μερικούς τομείς τα βήματα είναι ταχύτερα, όπως στην υγεία, όπου η κατάσταση δεν συγκρίνεται με εκείνη υπήρχε πριν δύο χρόνια. Παρά το γεγονός ότι δεν λύθηκαν όλα τα προβλήματα, υπάρχει για παράδειγμα μια βάση αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ στη Σύρο, για τις Κυκλάδες, που ήταν στόχος και όνειρο δεκαετιών και ήδη έχει σώσει πάρα πολλές ζωές.
Αναφερόμενος στον ΦΠΑ, ο Νίκος Συρμαλένιος είπε: «Ο ΦΠΑ δυστυχώς χάθηκε για τα νησιά, εγώ θέλω να πιστεύω προσωρινά. Δεν είμαι υπέρ των απόλυτων διαπιστώσεων ότι δεν θα ξανακερδηθεί ποτέ. Νομίζω ότι και ο Υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής με τη συμμετοχή του στις συσκέψεις της Μάλτας έχει θέσει εκεί και ζήτημα της επαναφοράς των ειδικών απαλλαγών στα οικονομικά ζητήματα των νησιών και ιδιαίτερα των μικρών νησιών. Είναι δικό μας χρέος να ζητήσουμε από τους δανεις΄τες μας να υπάρξουν συγκεκριμένα αντισταθμιστικά μέτρα, ιδιαίτερα για τα νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους».
Ο βουλευτής Κυκλάδων έκανε αναφορά στο θέμα της υποστελέχωσης στις δημόσιες υπηρεσίες. Ειδικότερα, ανέφερε ότι για τους υπαλλήλους ΠΕ και ΤΕ, είχε εξαιρεθεί ο κανόνας, το 1 προς 10, που υπήρξε από το πρώτο μνημόνιο. Όπως ανέφερε: «Σήμερα έχουμε φτάσει στο 1 προς 4, δηλαδή, μειώσαμε τους αποχωρήσαντες σε σχέση με τις δυνατότητες πρόσληψης. Αυτό, δεν έχει εφαρμοστεί, επί της ουσίας. Ούτε από την προηγούμενη κυβέρνηση, ούτε από τη σημερινή. Δεν έχει εφαρμοστεί δηλαδή, η δυνατότητα της εξαίρεσης που υπάρχει, δηλαδή να προσλαμβάνονται στις νησιωτικές περιοχές ΤΕ και ΠΕ. Επομένως, πρέπει να εξαντλήσουμε αυτά τα περιθώρια και να το θέσουμε, μετ΄ επιτάσεως στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης».
Επίσης, ανέφερε ότι είναι πολύ σημαντική η πρωτοβουλία που γίνεται με συνεργασία της ΕΕΤΑ και της ΜΟΔ, για τη χρηματοδότηση των μικρών νησιών. Υπήρχαν πάντα, στα προγράμματα ΕΣΠΑ, προγράμματα για τα μικρά νησιά, τα οποία όμως, έμεναν ημιτελή, γιατί ακριβώς, έπασχαν στο βαθμό της ωρίμανσης μελετών. Όπως ανέφερε: «Κάποτε, στην ΜΟΔ έλεγαν ότι θα δημιουργούσαν μια Task Force, που θα παρενέβαινε ενισχυτικά στους μικρούς Δήμους, για να «ωριμάζει» έργα. Αυτό, δεν έγινε ποτέ. Τώρα, υπάρχει το πρόγραμμα αυτό, και μπορεί να «ωριμάσει» μια μελέτη, να βρεθεί χρηματοδοτική πηγή και να υλοποιηθεί. Αυτό, έχει τεράστια σημασία».
Για το ακτοπλοϊκό θέμα, ο Ν. Συρμαλένιος ανέφερε ότι πρέπει να προχωρήσει τάχιστα η χάραξη του ελάχιστου δρομολογιακού δικτύου, το οποίο θα είναι και συνδυασμένων μεταφορών, να μπει και το υδροπλάνο μέσα στα μέσα μεταφοράς που θα χρησιμοποιηθούν. Ωστόσο, ανέφερε ότι δεν έχει βελτιωθεί η κατάσταση για όλες τις περιοχές ειδικά για το χειμώνα. Ιδιαίτερα για τις δυτικές Κυκλάδες και για την ενδοεπικοινωνία την ενδοκυκλαδική τα πράγματα είναι στάσιμα από Νοέμβριο μέχρι Μάρτιο, και εκεί με την εν λόγω πρωτοβουλία θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί το δίκτυο και να υπάρξει προώθηση της διάταξης για προγραμματική συμφωνία του Υπουργείου Ναυτιλίας, στο επικείμενο νομοσχέδιο, με τους Δήμους κάτω από 5.000 κατοίκους για χρήση ακτοπλοϊκών μέσων.
Αναφορικά με τις αποκεντρωμένες διοικήσεις, ο βουλευτής Κυκλάδων τόνισε ότι πρέπει, επιτέλους, να καταργηθούν, αναφέροντας : «Με το νομοσχέδιο του Καλλικράτη, τη μεγάλη αυτή μεταρρύθμιση που θα γίνει, εγώ και προσωπικά νομίζω ότι πρέπει να καταργηθούν, διότι μας δημιουργούν τεράστια εμπόδια και στους δήμους και σε άλλες δράσεις. Υπάρχουν κεντρικές δραστηριότητες που μπορούν να πάνε στο Υπουργείο και οι υπόλοιπες δράσεις μπορούν να πάνε στην Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού. Η αποκεντρωμένη διοίκηση, όπως λειτουργεί, είναι στην ουσία υπερυπουργείο, δεν υπάγεται σε κανέναν Υπουργό, κανένας δεν μπορεί να τους πει τίποτα και περιμένουν τόσες υπηρεσίες τη γνωμοδότηση και την έγκριση από κάποιους «αόρατους» δημόσιους υπαλλήλους και υπηρεσίες που τελικά, δεν ελέγχονται από κανέναν».
Ο Ν. Συρμαλένιος έκανε τέλος λόγο για μια εκδήλωση για τα αγροτικά θέματα για τις 5 Μαΐου που ετοιμάζεται με πρωτοβουλία και της Ομοσπονδίας Συλλόγου Μικρών Κυκλάδων. Ανέφερε, ειδικότερα, ότι έχει γίνει συνεργασία και με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, υπό την αιγίδα της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών, να υπάρξει μια συζήτηση για τα αγροτικά ζητήματα, για δοθεί μεγαλύτερη ώθηση και στην επιστροφή νέων ανθρώπων στα νησιά, με τα προγράμματα για τους νέους αγρότες κλπ. και σε οτιδήποτε άλλο που να μπορεί να αναπτύξει τον πρωτογενή τομέα, βασικό πυλώνα της παραγωγικής ανάπτυξης της χώρας.
29/03/2017
Για πρώτη φορά μετά από χρόνια γίνεται σήμερα ουσιαστική δουλειά για τη νησιωτικότητα και για τα μικρά νησιά, δήλωσε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, στην τοποθέτησή του κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής. Όπως ανέφερε, αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί περνάμε σιγά σιγά σε πράξεις, σε δράσεις. Το θέμα της νησιωτικότητας έχει μπει και στη χώρα μας και στο Σύνταγμα, αλλά και ως εφαρμογή των ευρωπαϊκών συνθηκών. Σε μερικούς τομείς τα βήματα είναι ταχύτερα, όπως στην υγεία, όπου η κατάσταση δεν συγκρίνεται με εκείνη υπήρχε πριν δύο χρόνια. Παρά το γεγονός ότι δεν λύθηκαν όλα τα προβλήματα, υπάρχει για παράδειγμα μια βάση αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ στη Σύρο, για τις Κυκλάδες, που ήταν στόχος και όνειρο δεκαετιών και ήδη έχει σώσει πάρα πολλές ζωές.
Αναφερόμενος στον ΦΠΑ, ο Νίκος Συρμαλένιος είπε: «Ο ΦΠΑ δυστυχώς χάθηκε για τα νησιά, εγώ θέλω να πιστεύω προσωρινά. Δεν είμαι υπέρ των απόλυτων διαπιστώσεων ότι δεν θα ξανακερδηθεί ποτέ. Νομίζω ότι και ο Υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής με τη συμμετοχή του στις συσκέψεις της Μάλτας έχει θέσει εκεί και ζήτημα της επαναφοράς των ειδικών απαλλαγών στα οικονομικά ζητήματα των νησιών και ιδιαίτερα των μικρών νησιών. Είναι δικό μας χρέος να ζητήσουμε από τους δανεις΄τες μας να υπάρξουν συγκεκριμένα αντισταθμιστικά μέτρα, ιδιαίτερα για τα νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους».
Ο βουλευτής Κυκλάδων έκανε αναφορά στο θέμα της υποστελέχωσης στις δημόσιες υπηρεσίες. Ειδικότερα, ανέφερε ότι για τους υπαλλήλους ΠΕ και ΤΕ, είχε εξαιρεθεί ο κανόνας, το 1 προς 10, που υπήρξε από το πρώτο μνημόνιο. Όπως ανέφερε: «Σήμερα έχουμε φτάσει στο 1 προς 4, δηλαδή, μειώσαμε τους αποχωρήσαντες σε σχέση με τις δυνατότητες πρόσληψης. Αυτό, δεν έχει εφαρμοστεί, επί της ουσίας. Ούτε από την προηγούμενη κυβέρνηση, ούτε από τη σημερινή. Δεν έχει εφαρμοστεί δηλαδή, η δυνατότητα της εξαίρεσης που υπάρχει, δηλαδή να προσλαμβάνονται στις νησιωτικές περιοχές ΤΕ και ΠΕ. Επομένως, πρέπει να εξαντλήσουμε αυτά τα περιθώρια και να το θέσουμε, μετ΄ επιτάσεως στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης».
Επίσης, ανέφερε ότι είναι πολύ σημαντική η πρωτοβουλία που γίνεται με συνεργασία της ΕΕΤΑ και της ΜΟΔ, για τη χρηματοδότηση των μικρών νησιών. Υπήρχαν πάντα, στα προγράμματα ΕΣΠΑ, προγράμματα για τα μικρά νησιά, τα οποία όμως, έμεναν ημιτελή, γιατί ακριβώς, έπασχαν στο βαθμό της ωρίμανσης μελετών. Όπως ανέφερε: «Κάποτε, στην ΜΟΔ έλεγαν ότι θα δημιουργούσαν μια Task Force, που θα παρενέβαινε ενισχυτικά στους μικρούς Δήμους, για να «ωριμάζει» έργα. Αυτό, δεν έγινε ποτέ. Τώρα, υπάρχει το πρόγραμμα αυτό, και μπορεί να «ωριμάσει» μια μελέτη, να βρεθεί χρηματοδοτική πηγή και να υλοποιηθεί. Αυτό, έχει τεράστια σημασία».
Για το ακτοπλοϊκό θέμα, ο Ν. Συρμαλένιος ανέφερε ότι πρέπει να προχωρήσει τάχιστα η χάραξη του ελάχιστου δρομολογιακού δικτύου, το οποίο θα είναι και συνδυασμένων μεταφορών, να μπει και το υδροπλάνο μέσα στα μέσα μεταφοράς που θα χρησιμοποιηθούν. Ωστόσο, ανέφερε ότι δεν έχει βελτιωθεί η κατάσταση για όλες τις περιοχές ειδικά για το χειμώνα. Ιδιαίτερα για τις δυτικές Κυκλάδες και για την ενδοεπικοινωνία την ενδοκυκλαδική τα πράγματα είναι στάσιμα από Νοέμβριο μέχρι Μάρτιο, και εκεί με την εν λόγω πρωτοβουλία θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί το δίκτυο και να υπάρξει προώθηση της διάταξης για προγραμματική συμφωνία του Υπουργείου Ναυτιλίας, στο επικείμενο νομοσχέδιο, με τους Δήμους κάτω από 5.000 κατοίκους για χρήση ακτοπλοϊκών μέσων.
Αναφορικά με τις αποκεντρωμένες διοικήσεις, ο βουλευτής Κυκλάδων τόνισε ότι πρέπει, επιτέλους, να καταργηθούν, αναφέροντας : «Με το νομοσχέδιο του Καλλικράτη, τη μεγάλη αυτή μεταρρύθμιση που θα γίνει, εγώ και προσωπικά νομίζω ότι πρέπει να καταργηθούν, διότι μας δημιουργούν τεράστια εμπόδια και στους δήμους και σε άλλες δράσεις. Υπάρχουν κεντρικές δραστηριότητες που μπορούν να πάνε στο Υπουργείο και οι υπόλοιπες δράσεις μπορούν να πάνε στην Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού. Η αποκεντρωμένη διοίκηση, όπως λειτουργεί, είναι στην ουσία υπερυπουργείο, δεν υπάγεται σε κανέναν Υπουργό, κανένας δεν μπορεί να τους πει τίποτα και περιμένουν τόσες υπηρεσίες τη γνωμοδότηση και την έγκριση από κάποιους «αόρατους» δημόσιους υπαλλήλους και υπηρεσίες που τελικά, δεν ελέγχονται από κανέναν».
Ο Ν. Συρμαλένιος έκανε τέλος λόγο για μια εκδήλωση για τα αγροτικά θέματα για τις 5 Μαΐου που ετοιμάζεται με πρωτοβουλία και της Ομοσπονδίας Συλλόγου Μικρών Κυκλάδων. Ανέφερε, ειδικότερα, ότι έχει γίνει συνεργασία και με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, υπό την αιγίδα της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών, να υπάρξει μια συζήτηση για τα αγροτικά ζητήματα, για δοθεί μεγαλύτερη ώθηση και στην επιστροφή νέων ανθρώπων στα νησιά, με τα προγράμματα για τους νέους αγρότες κλπ. και σε οτιδήποτε άλλο που να μπορεί να αναπτύξει τον πρωτογενή τομέα, βασικό πυλώνα της παραγωγικής ανάπτυξης της χώρας.
29/03/2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου