Την Εθνική "γκάφα" κ το απίστευτο κόστος ΣΥΡΙΖΑ στο ασφαλιστικό 2) Πως φέρνουν ομαδικές απολύσεις από τ πίσω πόρτα!
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της συνέντευξης:
1. Ζητάτε το πάγωμα και την απόσυρση της διάταξης για τις εισφορές στα μπλοκάκια. Έχετε εσεις έτοιμη πρόταση για το πως μπορεί να αλλάξει ο νόμος ; Ποια ειναι ;
Είχαμε έγκαιρα προειδοποιήσει για τις ολέθριες συνέπειες που θα είχε ο νόμος “Κατρούγκαλου” (N.4387/2016) στην οικονομία και την κοινωνία. Δυστυχώς, οι προβλέψεις μας επιβεβαιώθηκαν. Η συγκεκριμένη εγκύκλιος που ζητάμε την απόσυρσή της είναι ανεφάρμοστη, κάτι που φάνηκε άλλωστε από τη σύγχυση και το αδιέξοδο που προκάλεσε στην αγορά. Πρόκειται για προβληματική διάταξη, προϊόν ενός προβληματικού νόμου, που η κυβέρνηση αποπειράθηκε να διορθώσει με νέο λάθος, σε μια προσπάθειά της να κατευνάσει την κοινωνική κατακραυγή που προκλήθηκε. Η νέα εγκύκλιος, που εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας, δεν πρόκειται να επιλύσει το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, που θα έχει τραγικές συνέπειες σε οικονομία και αγορά εργασίας.
Απαιτείται η απόσυρσή της, καθώς και συνολική παρέμβαση σε πολλά επίπεδα. Χαμηλότερες ασφαλιστικές εισφορές, να ανακτήσει και πάλι το σύστημα τα χαρακτηριστικά ενός ασφαλιστικού και όχι προνοιακού – φορολογικού συστήματος με περισσότερη δικαιοσύνη και ανταποδοτικότητα.
Είχαμε έγκαιρα προειδοποιήσει για τις ολέθριες συνέπειες που θα είχε ο νόμος “Κατρούγκαλου” (N.4387/2016) στην οικονομία και την κοινωνία. Δυστυχώς, οι προβλέψεις μας επιβεβαιώθηκαν. Η συγκεκριμένη εγκύκλιος που ζητάμε την απόσυρσή της είναι ανεφάρμοστη, κάτι που φάνηκε άλλωστε από τη σύγχυση και το αδιέξοδο που προκάλεσε στην αγορά. Πρόκειται για προβληματική διάταξη, προϊόν ενός προβληματικού νόμου, που η κυβέρνηση αποπειράθηκε να διορθώσει με νέο λάθος, σε μια προσπάθειά της να κατευνάσει την κοινωνική κατακραυγή που προκλήθηκε. Η νέα εγκύκλιος, που εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας, δεν πρόκειται να επιλύσει το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, που θα έχει τραγικές συνέπειες σε οικονομία και αγορά εργασίας.
Απαιτείται η απόσυρσή της, καθώς και συνολική παρέμβαση σε πολλά επίπεδα. Χαμηλότερες ασφαλιστικές εισφορές, να ανακτήσει και πάλι το σύστημα τα χαρακτηριστικά ενός ασφαλιστικού και όχι προνοιακού – φορολογικού συστήματος με περισσότερη δικαιοσύνη και ανταποδοτικότητα.
2. Το Δ.Ν.Τ ζητεί νέες μειώσεις συντάξεων. Η αναλογιστική μελέτη επι ημερών σας επιβεβαίωνε την ισορροπία του ασφαλιστικού μέχρι το 2060. Μηπως ήταν λάθος η μελέτη;
Το αντίθετο! Το 2014 το ασφαλιστικό σύστημα είχε ισορροπήσει και εκπλήρωνε τους συμφωνηθέντες όρους βιωσιμότητας. Με τις θυσίες των συνταξιούχων και των εργαζομένων, καθώς και με την εφαρμογή ενός τολμηρού πλαισίου μεταρρυθμίσεων και διαρθρωτικών αλλαγών επιτεύχθηκε νοικοκύρεμα, επήλθε η διαφάνεια και διασφαλίστηκαν αρκετά δις ευρώ πόροι από τον εξορθολογισμό του συστήματος.
Το 2014, λοιπόν, με την αναλογιστική μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Ageing Working Group της Ευρ. Επιτροπής και την Εθνική Αναλογιστική Αρχή και τις πιο δύσκολες δημοσιονομικές παραδοχές, ο στόχος επετεύχθη. Προηγουμένως, όμως, είχαμε δημιουργήσει όλα τα απαραίτητα εργαλεία μέτρησης του ασφαλιστικού, όπως ο ΗΛΙΟΣ (2013), με τον οποίο για πρώτη φορά ακτινογραφήθηκε το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας και νικήθηκαν οι “μαϊμού” συντάξεις. Μοναδική εξαίρεση ήταν οι οριακές παρεμβάσεις που τέθηκαν στο email “Χαρδούβελη”, ύψους 310 εκατ. ευρώ. Λογαριασμός, που στη συνέχεια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεκαπλασίασε (3,5 δις ευρώ).
Συνεπώς, η μελέτη δεν ήταν λάθος. Ακολουθούσε τη δεσμευτική συμφωνία που είχαμε με τους εταίρους –Ν. 3863/10, άρθ.11- για το ασφαλιστικό, μέσα από την επίτευξη ενός μακροοικονομικού υποδείγματος με ορίζοντα το 2060, όπου η ετήσια συνταξιοδοτική δαπάνη, προβαλλόμενη έως το έτος 2060, δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τη συνταξιοδοτική δαπάνη του 2009 πλέον 2,5 μονάδες του ΑΕΠ.
Το αντίθετο! Το 2014 το ασφαλιστικό σύστημα είχε ισορροπήσει και εκπλήρωνε τους συμφωνηθέντες όρους βιωσιμότητας. Με τις θυσίες των συνταξιούχων και των εργαζομένων, καθώς και με την εφαρμογή ενός τολμηρού πλαισίου μεταρρυθμίσεων και διαρθρωτικών αλλαγών επιτεύχθηκε νοικοκύρεμα, επήλθε η διαφάνεια και διασφαλίστηκαν αρκετά δις ευρώ πόροι από τον εξορθολογισμό του συστήματος.
Το 2014, λοιπόν, με την αναλογιστική μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Ageing Working Group της Ευρ. Επιτροπής και την Εθνική Αναλογιστική Αρχή και τις πιο δύσκολες δημοσιονομικές παραδοχές, ο στόχος επετεύχθη. Προηγουμένως, όμως, είχαμε δημιουργήσει όλα τα απαραίτητα εργαλεία μέτρησης του ασφαλιστικού, όπως ο ΗΛΙΟΣ (2013), με τον οποίο για πρώτη φορά ακτινογραφήθηκε το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας και νικήθηκαν οι “μαϊμού” συντάξεις. Μοναδική εξαίρεση ήταν οι οριακές παρεμβάσεις που τέθηκαν στο email “Χαρδούβελη”, ύψους 310 εκατ. ευρώ. Λογαριασμός, που στη συνέχεια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεκαπλασίασε (3,5 δις ευρώ).
Συνεπώς, η μελέτη δεν ήταν λάθος. Ακολουθούσε τη δεσμευτική συμφωνία που είχαμε με τους εταίρους –Ν. 3863/10, άρθ.11- για το ασφαλιστικό, μέσα από την επίτευξη ενός μακροοικονομικού υποδείγματος με ορίζοντα το 2060, όπου η ετήσια συνταξιοδοτική δαπάνη, προβαλλόμενη έως το έτος 2060, δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τη συνταξιοδοτική δαπάνη του 2009 πλέον 2,5 μονάδες του ΑΕΠ.
3. Μα είναι δυνατόν δυο χρόνια ΣΥΡΙΖΑ να έχουν τινάξει στον αέρα μια μελέτη που έγινε ενα χρόνο πριν και έδινε ισορροπία μέχρι το 2060.
Και, όμως, είναι! Λόγω λαϊκισμού και ευήθειας οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακύρωσαν την υλοποίηση της επιτευχθείσας συμφωνίας. Εγκατέλειψαν τις προγραμματισμένες μεταρρυθμίσεις και διαρθρωτικές αλλαγές και γενικότερα δεν έκαναν τίποτα για την αγορά εργασίας.
Με το Ν. 4387/2016 (Κατρούγκαλου) άλλαξε η ολοκληρωμένη και επιτυχημένη εθνική διαπραγματευτική συμφωνία για το ασφαλιστικό, που είχαν αποδεχτεί και οι εταίροι μας. Πρόκειται λοιπόν για “γκάφα” εθνικών διαστάσεων από την κυβέρνηση, καθώς άνοιξε το ασφαλιστικό από μηδενική βάση. Αφενός μετέφερε σε αυτό –για την κάλυψη του ελλείμματος- μέρος του δημοσιονομικού εκτροχιασμού της χώρας, ύψους 3,5 δις ευρώ. Αφετέρου εισήγαγε στη διαπραγμάτευση την έννοια της “προσωπικής διαφοράς”, με σκοπό και μεθόδευση την κατάργησή της.
Αυτή είναι η αλήθεια που επιβεβαιώνει ότι όλες οι θυσίες που είχαν γίνει μέχρι τότε πήγαν χαμένες! Όλες οι μειώσεις που ακολούθησαν και συντελέστηκαν -επί ΣΥΡΙΖΑ- ήταν άδικες και αχρείαστες!
Και, όμως, είναι! Λόγω λαϊκισμού και ευήθειας οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακύρωσαν την υλοποίηση της επιτευχθείσας συμφωνίας. Εγκατέλειψαν τις προγραμματισμένες μεταρρυθμίσεις και διαρθρωτικές αλλαγές και γενικότερα δεν έκαναν τίποτα για την αγορά εργασίας.
Με το Ν. 4387/2016 (Κατρούγκαλου) άλλαξε η ολοκληρωμένη και επιτυχημένη εθνική διαπραγματευτική συμφωνία για το ασφαλιστικό, που είχαν αποδεχτεί και οι εταίροι μας. Πρόκειται λοιπόν για “γκάφα” εθνικών διαστάσεων από την κυβέρνηση, καθώς άνοιξε το ασφαλιστικό από μηδενική βάση. Αφενός μετέφερε σε αυτό –για την κάλυψη του ελλείμματος- μέρος του δημοσιονομικού εκτροχιασμού της χώρας, ύψους 3,5 δις ευρώ. Αφετέρου εισήγαγε στη διαπραγμάτευση την έννοια της “προσωπικής διαφοράς”, με σκοπό και μεθόδευση την κατάργησή της.
Αυτή είναι η αλήθεια που επιβεβαιώνει ότι όλες οι θυσίες που είχαν γίνει μέχρι τότε πήγαν χαμένες! Όλες οι μειώσεις που ακολούθησαν και συντελέστηκαν -επί ΣΥΡΙΖΑ- ήταν άδικες και αχρείαστες!
4. Εάν γίνουν εκλογές όπως ζητάτε και κληθείτε εσεις να απαντήσετε στην απαίτηση των θεσμών για κατάργηση της προσωπικής διαφοράς τι θα τους πείτε;, πλήρης και ευέλικτη απασχόληση.
Η προσωπική διαφορά έχει ήδη καταργηθεί. Όλες οι νέες συντάξεις από 12.5.2016 και εφεξής θα είναι μειωμένες μεσοσταθμικά 20% έως 25%. Η συνολική απώλεια με την ολοκλήρωση ενός πλήρους ασφαλιστικού κύκλου θα κυμαίνεται από 5,5 δις ευρώ έως 7 δις ευρώ. Απώλεια που προκύπτει, αν υπολογισθούν οι ετήσιες μεσοσταθμικές μειώσεις πάνω στην ετήσια συνταξιοδοτική δαπάνη (31 δις ευρώ στοιχεία 2015). Οπότε, η συνολική δημοσιονομική προσαρμογή του ΣΥΡΙΖΑ στο ασφαλιστικό με το 3ο μνημόνιο και τις “ουρές” του, προσεγγίζει συνολικά τα 10 δις ευρώ, ξεπερνώντας ακόμη και τα δυο προηγούμενα μνημόνια μαζί (3,5 δις ευρώ 1ο μνημόνιο και 3,9 δις ευρώ 2ο).
Συνεπώς, επιδίωξή μας είναι να μη θιγούν περαιτέρω οι σημερινοί συνταξιούχοι διαμέσου της προσωπικής διαφοράς.
Από την άλλη πλευρά, η Νέα Δημοκρατία παραμένει διαχρονικά σταθερή στις θέσεις της, στηρίζοντας την ποιοτική, πλήρη και καλά αμειβόμενη απασχόληση, δίχως όμως να παραγνωρίζει τη σημασία και το συμπληρωματικό χαρακτήρα των ευέλικτων μορφών απασχόλησης, που συνυπάρχουν σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες. Ισορροπία, που υπήρχε για 10ετιες και στη χώρα μας, με την πλήρη απασχόληση να υπερισχύει!
Ισορροπία, που δυστυχώς ανετράπη, για πρώτη φορά, τη διετία 2015 - 2016, καθώς οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης κυριάρχησαν σε βάρος της πλήρους απασχόλησης.
Η προσωπική διαφορά έχει ήδη καταργηθεί. Όλες οι νέες συντάξεις από 12.5.2016 και εφεξής θα είναι μειωμένες μεσοσταθμικά 20% έως 25%. Η συνολική απώλεια με την ολοκλήρωση ενός πλήρους ασφαλιστικού κύκλου θα κυμαίνεται από 5,5 δις ευρώ έως 7 δις ευρώ. Απώλεια που προκύπτει, αν υπολογισθούν οι ετήσιες μεσοσταθμικές μειώσεις πάνω στην ετήσια συνταξιοδοτική δαπάνη (31 δις ευρώ στοιχεία 2015). Οπότε, η συνολική δημοσιονομική προσαρμογή του ΣΥΡΙΖΑ στο ασφαλιστικό με το 3ο μνημόνιο και τις “ουρές” του, προσεγγίζει συνολικά τα 10 δις ευρώ, ξεπερνώντας ακόμη και τα δυο προηγούμενα μνημόνια μαζί (3,5 δις ευρώ 1ο μνημόνιο και 3,9 δις ευρώ 2ο).
Συνεπώς, επιδίωξή μας είναι να μη θιγούν περαιτέρω οι σημερινοί συνταξιούχοι διαμέσου της προσωπικής διαφοράς.
Από την άλλη πλευρά, η Νέα Δημοκρατία παραμένει διαχρονικά σταθερή στις θέσεις της, στηρίζοντας την ποιοτική, πλήρη και καλά αμειβόμενη απασχόληση, δίχως όμως να παραγνωρίζει τη σημασία και το συμπληρωματικό χαρακτήρα των ευέλικτων μορφών απασχόλησης, που συνυπάρχουν σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες. Ισορροπία, που υπήρχε για 10ετιες και στη χώρα μας, με την πλήρη απασχόληση να υπερισχύει!
Ισορροπία, που δυστυχώς ανετράπη, για πρώτη φορά, τη διετία 2015 - 2016, καθώς οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης κυριάρχησαν σε βάρος της πλήρους απασχόλησης.
5. Τελικά μήπως το πρόβλημα του ασφαλιστικού ειναι το πλήθος των συντάξεων που έχουν δοθεί όλα αυτά τα χρόνια, και το γεγονός οτι έχουν βγει στη σύνταξη άνθρωποι 38 και 40 ετών; Θα μπορούσε να υπάρξει μια παρέμβαση σε όσους ειναι τωρα 45 και ειναι συνταξιούχοι ενω πια το έτος σύνταξης είναι τα 67
Πράγματι αποτελούσε μια από τις σοβαρές διαχρονικές παθογένειες του συστήματος, που όμως πια έχει αντιμετωπιστεί. Το πρόβλημα του ασφαλιστικού εστιάζεται κυρίως στα υψηλά επίπεδα ανεργίας, στη χαμηλή εισπραξιμότητα και στην αδήλωτη εργασία.
Πράγματι αποτελούσε μια από τις σοβαρές διαχρονικές παθογένειες του συστήματος, που όμως πια έχει αντιμετωπιστεί. Το πρόβλημα του ασφαλιστικού εστιάζεται κυρίως στα υψηλά επίπεδα ανεργίας, στη χαμηλή εισπραξιμότητα και στην αδήλωτη εργασία.
6. Η κυβέρνηση εμφανίζεται αμετακίνητη στο θεμα των ομαδικών απολύσεων και των συλλογικών συμβάσεων και σας κατηγορεί οτι υιοθετείτε τις πιο ακραίες θέσεις των δανειστών. Λοιπόν ναι ή όχι σε ομαδικές απολύσεις και συλλογικές συμβάσεις;
Η Ν.Δ., δεν πιστεύει στην πλήρη απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων. Ούτε ωφελούν, ούτε βρίσκουν πεδίο εφαρμογής στην ελληνική πραγματικότητα, κυρίως λόγω του μεγέθους των ελληνικών επιχειρήσεων. Είμαστε, όμως, αντίθετοι με τη διατήρηση του αναχρονιστικού και αντιεργατικού νόμου 1387/1983 για το “περίφημο” βέτο του υπουργού. Ο συγκεκριμένος νόμος “δηλητηρίασε” και υπονόμευσε για περισσότερο από 34 χρόνια την εθνική μας οικονομία και αναμφίβολα ευθύνεται για το κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Γι’ αυτό και ως υπουργός κατήργησα αυτή την αναχρονιστική και πελατειακή διάταξη, μεταφέροντας την αρμοδιότητα στο Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας.
Ταυτόχρονα, δημιουργήθηκε ένα κοινωνικό δίχτυ ασφάλειας για τους εργαζόμενους, που δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια.
Δυστυχώς, ο ΣΥΡΙΖΑ, επανέφερε την αναχρονιστική αυτή διάταξη, με ό,τι αρνητικό αυτό συνεπάγεται για την αγορά εργασίας, τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις. Ουσιαστικά με το λαϊκισμό του, “γκρέμισε” ακόμη μια θετική συμφωνία για την αγορά εργασίας και άνοιξε ο ίδιος την πόρτα στις ομαδικές απολύσεις.
Η Ν.Δ., δεν πιστεύει στην πλήρη απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων. Ούτε ωφελούν, ούτε βρίσκουν πεδίο εφαρμογής στην ελληνική πραγματικότητα, κυρίως λόγω του μεγέθους των ελληνικών επιχειρήσεων. Είμαστε, όμως, αντίθετοι με τη διατήρηση του αναχρονιστικού και αντιεργατικού νόμου 1387/1983 για το “περίφημο” βέτο του υπουργού. Ο συγκεκριμένος νόμος “δηλητηρίασε” και υπονόμευσε για περισσότερο από 34 χρόνια την εθνική μας οικονομία και αναμφίβολα ευθύνεται για το κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Γι’ αυτό και ως υπουργός κατήργησα αυτή την αναχρονιστική και πελατειακή διάταξη, μεταφέροντας την αρμοδιότητα στο Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας.
Ταυτόχρονα, δημιουργήθηκε ένα κοινωνικό δίχτυ ασφάλειας για τους εργαζόμενους, που δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια.
Δυστυχώς, ο ΣΥΡΙΖΑ, επανέφερε την αναχρονιστική αυτή διάταξη, με ό,τι αρνητικό αυτό συνεπάγεται για την αγορά εργασίας, τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις. Ουσιαστικά με το λαϊκισμό του, “γκρέμισε” ακόμη μια θετική συμφωνία για την αγορά εργασίας και άνοιξε ο ίδιος την πόρτα στις ομαδικές απολύσεις.
7. Το ΕΚΑΣ τελειώνει οριστικά το 2019 και οι θεσμοί ζητούν νέες παρεμβάσεις δηλαδή μειώσεις σε προνιακα επιδόματα απο το 18.
Θα μπείτε στο πειρασμό να υποσχεθείτε προεκλογικά οτι θα δώσετε τέτοιες παροχές ή πρέπει να τα ξεχάσουν οι δικαιούχοι οριστικά;
Η Ν.Δ. δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ, ούτε ο Κυριάκος Μητσοτάκης Αλέξης Τσίπρας! Υπηρετούμε την αλήθεια και την υπευθυνότητα και όχι το ψέμα και το λαϊκισμό. Η κατάργηση του ΕΚΑΣ για τους χαμηλοσυνταξιούχους, είναι το αποτέλεσμα της διαπραγματευτικής ανεπάρκειας των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Κρίμα και άδικο για τους 250.000 χαμηλοσυνταξιούχους που εξαπατήθηκαν προεκλογικά από τα θηριώδη ψέματα των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και σήμερα χάνουν αυτή την πραγματικά πολύτιμη γι’ αυτούς ενίσχυση του χαμηλού εισοδήματος τους.
Θα μπείτε στο πειρασμό να υποσχεθείτε προεκλογικά οτι θα δώσετε τέτοιες παροχές ή πρέπει να τα ξεχάσουν οι δικαιούχοι οριστικά;
Η Ν.Δ. δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ, ούτε ο Κυριάκος Μητσοτάκης Αλέξης Τσίπρας! Υπηρετούμε την αλήθεια και την υπευθυνότητα και όχι το ψέμα και το λαϊκισμό. Η κατάργηση του ΕΚΑΣ για τους χαμηλοσυνταξιούχους, είναι το αποτέλεσμα της διαπραγματευτικής ανεπάρκειας των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Κρίμα και άδικο για τους 250.000 χαμηλοσυνταξιούχους που εξαπατήθηκαν προεκλογικά από τα θηριώδη ψέματα των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και σήμερα χάνουν αυτή την πραγματικά πολύτιμη γι’ αυτούς ενίσχυση του χαμηλού εισοδήματος τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου