Αιφνίδιο τέλος έβαλε στη ζωή του ο Κυριάκος Μαμιδάκης τον οποίο βρήκε νεκρό στο σπίτι του στον Διόνυσο Αττικής ο γαμπρός του.Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν προς την κατεύθυνση της αυτοκτονίας καθώς δίπλα στον 84χρονο βρέθηκε ένα όπλο και ο ίδιος φέρει μόνο ένα τραύμα.Ο Κυριάκος Μαμιδάκης γεννήθηκε στο
χωριό Ανώσκελη της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων Κρήτης το 1932, από τους Αλέξανδρο και Ειρήνη Μαμιδάκη. Τελείωσε την Εμπορική Σχολή το 1951 και παρακολούθησε δι’ αλληλογραφίας και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών του Κολλεγιακού School of Career του LSE. Ξεκίνησε να εργάζεται το 1952 δίπλα στον θείο του Γ. Ι. Μαμιδάκη στην Εμπορία Πετρελαιοειδών.
Το Νοέμβριο του 1968 μαζί με τα αδέρφια του Γιώργο και Νίκο προχώρησαν σε δικές τους δραστηριότητες ιδρύοντας τη JETOIL.
H εταιρεία Mamidoil, συμφερόντων της οικογένειας Μαμιδάκη, κατέθεσε πρόσφατα αίτημα προστασίας από τους πιστωτές, σύμφωνα με το πτωχευτικό κώδικα.
Η εταιρεία κατέχει μερίδιο 9% στην εσωτερική αγορά, με δίκτυο 600 πρατηρίων και διαθέτει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης.
Στην αίτησή της επικαλείται πρόβλημα ρευστότητας, ενώ οι υποχρεώσεις προς τους πιστωτές και το Δημόσιο έφθαναν στο τέλος του 2015 τα 314 εκατ. ευρώ (από αυτά 173 εκατ. σε τράπεζες και 78 σε προμηθευτές) και τα ταμειακά διαθέσιμα περί τα 600.000 ευρώ – ενώ οι απαιτήσεις της εταιρείας από πελάτες κ.λπ. ήταν 174 εκατ.
Η εταιρεία ζητά προστασία από του πιστωτές προκειμένου να εφαρμόσει επιχειρηματικό σχέδιο εξυγίανσης, το οποίο, σύμφωνα με την πρόταση που περιλαμβάνεται στην αίτηση, προβλέπει την αποπληρωμή των οφειλών σε βάθος 17ετίας.
Οπως λένε οι πληροφορίες, η εταιρεία είχε εδώ και πολλούς μήνες σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας, έχασε μεγάλο μέρος από τα πρατήρια που διέθεσε σε όλη την Ελλάδα, δεν μπορούσε να τροφοδοτηθεί με καύσιμα και τελικά λόγω έλλειψης ρευστότητας δεν ήταν δυνατή η προπληρωμή,
Έτσι σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, «έχασε» εκατοντάδες πρατήρια σε Πελοπόννησο και Αττική, ενώ περιόρισε την παρουσία της στην Κρήτη. Η κατάθεση της αίτησης στο Πρωτοδικείο, σύμφωνα με το έγγραφο που εμφανίζει η ιστοσελίδα Πρώτο Θέμα έγινε στις 9 Ιουνίου, ενώ η κύρια συζήτηση θα γίνει την 1η Νοεμβρίου.
Στον ισολογισμό του 2014 η εταιρία εμφανίζει συνολικές υποχρεώσεις περίπου 320 εκατ. ευρώ ενώ το προσωπικό που απασχολεί ανέρχεται σε 200 άτομα.
Η Mamidoil είναι η πρώτη εταιρεία εμπορίας που καταλήγει στην κατάθεση αίτησης προστασίας από τους πιστωτές,
Το δίκτυο της εταιρείας και οι αποθηκευτικοί της χώροι, αρκετές φορές την τελευταία δεκαετία αποτέλεσαν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με επενδυτές, χωρίς όμως να καταλήξουν. Κατά το πρόσφατο παρελθόν, και πριν η εταιρεία χάσει το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου της, ενδιαφέρον για τη Mamidoil είχε δείξει μεγάλη ρωσική εταιρεία που ήθελε να επεκταθεί στην ελληνική αγορά.
Σε κάθε περίπτωση, μετά την αίτηση για το άρθρο 99 του Μαρινόπουλου έρχεται μια ακόμη μεγάλη εταιρεία να επιβεβαιώσει ότι η ελληνική αγορά βρίσκεται στα όριά της και εκφράζονται φόβοι ότι θα αυξηθούν τα «κανόνια» που απειλούν να τινάξουν στον αέρα την οικονομία.
Ποια είναι
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, με στοιχεία που προφανώς αφορούν… καλύτερες ημέρες για την εταιρεία:
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, με στοιχεία που προφανώς αφορούν… καλύτερες ημέρες για την εταιρεία:
Η MAMIDOIL JETOIL είναι μία αμιγώς ελληνική, οικογενειακή επιχείρηση. Ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 από τους αδερφούς Κυριάκο, Γιώργο και Νίκο Μαμιδάκη, με σκοπό την αποθήκευση, διακίνηση και εμπορία πετρελαιοειδών στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.
Σήμερα η εταιρεία είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών στην ελληνική αγορά, σε όγκο πωλήσεων, αλλά και σε κύκλο εργασιών.
Ελέγχει ένα δίκτυο περίπου 600 πρατηρίων με σήματα JETOIL, έχει στην ιδιοκτησία της το μεγαλύτερο εννιαίο αποθηκευτικό χώρο στα Βαλκάνια (πλην διυλιστηρίων, μέσω του οποίου εφοδιάζει το δίκτυό της στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και προωθεί τις εξαγωγές της προς τα Βαλκάνια, διαθέτει στόλο 33 Ι.Χ. βυτιοφόρων οχημάτων για την κάλυψη των αναγκών του δικτύου της, ενώ παράλληλα διαθέτει και στόλο 7 ιδιόκτητων εφοδιαστικών πλοιαρίων για τον ανεφοδιασμό των νησιών και των διαφόρων πελατών της (ακτοπλοϊια, ναυσιπλοϊια, αλιευτικά, κλπ) με καύσιμα ναυτιλίας.
Παράλληλα, μέσω του δικτύου των πρατηρίων της εμπορεύεται λιπαντικά και γράσα με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές. Μέσω θυγατρικών εταιρειών έχει προχωρήσει σε επενδύσεις και ανάπτυξη σε χώρες των Βαλκανίων, όπως η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία και το Κόσοβο, η πΓΔΜ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου