Blogger Gadgets

slider

Το gmail του naxios

Στείλτε μας Ειδήσεις-Σχόλια-Παρατηρήσεις-Αρθογραφία Στο email - naxios.blogspot.com@gmail.com Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων Η φωνή της ΝΑΞΟΥ.

Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2016

Και η Νάξος - αλήθεια που ήταν σήμερα οι αγροτοκτηνοτρόφοι της Νάξου: -με στο χορό των κινητοποιήσεων [vid-pics]

Ήταν όλοι εκεί εκτός από τους  αγρότες 

Η Νάξος ακολούθησε την φυσική ροή των πραγμάτων και σήμερα βρέθηκε σε αναβρασμό… ¨Όχι βέβαια σε επίπεδο που θα ήθελαν οι πλέον αισιόδοξοι αλλά υπήρξε κινητοποίηση. Και έτσι το πρωί είδαμε στη κεντρική παραλία της Νάξου εκπροσώπους από όλους σχεδόν τους φορείς του νησιού: το ΠΑΜΕ, τον Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Νάξου, το Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάξου Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων, την ΕΛΜΕ Νοτίων Κυκλάδων, το Σύλλογος Λογιστών Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων, τον Δικηγορικό Σύλλογο Νάξου και βέβαια την Ανοιχτή Συνέλευση Νάξου που για μία ακόμη φορά διαφοροποιήθηκε με εκδήλωση που πραγματοποίησε στο ύψος της Παντάνασσας… Επίσης είδαμε και μέλη από όλους τους επιστημονικούς φορείς του νησιού (όπως φαρμακοποιούς, γιατρούς, μηχανικούς) αλλά και εργαζομένους του Δήμου ενώ λίγο αργότερα το παρών στη πορεία έδωσαν και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και αντιδήμαρχοι (Λιανός, Πρωτονοτάριος, Ανεβλαβής, Βαθρακοκοίλης) και βέβαια ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κος Μαργαρίτης.

Βέβαια όπως αναφέραμε για μία ακόμη φορά όλοι κινήθηκαν ανεξάρτητα… Η εκδήλωση του ΠΑΜΕ έγινε στη πλατεία του πρώην Δημαρχείου, τα επαγγελματικά σωματεία κινήθηκαν στη πλατεία Μανδηλαρά και η Ανοιχτή Συνέλευση όπως αναφέραμε στο χώρο μπροστά από την Παντάνασσα…

Τουλάχιστον τα περισσότερα καταστήματα της Νάξου (ανεξάρτητα επιχειρήσεων) έμειναν κλειστά με εξαίρεση τα καταστήματα της Μαζικής Εστίασης…

Και ως συνήθως η πορεία (με δόσεις και σε απόσταση) είχε ως κατάληξη το Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Νάξου…
https://youtu.be/DQ-bfkXkdW8

2 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...



ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΑΞΟ

Το κουβάρι της γεωργικής-αγροτικής πραγματικότητας είναι τόσο μπλεγμένο στον τόπο μας, που η προσπάθεια και μόνο, προσέγγισης του θέματος, αποτελεί πρόκληση στη λογική. Πού ν’ αρχίσουμε και που να τελειώσουμε.
Ας αρχίσουμε απ την αδυναμία της πολιτείας (των βουλευτών , δηλαδή των ΕΚΛΕΓΜΕΝΩΝ εκπροσώπων και του αγροτικού κόσμου) να νομοθετήσει, έστω και σε περιόδους ταραγμένες, ΚΑΤΙ, που να γεννά και να παράγει κάποιο είδος ή κάποια προοπτική ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. Εδώ οι ευθύνες είναι συγκεκριμένες . Δεν ψηφίζουμε σωστά ή ψηφίζουμε σωστά και η ορθότητα της επιλογής… «από το χωράφι, στο βουλευτήριο» υφίσταται για «ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ» μια τρομακτική αλλοίωση.
Οι λύσεις κατ’ ανάγκην είναι κι αυτές δύο. Η πρώτη που θα θεραπεύσει τις συνεχόμενες λάθος επιλογές μας, συνίσταται στην εκ βάθρων αλλαγή της πολιτικής μας ΠΑΙΔΕΙΑΣ ( στο σχολείο, στις συλλογικές μας δράσεις, στις ατομικές αναζητήσεις κλπ). Το παλιό σύστημα, αν απέτυχε, αλλάζει ΜΟΝΟ με ριζική ανασύνταξη και επαναπροσδιορισμό των κοινωνικών αξιών. Επιστροφή στο διαφωτισμό δηλαδή, μπας και δούμε «χαΐρι». Η δεύτερη λύση, αν δεχθούμε πως επιλέξαμε τους πιο κατάλληλους (σαν φυσικά πρόσωπα), είναι να βρούμε και να τιμωρήσουμε παραδειγματικά, στα πλαίσια πάντα των ορίων του Συντάγματος, αυτούς που στήνουν «ενέδρες» εκβιαστικές στους εκπροσώπους μας και με κάθε τρόπο αλλάζουν ουσιαστικά την πολιτική θέλησή μας. Τώρα πως λέγονται, μικρή σημασία έχει. Πιθανότατα κάποια γενική ονομασία τους να είναι, ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ,ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΕΣ, ΞΕΝΑ ή ΕΓΧΩΡΙΑ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΑ συμφέροντα, ΤΣΙΦΛΙΚΑΔΕΣ και πολλοί άλλοι μόνιμοι ή περιστασιακοί πολιτικοί ή κοινοί απατεώνες. Εδώ για την τιμωρία τους, πρέπει να πείσουμε την Δικαστική εξουσία, πως αν αποφασίσει επιτέλους να ξεκαθαρίσει το τοπίο, το αναλογούν κόστος θα το υποστούμε παρέα της. ΘΕΛΕΙ ΣΚΕΨΗ ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ.

Ανώνυμος είπε...

Πάμε τώρα στα καθ’ ημάς Ναξιακά αγροτικά θέματα. Είναι αλήθεια πως τις τελευταίες δεκαετίες , η εικόνα της παραδοσιακής γεωργίας και κτηνοτροφίας στη Νάξο έχει αλλάξει τρομακτικά. Πέρα απ την εισαγωγή και την χρήση νέων αγροτικών τεχνολογιών ( που άργησε οσονούπω), ο τουρισμός έβαλε ένα φονικό δίλλημα σε όλους αυτούς τους ονομαζόμενους, λίγο ή περισσότερο, εργάτες της Γής. Θ’ ασχοληθούμε με την Γεωργία ή με τον τουρισμό; Η απάντηση που έδωσαν οι περισσότεροι άνθρωποι της υπαίθρου (μέχρι πριν λίγο καιρό) δεν ξάφνιασε. ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ. Εδώ αρχίζει η αγροτική περιπέτεια του νησιού μας. Οι αγροτικές εκτάσεις (οι παραγωγικές) σε σύντομο χρονικό διάστημα κατέστησαν κεφάλαιο που είχε αξία στο τουριστικό «χρηματιστήριο» και έχανε αξία στο αγροτικό αντίστοιχο. Επόμενο αφού τόσα χρόνια ΟΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ είναι ακαθόριστες. Οι χθεσινοί βοσκοί και γεωργοί (ειδικά των Λιβαδιών) έγιναν διαχειριστές άυλων αξιών αναντίστοιχων με τις οικονομικές και ειδικές τεχνικές γνώσεις που απαιτούσε η τουριστική προοπτική. Οι άνθρωποι όμως ήταν εργατικοί (πολύ σκληρά εργαζόμενοι θα έλεγα) και κουτσά ή στραβά, παρά την παντελή απουσία της πολιτείας, δημιούργησαν ένα κάποιο ΠΛΟΥΤΟ. Τα περισσότερα απ’ παιδιά τους έφυγαν για να σπουδάσουν κι αυτοί με τον πλούτο και χωρίς τις γνώσεις, έμειναν ν’ ασχολούνται με δύο ή και τρείς επιχειρηματικές δράσεις. Τα ελευθέρια επαγγέλματα, όσο ο πλούτος υπήρχε, δίνανε εργασία και προοπτική. Τα παιδιά που είχαν ξενιτευτεί προσέθεταν κι αυτά πρόσκαιρα πλούτο στο νησί σε μη παραγωγικές επενδύσεις (εξοχικά, υλικές απολαύσεις υπέρμετρες κλπ). Η ενδημούσα ΑΠΛΗΣΤΙΑ που ήταν σε ύφεση, ξαφνικά εκτινάχθηκε. Η πίεση για σωστές επενδύσεις απέτυχε και εκδηλώθηκε με τη μορφή κάθε είδους ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΕΩΝ και ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΩΝ (πολεοδομικών,κτηματικών, οικονομικών και άλλων). Είχε ανοίξει ο φαύλος κύκλος του παραλογισμού. Όταν οι κοινωνίες είναι ηθικά ασταθείς, τα μέλη τους εκπαιδεύονται ταχύτατα στον αλλότριο προσπορισμό. Αρκετοί αγρότες μας (γονείς μας δυστυχώς) γίνανε θύματα εύκολα στους χρηματιστηριακούς νταβάδες και απώλεσαν ένα τεράστιο κομμάτι τού με κόπο βγαλμένου πλούτου. Πονηροί κάθε είδους φανερώθηκαν σαν ιδεολογικοί επενδυτές και βούτηξαν όλο το πολιτικό αξιακό φορτίο των ανεκπαίδευτων πατεράδων μας. Οι εγχώριοι μεταπράτες πήραν κι αυτοί το μερδικό τους απ τον πλούτο. Τώρα ψάχνουμε στα ερείπια να βρούμε, ποιος είναι λέει ο κατ’ επάγγελμα αγρότης. Τώρα είμαστε αναγκασμένοι να αγροτοφιλοσοφούμε . Τώρα που ο ένας είναι έτοιμος να χιμήξει στον άλλο, αν σκάσει μύτη με κάνα «ελαφρύ» βιβλιάριο καταθέσεων. Τώρα που οι οικοδόμοι-αγρότες, υδραυλικοί-αγρότες, ξενοδοχοαγρότες και ΑΓΡΟΤΕΣ –ΑΓΡΟΤΕΣ γίνανε ένα. Τα δε εγγόνια, μορφωμένα κι άνεργα, τρέχουν στους παππούδες τους για το περίσσευμα της σύνταξης ή κάνα «πολιτικό» «κονέ», θυσία στο βωμό της άφρονης ΔΙΠΛΗΣ επιλογής.

«Ο ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΑΝΙΚΛΕΙΟΥ» της νήσου Νάξου

ΥΓ : Αυτά σαν εισαγωγή στο «αγροτικό» που είναι κοινωνικό.