slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Οι δανειστές δεν μπορούν να παίζουν με τη νησιωτική Ελλάδα


«Οι περίφημοι δανειστές, οι οποίοι μας πιέζουν σήμερα για το ΦΠΑ και άλλα ζητήματα, πρέπει να καταλάβουν ότι τα νησιά είναι σε δυσμενή θέση, με ελλείψεις και προβλήματα όχι μόνο στο ακτοπλοϊκό, αλλά και προβλήματα υδροδότησης, υγείας, παιδείας, καθώς και δεκάδες άλλα ζητήματα. Δεν μπορούν να έχουν παράλογες απαιτήσεις και να ζητάνε κατάργηση των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ. Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα. Εμείς ως νησιώτες το έχουμε μεταβιβάσει στην Κυβέρνηση και στον Πρωθυπουργό ότι είμαστε διατεθειμένοι μέχρι τελευταία στιγμή να ....αγωνιστούμε και να μην καταργηθεί το ιδιαίτερο καθεστώς των νησιών. Οι αποφάσεις είναι ομόφωνες και της Βουλής γύρω από αυτό το ζήτημα. Πρέπει να καταλάβουν οι δανειστές ότι δεν μπορούν να παίζουν με τη νησιωτική Ελλάδα, όταν στις δικές τους τις χώρες οι νησιωτικές περιοχές απολαμβάνουν όλα αυτά τα ειδικά καθεστώτα τα οποία θέλουν να καταργήσουν σε εμάς». Αυτό δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής Κυκλάδων και Υπεύθυνος ΕΠΕΚΕ Ναυτιλίας Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στη Βουλή, κατά τη συνεδρίαση της υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών.

Ο Νίκος Συρμαλένιος στην αρχή της ομιλίας του δήλωσε ότι υπάρχει μία προφορική δέσμευση της Προέδρου της Βουλής η υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών να αναβαθμισθεί και να γίνει Ειδική Μόνιμη Επιτροπή. Τόνισε δε ότι η νησιωτικότητα είναι μία πολύ μεγάλη και σημαντική ιδιαιτερότητα για την χώρα μας που είναι νησιωτική χώρα και είναι απαραίτητο να λαμβάνεται υπόψη σε όλα τα επίπεδα. Δεν είναι μόνο το ακτοπλοϊκό που είναι πάρα πολύ κρίσιμο θέμα, αλλά όλοι οι τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής έχουν την αντανάκλασή τους και την εφαρμογή τους στα νησιά. Συνεπώς αυτές οι πολιτικές θα πρέπει να περνούν από ειδική επεξεργασία. Ανέφερε δε χαρακτηριστικά: «Θέλω να θυμίσω ότι τον Ν. 4150 θεσμοθέτησε το Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής και το Ινστιτούτο Νησιωτικότητας, όμως αυτοί οι δύο Θεσμοί είχαν θεσμοθετηθεί από τον Καλλικράτη. Δεν είναι η πρώτη φορά που μπαίνουν και ψηφίζονται μέσα στην Βουλή. Το ζήτημα είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν εφαρμοστεί. Υπάρχουν βέβαια και ορισμένα άλλα ζητήματα. Π. χ. στο Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής εκπροσωπούνται όλοι οι κλάδοι και όλοι οι φορείς εκτός από τους εργαζόμενους, τα εργατικά κέντρα. Ενώ υπάρχουν εκπρόσωποι των αγροτών, των επιμελητηρίων, των τουριστικών επιχειρηματιών, οι εργαζόμενοι δεν εκπροσωπούνται στο Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής. Νομίζω ότι πρέπει να υπάρξει σ’ αυτό μία τροποποίηση και μπορεί να υπάρξει στο προσεχές νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας». Σε ό,τι αφορά τα ακτοπλοϊκά ζητήματα ανέφερε ότι το μεταφορικό ισοδύναμο παραμένει ένας μεγάλος στόχος και για επιτευχθεί αυτός ο στόχος πρέπει να βρεθούν τα κονδύλια τα οποία θα αναπληρώνουν τη διαφορά μεταξύ κόστους και τιμής του εισιτηρίου.

Σε ό, τι αφορά την υδροδότηση των νησιών, ανέφερε: «Πρέπει οπωσδήποτε να τελειώσουμε με την ιστορία των υδροφόρων πλοίων που κοστίζουν ακριβά. Η σύμβαση έχει πάει στο 10,50 στο κυβικό. Ο ιδιώτης είναι ένας και μοναδικός, οπότε καταλαβαίνετε ότι έχει το μονοπώλιο και ζητάει παράλογες πολλές φορές τιμές. Πρέπει να ξέρουμε ότι, δυστυχώς, οι επιδοτήσεις αυτή την στιγμή στη θάλασσα είναι 80 εκατ. ευρώ για το 2015,ενώ στη στεριά, αντίστοιχα, είναι 260 εκατ. ευρώ. Πρέπει να τελειώσει το θέμα με το νερό και να λειτουργήσουμε τις αφαλατώσεις. Είχαμε κάνει συζήτηση, με τον προηγούμενο Γενικό Γραμματέα, ώστε να υπάρξει μία τροπολογία αποδεκτή και από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής σε σχέση με την γρήγορη εγκατάσταση των αφαλατώσεων που, ήδη, έχουν πάει στα νησιά. Νομίζω ένα – δύο νησιά δεν έχουν ακόμα εγκαταστάσεις αφαλάτωσης γιατί υπάρχουν προβλήματα σε σχέση με περιβαλλοντικούς όρους κ.λπ.. Πρέπει, λοιπόν, να προχωρήσει αυτό όλους αυτούς τους μήνες μέχρι να λήξουν και οι συμβάσεις του ιδιώτη, έτσι ώστε να πάμε στην επόμενη περίοδο με την αφαλάτωση, λαμβάνοντας υπόψη ότι η αφαλάτωση μπορεί να συνοδευτεί και με κάποια ενεργειακή ανανεώσιμη πηγή ενέργειας για να μειώσει το ενεργοβόρο κόστος που είναι υψηλό στις εγκαταστάσεις αφαλάτωσης».

Δεν υπάρχουν σχόλια: