Ο νόμος για το «νέο λύκειο» και η
τράπεζα θεμάτων που θα εφαρμοστεί από φέτος και για την Α’ Λυκείου απαιτεί από
μαθητές και καθηγητές την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης, η οποία μάλιστα ταυτίζεται
ουσιαστικά με την ύλη στην οποία θα καλεστούν να εξεταστούν οι μαθητές σε....
λίγους μήνες.
Τα αποτελέσματα όλης αυτής της
κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στα σχολεία οι μαθητές τα νιώθουν στο πετσί
τους από πρώτο χέρι:
·
Οι καθηγητές
«τρέχουν την ύλη» ώστε τυπικά να την ολοκληρώσουν
·
Οι μαθητές
καλούνται να "εμπεδώσουν" ύλη που φτάνει μέχρι και τις 20 και 30
σελίδες ανά μέρα και μάθημα.
Όταν:
·
η σχολική
χρονιά ξεκίνησε με χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες λόγω των ελλείψεων
καθηγητών σε πολλά σχολεία, κενά που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν έχουν ακόμη
καλυφθεί.
·
τα σχολικά
βιβλία έφτασαν στα χέρια των μαθητών με μεγάλες καθυστερήσεις.
Τι λέει δηλαδή στους μαθητές το
Υπουργείο;
«Όποιος πρόλαβε – πρόλαβε…», «όποιος
έβγαλε ύλη, έβγαλε…».
Πετσόκομμα δηλαδή και με το νόμο για
τους μαθητές που δεν πάνε σε ιδιωτικά σχολεία. Ειδικά πετσόκομμα στους μαθητές
που οι οικογένειες τους δεν έχουν για φροντιστήρια και ιδιαίτερα ώστε να
καλύψουν από εκεί τα κενά που δημιουργούνται στο σχολείο.
Δείχνει ξεκάθαρα σε όλους αυτούς την
πόρτα της εξόδου από το σχολείο αφού μεγαλώνει τους ταξικούς φραγμούς και βάζει
ακόμα περισσότερα εμπόδια στους μαθητές των λαϊκών οικογενειών.
Το «νέο λύκειο» είναι ένα ατελείωτο
εξεταστικό κέντρο, ταυτισμένο με το άγχος, την παπαγαλία, το τρέξιμο, το
δυσβάσταχτο κόστος για τις οικογένειες των μαθητών και όποιος αντέξει. Όσο
προχωράει η εφαρμογή του επιβεβαιώνεται πως πρόκειται για ένα νόμο που
επιτίθεται άγρια στα παιδιά των εργαζομένων, στερώντας τους το δικαίωμα στην
μόρφωση.
Τώρα
μεγαλώνει η ανάγκη κοινής πάλης μαθητών – καθηγητών και γονιών για να μην
εφαρμοστεί το «νέο λύκειο» που καταδικάζει στην αμορφωσιά τα παιδιά της λαϊκής
οικογένειας.
Διεκδικούμε:
·
Να μην
δοθούν οι εξετάσεις στην Α’ λυκείου από τράπεζα θεμάτων και να έχουν
αποκλειστικά ενδοσχολικό χαρακτήρα με την ευθύνη των εκπαιδευτικών
·
Οι εξετάσεις στο σχολείο να έχουν
μόνο ενδοσχολικό-προαγωγικό χαρακτήρα. Όχι στις πανελλαδικού χαρακτήρα
εξετάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου