Παρουσιάστηκε την Κυριακή η μελέτη στρατηγικής marketing με στόχο την ανάπτυξη της Σύρου σε έναν σύγχρονο τουριστικό προορισμό. Μια μελέτη η οποία εκπονήθηκε με πρωτοβουλία του πολιτευτή Κυκλάδων Γιώργου Βακόνδιου, τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και την συνεργασία 5 εξειδικευμένων εταιριών με επικεφαλής τηνGnomi Draft.
Παρουσιάστηκε την Κυριακή η μελέτη στρατηγικής marketing με στόχο την ανάπτυξη της Σύρου σε έναν σύγχρονο τουριστικό προορισμό. Μια μελέτη η οποία εκπονήθηκε με πρωτοβουλία του πολιτευτή Κυκλάδων Γιώργου Βακόνδιου, τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και την συνεργασία 5 εξειδικευμένων εταιριών με επικεφαλής τηνGnomi Draft.
Να σημειωθεί ότι η μελέτη έγινε δωρεάν και όντως μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για την τουριστική ανάπτυξη της Σύρου, μιας και είναι η πιο ουσιώδης, συγκεκριμένη και ρεαλιστική κατεύθυνση που έχει δοθεί ποτέ στο νησί προκειμένου να εισέλθει δυναμικότερα στην τουριστική αγορά και να αποκομίσει οφέλη. Είναι μια μελέτη οδικός χάρτης που εξηγεί μία προς μία τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν για να ανακάμψει τουριστικά το νησί.
Αυτό το οποίο διαπιστώθηκε και μαρτυρά την πραγματικότητα, είναι ότι η Σύρος ναι μεν δε μπορεί να γίνει Μύκονος, Σαντορίνη, Ρόδος ή Κέρκυρα, όμως έχει πολλές δυνατότητες να αναπτυχθεί τουριστική και να αποτελέσει έναν σύγχρονο προορισμό για τον Έλληνα και αλλοδαπό επισκέπτη.
Πρόκειται για μια εξαιρετική δουλειά που αποτυπώθηκε μέσα σε 250 σελίδες και παρουσιάστηκε αναλυτικά από τον κ. Βακόνδιο στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, παρουσία του δημάρχου Γιάννη Δεκαβάλλα, στελεχών της δημοτικής αρχής και της δημοτικής μειοψηφίας, τοπικών φορέων και επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού.
Προτάσεις με βάση τα σημερινά δεδομένα
Όπως είπε ο κ. Βακόνδιος πρόκειται για μια μελέτη η οποία κάνει προτάσεις για να αναπτυχθεί τουριστικά η Σύρος με βάσητην εικόνα και τη φυσιογνωμία που παρουσιάζει σήμερα το νησί, χωρίς να γίνονται μόνο διαπιστώσεις και ευχολόγια, χωρίς να προτείνονται αλλαγές σε υποδομές και μεγάλα έργα τα οποία δεν πρόκειται να γίνουν στο άμεσο μέλλον.
Αυτό που προτείνεται είναι ο καλύτερος δυνατός τρόπος- στο χαμηλότερο κόστος -προβολής του νησιού ως προορισμός. Κι αυτό γίνεται με μεγάλη τεχνογνωσία, εξειδικευμένες εφαρμόσιμες προτάσεις και με μεγάλη βάση το διαδίκτυο.
Γενικό έλλειμμα τουριστικής νοοτροπίας
Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή για το τουριστική σήμερα και χθες της Σύρου, η μελέτη – έτσι όπως την παρουσίασε αναλυτικά ο κ. Βακόνδιος διαπιστώνει μεταξύ άλλων ότι: Υπάρχει έλλειψη συγκεκριμένης στρατηγικής, η ζήτηση οδηγεί στην προσφορά, υπάρχει αδυναμία δημιουργίας USP, απουσία επενδυτών με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, δίνεται προτεραιότητα στα έσοδα και όχι στο σχεδιασμό και η συντριπτική πλειοψηφία των επενδύσεων που έχουν γίνει είναι μικρές.
Ξεκαθαρίζεται επίσης ότι η Σύρος είναι ένας τόπος που δε μπορεί να αναπτύξει μαζικό τουρισμό, με βασικότερο αρνητικό στοιχεία την έλλειψη διεθνούς αεροδρομίου, κάτι το οποίο δε μπορεί να ικανοποιήσει τους touroperatorsκαι αφήνει το νησί έξω από τις περισσότερες αγορές.
Επίσης, η Σύρος παρουσιάζει σημαντική απόκλιση στις κλίνες σε σχέση με τις περισσότερες τουριστικές περιοχές της χώρας.
Σύμφωνα με τη μελέτη, τα θετικά δεδομένα του νησιού είναι κατά κύριο λόγο: Το ασφαλές λιμάνι, η λειτουργία Νοσοκομείου, τα πολιτιστικά και ιστορικά της αποθέματα, οι αξιόλογοι πρεσβευτές της, η στρατηγική γεωγραφική της θέση και η επαρκή ακτοπλοϊκή της συγκοινωνία.
Σε ότι αφορά τα αρνητικά αυτά είναι: Η έλλειψη διεθνούς αεροδρομίου, η έλλειψη τουριστικής παιδείας, οι μικρές μονάδες καταλυμάτων, ο περιορισμένος αριθμός παραλιών, η ανύπαρκτη εθελοντική οργάνωση, οι μέτριες εγκαταστάσεις για yachting.
Brand name και target group επισκεπτών
Ας δούμε όμως με ποιον τρόπο μπορεί η Σύρος αν εισέλθει στην τουριστική αγορά. Σύμφωνα με τον κ. Βακόνδιο και τη μελέτη, το πρώτο πράγματα που πρέπει να γίνει είναι η δημιουργία bran dname, λογότυπου και σλόγκαν, το οποίο μπορεί να φέρει πολλά πλεονεκτήματα στο νησί.
Ακολούθως, θα πρέπει να γίνει το targe tgroup των επισκεπτών. Δηλαδή, να στοχεύσει το νησί στους επισκέπτες εκείνους που μπορεί να προσελκύσει, κάτι για το οποίο η μελέτη κάνει πολύ συγκεκριμένη πρόταση.
Οι μορφές τουρισμού που μπορούν να αναπτυχθούν
Στη συνέχεια αναλύθηκαν με λεπτομέρεια οι επιχειρησιακοί και επικοινωνιακοί στόχοι και κυρίως, τα προτεινόμενα είδη τουρισμού που ευνοούνται να αναπτυχθούν στο νησί με βάση τις υπάρχουσες υποδομές, τη γεωγραφική θέση και τις συγκοινωνίες που έχει η Σύρος όπως: Εσωτερικός τουρισμός, θαλάσσιος τουρισμός, κρουαζιέρα, κοινωνικός τουρισμός, πολιτιστικός τουρισμός, θρησκευτικός τουρισμός, συνεδριακός τουρισμός, γαστρονομικός τουρισμός, καταδυτικός τουρισμός, αστικός τουρισμός, παραθεριστικός τουρισμός αλλοδαπών.
Πρόκειται για μορφές τουρισμού που μπορούν να προσελκύσουν Έλληνες, αλλά κυρίως αλλοδαπούς επισκέπτες. Για όλες τις παραπάνω μορφές, έγιναν και συγκεκριμένες προτεινόμενες δράσεις.
Η μελέτη προβλέπει ακόμη κάποιες minimum παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν στο νησί, προτάσεις για την απόκτηση τουριστικής συνείδησης, εργαλεία τα οποία θα μπορέσουν να υποστηρίξουν την τουριστική προβολή, οργάνωση εθελοντισμού κ.α.
Μετά την παρουσίαση η οποία είχε διάρκεια 2,5 ωρών, ακολούθησε συζήτηση με τους παρισταμένους και ανταλλαγή απόψεων και προβληματισμών. Ο δήμαρχος ευχαρίστησε τον κ. Βακόνδιο για την πρωτοβουλία που πήρε, ενώ όλοι συμφώνησαν ότι η μελέτη αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να μπορέσει η Σύρος να χαράξει συγκεκριμένη στρατηγική και να βάλει τις βάσεις για την τουριστική της ανάπτυξη.
Αρκεί να υλοποιηθεί και στην πράξη και να υπάρξει ευρύτερη συνεργασία τοπικής αυτοδιοίκησης και ιδιωτικής πρωτοβουλίας που από κοινού θα πρέπει να υλοποιήσουν το σχέδιο τουριστικής ανάκαμψης του νησιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου