slider

Naxios Το πρώτο blog των Κυκλάδων

Naxios

Τα κρουζιερόπλοια περνάνε απο τη Νάξο αλλά "αρόδου"... και εμείς κοιμούμεστα ... ή αρνούμαστε



3η Ημερίδα Κρουαζιέρας στον ΟΛΠ
Μπορεί ένας Ναξιώτης (ο Γ. Ανωμερίτης) να έχει ανεβάσει τόσο ψηλά τον πήχη της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και σε όλη την Ελλάδα. Μπορεί να θέλει και να προσπαθεί να εντάξουν οι εταιρείες κρουαζιέρας στα ταξίδια τους και το λιμάνι της Νάξου. Οι "παροικούντες όμως την Ιερουσαλήμ"... κοιμούνται ύπνο βαθύ. Τα κρουαζιερόπλοια πάνε κι' έρχονται αλλά αρόδου απο το
λιμάνι της Νάξου. Και αν καμιά φορά το αποφασίσουν να αποβιβάσουν τους επιβάτες τους τότε αυτό γίνεται με πάρα πολλές δυσκολίες. Τον τελευταίο καιρό ένα κρουζιερόπλοιο που είχε προγραμματίσει να αποβιβάσει τους επιβάτες του στο νησί δεν το επεδίωξε λόγω "υψηλού κυματισμού" που έβαζε σε κίνδυνο την αποβίβαση των ηλικιωμένων επιβατών του. Ενα άλλο κρουαζιερόπλοιο που ήθελε να προσεγγίσει το λιμάνι της Νάξου και στη συνέχεια να σαλπάρει για Κωνσταντινούπολη, δεν το έπραξε τελικά γιατί δεν υπάρχει αρμόδια υπηρεσία ελέγχου διαβατηρίων, με αποτέλεσμα να αντικαταστήσει τη Νάξο με τη Σύρο.
Επειτα όταν λές ότι οι αρμόδιες επιτροπές και οι φορείς της Νάξου δεν ενδιαφέρονται γιαυτό το τόσο σημαντικό κομμάτι του τουρισμού, ενοχλούνται. Οταμ μιλάμε για ένα τομέα που θα βοηθήσει στο μέλλον τα μέγιστα την εθνική μας οικονομία αλλά ακόμη περισσότερο τις τοπικές οικονομίες των νησιών που θα δέχονται κρουαζιερόπλοια.
Η δαιμονοποίηση και η απόδοση ευθυνών σε αυτούς που αρνήθηκαν την κατασκευή λιμανιού που προέβλεπε την πρόσδεση κρουαζιεροπλοίων δεν αρκεί για να δικαιολογήσει και το μηδενικό ενδιαφέρον των φορέων της Νάξου. Μπορεί το μέγεθος της ευθύνης αυτών που αρνήθηκαν να είναι τεράστιο (σε βαθμό που και οι ίδιοι να μην γνώριζαν τότε πόσο αρνητική θα ήταν η συμβολή τους στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του τόπου), μπορεί να ήταν και θετική η συμβολή τους για να αποφεύγονται αλόγιστες και υπερμεγέθης παρεμβάσεις στο περιβάλλον, αλλά το σίγουρο είναι ότι στη Σύρο και στη Μύκονο που και εκεί υπάρχουν "ευαίσθητοι" οικολόγοι, πραγματοποιήθηκαν έργα ικανά να επιτρέψουν την πρόσδεση κρουαζιεροπλοίων στα λιμάνια τους. Η "λογική" των πολιτών και των φορέων των άλλων Κυκλαδίτικων νησιών που αγωνιούν για την αντιμετώπιση των ευκαιριών και των απειλών του σύγχρονου οικονομικού περιβάλλοντος, επέτρεψε την δημιουργία έργων και παρεμβάσεων που η Νάξος θα μπορούσε να έχει αλλά δυστυχώς στερήθηκε ή της στέρησαν.
Το ερώτημα όμως είναι "Τι γίνεται σήμερα;" Πώς δηλαδή θα μπορέσουμε να εντάξουμε τη Νάξο στα ταξίδια των μεγάλων που κρουαζιεροπλοίων που επισκέπτονται την Ελλάδα και που όπως δείχνουν τα πράγματα θα πυκνώσουν και θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια????


Το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΟΛΠ για την 3η Ημερίδα Κρουαζιέρας
Με τη συμμετοχή και ομιλία του Yπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των εταιριών κρουαζιέρας (Carnival, R. Carribean, MSC, Costa, NCL, Louis κ.ά.), ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της 3ης Ημερίδας Κρουαζιέρας στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ Α.Ε.Κεντρικό θέμα της Ημερίδας ήταν οι Πολιτικές Κρουαζιέρας του 2014 με κεντρικό εισηγητή τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο του ΟΛΠ Α.Ε. κ.Γιώργο Ανωμερίτη.
Στην Ημερίδα συμμετείχαν επίσης οι Γενικοί Γραμματείς του ΥΝΑ κ. κ. Αθανάσιος Χριστόπουλος, Αθανάσιος Μπούσιος και Νίκος Ζωίδης, ο κ. Χρήστος Πάλλης Πρόεδρος του ΕΟΤ, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Στέφανος Χρήστου, ο Πρόεδρος της MedCruise κ. Σταύρος Χατζάκος, ο κ. Γ. Βερνίκος εκ μέρους του ΣΕΤΕ, ο Πρόεδρος του Διεθνούς Επιμελητηρίου κ. Νίκος Βερνίκος, ο Εκτελεστικός Διευθυντής της ΕΛΙΜΕ κ. Γιώργος Καστελλάνος, ο Αντιπρόεδρος Κλάδου Κρουαζιέρας του ΣΕΕΝ κ. Μιχάλης Καψάλης, ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Κ.Φ.Ν. κ. Θεόδωρος Κόντες, ο Πρόεδρος του Ν.Ε.Ε. κ. Γράτσος Γιώργος, ο Πρόεδρος του Σωματείου Ναυτικών Πρακτόρων κ. Απ. Καρακαλάς, εκπρόσωποι των Πλοηγών, του Υπ. Δημόσιας Τάξης, του Λιμενικού Σώματος, των Τελωνειακών Αρχών και Οργανισμών Λιμένων. Ως τιμώμενο πρόσωπο παρέστη και ο Πρόεδρος της Αρχής Λιμένων Κύπρου κ. Χρύσης Πρέντζας.
Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης παρουσίασε τα αποτελέσματα 9μήνου (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος) του 2013 του Λιμένα Πειραιά, βάσει των οποίων οι αφιξοαναχωρήσεις επιβατών σημείωσαν αύξηση 12,48%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 (Transit +17,28%, Home -11,57%) και εξέφρασε την εκτίμηση του ότι και το 2014 διαφαίνεται ότι θα είναι μία θετική χρονιά για τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης ανέπτυξε την πρόταση του για δημιουργία «Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Λιμένων Κρουαζιέρας» μεμετόχους ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας και εταιρίες κρουαζιέρας, με κεντρικό στόχο την αναβάθμιση των υποδομών, την ανάπτυξη νέων ποιοτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ασφάλειας.
«Η κρουαζιέρα είναι ένα κυκλικό ταξίδι και πρέπει όλοι οι κρίκοι της καδένας που μας συνδέει να είναι χρυσοί και ισχυροί. Η κρουαζιέρα στα ελληνικά λιμάνια είναι υπόθεση συλλογική, αν θέλουμε κρουαζιέρα και λιμάνια να γίνουν μηχανές ανάπτυξης σε μία κρίσιμη περίοδο για την οικονομία της χώρας».
Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, χαρακτήρισε ως το σημαντικότερο γεγονός της χρονιάς την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκρίνει την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας του Πειραιά με επιδότηση 95% της συνολικής δαπάνης του έργου (120 εκ. ευρώ) και κυρίως γιατί με το σκεπτικό της απόφασης δημιουργείται νέο θεσμικό καθεστώς στην ανάπτυξη και κατασκευή επιβατικών λιμένων. Ανακοίνωσε ότιμέχρι το τέλος του έτους θα προκηρυχθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών για τους χερσαίους χώρους του νέου λιμένα έκτασης 130.000 τ.μ. εντός της οποίας με συμβάσεις παραχώρησης θα αναγερθούν οι νέες ανωδομές.
Ο κ. Πρόεδρος της Med Cruise κ. Σταύρος Χατζάκος, ο οποίος εκπροσώπησε τον ΟΛΠ Α.Ε. πρόσφατα στο Ευρωπαϊκό Seatrade στο Αμβούργο και στο Seatrade Asia Cruise στη Σιγκαπούρη, ανέφερε την αισιοδοξία του ότι το 2004 θα είναι θετικό για τη Μεσογειακή Κρουαζιέρα, παρά τα πολιτικά γεγονότα στη Μέση Ανατολή. Εξήγησε δε με πλήρη τεκμηρίωση γιατί η αναδυόμενη αγορά της Άπω Ανατολής, δεν αποτελεί κίνδυνο για τη Μεσογειακή Κρουαζιέρα, η οποία παραμένει παγκοσμίως ως δεύτερος προορισμός σε μικρή μάλιστα απόσταση από την Καραϊβική.
Στην Ημερίδα η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) παρουσίασε τη μελέτη που καταρτίσθηκε για τη «Χειμερινή Κρουαζιέρα» στην Ανατολική Μεσόγειο, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων μέσω της MedCruise με τις εταιρείες κρουαζιέρας, τα μεγάλα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου και τις τοπικές κοινωνίες.
Στην Ημερίδα έλαβαν το λόγο οι εκπρόσωποι όλων των μεγάλων εταιρειών, φορέων και επαγγελματικών ενώσεων με επισημάνσεις και δημιουργικές προτάσεις, εκτιμώντας ότι και το 2014 θα είναι μία καλή χρονιά για τον κλάδο.
Τέλος, ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης παρουσίασε τους μεγάλους στόχους προοπτικής για το Λιμάνι του Πειραιά σε σχέση με τις πολιτικές κρουαζιέρας, τονίζοντας ιδιαίτερα το γεγονός του εορτασμού των 2.500 χρόνων από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας το 2021, για το οποίο ο ΟΛΠ Α.Ε., η Περιφέρεια Αττικής, οι Δήμοι Πειραιά και Σαλαμίνας άρχισαν να προετοιμάζονται συστηματικά με τη συμπαράσταση των συναρμόδιων Υπουργείων και φορέων Πολιτισμού.

Αναρτήθηκε από to_vima_naxos 

Δεν υπάρχουν σχόλια: